DE KLOKKEN VAN ST. JORIS
OUDERS!
RETRAITEN
Zaterdag 21—24 Oct. Mannen (St. Ra-
faël). verg. t 6.50.
Dinsdag 24—27 Oct. Meisjes, verg
f 6.50.
Zaterdag 28—31 Oct. Personeel Jan
Jongerius Otr. e. a. pL
Dinsdag 31 Oct.—3 Nov. Gehuwde
/rouwen, verg. f 6.50.
Dinsdag 7—10 Nov. Gehuwde Dames
terg. f 10.
VrUdag 10—13 Nov. Mannen en Jon
gemannen. verg. 1 6.50.
Dinsdag 14—17 Nov. Mannen (St. Ra-
faël e.a.) verg. f 6.50
Zaterdag 18—21 Nov. Meisjes, verg.
1 6.50
Dinsdag 21—24 Nov. Ongeh. Dames,
verg. f 10
Zaterdag 25 Dec. Mann, en Jonge-
roann. (Credo Pugno) f 6.50.
Zaterdag 9—12 Dec. Heeren. verg. 1 10
Dinsdag 12—15 Dec. Geh. Vrouwen
(Dloc. Actie v. God) f 650.
Zaterdag 16—19 Dec. Meisjes, verg.
I 6.50
Woensdag 20—23 Dec. H.BS. Hilversum
verg. f 6.50.
Zaterdag 23—25 Dec. Mannen en
gemannen (Kerstretr.) f 6.50.
Zaterdag 30 Dec.—2 Jan. Mann. en
Jongemaun. (Gendt e.a.) f 6.50.
Dinsdag 2—5 Jan. Mann. en Jonge-
mann. (Bouwvakarb.) 1 6.50.
Zaterdag 6—9 Jan. Mannen en Jonge-
tnanen (Vinkev.. Eist. Hnlssen. Groessen
'"Dinsdag 9—12 Jan. Mannen (A.B.T.B.
Utrecht) verg. f 6.50.
Zaterdag 13—16 Jan. Meisjes verg.
X 6.50
Dinsdag 1619 Jan. Mannen (ABTB
Gelderl.i verg. f 6.50.
Zaterdag 20—23 Jon. Jonge Boeren
Tuinders. Utrecht f 6.50.
Zaterdag 27—30 Jan. Jonge Boeren
Tuinders Friesland f 6.50.
Dinsdag 30 Jan.—2 Febr. Meisjes, verg.
f 6.50
De Directie van 't Retraltenhuls ver
schaft U op aanvrage ook de reductie
bons voor de Ned. Spoorwegen. Tel.
K. 3490—4008.
Beleefd verzoek zich aan te melden
bij de Directie. St. Alfonsus Retralten
huls. Barchman Wuytlerslaan. Amers
foort.
ZORGEN WE DAT HET WEER
NIET ZOO WORDT
..Slechts met de uiterste waakzaamheid
kon Pater Adr. Adr. Boom (15S4—1615) er'-
slagen, zich uit de handen zijner vervolge
te houden. Onbegrijpelijk ls het. hoe hij in
1603 ln Groningen, wasr roomsch en on-
roomsch hem kende, heeft kunnen binnen
sluipen. en weken lang er heeft kunne
beiden aan het zielenheil. Terwijl hij
preekte, stond een der aanzienlijkste Katho
lieken bij den preekstoel gereed ln geval van
overrompeling, dadelijk de prlesterkleeren
van den pater aan te trekken en In schijn
de preek voort te zetten, om z66, terwijl hij
zelf gevangen genomen werd. sar
Boom gelegenheid te geven te ontani
aldus lezen wij een citaat uit den tijd
..St
OVER IODENBEKEERING EN
LONDENSCHE ACHTERBUURTEN
Een priester heeft van de kerkelijke over
heid verlof gekregen nu en dan tijdens de
godsdienstoefeningen de synagogen van Lon
den te bezoeken er zijn er ruim 40 om
zich beter op de hoogte te stellen van het
godsdienstig leven der Joden. en.zich te
stichten aan den diepen emit en eerbied
van vele kerkgangen. Een» f—-
gezcld, en 3 synagogen bez
aan onze kleedU heffl goed
Katholieke geeetelijl n war el
ter niet het minste beletsel
hoffelijke ontvangst.
