H.VC.i - O.C.I St. EiÜION LudsaMedocper fle!Cb'5° Magazijn „DE MOOR" Firma BRANDSEN, Sporthnis BOKKING. UITVERKOOP 3 Kantooi-Mhile! en Drukkerij B. Kramer, Lanyestraat 65, Tel 326 AMERSFOORT. Fa. VAN NIHUWKERK ELZENAAN KANTOORMEUBELEN STADSNIEUWS. H.V.C-terrein. GfcWÜHE PRIJZEN per fl3scli f 1.75 peraakcr 72.— per anker-60.— HALF'JAARLIJKSCHE Ingezonden Stukken. MORGEN 2 2 UUR N.M. HIJHÏGICIÏ LANGESTRAAT 8, TELEFOON 129. Onze andere Amersfoortsche 2e klasser trekt naar Arnhem, teneinde Hertog Hen-! drik te bekampen. Volgens het ranglijstje o: doopten heide clubs elkaar niet veel. Ziehier, de verrichtingen. goals gesp. gow. gel. verl. v.t. put. gem. HotTog Hendrik 11 3 6 2 12-10 12 1.09 'Quick I jC klasse E. W. 4—Hilv. Boy> 2. 15 F. C.Gooischc Boys. Donar 2A. J. C. D. O. S. 2Kaarden. Garnizoen. Bij Kon. besluit van 10 dezer is, met in- 10 g 1 0 11-22 7 0.70 gan§' v^n 31 dezer, aan den reserve-eerste- i luitenant H. Voorham, van het 5de regiment Quick heeft dus een wedstrijd minder ge- j infanterie, Gp zijne aanvrage, een eervol speeldZal het haar gelukken van Hertog ontsjag ujt den militairen dienst verleend. 'Hen-ank thuis te winnen? We zijn ditmaal, le luitenant H. Ludwig, van het 5e reg. niet erg optimistisch gestemd. We zagen {nfwordt van rijn detacheering bij het O -I. .Quick gaarne wat vuriger spelen, iets wat iegGr hier te ]ande terugverwacht, de laatste wedstrijden niet het geval was Te Arnhem wordt nog een wedstrijd1 ge- speeld en wel no. laatst tegen no. één. Men moet dus verwachten dat het Wageningen heidsvé'r'zekerln.- gelukken zal een gemakkelijke overwinning ^eelt ons me<je te behalen. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor iden wedstrijd V. V. O.—Robur et Velocitas. 'Hier komen de nos. 2 en 8 in het veld, waar bij wij Robur de meeste kans geven. W e d s t r ij d p r o g r a m m a. Uitstel eerste oefening. De directeur van den dienst der werkloos- in arbeidsbemiddeling Hengelo Tubantia—Theole. Zwolle Z. A. C.Enschede. Zutphen Be Quick—Vitesse. - Nijmegen Quick—Hengelo. DeventeT U. D.- Go Ahead. Deventer—A. A. C. EnschedeP. W -G. F. C. Almelo Heracles—Doetinchem 'AmersfoortH. V. C—N. E. C. >Velp V. V. O.—Robur. Arnhem H. H.—Quick. 'Arnhem: S. M. L.—Wageningen. Nijmegen N. E. C. IITheole li. Arnhem Vitesse 111—G. V. C. IJ Nijmegen Obiod— H. V. C. IJ f LA NOK STRAAT 83. Lmrt Bitslnltend ls klas Slgaran Import Sigarotlon. Nederl. Voetbalbond, Westelijke afdccling. ic k Lasso. Amsterdam: Blauw WitD. F. C. V. V. A.Spartaan. A. F. C.—II. 13. S. Den HaagH. V. V V. O. C. Haa*lein: HaarlemAjas. Rotterdam: SpartaU. V. V. Overgangsklasse. IJniuiden: StormvogelsH. D. V. S. Den Haag: QuickR. F. C. Amsterdam: D. E. C.H F. C. Rotterdam: FeijenoordW. F. C. Schiedam: S V. V—A. D. O. Reserve ie klasse. A Amsterdam; A. F. C. IIU. V. V. II. Haarlem: H. 1T. C. IIHon riem-41. Amsterdam: Spaarloon II't Gooi II. B don Haag: II. B. S. IIFeijenoord II. Rotterdam: V. O. C. II-Quick II. Dordrecht D. F. C. IIH. V. II. i 2c klasse B. Utrecht: VelosV. U. C. I IerculesG oud a I). O. O.Zeist. HilversumHilversumVictoria. 