lept Exöiüiiie mmmw, Telefuükeu en Philips Openüsar nabal tusschen en 1H.M ie zaandam. C* wan Straten Uitgave; G. I. SMIT, Soestdgk. Volledige Service-dienst Taefinisch Bureau H. Seiiuijff IS ÜMttMEf Of. H COÜ bakken. Dames- en Heerenkleermakerij Birktstraaf la Heeren Mode-artikelen Depot Falthe Sproeten komen vroeg in het voorjaar, koop tijdig een pot Sprutol. Bij alle Drogisten» Orogistsrij D. F. V0S6T Oratis onderzoek Uwer oogen door Specialist. Ize JAARGANG Vrijdag 12 Mef I93J No. t9 SOESmiMSBWD ALGEMEEN CHRIST. WEEKBLAD VOOR SOESTDIJK, SOEST EN SOESTERBERG ABONNEMENTSPRIJS 65 cent per 3 maanden. ADVERTENTIEPRIJS: van 1—5 regels f0.75. Elke regel meer 15 cent. Adver tenties tusschen de tekst dubbel tarief. Bij contract belangrijke korting. Bureau: VAN WEEDESTR. 35. TEL. 565 Uitgave van: „DE SOESTER COURANT", Aig. Weekblad, „SOESTER NIEUWS BLAD", Algemeen Christelijk Weekblad en „DE SOESTER POST", R.K. Week- blad voor Soestdijk, Soest en Soesterberg. RADIO-APPARATEN Soest - Van Weedestraat 46 - Tel. 487. heeft zijn werkprogram aangeboden niet alleen aan de drie rechtsche fracties, maar tevens ook aan twee linksche fracties, na melijk de Vrijheidsbond en de Vrijz. Dem. Bond, omdat, zooals wij wel gedacht had den, de rechtsche meerderheid te gering is om een sterk parlement te vormen, dat de verantwoordelijkheid wenscht te dragen. Wij willen hopen, dat het Z.E. gelukt om tot een accoord 'te komen, waardoor de regeering met een krachtige meerderheid in de Tweede Kamer heel wat tot stand kan brengen ten bate van het lands- en volksbelang. Bedroevend is liet, dat de S.D.A.P. in dezen crisistijd geen verant woordelijkheid wenscht te dragen. Zij heeft het recht (meent zij) om voortdurend eischen te stellen, die zeer vaak naar het land Utopia kunnen verwezen worden. Zij heeft het recht om te nemen en anderen hebben de plicht om te geven of ze het hebben of niet hebben, en om de lasten te dragen. Merkwaardig is het, dat wan neer de heeren het zeggenschap krijgen, de ellende en de chaos eerst recht begint, en juist ten koste van het arme verdrukte volk, waarover zij altijd den. mond vol hebben. Als een staaltje van het onver antwoordelijk omspringen met de gemeen tegelden, behoeven wij slechts te verwij zen naar Rotterdam en nu weer Zaandam. Wij zijn overtuigd, dat de volksbelangen beter behartigd worden door een eerlijk man. als Dr. H, Colijn dan door een man als Oudegeest met zijn fantastisch" begroo- tïngsplan. Rede, uitgesproken op de jaarvergade ring der S.G.P., gehouden in Tivoli te Utrecht 23 Februari 1933 door Ds. O. H. Kersten. Het is een treurig verschijnsel, dat man nen, die met Gods heilig Woord goéd op de hoogte zijn, dit Woord telkens op fa- rizeïstische wijze toepassen, om hun me- degeloofsgenooten op het staatkundige erf zooveel mogelijk in hun ziel te kwetsen, en heel hun Christelijke staatkunde te be schouwen als verdoemelijk voor God. Wat voor indruk moet toch' dit minder waardig gedoe maken op de staatkundige groepen, die de godsdienst buiten de po litiek wenschen en nu met recht kunnen wijzen op de schade veroorzaakt door die godsdiensttwist. Wij weten, dat Farizeeën en Schriftge leerden. veel vromer waren (in eigen oog) dan Jezus, de profeet uit Nazareth' en al zijn woorden en werken ten kwade gingen uitleggen. De ondergrond