Ais we ietwat weifelend t
bleven staan, kwam een bei
goede plaats aanwijzen, en
Hebreeu- h kerkboek met
hand. Terstond voelde Ut m>
hoofdzaak rongen en beden
b lk hem ver
ingang
vertaling
HET
COELIBAAT IN
R.K. KERK
DE
VERPLICHT VOOR DE PRIESTERS
DE TWEEDE CONFERENTIE, gege
ven door Pater Lector Winkel O P.
liï de R. K kerk op het Zand. had tot
onderwerp het Coellbaat ln de R. K.
Kerk.
Onder coeillbaat wordt verstaan: de
erpllchtlng voor de geestelijken.
Ie de hoogere wijdingen (onder-dlaco-
naat. diaconaat en Priesterschap! ont
vangen- hebben. In ongehuwden staat
de zuiverheid te bewaren.
Deze verbintenis Is een gelofte,
krachtens welke zU een
zonde tegert de zuiverheid voor hen te
vens ls een zonde van heiligschennis.
In de eersle eeuwen werd het coellbaat
vrijwillig onderhouden. In de vierde
eeuw begint de Kerk het wette 1 ij k
vast te leggen tnet verschil tusschen
Oosten en Westen.
In de Oostersche Kerk geldt deze wet:
Wie eenmaal geestelijke ls. mag niet
meer huwen, maar vöör de opname in
den geestelijken staat (onder-dlaco-
naat) is het geoorloofd te huwen- en als
geestelijke gehuwd te blijven, behalve
een Bisschop. Tegen dezen toestand,
door de Pausen diep betreurd, maar
toegelaten, om erger te voorkomen, gaan
ook in de Oostersche Kerk stemmer
die pleiten voor een volledig coell
der geestelijken, o.a. op het Syrlscn
Concilie van Sclara (18381 en het Kop
tisch Concilie van Alcxandrlë (1898).
In de Westersche Kerk kwam een ver
dere ontwikkeling van de cocllbaats-
wet: Paus Gregorlus VII vernieuwde en
verscherpte in 1074 de o u d e kerkelijke
wetten- met betrekking tot het coellbaat.
die haar voltooiing vonden, toen de hei
lige wijdingen werden vastgesteld als n
WAAROM NU HET COELIBAAT?
Ie. D» maagdelijke staat ls vol-
Zeker. het huwelijk ls heilig (zelfs
een Sacrament), maar de maagdelijke
staat ls heiliger. Dat blijkt o.a. dui
delijk uit het getuigenis van Christus
zeil bij Matt. XIX 12 en van Paulus
in Cor. VII: „De ongetrouwde bekom
mert zich om de dingen des Heeren.
hU den Hecre zal behagen; maar
getrouwd ls bekommert zich over de din
gen der wereld, hoe hU Be vrouw zal
behagen, en hU Is verdeeld." Altijd Is het
zoo ln de Kerk gehouden en werd de
voortreffelijkheid verkondigd van den
maagdelijken staat boven: het huwelijk.
2e. Deze volmaakter staat, het coell
baat dus, elscht de Kerk van haar gees
telijken, Juist omdat hij volmaakter ls:
glnsi
ligt ln de maagdelUkheld van de Kerk
zelf. In het Oude Verbond berustte het
Priesterschap op de lichamelijke afstam
ming van Levi, maar ln het Nieuwe
Verbond ontvangen de priesters en le
vieten hun bediening door de heilige
wijding en den heiligen Oeest. Daarom
past voor de priesters een volmaakte
maagdelijke onthouding.
b.) omwille van de plichten,
den priester te vervullen:
I. HU moet de geestelijke vader
alle geloovlgen zUn en dit ls zeker al
uiterst moellUk voor hem, die
eigen vrouw en kinderen heeft te
gen. Volmaakte zielzorg kan het best
beoefend worden ln het coellbaat. zooals
oprechte protestanten erkennen, o.a. dr
psychiater van Kraft-Eblng: „Het is eer
trek van fUn psychologische menschen-
kennls, dat de katholieke Kerk haai
priesters tot onthouding verplicht er
hen aldus tracht vrU te maken van de
zlnnelUkheld. opdat zU zich geheel en
al zouden wijden aan het doel van hun
beroep" (Psychopathla Sexualls pag. 14).
