Op elke wond Purol
En nut! ons mms
neen ons mens
egge»
pzst in m
Uitgave: G. 1. SMIT, Soesfdijk.
Anti-Communistisch verbond
Licht imOsien.
Brieven uit Rusland.
JAARGANÓ
VRIJDAG 10 NOVEMBER 1933
!*0.
ALGEMEEN CHR1ST. WEEKBLAD VOOR SOESTDIJK, SOEST EN SOESTERBERG
ABONNEMENTSPRIJS 65 cent per 3 maanden.
ADVERTENTIEPRIJS: van 1—5 regels f0.75. Elke regel meer 15 cent.
'Advertentie's tusschen de tekst dubbel tarief. Bij contract belangrijke korting.
'Advertentie's in dit blad worden eveneens in de drie andere bladen opgenomen.
Bureau: VAN WE'iDESTR. 35. TEL. 566
Uitgave van: „DE SOESTER COURANT", Alg. Weekblad, „SOESTER NIEUWS
BLAD", Algemeen Christelijk Weekblad, „DE SOESTER POST", R.K Week
blad en „SOESTER ADVERTENTIEBLAD", gratis Weekblad voor Soestdijk, Soest
en Soesterberg.
In een nEgelsch zendingsblad lezen wij:
PROLETARlATof ALLNATIONS UNITE
is the Slogan of the ATHEISTIC AND
BOLSHEVIK U.S.S.R.
To which we respond with the challenge:
„CHRISTIANS of ALL NATIONS UNI-
TE" to oppose atheism ond godlessness,
to succour and sustain Russian evangelical
believers who are persecuted for righte-
ousness sake, and to evangelize th'e 190
million people of the Russian raves, bij
the preaching of the Word and the circu-
lation of the Scriptures and Gospel
literature.
Dit is een gedachte, ook uit ons hart,
die helaas nog zoo weinig in toepassing
wordt gebracht. Neen we hebben er geen
klagen over, dat de samenwerking er is,
tusschen de godioozen in hun wereldcam
pagne. Het P.A.L.V.U. is van oudsher be
kend. Zelfs las ik van een mandoline club
die genaamd wordt Pal vu die onlangs
hier te Soest is opgericht.
Maar het antwoord „Christenen aller lan
den vereenigt U in den strijd tegen Atheïs
me en godloosheid en tot hulp en steun
aan onze Russische vervolgde geloofsge-
nooten en tevens tot hun materieelen steun.
Het is er nog niet dat antwoord, wat zou
het een onoverwinnelijke kracht zijn, wan
neer dit antwoord werkelijk eens In toe
passing en in practijk werd gebracht.
- er eens bij ons christenen eb
r~ egviel en de groote taak ons
meer ais een roeping op het hart werd
gebonden wanneer Het bij ons eens werd
als bij den apostel Paulus, die niets anders
vi1de weten dan Christus en dien gekruisd,
dan ja dan zou er iets machtigs van
ons kunnen uitgaan en de overwinnende
kracht van Het Evangelie van onzen He ere
Jez -s Christus zou meer' gezien en onder
vonden worden en de brute stem van den
grove godslasteraar, van den Godlooze zou
wet meer-gaan verctonwien.
Wij staan weer voor onze wintercam-
pagne zondier geld. En toch moeten
noodzakelijke onkosten gemaakt worden
voor zaalh'uur en reiskosten en drukwerken-
Wij Hebben in Spakenburg een ernstig
woord gesproken wat met aandacht werd
gevolgd. De reiskosten er heen voor de
sprekers uit Harmeien en Soest en terug
bedraagt ongeveer f 7.de advertentie
f5.de omroeper f 1.50 en de zaalhuur
f 10-totaal f23.50 en ontvingen daar
voor f5.20 aan collecte en werden 22 boek
jes verkocht, die ons opbrachten f3-30,
zoodat het tekort weer f 15.grooter
werd. Natuurlijk staat er tegenover dat als
gevolg nieuwe leden zullen toetreden, maar
dat is nog toekomstmuziek. Het is geen
directe bate. Ons verzoek is, wanneer Ie
mand voelt voor het werk van he+ A.C.V.
om dan zoo Het mogelijk is, ook te willen
steunen met uwe gaven oip onze postreke
ning 221155, H. A. Stork, Stationsweg 10,
Soest.