3e klasse C. Utrecht: VoorwaartsT. O. G. CulemborgVriendenschaarLaren 'Amsterdam: Wilh. VooruitAlphen. Baaui: BaarnKampong. Reserve 2c klasse B Haarlem: R. C. II. II—Blauw Wit II. O. D. E. II—Amste! II. C HilversumVictoria IIHilversum II. Utrecht: U. V. V. III—Hercules III. Oostelijke eerste klasse. Hengelo TubantiaThcolc. ZwolleZ. A. C.Enschede. Zutphen Be QuickVitesse. Nijmegen QuickHengelo. Deventer: U. D.Go Ahead. Zuidelijke eerste klasse. Breda BredaniaMiddelburg. N. A. C.Wilhelmina. Tilburg: Willem IIVelocitas. Berg^n-op-ZoomDoskoN. O. A. D. Noordelijke eerste klasse. Groningen: VelocitasBe Qu'.ck G. V. V.—Forward. AlcppelAlcidesFrisia. Assen AchillesH. S. O. Cw'cendam VeendamW. V. V Ulr. Prnv. Voetbalbond, .ie klasse A. U. V. V. 4—S S. S. I. S. F. C.Rhcnen. Utrecht 1V-elox 2. Ie klasse B. AmersfoortII. V. C. 3. Quick 2Donar j. Hilv. BoysPaars Wit. Je klass A. Rhenen 2Utrecht 2. Sportlust 1N. A. S. 1. V. O. G. 1-Maarssc-n 1. En Avant 1All Ready. t>c klasse B. StichtenarenVclox 3. Zeist 2Drieberg. 11 1. Hercules 4Am Bov« 1. Sc klasse C. A. W. 3Hilversum 3 Laren 2Baarn 2. Jo Ivlassc Ai PrestoUtrecht j S. S. S. 2Holland. Ares 2Driebergen 2. Je klasse B. Yeenendaak—V O. G. 2. Zcistenaren 3Sportlust 2. j|c klasse C. D. O. S. 3Kampong. 4. Voorwaa»ts 4U. V. V. 6. Maarssen 2—Hercules 5. Je klasse D N. A. S. 2—Am. Boys a. dat de minister van Oorlog op verzoek van den minister van Arbeid in verband met het groote tekort aan geschoolde bouwvak arbeiders, bereid is, aan timmerlieden, met selaars en stucadoors, die behooren tot het eerste gedeelte der lichting van 1921, uit stel van eerste oefening te geven. De dienstplichtigen, die voor dit uitstel in aanmerking willen komen, moeten zich, zoc- dra het tijdstip is vastgesteld waarop zij bij de Militie moeten worden ingelijfd, met een j daartoe strekkend verzoek, vergezeld van een werkgeversverklaring dat zij als timmer- man, metselaar of stucadoor in het bouwvak werkzaam zijn, rechtstreeks wenden tot den l minister van Oorlog. 1 Personalia. Mej. W. G. Kernkamp alhier werd be noemd tot tijdelijke leerares in het Fransch aan de H. B. S. te Winschoten. In de te Deventer gehouden algemeene ver gadering van het Middengewest van het Kon. Ned. Gymnastiek Verbond is majoor H. Bierman als bestuurslid herkozen. „Moderne Ufozlek." Judith Bokor—Willem Pijper. „Over kunst valt niet te praten", hoort men veelal terecht zeggen. „Juist het onzegbare wordt in d*e kunst behandeld!" Bn Richard Wagner heeft deze gedachte aldus geformuleerd in zijn „Oper itnd Drama'„muss zugestanden werden, dass das Wesen der höbern Instrumental- musik nanventlich darin besteht, iiri Tönen das auszusprechen, was in Worten unaus- sprechbar istInderdaad.' over kunst valt niet te redeneeren: zij geeft ons pers' pectieven naar een onvermoede en onbe- kendie wereld; zij gpeeft ons in klanken de illuzie, d-e huiverende emotie v n iets. Het feit evenwel, dat groote letterkundigen als Romain Rolland, Adolphe Bo-schot, Maurice Barrès, Schurig, Wilhelm Bartsch en, ten onzent, van Looy, van Deyss-el en anderen over kunst hunne gedachten of bedenkingen neerschreven, geeft ons.stof ter overweging. Deze mannen schreven n.l. niet over de kunst als zielig proces, vermits zij zeer wel wisten, dat volbrenging dezer taak niet in deze wereld' zou kunnen plaats vinden; deze mannen schreven de verhandelingen als proeven eener dialectiek, teneinde vast te kunnen stellen, wat als kunst benoemd mag worden of blijven. De kritiek in algemeenen zin zal dan ook in den regel het verborgen accent trachten aan te geven, wat het wezen der geboden „kunst" karakteriseert. Als globaal en ruim begrip diene men te