hiervan was geen. broederlijke liefde maar gloeien, de haat. Die haat heeft ten slotte hoogtij gevierd, toen zij hunne handen aan Jezus sloegen en Hem aan den kruispaal nagel den. Iets daarvan vinden wij terug wan neer wij de rede van Ds. Kersten lezen Het begin is goed. Daar gaan we allen mee accoord, maar dan begint hij te keer te gaan tegen de anti-revolutionairen, de Cbrist. Hlstorischen en de R. Kath. Geen van die drie groepen deugt. Met name worden Z.E. Staatsraad Idenburg, Heems kerk en Slotemaker de Bruine genoemd, die voor de vrijheid opkwamen. Zij heb ben nooit anders gezegd en bedoeld, dan de vrijheid van het geweten, waar juist de 30-jarige oorlog om begonnen was. Ook Prins Willem van Oranje was zijn gan sch'e leven voor die gewetensvrijheid en wilde ook aan de R. Kath'. steeds vrijheid laten om hun God op R.K. wijze te die nen. Dat willen de Staatkundig Gerefor meerden juist niet. Zij willen geloofsdwang opleggen en vervallen in het zelfde kwaad waarin eenmaal de R.K. kerk verviel om de andersdenkenden ten bloede toe te ver volgen. En wanneer anti-rev., Ch'r. Hist. of R. Kath'. zich" niet laten spannen voor het wagentje van Ds. Kersten, spreekt hij over die allen de banvloek uit, en zegt op hén wijzend: Mij, de springader des levenden waters hébben zij verlaten (zegt de Heere) om zich' zeiven bakken uit te houwen, gebroken bakken, die geen water houden. Dat er onder de Christenen en in het politieke leven heel wat verkéers schuilt, fs droevig genoeg, maar alvorens zijn broeders te veroordeelen, steke Ds. Kersten de Hand In eigen boezem en probeere eerst den balk uit eigen oog te verwijderen, al vorens hij den splinter doe uit het oog van. zijn broeder. Op één punt uit zijne rede komen wij nog even terug en wel zijn motief, waar om hij met socialist en communist mee stemde tegen de Godslasteringwet van mi nister Donner. Volgens hem was deze wet geheel ten onrechte een wet tegen Gods lastering, omdat die wet de Godslaste ring als zoodanig geenszins bedoelde straf baar te stellen. Door dit gezegde heeft Ds. Kersten, die anders buitengewoon goed thuis is in de Heilige Schrift, een door slaand bewijs, DAT HIJ GEEN FLAUW BEGRIP HEEFT VAN GODSLASTE RING. Als voorbeeld noemt hij dan: Zoo Elia onder de wet leefde, die spotte met den Baal, hij was strafbaar geweest, straf baar voor de wet der zich noemende Christelijke Regeering. Nee dominee Kersten, U heeft er niets van begrepen, of U wilt hét niet begrij pen. Het volk Israël had den levenden God verlaten en had zijne knieën gebogen voor de Baals, de afgoden, met de verwachting, dat die hén heil konden brengen. Elia spot, maar dat is een heilige spot, waarin de eere des Heeren tot zijn recht komt. Als een communist spot met God en gods. dienst op de meest gruwelijke manier, is dit welbewust een uiting van haat tegen God, en waar hij den hoogen God niel kan treffen, probeert hij den geloovige te kwetsen tot in 't diepst van zijn ziel, en dan is 't voor die communist, die zich beroemt bij den bond der godloozen te bëh'ooren, om het even of hij een R.K. ge loovige, of een Protestantsch geloovige of een Israëlitisch geloovige of zelfs een Mo- hammedaansch geloovige voor heeft. ZIJN OPZET IS, UITING TE GEVEN VAN ZIJN VERSCHRIKKELIJKE HAAT TE GEN GOD EN GODSDIENST. Dat is tiog wel een beetje