Pastor W. L. Jack zendingsdirector van
Licht im Osten, werkt onder de Oekrainers
en de Russen. Deze is op het oogenblik
ln ons land om spreekbeurten te vervullen
en van zijn zendingswerk in Rusland te
vertellen. We laten dien pastoor even aan
fiet woord Het zijn merkwaardige foto's
uit Rusland die hij Het zien. Een groot
kerkgebouw en honderden menschen, die
een godsdienstoefening bijwonen. Ziet ge
wel, zéggen de Sovjets, die deze foto's
Hadden laten maken, dat er ini 'Rusland
volkomen vrijheid van godsdienst is Doch
ze vergaten er bij te verklaren, dat deze
'foto's genomen waren in kerken in de
groote steden, waar inderdaad de bede
huizen nog ongeschonden staan, om een
'goeden indruk bij de daar reizende buiten
landers te maken OP HET PLATTE
LAND EVENWEL STAAT GEEN EN
KEL KERKGEBOUW MEER. Vier jaar
'geleden nog vonden zij goed, dat op kosten
van „Licht im Osten" op Russische druk
kerijen Bijbels gedrukt werden immers:
die drukkerijen kregen hierdoor werk en
moesten anders wellicht gesloten worden.
Er werd deze draai aan gegeven de Rus
mag wel een Bijbel hebben, Hei) is een
Historisch boek, dat de menschen tevreden
kan maken. Thans echter is iedere Bijbel
verboden nu maakt de Bijbel den mensch'
ontevreden.
Over de pakketten sprak hij, dat 90 h 95
pCt. aan hun adres arriveeren, wat wel
heel mooi is. In 1906 ben ik naar Rusland
gegaan, aan het einde van de eerste revo
lutie. Daar stichtte Ik de eerste opleidings
school voor predikanten. Doch de keizer
lijke Regeering verbood iedere propaganda
voor het Protestantisme, zoodat het werk
mij onmogelijk gemaakt werd. Later werd
ik zelfs voor 3i/g jaar naar Siberië verban
nen. En toen ik in 1919 mij in Wernlgerode
vestigde, ben ik daar begonnen met, de
evangelisatie onder de daar achtergebleven
600.000 Russische krijgsgevangenen. Vele
duizenden van Hen zijn toen tot Christus
gekomen. Duizenden Bijbels hebben we ver
spreid. Deze krijgsgevangenen zijn, toen
zij in 1921 naar hun land terugkeerden, de
dragers en verspreiders van Het Evangelie
in Rusland geworden. Thans kunnen we
onder de Russen en Oekrainers sléchts
evangeliseeren door middel van persoon
lijke correspondentie, al trachten we ook
lectuur op ruime schaal te verspreiden
we sturen aan de ons bekende adressen
levensmiddelen en aan predikanten, die de
dragers van Gods Woord zijn, een gelde
lijke ondersteuning, gemiddeld f 15-per
maand.
De B'-'e' wordt in die Oekrainische taal ver
taald. Zoo hopen we voort te bouwen aan
een blijde toekomst en het licht voor te
bereiden, dat straks ook over Het Oosten
sclv'jnen za'. In nauwe samenwerking Haan
wij met den Bond van Evangelische
Christenen, die in 1929 reeds 6000 ge
meenten met ongeveer 3 millioen leden
telde Tegen dezen Bond RTCHT ZICH
VOORAL DE STRIJD DER COMMU
NISTEN.