Zelfs protestantsche BelUdenlssen als de
Zwltsersche en de Boheemsche verkla
ren. dot de ongehuwde dienaar der Kerk
beter geschikt ls dan de gehuwde,
n. De priester ls ook blechtva
wlcn men de diepste geheimen moet
ien openbaren en dat is bü den
ongehuwden. die rdet door de innige
vertrouwelUkhcld, welke het huwelUk
doet ontstaan, ln gevaar komt 't biecht
geheim te schenden, het veiligst. Daar
om moest h"t protestantisme de oor
biecht laten vervallen, zooals de nict-
kathollcke Nietsche zegt: Luther moest
den priester, nu hu hem de
geven had. de oorbiecht
was psychologisch Juist. mu«u
was ln den grond de chrlstelUke
priester zeil algeschaft,"
III. Een ongehuwde priester oftert zoo
noodlg gemakkelijker voor Gods eer en
het heil der zielen zUn leven.
geen vrouw en kinderen ach'
IV. Een gehuwde priester
der ln verleiding meer te denken aan de
toekomst van zUn kinderen dan aan- de
behoeftigheid van de geloovlgen.
V. Bij een gehuwd priesterschap be
staat ook grooter gevaar voor de ramp
van een soort e r f e 1U k priesterschap.
VI. Ook naar het oordeel van protes
tanten (o.a. Potgieter in Proza II blz.
2961 wordt de zending beter verzorgd
door coelibatatrs dan door gehuwde zen
delingen.
WELKE ZIJN NU DE BEZWAREN?
1. Het
- dot ei
biedt veel voordeelen
•rü-
blUven. en de kath.
Kerk dwingt tot het coelibaat.
Echter, de katholieke Kerk dwingt nie
mand tot het coellbaat. omdat zU nie
mand dwingt tot het priesterschap en
zelfs hiertoe niemand toelaat dan na
langen proeftUd. rijp beraad en vr U e
keuze. Wie zich dus geheel vrU verbin
den wil tot het priesterschap, moet zich
verbinden tot het coellbaat. En het
recht om dezen eisch te stellen zal toch
niemand ontzeggen aan de Kerk. die
toch ook volle wetgevende macht ont
vangen heeft van Christus (Matt.
XVI 19).
2. Iedereen, zoo zegt men. ls krach
tens de natuurwet verplicht te hu
wen tot vermenigvuldiging van het
menschelUk geslacht.
Echter, deze wet is geen persoon
lijke verplichting, maar een die het
menschdom als zoodanig bindt. Dit is
zeker: waar de maagdeUJkc kulschheld
beoefend wordt, daar bloeit de gods
dienst. daar wordt de heiligheid van het
huwelUk niet verkracht uit kindervrees.
3. Het ls, zoo zegt men. onmogelUk
bulten het huwelUk kulsch te leven.
Zoo diep ls de mesch niet gezonken.
Met de hulp der genade ls het zeer
wel mogelUk. en zal Gods genade ont
breken. waar Christus raad wordt ge
volgd? Daarom worden de candldaten
voor het priesterschap ook Jaren lang ter
dege beproefd en gevormd door gebed
(brevier) en geestelUke oefening.
4. Het coellbaat zou tegen de natuur.
schadelUk voorde menschheld zUn.
Hier tegenover staat het onomstoo-
teUJk getuigenis van de grootste geleer
den op medisch gebied.
5. Het coellbaat zou oorzaak zijn van
allerlei zedeloosheid. Voldoende Is het
antwoord hierop van den protest, prof.
Foerster: „Ophouden moet eindelUk dat
gepraat over de ongehoorde misbruiken
van het coellbaat. OnpartUdige protes
tanten hebben steeds moeten toegeven,
dat de katholieke geestelUkheld geheel
al haar coellbaat met waardigheid
rvoert: Hoe gering ls het aantal
schandalen als men het getal der gees-
teiukc-n overdenkt en ln acht neemt
met welk waakzaam oog hun leven
wordt gadegeslagen." (GeslachtelUke
Zedeleer en Opvoedkunde, blz. 151).
WU katholieken, aldus besloot Lector
Winkel OP., danken Ood voor den rU-
ken zegen van het coellbaat. Ook van
het coellbaat geldt, al ls het voor de
zlnnelUke menschelUke natuur een zwaar
olfer. töch door Oods genade: „MUn
- mUn laat ls licht."