aanvaarden, dat muziek is: verbreking der stilte door klankverhoudingen. Deze aan duiding sluit in zich alle vroegere definities van muziek als: „kunst der welluidendheid' zonder mteer" „uiting van hooger leven" „een pelgrimstocht van het zienlijke •naar het onzienlijke"; terwijl zij mogelijkhe den voor de toekomst geheel opent. De elementen van muzikale uitdrukking zoeke men in rythme, melodie, expressie en combinatie der klanken. Wanneer een werk als een daad van psychisch wilLen (zoo drukt Havelaar zich uit) ons emotioneert door één der hiervoor genoemde elemen ten, dan valt over de waarde van het opus «als kunstwerk verder te praten. Toegerust met het besef, dat het wezen lijk accent van een weTk noodzakelijk te zoe ken is in deze vier elementen, zal de klank- gevoelige toehoorder zijn voedingsbodem voor het psychologisch proces wat de muziek onvermijdelijk in ons verwekt moeten voorzien van krachtige kiemstoffen, om bedoeld proces tot een artistiek beeld (en dus tot artistiek genot) te doen uitbot ten. Judith Bokor, de begaafde Hongaarsche celliste, en Willem Pijper (componist) gaven op hun concert op den 13den Januari drie moderne sonates, die mij aanleiding waren Hiervoor „ex cathedra" eenige begripsbepa- k.igen te geven- (Sonate van Debussy, Dres den en Pijper). Debussy's muziek geeft uiting aan de intiemste, vurigste accenten; ij zoekt niet het ongewone, maar is pro duct van den uitzonderlijken geest van den giooten Franschman. Daarom heeft Debus sy's muziek ook het nieuwe gewaad, wat zich nauw s>luit om de exotische verschijning, die in de stilte voortschrijdt niet ter uiterlijke behaging, doch bestaand m spiri- tueele vibratie van de meest argelooze schoonheid. Zijn muziek vraagt het intiem ste, het schuchterste attouchement der uit voerenden; vraagt ni»et het gespierde of wel stroeve rythme van een Beethoven, doch eischt de veelkantige cadans van psychi sche waarden, onderling equilibreerend in een Nirwana van muzikale teederheden. Debussy's verschijning was aanleiding tot het ontstaan van een „school", waarvan hij zelf zich nimmer als hoofd1 wilde erkennen. „Er zijn geen chefs d'école meer, er zijn geen leerlingen meer" liet hij zich uit in een interview. Hij maakte school, onwillens, en hij kreeg volgelingen in alle landen der wereld. Volgelingen die niet begrepen, dat het roersel der schoonheid alleen.kan ne- derslaan in het werk van den Meeste r; volgelingen, die niiet begrepen dat de inspi ratie, het eerste en eenigste zielsproces der compositie, niet in een school is aan te leeren. Volgelingen, epigonen, mode-dra gers der uiterlijke nieuwigheid, waarmede zij zich opsierden en vertoonden, waardoor de zuivere waar deering van den Meester door het publiek op hinderlijke wijze in den weg werd getreden. Van remicentiie kunnen we de sonate van Sem Dresden niet beschuldigen. Het wil mij voorkomen, dat de uitvoering door de cel liste (door -een ietwat bandeloos-expressio- neelen toon) niet de geèst van het werk in juiste verhouding tot de piano recht deed wedervaren. Waardoor de sonate het ver wijt zou kunnen treffen wat breedsprakig, wat rhetorisch te zijn. Ten slotte de sonate van Willem Pijper! Pijper's muziek heeft het eigen geluid der teletnt vollen. Contrapuntistisch-lineair in op. zet en wending van technisch aansch-in, geeft zii melodisch-accentueel een Jijke visie die van potentie