J. VAN DER WAL, Dr. B. J. VAN ENST. BULLIVANT's MERWERFF Co., GEMEENTERAADS VERKIEZING. STADSNIEUWS. ADVERTENTIÈN. LAMAISON BOOWER Go. Gemeubileerde Woning, S.M.PEREL, (iiur.PtorB in District I op den Heer en in District III op den Heer Vriendelijk verzoek om zoo vroeg mogelijk ter stembus to komen. Buigzaam Staaldraadtouw. Kinderdijk en Vlaardingen. „ALLERZIELEN." zich had aangesloten bij bet Leger des Hedls. Door nir. dr. M. Smit, advocaat alhier, op tredende als gemachtigde voor <te ©ischemic kerkelijke gemeente, was aangevoerd, dat de maai vroeger gedoopt was eai later kerkelijk getrouwd. Dit werd ook bewezen. De ge machtigde had verder aangevoerd, dat het toetreden tot het Leger des Ileils niet een daad was, waardoor liet lHdïhaalschap der Ned. Herv. kerk ophield. De kantonrechter nam aan, dat de quaesdde, of iemand lid van dc kerk is, niet uitsluitend door de kerkelijke reglementen wordt beslist, doch dat in dezen ook rekening moet gehou- tien worden met het Burgerlijk Hecht, bij de beoordeeling van de vraag op welke wijze iemand lid wordt van de Ned. Ilerv. kerk. De qua es tie van het kerkelijk huwelijk werd door den kantonrechter in zijn vonnis ter zijde gulalen. Ilij overwoog, dat reeds door den doop, ten verzoeke van de ouders, hel kind lid van de kerk was geworden en lid van de kerk bleef, zoolang het niet, in ver band met art. 3 van hel Algemeen Reglement, door woord of daad ten duidelijkste had ge toond zich van haar af te sCheiden of door liaar van zijn betrekking tot de kerk verval len te zijn verklaard. Dit werd niet aangenomen op grond van dc aansluiting bij het Leger des Heils, omdat liet Leger des Ileils mcnschenvan allerlei kerkelijke gezindte toelaat en dus liet lid maatschap daarvan volstrekt niet onvereenig- baar is met dat der Ned.-Ilerv. kerk. liet vonnis is in overeenstemming met het o]) 17 Nov. 1910 door de arr.-rechtbank te 's Gravenhage in hooger beroep gewezen von nis, door den kantonrechter te Zullen 16 Dec. 1910 uitgesproken. Raadsstukken. B. cn W. schreven d.d. 2 Februari 1911 aan den gemeenteraad: De pachlttjrmijn van hel jachtrccht op de aan de gemeente Amersfoort toebehoorende gronden, gelegen onder Amersfoort, Hoog land, Baarn, Eenines cn Bunschoten, ver val! bij het eindigen van het jachtseizoen in dit jaar. Bij Raadsbesluit d.d. 21 Februari 1905, bijl. no. 1474, werden wij door u gemachtigd dit jachirccht bij openbare inschrijving vooi* den tijd van zes jaren te verhuren in tweo perceelcn, als: I. de. bosch- en heidegronden gelegen on der Amersfoort én Leusden, ter grootte van ongeveer 873 hectaren. II. de onder 'de gemeenten Hoogland, Baarn, Eemnes en Bunschoten gelegen bouw-, hooi- en weilanden, samen groot on geveer 112 hectaren. De openbare inschrijving had ten gevolge, dal perceel 1 werd verpacht aan jhr. E. de 1'esters, toenmaals wonende te Amsterdam, Ihans te Zeist, voor f 224 en perceel 11 aan den heer B. 11. Paine Strieker, destijds te Baarn, nu te Bussum woonachtig, voor f 125 's jaars. Jonkheer de Pesters nu heefi zich bereid verklaard, het jachtrccht opnieuw voor zes jaren te willen huren voor de som van f 150 's jaars. Met het oog op de geringe hoeveelheid wild, welke op dat terrein geschoten wordt, volgers jaarlijks nauwkeurig bijgehouden aantcekening van den huurder gemiddeld 2b stuks jaars, en in aanmerking nemende, dat bij de inschrijving in 1905 de overige in schrijvingsbedragen aanzienlijk lager waren dan van jhr. De Pesters, namelijk nog twee van f 75, komt ons de aanbieding van jhr. De Pesters zeer aannecmlijk voor. Van een nieuwe openbare inschrijving ver wachten wij geen hoogere pachtsom. Ook de liter Paine Strieker heeft ons ver zocht, te willen bevorderen hem hel jacht rccht op de door hem in 1905 gehuurde gronde» voor hetzelfde bedrag .te doen be houden. Hetgeen wij hierboven aanvoerden ten op zichte van hel eerste perceel omtrent de in schrijvingsbedragen in 1905, geldt eveneens ten opzichte van dit jachtveld. Voor perceel II kwamen, behalve die van den tegenwoordige» huurder, toen nog in- schrijvingsbiljetlcn in ten bedrage van f 55 en f 35, alzoo ook belangrijk lager dan het door den heer Paine Strieker ingeschreven bedrag. Bovendien bepaalt zich de jacht op deze velden hoofdzakelijk lot waterwild, hetgeen gewoonlijk «zeer wisselvallige resultaten op- Ie vert. Met een huurprijs van f 125 achten wij het jachtrccht op deze terreinen dan ook goed betaald, terwijl van eenc openbare in schrijving naar onze stellige