Katholieken priester bestond en bestaat
nog. meen lk hierin, dat WJ eiken Maan
dagavond het East End van Londen lngaal.
r als straatprediker op te treden onder
•le daar wonende Joden. Ook op die
tochten heb lk he:n eens vergezeld. De JuT-
frouw. die zUn „preekstoel" 'n slnaasap-
pelenkiatbewaarde, ma niet thuis; dien
avond moest de Pater het stellen ronder
verhoog! O een nood! HU ging 'n zijstraat
am sUn hoed af, sloeg 'n groot kruis,
i midden op straat to bidden. De bid
dende priesterfiguur trok natuurlijk weldra
de aandacht der voorbijgangers: eerst, van de
kladeren. toen van de groote menschen. Na
dat de groco voldoende was aangegroeid,
eindigde hij sljn gebed, zette zijn hoed -
op. en sprak hen toe. -n Half uur bleel
praten, las stukken uit 'n Katholieke
belangstelling
Paus voor het Joodsche volk en de welwil
lende commentaren van Joodsche bladen, die
wij onderweg gekocht badden, en wekle
tenslotte op, kennis te
lteke Kerk. Ne afloop aon men vrayeu ■«=.-
len. waarvan gretig gebruik gemaakt werd.
Toen alle vragers 'n antwoord gekregen had
den. gaf bij mU *n wenk om liever alleen
naar huls te gaan: dan kon hij met 'n paar
Joodsche vrienden 'n straatje omloopen en
nog wat napraten.
Bavo").
■t de Katbo-
Wat een kort bezoekje
vermag.
-n plannen gemaakt er
r zoo wat achter mijn
echter niet lang of Ik
cltter mij en peddelde
drukke en bedrijvige Industriestad v,
liaar machtige
1 onder derge-
dlg stonden te grazen of rustig lagen t
kauwen, een landelijk tafereeltje zooal
dat zoo dikwijls buiten kan waarncmt
.nauwde stad st
lg tempo voorwaarts, de
ir het grootste gedeelte schuil gaa-,
loop van het schietwapen steekt
vooruit. In deze vredige omgeving
IJ tooverslag omsloeg et
Ikerk. Ik had
'Toen lk erev*
jopenstaande, breede,
vlak voor was, trokken de
n gewend raakten liet Ik
i vrU groote kerk dwalen,
s geen menschelljk eter-
was heel alleen en het
schuchtere voetstappen,
lie verbraken. Alleen of
:te bezitten, mt) zltljd brengt.
Dan moet Je op Je knieën of je wilt
Bet Is of de Heiland, die daar op hel
troont Je zelf daartoe ultaoodigt of b<
zegd. dwingt. Weldra passeerde dan c
gebed voor het behoud van den vrede was.
ten minste voor soover het ons land betrof:
waarbij ik echter niet vergat Oods genade af
te vragen voor de ongelukkige mensehenkln-
deren, die op bet oogenbhk al met elkaar ln
strijd gewikkeld zOn. elders ln de wereld. Ook
beloofde lk Ood het zoo geuw mogelijk weer
goed te maken met Hem door in een rouw-
alweer, de groote waarde welke aooli kot
betoekje aan Oods Huls heeft. Volg ml) n
lezer(ee) en u zult er ook de helksame wer
M APK
Het beste voor het vaderland.
mogelijk, welgevallig K zijn aan Ood" (Hebr.
II, Ben braaf, christelijk leven is de bes
te geloofsboscbermlng. Indien dit ontbreekt,
den komt het geloof ln gevaar. Hel Is im
mers een henwlsah licht, dst Ood reeds b4J
het Doopsel in ons binnenste heeft ontsto
ken. Dit hebt. de vlam dee ge boots la ons.
tiÜi
KERKBERICHT BIJLAGE VAN,, DE EEMBODE" VAN 13 OCT. 1939
REDACTIE EN ADMINISTRATIE LANGEGR. 28 AMERSFOORT - TEL. 4425
EPISTEL EN EVANGELIE
NA PINKSTEREN.
Lei uit den briej van den H. Apostel
Paulus aan de Epheslèrs.
Broeders: ziet dus nauwlettend toe, hoe
ge u gedraagt: niet als dwazen, maar als
wijzen; benut de gunstige gelegenheid,
want de rijden zUn boos.
Wcest daarom niet onverstandig, maar
tracht den wil des Heeren te verstaan.
Bedrinkt u niet aan den wUn, want dit
voert tot losbandigheid; maar wordt vol
van den Geest.
Spreekt tot elkander ln psalmen, lof
zangen en geestelUke liederen; zingt en
juicht ln uw hart voor den Heer; betuigt
zonder ophouden voor alles uw dank aan
God en den Vader, ln den naam van
Jezus Christus onzen Heer.
Weest elkander onderdanig in de vreeze
van Christus".
EVANGELIE.
Volgens den B. Joannes, 4, 40-S3.