anders dan Elia deed en hét is juist de dure plicht van een CHRIST. REGEERING, OM TE- K1NU die wet is nu Ds. Kersten met zijn aan hang. Is het wonder, dat de man, die mei God en godsdienst finaal gebroken heeft, de heer L. de Visser hem Ds. Kersten vriendelijk op den schouder tikt en tot h'em zegt: WIJ KUNNEN SAMEN WEL DEN BOER OP GAAN. Zou hét niet beter zijn, dat deze predi kant ophield zichzelf en anderen te bedrie gen en met zijn medebroeders en zusters in hét geloof de baniers des kruises op te heffen en te strijden den gemeenschap- pelijken strijd, in broederlijke eensgezind heid, tegen het ongeloof en de revolutie? Op Vrijdag 21 April j.I. heeft een open baar debat plaats gehad tusschen boven genoemde heeren. Wij willen hier alleen het standpunt van den heer Vliegen naar voren brengen, omdat deze revolutionair hier zonder omwegen heeft gezegd, welke opvattingen hij en zijne partijgenooten hul digen. De Staat is volgens hém de macht in het land en het nationaal vermogen be hoort ook te zijn nationaal eigendom. De Staat, wanneer zij die staatsmacht aan zich' getrokken hebben, heeft het recht het na tionaal vermogen aan te tasten. Er is vol gens hém een tegenstelling tusschen volks kracht en kapitaalbezit. Om nu de volks kracht te handhaven, mag het kapitaalbezit worden aangesproken. Het zijn die booze kapitalisten, die niet willen medewerken, en hét is daarom de plicht van de arbei ders, om zich' te verzetten tegen alle ver slechteringen en alle loonsverlagingen. Tot zoover de spreker. Natuurlijk geldt dit niet in de eigen partij, want zooals be kend is, heeft het personeel van het dag blad „Het Volk" wel verlaging van salaris gekregen, maar het gaat hier ook alleen om hét kapitaal van de bezittende klasse i.c. de bourgeoisie. Zitten de heeren aan hét laadje, dan zullen zij met geweld hét particulier bezit onteigenen ten gerieve van de niet-bezittenden i.c. de arbeiders. En aangezien de volkskracht niet mag vermin deren, leeft men dan op royalen voet, zoodat het nationaal bezit spoedig zal zijn opgeteerd, om dan zooals in Duitschïand, papieren geld zonder waarde uit te geven, zoodat dan niemand meer iets heeft, ook de arbeider niet- Dan zijn allen bezitloos en zijn allen in de grootste ellende. Heer lijk toekomstbeeld. Eigendom is diefstal, is het devies van de revolutionairen en daarom de propaganda voor de diefstal in hét groot. De Staat' niet meer een macht tot bescherming der onderdanen, maar die zijn macht alleen gebruikt om zijn onder danen van alles te berooven om er dan zelf mooi weer mede te spelen, totdat al les opgeteerd is. De Heere die gesproken hééft in zijn onfeilbaar Woord. Mijns is hét zilver en hét goud en het vee op dui zend bergen. De aarde is des Heeren mits gaders hare volheid; Hij beware ons voor dergelijke machthebbers in den Staat. Ja ren geleden ging er dit praatje door de arbeiderswereïd. De kapitalisten hebben zich' vroeger rijk gestolen en nu wilden zij die rijkdommen wel vast blijven houden en toen zijn ze op 'hét idee gekomen van de klasse politie en klasse justitie. Door de revolutie wordt die politie en justitie weggejaagd en nemén de arbeiders hun kapitaal, dat hun- rechtens toekomt weer in bezit. Zoo werd hét volk opgevoed en klaargemaakt om op< hét gegeven oogen- blik hun handen te slaan aan het goed huns