Tot zoover Pastor Jack. Wij mogen er
met een dankbaar Hart aan toevoegen
Gods Woord Houdt stand in eeuwigheid
en kan ook nimmer gebonden worden. Het
zal voorspoedig zijn en doen at wat God
behaaert.
De „Baltische Rustand-arbeid", onder
leiding van Dr. Oskar ScHabért (adres voor
Nederland o.m. J. E. Lasferie, Den Dolder,
Giro 36952), heeft als hoofddoelte trach„
ten het geestelijk leven in het land der
godloosheid in stand te houden.
't Geloof der Christenen wordt in Sovjet-
Rusland op zware proef gesteld.Te ster
ven als martelaar door kogel of zwaard, ja
zelfs door foltering, is niet zóó moeilijk
als het langzaam aan van honger en ellen
de wegkwijnen, omdat men als geloovig
Christen uitgestooten is uit het menschen
leven. Er is rijke genade noodig, om zich
aan den Almachtige en aan Zijii zaak ver
bonden te blijven gevoelen, terwijl 't schijnt
of men van allen verlaten is en de wrange
ervaring opdoet, die de psalmdichter ver
tolkte in zijn „Qij h'adt den mensch' op
ons hoofd doen rijden". (Ps. 6 12)
In zulk een toestand is het ontvangen
van een levensmiddelenpakket een verster
king en verkwikking voor lichaam en ziel,
daar men dan ervaart„God denkt aan
ons, en de menschen vergeten ons niet."
Van deze dingen spreken ook de volgen
de brieven van vooraanstaande personen
in de Evangelische gemeenten in Rusland.
9 Aug. '33. „Na beëindiging van het se
minarie voor onderwijzers en kosters, trad
ik in mijn ambt als koster-onderwijzer. In
dit ambt was ik bezig tot 1924. Toen moest
ik kiezen: óf koster óf onderwijzer. Ik
koos het eerste. Zeer veel moeilijkheden
heb ik met mijn familie doorgemaakt- Toch'
heb ik mij in dien tijd zonder vreemde
hulp boven water kunnen houden. Mijn ge
meente is ook nog, Gode zij dank, in te
genstelling met vele anderen, in tamelijk
goeden toestand gebleven wat het geeste
lijk leven aangaat. De godsdienstoefening
wordt nog flink bezocht. Ook heb ik mijn
gemengd koor en mijn strijkensemble bij
de godsdienstoefeningen behouden. Mijn
gemeente heeft veel gepresteerd. Rèëds 3
jaar lang heeft zij voor mij 1000 tot 2000
ree' e; belasting betaald. (Aan de gemeenten
wordt zware belasting opgelegd van staats
wege om zoodoende het bestaan onmoge
lijk te maken. Red.) Daar echter dit jaar de
verschrikkelijke hondersnood uitbrak, heb
ik met mijn familie zeer moeten hongeren,
want mijn gemeenteleden moeten zelf hon
gerlijden. Had ik den hongersnood van
1921 niet doorgemaakt, zoo zo> uik wel niet
den moed Hebben gehad om op dezen post
te blijven. Hoe het in de toekomst gaan
zal, weet de Almachtige alleen. Ik wil niet
wijken."
18 Augustus '33. „In Maart van dit jaar
hebben ze ons van Huis en hof verdreven,
wij werden verjaagd met alleen bij ons 't
geen wij aan hadden, zoodat wij nu in
hemd en broek daar staan en de wintertijd
komt nader. Van den predikant Heb Ik in
opdracht mij tot u te wenden. Erbarmt u
over ons en helpt ons. Ik was zeven jaar
lang kerkvoogd en dat was Hun grootste
haat tegen mij, n-xar wij willen den moed
niet laten zinken 1 niet versagen wij zeg
gen „Wat God toet dat is welgedaan."
Maar wanneer G d de Heer niet spoedig
een wending gee t, dan moefeen wij ver
hongeren."