„Tn dien tUd kwam Jezus opnieuw in
Nadruk van de in dit blad
voorkomende Kerkberlch-
ten, ook tn den vorm van
uittreksels, Is verboden.
Cana van Gallliea. waar HU het water in
wUn h. d veranderd.
Nu v--as er een zekere hofbeambte, wiens
zoon ziek lag. te Carphanaum.
En toen deze vernam, dat Jezus uit
Judeu naar Gallliea gekomen was, ging
hU naar Hem toe. en verzocht Hem zUn
zoon te komen genezen; want die lag op
Maar Jezus sprak tot hem;
Zoo ge geen teckcncn en wonderen ziet.
gelooft ge niet.
De hofbeambte zei Hem: „Heer kom
mee. eer mUn kind dood is".
Jezus sprak tot hem: „Oa heen, uw
zoon ls gezond".
De man geloofde het woord, dat Jezus
hem zelde en ging heen.
Maar onderweg reeds kwamen zijn
dienaars hem tegen en zelden, dat zUn
zoon weer gezond was.
HU vroeg hen naar het uur, waarop de
beterschap was Ingetreden.
Ze zelden hem; „Gisteren te zeven uur
heeft de koorts hem verlaten".
De vader erkende, dat dit Juist het uur
was, waarop Jezus hem had gezegd: „Uw
zoon ls gezond". En hU geloofde met heel
zUn gezin.
PAROCHIE VAN DEN H. ANSFRIDUS
Jacob Catalaan no. 26b.
Pastoor: Deken P. J. M. Bandkuyl
Jacob Catalaan 28. Telefoon no. 5923
Postgiro no. 93297.
de H.H. Missen om 7 uur.
half 9 en 10 uur de Hoogmis. Om 6 uur
Octoberlof en Litanie van Alle Heiligen
VrUdag om kwart voor 12 biechten
voor de Jongens van- de 4e klas.
Zaterdag om half 8 algemeene H. Com
munie. Van 4 uur tot half 9 biecht-
HET MOOISTE AANDENKEN
AAN
PE EERSTE
H. COMMUNIE
VAN UW KIND IS EEN
GEDACHTE NISPRENTJE
Vraagt ease groote monster
collectie eens ter inzage.
ZEER BILLIJKE PRIJZEN
or«kiitri)„DB Eembode"
LANCECRACHT 28 TEL. 4425
PAROCHIE VAN DEN H. FRANC. XAVERIUS
Pastoor W. A. J. M. Oostveen
Zand no. 29
*t Zand no. SI Telefoon 6625
Giro 116328.
ZONDAG, 20ste Zondag na Pinksteren.
De HU. Missen om half 7. 8 uur,
kwart over 9 de Hoogmis met Volkszang
en te 10.45.
Collecte voor het Kath. Vluchtelingen
comité, welke ten zeerste wordt aanbe-
Te 6 uur Octoberlof en de gebeden
de Broederschap vnn den Zaligen Dood.
Maandag te 7 uur ge*. H. Mis voor de
overleden leden van de Broederschap
van den Zaligen Dood.
Dinsdagavond le 8.30 uur derde Con
ferentie voor nil t-katbolleken. Onder
werp: De Biecht Ook vrUe toegang
Donderdag wordt te 9 uur de H- Com
munie uitgereikt. Te 9.30 uur get H.
Mis voor Bruidegom en Bruid.
VrUdag te kwart na 4 gelegenheid om
te biechten voor de Jongens Tim de 3e.
Je en 4e kis s
Zaterdag t
genheid om
Gedurende de week eiken avond te 7
uur Octoberlof. Na het Lof zal gezongen
worden lied no. 69 en 79 uit „Zingt allen
A.s. Zondag. Missie-Zondag. Dien dag
extra-collecte ten bate van het Genoot
schap tot Voortplanting des Oeloofs.
Uit de parochie-registere:
Gedoopt:
Oeertrulda Gerard ad. van Teunls
Hal en Angenle' -
der Stervenden:
Hendrik us Kok: Bverardus Pot; The
odoras v. d. Bedem.
In den Heer overleden:
Maria Reglna Wledcnbrugge.
Oerretsen en Jacobs
m:
i Kngellna
S: Hermanus Hllfertnk
Theodora Gouw.
H: Godefrtdu» v. d Post
QUaberta Schoonderbesfc
I: Andries Buisman on Alelda Hen-
ddka Petera.
PAROCHIE VAN O.L. VROUW HEMELVAART
Langegra;ht no. 36.
Pastoor A. W. J. Spitzen.