naasten. hand en zai Hij zich" door geen sterveling j laten ontwringen. Het gaat er om of wij geiooven. Wie gelooft zal hébben en ge doopt zal zijn, die zal zali^r worden. Die zal Volkomen gelukkig worden. Die zal een plaats ontvangen in Gods Koninkrijk een plaats in het Vaderhuis en in het Va derhart. Gelooft in den Heere Jezus en gij zult zalig worden. Hij die op Gods bescherming wacht, Wordt door den Hoogsten Koning Beveiligd in den duisteren nacht, Beschaduwd in God's woning. Dies noem ik God, zoo goed als groot Voor hen, die op Hem bouwen, Mijn burcht, mijn toevlucht in den nood, Den God van mijn betrouwen. Voorheen Os 'Sond-Vain Vliet Bestelk.t A'dam, Singel 307, Tel. 34522 Soest: HARTWEG No. 5 en Visser's Boekhandel, Telefoon 892 ZEG ONS DOOR WAT MACHT GIJ DEZE DINGEN DOET, OF WIE HIJ IS, DIE U DEZE -MACHT HEEFT GEGE VEN? '->■ UJCAS 20.: 2. De Heere Jezus Christus sprak als machthebbende en niet als de Schriftge leerde. Van de Schriftgeleerden staat ge schreven, dat zij een gedaante hadden van Godszalighéid, maar de kracht derzelve misten. Witgepleisterde graven, van buiten wel schoon, maar van binnen vol van dorre doodsbeenderen. En juist daardoor ontstond het groote conflict. Het conflict tusschen schijn en wezen. De Schriftgeleerden schenen godvruch tig, maar Jezus was godvruchtig. De Schriftgeleerden spraken wel vroom, maar Jezus sprak met macht. Zijn woord en daad waren één. Als Jezus in den tem pel kwam zag hij de tafels der wissela ren, en degenen die kochten en verkoch ten en met heilige toorn vervuld zijnde dreef hij hen uit en sprak: Daar is ge schreven: Mijn huis is een huis des ge- beds, maar gij hebt dat tot een kuil der moordenaars gemaakt. Hier toonde Jezus zich de machtheb bende/die ook een Heere was in den tem pel. De tempel hét huis des gebeds, welke door de ontrouwe Schriftgeleerden door h'un toelating was gemaakt tot een ver kooplokaal. Hier weer hét conflict tusschen de Heere des Tempels en de ontrouwe wachters. Zij zijn in hun geweten ontstoken en we ten, dat zij met den Heilige te doen héb ben, maar zij hébben dat geweten met een brandijzer toegeschroeid en treden vof ver ontwaardiging op hém toe en vragen hem: Zeg ons door wat macht gij deze dingen doet, of wie is Hij, die u deze macht heeft gegeven Maar Jezus kennende de boosheid van hun hart, geeft geen rechtstreeks antwoord Wat zou het ook gebaat hebben. Zij wil len toch niet in Hem, de Machtige, geioo ven. Hij komt nu met een wedervraag en vangt hen dan door hunne eigen arglistig heid. De doop van Johannes was die uit den hémel of uit de mensch'en? En nu gaan zij overleggen niet wat de waarheid is, maar hoe zij zich' op het handigst er uit kunnen redden. Indien wij zeggen: Uit den hémel, zoo zal hij zeggen: Waarom hebt gij dan hém niet geloofd? En Indien wij zeggen uit de mensch'en, zoo zaf ons al hét volk steenigen, want zij houden voor zeker, dat Johannes een profeet was En zij antwoordden, dat zij niet wisten, vanwaar die was. En Jezus zeide tot hén: Zoo zeg ik u ook niet door wat macht Ik deze dingen doe. Zoo vielen zij over Hun eigen arglistigheid. Arme leidslieden. Gaat hét tegenwoordig niet nog zoo. Het gaat steeds om de macht. Niet om de waar heid. Wie de maclit in handen heeft, heeft hét gewonnen. En toch' gaat het niet om de macht. Die macht is veilig iti Oods KËRKBERICHTEN SOEST Zondag 14 Mei 1933 NED. HERV. KERK Oude-kerk Voorm. 