27 Aug. '33. k moet u schrijven, hoe
het ons in Ruslar. 1 gaat- Het is hier treurig
Heden, op Zor-iag, wordt er gewerkt, er
is geen kerk, ge u Bijbellezing, velen zijn
van God afgeval, m. Wij hébben geen rech
ten, wij zijn de chadelijken" ons hebben
ze alles afgenomen. Als u niet helpen kunt,
dan moeten wij erhongeren. U hebt er al
duizenden geereu. Ik denk, dat u ook ons
wel zult helpen
bedaar, spoedig met een
Per stuk 8 ct. )oos 45 ct. Bij Uw drogist
25 Juli '33. ^Allereerst vvensch ik u den
vrede Gods en dat het u welga. Ik wend
mij tot u in mijn moeilijke omstandig
heden. Ik ben ue vrouw van een predikant
van een Bapti tengemeente. Mijn man is
reeds twee jaa niet thuis. U zult wel be
grijpen waaroir. Ik ben met vijf onmondige
kinderen achtergebleven en daar ik door
gods genade uv adres kreeg, zoo wil ik
ook gelooven. Jat God uw hart zal vertee
deren. Mijn toestand is moeilijk, omdat wij
als „stemloozc'i" nergens iets kunnen koo-
pen."
„Ik en -jjftijn familie zijn sedert twee
jaar in het Oeral gebied voor dwangarbeid.
Velen van oni zijn reeds van honger ge
storven, daarejn smeeken wij om hulp. Wat
h'eb ik al niet moeten doormaken met mijn
familie. Mijn vrouw is niet goed meer bij
Haar verstand, Wees blij, dat bij u de ker
ken nog sta-Jt. Wij hebben al in 3 jaar
geen avohd-.^-T gevierd. Wanneer zullen
wij van onze plaag bevrijd worden Waar
ls de hoop, de vreugde van den Zondag
en Feestdag Dwangarbeid in het bosch,
boomen vellen dag aan dag
nade zijt gij zalig geworden). En Hij heeft
ons mede opgewekt en heeft ons mede
gezet in den hemel in Oh'ristus Jezus.
Machtige overgang. Eerst dood in zon
den en misdaden, onderworpen aan den
geest die nu werkt ln de kinderen der on
gehoorzaamheid. De geest van den tegen
stander Gods, volgende de begeerlijkheden
des vleescben en nu lievendgemaakt, en hoe
wel nog worstelende en strijdende op deze
donkere aarde, toch' reeds ln beginsel mede-
gezet in den hemel in Christus Jezus. Niet
meer uit de aarde aardsch, maar ln den
hemel hemelsch. Niet meer een reuke des
doods ten doode, maar een reuke des le
vends ten leven. Dat is Gods werk. Dat
zijn de barmhartigheden Gods, die roemen
tegen het oordeel. Dat is de Goddelijke
liefde die de vijandschap in ons heeft teniet
gedaan
Hoe wonderbaar is Uw getuigenis
Dies zal mijn ziel dat ook getrouw
bewaren
Want d'oopnlng van LJw woorden zal
gewis,
Gelijk een licht, het donker op doen
klaren
Zij geeft verstand aan slechten, wien
't gemis
Van zulk een glans een eeuw'gen nacht
zou baren.
Efeze 2 6.
De Joden waren eertijds met voorbijgang
van alle andere volken, het door God uit
verkoren volk, waaraan God zijn wetten
en geboden gaf, en welk volk de Heere om-
tuinde en als het ware afscheidde van de
heidenvolkeren rondom. Uit den schoot van
Israël moest dan ook de beloofde Messias
komen en deze verwachting was de eeuwen
door levendig bij het Jodenvolk. Christus
zegt ook tot de Sameritaansche vrouw De
zaligheid is uit de Joden.