Langegracht no. 37. Teleloon 5854
de H H. Missen om 7 uur en
9. Half 11 Hoogmis.
Om 4 uur uitstelling van het Allerhei
ligste. Te 6 uur Lol.
Dinsdag om 8 uur
Woensdagavond te kwart over 8 Con
gregatie van de H. Familie der belde af-
deellngen.
VrUdag te kwart na 4 gelegenheid om
e biechten voor de jongens van de 3e
n 4e klos.
Zaterdag van 4 tot 9 uur gelegenheid
>m te biechten.
DagelUks de H.H. Missen om 7. 8 en
Uit de parochie-registers:
Gehuwd: Johannes Nlcolaas van- den
Brink en Antonla Reglna Leencs.
Gehuwd: Gerard us Johannes V. d.
Werf en Engellna Kramer.
HuwelUksafkondlglngen: II: Joop Her-
lanus de Oude en Johanna Cornelia de
Wit: II: Johannes Brandsen en Anny
Maria van Zeeland.
PAROCHIE VAN DEN H. HENRICUS
Paulus Borstraat no. 41
Pastoor: J. a Hooyman.
Matthias Withoosstraat no. 34
Telefoon 4631 Giro no. 84824
Des avonds 6 uur Lof.
Door de week lederen a
tof met de gebeden vat
Amersfoortsch Effecten- en
Administratiekantoor N.V.
Wbcrsstraai 13 - AMERSFOORT
Telefoon «54S
Buitenlandsch geld
Effecten Coupons enz.
M. Consen.
I Zaterdag
het derde leerjaar.
gelegenheid
uur voorbereiding
Uit de parochie-registers:
Gehuwd: Cornells v. Oven en Elisa
beth Hendrik Kreynen.
Bediend: Maria HeunksJordense.
Oedoopt: Joanna Maria. d. van Jo
hannes Cornells Hendriks en Maria Jo»
sepha Woltere.
HOOGLAND
:hlsmus. 5 uur lof met Rozenhoedje. In b.
1 e 1ste H. Mis. I u
HOOGLANDERVEEN
PAROCHIE ST. J
"astoor HENDR
«neester van T_,
L Nljkerkerveen 245.
ZONDAG. 20ste Zondag na PI na
Vroegmis om half 6 Kwart voor t
voor Militairen. Om 10 uur de Hoogm
der de H. Missen collecte voor de Kat
Vluchtelingen. Om half 6 Lof met
hoedje en Litanie van Alle Heiligen voor den
Vrede.
Maandag. De H. Ml» in de St. JocefsUch-
tlng. Om uur uitreiking van de H. Com
munie en de gebeden van de Octobermaand.
Vrijdag, komen Meel—
i Sde klas. Deze
dagmorgen
Zoodag as. collecte
stichting.
Onder de H. Missen ln
oefenlnj"
n de Octobermaand.
ACHTEVELD
PAROCHIE VAN DEN R JOZB*
Pastoor R. O. R. 8MEETS.
Telefoon no. 24
In de week de RH. Missen om 7 en uur.
na de K Mis oefeningen der Oct, maand
behalve Zaterdag.
LITURGISCHE
KALENDER
a Tberesla. Credo. Pref. H. Drievul
digheid.
Vespers van dezen Zondag.
Maandag 16: Wit. a Hedwlg, 3e geb. A
eunctls, 3e naar keuze.
Utr.: Wit. KerkwUdingsfeest (WJ Ge
meenschappelijke) 2e geb.. (alleen ln
stille Missen), a Hedwlg, Credo, ge
wone Prefatie.
Dinsdag 17: Wit. 1
KerkwUdingsfeest,
Utr.: 2e geb.
Credo, gewone Prefatie.
Woensdag 18: Rood, a Lucas. Orede,
Prefatie v. d. Apostelen.
Donderdag 19: Wit. a Petrue T. Alcan
tara.
Ute.: 2e geb. v. Kerkwijding, Crete,
gewone Prefatie.
Vrijdag 20: Wit a Joannes Chorion
Utr.: 2e «eb. v. Kerkwijding, Oreéa.
gewone Prefatie.
Zaterdag 21: Wit. Mis T. O. L. V. Salv*
(Ml Voüefmlssen) 2e geb. a Hllariea.
3e geb. aa Ursula en*. Pref.
Maagd.
Utr.: Wit. Mis v. Kerkwijding. 2e geb.
a HUarion. Se a Ursula, Crede. ge
wone Prefatie.