getuigt .lij houdt van de pracht der harmonischs tu multen, die waarlijk hevig-hartstochtelijk verklinken in weelderige glissandi. Zeer sterk van structuur lijkt mij het eerste en derde deel (die beide bebeerscht worden door de grondgedachte, die het werk a. h. v/. dooradend), terwijl de rythme het acous- tisch en muzikaal zeer wel doet. De uitvoering der moderne sonates was met eenige bedenking in Dresde-ns werk voortreffelijk. Judith Bokor is een door de muzen begenadigde celliste en Willem Pij per klank entoovenaar op het kis vier. P. TIGGER'S. Rembrandt. „In een van Olive Sohreiner's wonder mooie „Dreams" wordt verhaald van een schilder, die in zijn werk een gloed te leg gen wist, door geen ander kunstenaar na te bootsen. Vroegen de andere schilders naar 't geheim van die glansrijke kleur, dan lach te de schilder stil, doch antwoordde niet. En hij het toenemen van zijn jaren nam de won derlijke kleur toe in gloed en des schilders bleekheid ook. Tot op zekeren dag hij stierf. De andere kunstenaars snelden toe om haas tig te zoeken naar de. grondstoffen van de kleur die zij nooit hadden kunnen mengen, doch zij vonden niets, dat zij niet bezaten. Doch het lijk van den schilder toonde een diepe, oude wonde, die aanwees, wóérvan- daan de kleur gekomen washet was zijn hartebloed geweest" Aldus ving gisteravond in het overvolle Remonstrantsche kerkgebouw Dr. Miedema zijne lezing over Rembrandt aan. En 't is op elk waarachtig kunstenaar van toepassing, dit woord uit „the artists secret „hij schilderde met zijn hartebloed Hoe onmiskenbaar is dat niet bij Rem brandt I Spr. acht zich niet bevoegd en voert het woord met schroom over dezen meester, doch waar Rembrandt de prediker is van het licht, kan spr. er in onze duistere dagen niet van zwijgen. Rembrandt is de prediker van het licht, reeds in zijn jeugd en onbewust in dien tijd, later met een heilige overtuiging. Gelijk Just Havelaar in „De Symboliek der Kunst" zei- de „Kunst is een zelfbelijdenis en een be vrijding." Als kenschetsend type van het Rembrand- tieke licht, gepaard aan de phantasie en de droomerijen der jeugd, noemde spr. „Simeon in den tempel." Later na zijn huwelijk met Saskia van Uylenborg, van wie hij het ontroerend fijne portretje met de zonnehoed teekende/komen „het offer van Abraham" en „de afneming van 't kruis", beide des schilders innerlijk prachtig Verbeeldend. Als hem de slag treft van 't sterven zijner moeder, die zooveel in haar liefderijkheid bijdroeg tot Rembrandt's vorming, teekent hij smartelijk en pieus „Maria's dood" en zoekt vervolgens troost en rust in de natuur, een „reculer pour mieux sauter", want hier op volgt zijn „Nachtwacht." De onartistieke en ijdele schutters verguisden dit wereld werk en voor den meester breekt een periode van miskenning aan. In dezen tijd etst hij „het landschap met de drie hoo rnen." Kan hij met deze boomen de kruisen op Golgotha hebben willen symboliseeren In het laatst van zijn leven geeft hij het meesterwerk „de Staalmeesters" en daarna „Homerus" een geestelijk zelfportret. En in „Het Joodsche bruidje" ligt een etherisch element deels ontstaan door zijn verwijderd reken van het werkelijke leven, deels door zijn liefde voor Titus, zijn zoon Het meest markant zijn misschien Rem- brandt's vele zelfportretten, aanvankelijk fier, zelfbewust, pracht li erend, later smar telijk, als de man dre vrouw