10 uur Ds. E. Groeneveld. Nami. 6 (uur Dis. I. J. van Sch'aick. Emma-kerk Voorm. 10 uur Ds. I. J. van Schaick. 's Avonds 6 uur Ds. E. Groeneveld. HERV. (GEREF.) EVANG. Christelijke U.L'.O.-school, Spoorstraat Voorm. 10 uur Ds. G. van Montfrans, van. Barneveld. 's Avonds 6 uur Ds. C. B. Holland, van Putten. GEREFORMEERDE KERK Juliatia-kerk Voorm. 10 uur Ds. B. Alkema. Gedachte nis woord Nam. 5.30 uur Ds. S. Wouters. Voorm. 10 uur Ds. S. Wouters. Nam. 5.30 uur Ds. B. Alkema. Gedachteniswoord. CHR. GEREFORMEERDE KERK Julianastraat Voorm. 10 uur en nam. 6 uur Gods dienstoefening. Dinsdag 16 Mei, 's avonds 7.30 uur, Ds. N. de Jong, van Rijnburg. VER. VAN VRIJZ. GODS DIENSTIG EN Geb. „Religie en Kunst", Rembrandtlaan Voorm. 10.30 uur Ds. G. Wuite Jr., van 's Gravenhage. SOESTERBERG NED. HERV. KERK Nam. 2—3 uur Zondagsschool, 's Avonds 6 uur de Eerw. Heer J. H.. Kluiver, te De Bilt. HUIS TER HEIDE Voorm. 10 uur Ds. B. Tuinstra. Nam. 6 uur Ds. B. Tuinstra. LAGE VUURSCHE NED. HERV. KERK Voorm. 10 uur geen dienst. Nam. 6 uur Ds. v. d. Berg, A'foort. BURGEM. GROTHESTR. 28, SOESTDIJK TELEFOON No. 363. GIRO No. 1799966 BURGERLIJKE STAND ONDERTROUWD: W. G. Haage en M. W"alter, O.' J. Stoop en C. H. C. Schoutsen. P. Huigen en B. M. Staring; C. Cooiman en A. Co&ijnse. A. Hoon horst en C. v. d.. Brink. GETROUWD: P. J. Majoor en A, J Stalenhoef. S. v. Netten en L. Wasse naar. C. Klomp en M. Lagemaat. OVERLEDEN: Petronella GnoeneveM, 35 jaar, ongehuwd, Noorderweg 43. Gre- gorius Georgius v. d. Berg, 78 jaar, wedr. van O. v. d< Berg, Tempell. 2- Johanna Andrea Thomsen, 74 jaar, wed W. F. Oldenborgh, Burg. Giothestr. 7J, Maria Streefkerk, 73 jaar, geti. met P, Huis,. Van Lijndenlaan l. OEVESTIGD: O. 6. Vis m, gez., Sta tionsweg 4. W. 't Lam m- vr., Van Len- neplaan 18. J. J- Romswinckel m. vr.,1 Keikpad Z.Z, 25. J. A. v. Maarschalker- weerd, Rademakers#. 25. H» S. Beekman, Van Lenneplaam 64. A. Ki Baak m. vr., W. Pyrmontlaan 12. H^ v. Maanen, Bdrkstr. 1<L Wed. Jh J. v. Haagen, B. Grothe- straat 58. S. W- Hendriks m. gez., To-» renstraat 6. J. F. J. H. Schilling m'. vr.j Oranjelaan. W. v; iü. Ploeg-v. d Berg, Jdïianas#. lb. F.* N. Plaat, JuJian^str. 11. C. J. de Hooge m.; gez.. Kon.'taam 2* J. A. v.i Rooij m. vr.} Hellingweg 4a^ Wed. J. W. J. E. v. Ede, Bartolottihan 23. A. de Roos m., vr., Hartman!. Ï0£« J. S. W. Akterditng m. gez., Eikenlaan 6. J. T. Hekman, Jufenastr, 80. N. de Rijk m. g., Krommeweg 11. M. A. Mackaij^ Bergmans, B. Grotlhes#. 37., H. Vrielimk m. vr.. Kerkpad Z.Z. 32. Wed W, van Huijistee, L. Bergstr. 31. C. v. Riet in* gez., Parklaan 8. J. H. N. Verduin, Krom-i Hneweg 20. J. F. v. Steen m. gez.„ Kon.- l'aan 118. J. v. Rossum, Beetzlaan 91. M« Rijlaarsdam, Van LyndenLaau 10. E. Kl'op m. vr., Keikpad N.Z. 8. Th. P. P.; Klipp ers m. vr., Kon .laan 94a. H. P. Zwen- nes, Van LennepTaan 74. Van Meliek mi ivr.. Banmngstr. 58. C. v. Barneveld, Dor- resteinweg 19. J. Meerding m. gezin, B#ks#aat 28. VERTROKKEN: G. de Jong m. vr., van Beethoven,laan 18 naar Dantamadeelk Nieuweweg M. 172. G. de Jong, van b! Grothestr. 7 naar Maarssen, Raadhuisstr 1. S. A. de Joode, van Soesterb.str. 118 ^tar Woudrichem, Visschersdiijk 27. L H. Eits, van Luchtv. afd. naar Rotter dam, Boschpp>kknpl. 