In de volheid des tijds wordt het be
loofde vrouwenzaad geboren en zendt God
zijnen Zoon om verlossing aan te bren
gen. Jezus zegt, wanneer hij zijn goddelijk
werk verrichtIk ben niet gekomen dan
tot de schapen van het huis Israëls. Maar
voegt hij er aan toe Ik heb ook nog
andere schapen, die niet van deze weide
zijn. Deze moet ik ook toebrengen. Dan
doelt hij op de heidevolken.
Zij lagen daar dood in zonden en mis
daden. Zij waren verre van de genade,
verre van de heilsbeloften, maar nu gaat
in de volheid des tijds de Heere trekken
met de onverbrekelijke koorden der liefde.
Hij wil dat aldegenen, die de Vader Hem
gegeven heeft ook daar zijn waar Hij is,
en daar zijn ook schapen uit de heidenen
bij. Dan gaat Christus werken met zijn
levendmakenden geest, en dan komt er
ritseling in de dorre doodsbeenderen. Het
zou geen gemakkelijke taak zijn. Geen
menschelijk werk. Wie kan een doode het
leven hergeven Of wie kan een reine
geven uit een onreine Niet één. Maar
Christus betoont daarin zijne goddelijke
kracht dat hij U mede heeft levend ge
maakt die dood waart in zonden en mis
daden, in welke gij eertijds gewandeld
h'ebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den
overste van de mach't der lucht, van den
geest die nu werkt in de kinderen der on
gehoorzaamheid onder dewelken ook wij-
allen eertijds verkeerd hebben ln de begeer
lijkheden onzes vleeaches, doende den wit
des vlee9ches en der gedachten, en wij
waren van nature kinderen des toorns, ge
lijk ook de anderen. Maar God, die rijk f«
ln barmhartigheid, door zijne groote liefde
waarmede Hij ons liefgehad heeft, heeft
ons levend gemaakt met Christus, (uit ge-
RECTIFICATIE
Onze drukker heeft ons in het „Soester
Nieuwsblad" van Vrijdag 3 Nov-, parten
gespeeld. In het vervolg van ,,HET FAS
CISTISCH EN NAT. SOCIALISTISCH
GEVAAR", dat vooreerst hier en daar
nogal onduidelijk is afgedrukt, komt voor
zoo ongeveer halverwege En nu zijn we
25 jaar verder. Dat moet zijn En nu zijn
we 15 jaar verder. Dan halverwege1 de
tweede kolom heeft de drukker een regel
copie uitgelaten en een voorgaande regel
opnieuw gezet, waardoor het verband ver
loren ging. Dit moet zijn als volgtWij
zijn hier nog zoover niet, maar gelukkig
zijn er teekenen, die er op wijzen, dat we
nog niet allen zijn ingeslaoen. De R.K.
Staatspartij heeft een manifest gepubli
ceerd. De inhoud van dit manifest is juist
weergegeven.
PREDIKBEURTEN
SOEST
NED. HERV. KERK
Oude-kerk
Voorm. 10 uur Ds. E. Groeneveld.
Nam. 6 uur Ds. J. I. van Scha*ik.
Emma-kerk
Voorm. 10 uur Ds. J. 1. van Schaik.
Nam. 6 uur Ds. E. Groeneveld.
GEREFORMEERDE KERK
Juliana-kerk
Voorm. 10 uur Ds. S. Wouters.
Nam. 5.30 uur Candidaat N. van Oord,
te Westbroek.
Wilhetmina-kerk
Voorm. 10 uur Candidaat N. van Oord,
te Westbroek.
Nam. 5.30 uur Ds. S. Wouters.
HERV. (GEREF.) EVANG.
Christelijke U.L.O.-schooI, Spoorstraat
Voorm. 10 en nam. 6 uur Ds. A. Meyers,
van Utrech't.
Woensdag 15 Nov. 's avonds 7 uur Dank-
voor het gewas, door Ds. K. J. v. d. B<
van Amersfoort.
CHR. GEREFORMEERDE KERK
Julianastraat
Voorm. 10 en nam. 6 uur Ds. H. Woud
stra, van Woerden.