en vier kinde ren overleefde, huis, goed en roem verloor, j Maar va-n elk portret straalt gr00tech 'hiet licht in de duisternis. I EMy Ge u e r. Ten bate van de vereeniging tot bestrij ding der Tuberculose komt EHy Geuer in Amicitia op 25 Januari een dansavond hou den. Voor dit doel rs elke belangstelling, naast de artistieke (waarop Elly Geuer zeer stellig recht heeft), op te vorderen. OudPapier. Aan de Eembode ontleenen we, dot de afdeeling Amersfoort-Hocgland van „Lief dewerk Oud Papier", gedurende 1920 heeft verzameld 16.574 K.G. papier. Een aanwinst op 1910 van ruim 6000 K.G. O p e n b. Leeszaal. Blijkens advertentie in dit nummer ziet 'het bestuur van de Openb. Leeszaal zich genoodzaakt, door ziekte ónder het perso neel, het uitleenen der boeken van 17 tot 31 Januari te staken. Motorrij den. Van de hand van den heer G. A. Prins, arts alhier, verscheen in het jongste „Me disch Weekblad" een beschouwing„Het motorrijden als oorzaak van eenige nieuwe ziektebeelden." Besmettel ij k e Ziekte. In de afgeloopen week deed zich te dezer stede 1 geval van roodvonk voor. Politienieuws. Een 5-jarig kind van G-, wonende Hof, is weggeloopen en door de politie te Hoog land terug gevonden, vanwaar de vader het terughaalde. Van de Apeldoornsche politie zijn twee minderjarige jongens, die te Amsterdam thuis hoorden, overgenomen. Zij zijn terug gebracht. Nachtverblijf werd verleend aan L. v. D.. A. Z., N. S., "J W. en J. H. F. W., allen zwervers. Modern Drukwerk Kantoormeubelen Schrijfmachines PREDIKBEURTEN. Zondag 16 Januari. St. Joriskerk. 10 en 6 uurDienst. Bethel Kerk 10 uur: Dienst. Wijkgebouw Monniken p 10 uur G e e n dienst. 6 uur: Dienst. Gasthuis Kerk. 10 uurDienst. Chr. School. Blankenheimstraat. 10 uur: Kinderkerk. DiakonieschooL Sluisje. 10 uurKinderkerk. Remonstrantsche Kerk Heerenstraat. I0>£ uur Dr. R. Miedema. Doopsgezinde Kerk (Vrijz. Hervormden). lOtt uurDs. H. T. de Graaf (Z Ev. Luth. Kerk. Langestraat 61. 10Yt uur Geen dienst. Gexef. Kerk. Zuidsingel. 10 uur Ds. Teerink. 5'A uur Ds. Donner. Langegracht. 10 uurDs. Donner. 5% uur. Ds. Tee»":nk. Christ. Geref. Kerk. Willem van Mechelenstraat 10 uur: Ds. Beekamp. 5% uur: Ds. Beekamp. Vrije Geir. Gemeente- 9!4 en 5 uur Godsdienstoefening. Oud-Kath. Gemeente Zand 13A. 10 uurH. Dienst. 6 uurVespers. Hoogland. 2 uur: Ds. B Batelaan (Amersfo S&esterberg. 10 uurDs. Radix. Woudenberg. 914 en 6 uurDs. Kleywegt. n). Electr Kaïitoorsheiiitelesiiabriek Aldegondestr. 105 O 3H07Tel. 543 Lan^vstr. 84 Tel 528 Slerrts too Jifll'i surlccring VRAAGT PRIJSOPGAAF ■BSBEBBHBHHH Agenda. Vrijdag, Zaterdag, Zondag en Maand bioscoop De Arend. D a g e 1 ij k s Museum Flehite. Bioscoop Langestraat. 15 en 16 Jan. Amicitia KonijnententooW stelling. 16 Jan. Leger des Heils, Havik. Mei". Luit» Kol. v. d. Werken. 18 Jan. Amicitia. Nutslezing A F. J. Por ti el je. A 22 Jan. Amicitia. „Als de kinderen sla-ï' pen". Operette door padvindslers. 23 Jan. Leger des Heils, Havik 10 uur ei\^ 7.30. Hoofdleider commandant Howard. 25 Jon. Amicitia, Dansavond Elly GcueiV 26 Jon. Amicitia, Arb. Ontwikkeling Kunstavond von Cappellen, Meyer, Ge»' raedts. 28 Jan. Amicitia, Uitv. Amersf. Orkestw vereeniging. I Februari, Amicitia. Hofstad-Tooneel. Dé Spaak in het Wiel. 3 en 4 Februari, Amicitia. Uitvoering Toonkunst. II Febr. Remonstr. Kerk. Ds. A. I<Iaver« (Hoorn). Franciscus van Assisi en zijn kring. 