36. J. R. Schoonder- beek, van Kon.laan 163 naar Ba.arn, School 'straat 46. C. L. v. Kerkhof, van Amcrsf istr. 126 naar A'foort, P. Bothl. 20. H. v Keekem m. vr., van Banningstr. 58 naai £>en Haag, Atjehstr. 43. Th. H. R. v Duinen, van L. Bergstr. 17 naar Hiilver- sum, Soestdijkerstr. 15. W. Maroschek- Ben'kei, van Laanstr. 78 naar Duisburg, Waldpoiszh.str. 59. M. Nemïner, van O. Tenipell. S naar Utrecht, W. Barendsistr, 53. M. C. Reijerse, van Soester engweg) 56 naar A'dam, Mesdagstr. 25. A. van Drie, van Beetzlaan 73 naar Baarn, Zand- voortlaan 19. A. A. v. Leeuwen, van ftcm.Jaan 2 naar De Bilt, Julfenal. 31h, A. Donker, Aan Zwarte weg 1 naar Utrecht, straat 45a naar Stoutenburg, Zwartewcg C 14. P. P. E. v. Poolen m. vr., van Verl. Talimal. 21a naar Nijmegen, Berg en Dalscheweg 384. J. P. A. v. SchaiÊ 'm. gez., van Andriessestr. 15 naar Apel doorn, Radiumstraat 25. J. B. Iking, 'van Amersf.sfr. 20 naar Bussurn, J. H. v. 't Hoffweg 43. Wed. v. Katwijk, van F. Huijdklaau 18 naar Zuilen, Daalscheweg 13bis. H. 7 h B. A. ten Brink, van Hcu- velweg 2a naar Blaricum, 2e Molenweg, 18. H. Harkenthal, van Amersf.str. 83b naar Üirecht, P. Breughelstr. 47. E. v. Geijter.beek, van Krommeweg 26 naar Hilversum, Hilvertsweg 18. A. Kikkerfy van Birkstr, 34 naar Hilversum, Kometen- str. 54. C. E. A. H. Bteenstecker, vamt Amersf.str. 61a naar Huis ter Heiidle, Amersf.str. 61a. C. W- F. Blo e mink, van Steenhofstr. 57 naar Laren (N.H.) Kamp. 4. C. M. Groeneveld, van Verl. Tahua- laan 27 naar Groningen, Lauriérstr. li» M. P. v. Leeuwen, van Vredehofstr. 2 naar Den Haag, Toüssaiinfkade 43. D. C* Sprenger m. gez., van Kon.laan 94a naait! Apeldoorn, Ohr. GeiMsweg 17. G. v. <Ï5 Tak, van Hartmanlaan 8 naar Hilversunt4 G. v. Amstelstraat 309. J. Blaauvv m. gez^ van Postweg 40 naar Zeist, De Wetl. 5.' VERHLTISD: W. C. Mol, van Soesteifa str. 49 naar Heuvehveg 13. R. Tolfniar, m. vr., van Nieuwe weg 115 naar Bosstr 14. J. v. d- Kleij, van Pa.rk!aan 1 naaf Vork Postweg 83. E. Romswinckel, van K- Bergstr. 7 naar Kerkpad Z.Z. 25. R. Veen, van O. Utr. weg 6 naar KL En- gendaahveg 11. H. v. d. Brink, vao: Veenzoom 3 naar Kooiweg 4. R. v. Agter- veld, van Birkstr. 40 naar Bosstr. 33. N. Camper, van Bosstr. 59 naar Molen-* srcl\ W.Z. 27. E. S. Lammertse, van Beetz laan 82 naar Molens#. W.Z. 27. P. A^ Broers, van Wilhelmijnal. 8 naar Molen str. 'o.Z. 11. M. H. Donker, van School, s'fcr. 13 naar Kerk str. 28a. J. Meerveld, var L, Brinkvveg 5 naar Dor r es te in weg 31( C. v. Altena, van Kooiweg 4 naar Pij- nenb.laan 3. Wed. C. J. v. Beemen, van Hellingweg 4a naar B. Grothestr. 60. H. Zomer, van Steenhofstr. 32 naar Vau •Weedestr. 32a. G. J. v. Rossum, van L, Brink weg 15 naar 17. M. H. de Beer, idem1. P. H. Marsman, van Kerkpad N.Z. 8 naar Kerks#. 38. A. v. de Koppel, van Van Weedestr. 49 naar 52. A. v. *Goor4 van Rademakerstr. 22 naar Postweg 59. L. Hanneman, van Andriessestr. 1 naar Amersf-S#. 28. B. A- Wamsteeker, van Noorderweg 21 naar Kooiweg 4. S. Via- van Verl. Postweg 94 naar 59. C. v. ZijÜ, van Veil. Postweg 83 naar Lin- denl. 1 W. v. Doorn, van Kerkdiw.fsir. 9 naar Kerks#. 24. J. v. Tol, van Van Wee destraat 34 naar Konjlaan 76. B. Olidicin- hof, van Van Maarens#, 3 naar Posfw. 48a,

Historische kranten - Archief Eemland

Soester Courant | 1933 | | pagina 1