Dinsdag 14 Nov. nam. 7 uur Ds. W.
Bijleveld, van Haarlem.
SOESTERBERG
NED. HERV. KERK
Nam. 2—3 uur Zondagsschool.
Ham. 6 uur Ds. B. Tuinstra.
HUIS TER HEIDE
Voorm. 10 uur den heer J,
diclaat tót den M. Dienst, van
Nam. o uur geen dienst.
Vr-rej
FUU
geen
LAGE VUURSGhlE
NED. HERV. KERK
Vooi-m. tO u$r geen dten&t,-
Nam- uur De. Kuilman, uit Eemtws.
BURÖERLijKB stand.
GEBORENi Henrious Adr Janus Jozerf,
v, A, J, v. Dorreste-ijn &n A. W. M, Mor-
vers, Spoorstr. 5. Gerrit, z. v. A. Groe-
nestein en B. C. Roest, Beetzlaan 3. Cor-
neÜs, z. v. J. Lagemaat en M. Klomp,,
Bak'kersweg la. Johanna, d. v. F. van
Schaik en J. Koekkoek, Burg. Grothestr,
26. Lambertus Petrus, z. v. C. de Bruin
en M. Hogeboom, Nieuweweg 29. Barbara
Petrone'la Wilhelmina. d. v. W. H. Dase
laar en W. S. Kaats, Nieuwstr. 40. Hen-
drika Maria, d. v. J. L. de Graaf en H. M.
Christiaans, Hartman!. 42.
ONDERTROUWD: A. F. J. van der
Lugt en A. A. Westerve'.d. Th. Nesselaar
en P. M. Bonouvrie. J. W. v. Breukelen
en A. H. v. d. Goede. J. D. van der
Post en J. P. Schuijlenburg.
GEHUWD: J. W. van Klaarwater en
E. M. Marks.
GEVESTIGD: L. M. Piel, Kerkp. Z.Z. 2.
W. H. Stouten m. g\, Nieuwew. 34 B.
J. A. v. d Post, HeuveKv. 9. J. Kame-
ling, Wilbelminal 6- E. C. Pontier, Ju
lianastr. 19. D. A. H. Jesse, Os9endamw.
10. Wed. W. Broekhuijsen, F. Huiijckl. 4a.
H. J. H. Nijhuis m. vr., Krommew. 29.
A. de Vries m. vr., Hartman!. 14. W. v.
d. Hoef, Beukenl. 14a. H. W. A. Klinkert
m. vr., Amersf.str. 100. A. Schol'1, Ju-
lianapl. 3. H. J. Boom, Beckeringstr. 13c.
M. J. Wolfsen, Vredehofstr. 29. T. v.
Veenv. Honschoten, Vredehofstr. 29.
H. F. Baade, Braatnw. 30. R. D. Kooij
m. g., Amersf.str. 6a. H. M. Wiep'kes
m. g\, Julianastr. 84. M. A. Salwegter,
Torenstr. 18. P. M. Bonouvrie, Sportw. 13.
Mr. H. J. A. v. Son, Amersf.str. 15. Hl
C. F. Kladder m. g„ PLasweg 25. G.
H5oIfkamp, Molenstr. W.Z. 10.
VERTROKKEN: J. S. Lotsy m. g., van
A. Paulownal. 12 naar Den Haag, Abri-
kozenstr. 85. M. IJzerman, van Radema-
kerstr. 6 rtaar de Bilt, Soestd.weg 98. G.
v. d. Pol, van Beetzl 95 naar Baarn, Eem-
-nesserw. 103. A. t Klooster, van Postw.
40 naar Zeist, Schaerweijdel. 227. M. G.