12 Febr. Amicitia. Concert Carl Priedberg (pianist). 20 Februari, Amicitia. Uitvoering De kleine Stem. 22 Februari Amicitia. Nutslezing, A. F. J. Portielje. 24 Febr. Amicitia. Sonatenavond Ge- raedts-Meijer. 26 Febr. Amicitia, Amersf. Gymnasi- astenclub. 11 Maart. Amicitia. Concert Quator Pou- let. 14 April. Amicitia. Nutsovond. Voordrach ten Mevr. M. de Wijs-Mouton. 22 April. Remonstr. Kerk. Lezing Ned. Protest. Bond. Marktbericht Amersfoort, 14 Januari 1921. Hoendereieren 10—13 pcx 100 stuks. Hooiboter ƒ3.30—ƒ3.50 per Kilo. Kip pen ƒ2—ƒ4. Kuikens 4—5.50. Piepkui kens 1.20—2.50. Oude eenden 1.50— ƒ2.50. Wilde konijnen 1.30—ƒ1.50. Tam me konij-nen ƒ2—ƒ4.50 peir stuk. Duiven ƒ1.702 per paar. Magere Varkens ƒ60 90. Zeugen 150—220. Biggen 20 —ƒ36 per stuk. Aangevoerd waren ongeveer 90.000 st. Hoendeneieren300 kilo Hooiboter; 12 ma gere Varkens; 100 Biggen en 30 Zeugen. Opgave van gevestigde personen van 21 Dcc. tot 5 Jan. ir,2i Coronclia v. Pluuren van Wormervccr naar Bcr« keu weg ai. jan I'. Schutter timmerman van Ilaarlemmcnnco naar Hof 3a. Gerharda H. Jansen van Angerlo naar Langcslr. 29b. Karei J. P. Immikhuiwn van N. Indie naar I^eua- der weg 44. Johannes A. P. Wijnen winltclbed. van ZwolU naar Krommestr. 64a. Everhard D. Spelberg van Wagcningen naar B, Wuijt.Iaan iS. Wed. Corn. Steenbeck van Nijkerk naar Havik 47» Bctjcn Hamburger van Nijkerk naar Arnh.wog 38. Telefonisch Weerberioht. Na»w wflarnpn-.ir/- In den morgen 5 15 Jan. -1 Hoogste stand771.6 te Maastricht. Laagste stand 737.5 te Seydisfjord. Verwachting tot den avond van 16 Jan-I Zwakke tot matige winden uit Z. richtirw gen, gedeeltelijk bewolkt, weinig of geen! neerslag, lichte vorst des nachts, iets zachtef overdag. W i e 1 r ij d er sf Fietslantaarn aansteken 4.45 uur. Hei opntmeji van iuf/ezonden ut uk ken beteekeni §eenszin« dat de Kedacltt met den Inhoud instemt, coptt wordt aan den inzendtt niét teruggegeven. A'dam, i4-t-'20, Geachte Redactie Wij lazen uw bcxchouv. ing in 't Amersf. DagbL "aar aanleiding van de afwezigheid van den anngOf v.czen scheidsrechter bij den wedstrijd QuickWaj geningen. U zult toch ongetwijfeld weten, dat gceij genoegen beboett te worden genomen met dc leiding van een N. V. B. arbiter, toevallig aanwezig, indieij deze tevens lid is van een der betrokken par« tijen Feitelijk is dit zelfs verboden bij art. 158 IT. Rj Iets anders is echter of J<- heer van Droogo al| Ouick-Iid dus als ongerechtigd fluitist i. c. be» schouxvd moet worden. Hij is nL e e r e 1 i d. Ep waar volgens art. 14 sub 2 van het H. II. rcglej ment ccrelcden (vermoedelijk wegens tastbare rcdö> nen van verhevenheid) buiten het gewone verhand tier leden en van het lidmaatschap vallen en uit j dien hooide ook rijgr-iMd zijn van dc v e r p i i c b« ting der gewone leden (art. 14 al. 1) komt het mij voor, dat met de leiding van den beer van Drooge wèl degelijk genoegen had moeten uordeel' genomen. Het is Vst mog.'.ijk dat de N. V. B. do: meeivïng niet «leeft, maa,_ uw sportredactie zal geven, dat het Huish. Regl. op dit punt niet al t« duidelijk if. Dit was trouw» us 1 r sp<-c geval, ver* mocdelijk een unicum. Maar hier ziet men dui 11 weer. hoc he. »..ms op fijne puntjea kan ounkQ; men. Uw. Re due'.ie dankend" voor dc plaat*; uiinte» Hoogachtend,

Historische kranten - Archief Eemland

Amersfoortsch Dagblad / De Eemlander | 1921 | | pagina 3