Koekenberg, van Vredehofstr. 2 naar Rot
terdam, Schiekade 80. M. H. F. Franken-
molen, van Amersf.str. 20 naar Den Haag,
lepl. 213. M. E. Das, van Amersf.str. 119
naar Hilversum, Naarderstr. 85. J. Hilhorst
m. g., van Eigendomw. 49 naar Amersfoort
Kamillenstr. 14 A. W. G. Hajen, van Sces-
terb.str. 19 naar Amsterdam, Huidenstr.
2511 H. J. Plaat—Raadsheer, van v. Wee-
destr. 39 naar Amsterdam, Koninginnew-
137. W. v. Tintelen, van Verl. Talmall
15 naar Baarn, Nor 22. C. L. v.
Kleeff, van Amersf.str. 126 naar Den Haag,
Surinamestr. 23. J. den Herder—Kok, nu
g., van Sinnemap'1. 15 naar Apeldoorn,
Fazantw. 11. J. W. Verhoeven m. vr%
van Klaarwaterw. 47 naar Ankeveen, Hee-
renvv. 699. J. de Ruig m. g., van Molenw^
8 naar Baarn, Noorderstr. 18. D. H. I eu-
rink van Beetzl. 34 naar Huizen, Lin-
denl. 33. M. Brand, van Driehceksw. 2
Haarlem, St. Elisab. Gasth. A. F. Brand
wijk, van Amersf.str. 18c naar Molenaars
graaf 27. M. Domossnkke, van Beukenl
1 naar Essen (Dtl.)H. Terhar, van Beu
kenl. 1 naar Essen (Dtl). L. den Uijl,
m. g., van v. Lenneppl. naar Sandpoort,
Kefkpad.
VERHUISD: P. L. v. Ruitenbeek, vati
Kerkpad Z.Z. 3 naar Hooiw. 2. H. Lang-
piheim, van Kerkpad Z.Z. 25 naar Soes-
terb.str. 67. G. C. Werkhoven, van Nieuwe
weg 34 naar Braamw. 36. J. C. de Bock,
van Ko-n.1. 18 naar B. Grothestr. 54. H.
N. Paque, van Vredehofstr. 2 naar Ju
lianastr. 47. J. v. d. Wal m. g., van Da
Costal. 17 naar Stationsvv. 8a. G. Sakkers,
van Klaarwaterw. 19 naar Kerkpad Z.Z. 2.
J. C. de Boer, van Kon.1. 18 naar Ossen-
riamw. ISa. C. de Jong, van Laanstr. 29
naar Laanstr. 64. K. Kikkert, van K. Berg
straat 4 naar Oranjel. 28. Wed. H. W. v.
d. Berg. van K- Bergstr. 4. naar Oranjel.
28. Wed. J. J. v. Haagen, van B. Gro
thestr. 58 naar Julianastr. 43. Wed. J. H.
Bc'ker.kamp, van B. Grothestr. 60 naar
Julianastr. 43. Wed. C. J. v. Beemen, vun
B. Grothestr. 60 naar Julianastr. 43. U. v.
d. Goede, vari Bosstr. 57 naar Braamw. 40.
J. G. Breedien, van Torenstr. 11 naar
Kerkpad N.Z. 41. W. F. H. Tabernal,
van v. Lijndenl. 20 naar De Costastr. 9a.
B. Mouasch, van Steenhofstr. 78 naar Da
Costel. 9a. J. Z. de Bruin, van Wieksl.w.
W.Z. 31 naar Kehkpad N.Z. 52. N. U
Janssen m. g., van Heuvelw. 28 naar Hart-
hianl. 8. Wed. E. v. Leeuwen, van Hei-
WW. 1 naar Heidew .7. H. v. Zijtveld m.
vr., van Laao-str. 64 naar Julianastr. 62.
de Ruijt m. g\, van Eigendw. 5 n r
êlgenchv. 49. Ved. C. Teekens, van Ju
lianastr. 62 naar Rembrandtl. 22. H. A.
Jeik-el, van Molenstr. O.Z. 91 naar Mo-
ïenstr. W.Z. 10