overtuiging geen hoogere opbrengst is te verwachten. Naar aanleiding van het bovenstaande hebben wij de eer uwe vergadering voor te stellen, or.s te machtigen het jachtrccht op de hiervoor omschreven aan de gemeente Amersfoort toebehoorende gronden voor den tijd van zes jachtseizoenen, en wel over die van 1911/1912 lot en met 1916/1917 Ie ver huren. a. aan jhr. Ernest de Pesters, te Zeist, de bosch- en heidegronden gelegen onder de gemeenten Amersfoort en Leusden voor de som van f 150 's jaars. b. aan den heer B. H. Paine Strieker, te Bussum, de bouw- en hooi- en weilanden gelegen onder de gemeenten Hoogland, Baarn, Eenmes en Bunschoten voor de som van f 125 's jaars. Een daartoe strekkend ontwe'rp-besluit bieden wij u hierbij ter vaststelling aan. De stafmuzickkorpsen van het 2e, 3e, 9e, 10c en 11e regiment infanterie worden veran derd in fanfarecorpsen. Zooals wij reeds eer der berichten, blijft de stafmuziek van het 5e regiment dus voorloopig nog als zoodanig beslaan. (Verbeterd bericht). Hel concert van mevrouw Julia Gulp, dat in December werd uitgesteld, is thans bepaald op Donderdag 23 Februari in Ami- citia. De begeleiding van den zang zal mevrouw Betsy Rijkens—Gulp op zich nemen. Mevrouw Gulp heeift de hoogst ver eer en-de uitnoodiging ontvangen om den 25stcn Fcbr. in Den Haag te komen zingen voor II. M. de Koningin. We kunnen dus ongetwijfeld een buiten gewoon programma verwachten. De leden van Amicitia krijgen 25 pet. reductie op den en tree-prijs. Behalve dit concert staat den kunstliefheb bers nog iets extra's te wachten, namelijk een dansavond van LiOii Green en Andireas Pa<vLey op 28 Februari.. Men boude die -beide avon den open! Lezing-prol. Eerdmans. Voor een bijna geheel gevulde zaal trad gisterenavond, atn Amiciitia, in een-e open bare vergadering -van <le afd'. Amersfoort van den N'ed. Protestanten Bond, als spre ker op prof. dr. B. D. Eerdmans, met het onderwerp De hed>cntdaags>öhe staalkundige toestand en dc godsdienst. Nadat de voorzitter een welkomstwoord had gesproken, virng jxrof. Ecrdimans zijlui ncdie aan met er op te wij-zen, dat in onzen tijd voor de combinatie van die onderwerpen wel reden is. Er valk waar ite nemen iai ons vaderland een stroom van toenemende rechtsgezindbeid, -die te weeg is geroepen door menschem van eeui 'bepaalde godsdien stige gezante. Een populaire verklaring der recbüsche meerderheid vinidil men iin dc kleurlooze middenstof, die hij de laatste verkiezingen rechts- gestemd heeft, en als di-e middenstof z-iioh nu «naar verplaatst naar lifyiiks, (Lam komen we uit het moeras, waarin wc. geraakt zijn. Er is een element van waarheid in deze verklaring. Bij tde Kamerverkiezing in Am sterdam II beval het Handelsblad den oleri- caal tegenover den soc.-dem. aan en dd.t had weer ten gc-voH-ge, dat in Utrecht I de soc.- dem. weigerden op jhr. RöeUl -les stommen. Een duidelijk bewijs, dat dc vrees voor de soc.-dem. twee zetels bracht aan rechts. Het goMil echter niet alleen soc.-dem., maar ook vrijz. dcm., hetgeen in Haarlem bleek, waar de middenstof weigerde op mr. Tbiel to stemmen. Wanneer echter die verklaring geheel waar was, behoefden) we ons. gansch en a'l niet ongerust te maken. Als men dan bij" die middenstof maar tegenzin kon wokken tegen rechte, was de. zaak weer goed te maken. De oorzaken liggen echter hoed wat diieper. Wanneer Spr. daarop wil ingaan, moot (hij spreken over godsdienst en poli tiek, twee heg nippen, die naar liberale rneic- nölmg niet bij elkaar behooren. Bij staatkunde staat op den voorgrond de Staat en zoekt men naar alles wat den mcnsch verbindt. En aangezien er niots is, waarbij zoozeer de verdeeldheid heerscht als bij den godsdienst, is hot hc.ol begrijpelijk, dait men dion wil overlaten aan het particulier initiatief. Er is mog iels, dat voor dit s-tandpiuut pielt, ikl. dat de liberaal de v r ij h e i d gunt aan ieder. De de ri ca al is echter over- tfuiigd te l>choore<n tot ee.u bepaalde groop, die de waarheid heeft dn dezo ook wilil opdringen aan anderen. Juist daarom kan de tegenwoordige coalitie geeai onkelen maatregel beramen, die in- verband staat met practisohe godsdienstige vraagstukken, omdat elke groctp daaroanlremt zijn eigen meendng heeft. Dc clcricaal als ztoodanig is geneigd zijn éigen denken in bepaalde vor men op te loggen aan het geheel. Hoe is het dan gekomen, dat wo al niet veel eerder onder de deniicale overhc-er- sohing zijn gekomen? Br is een tijd ge weest, dal de Ned. IIerv. kerk staa-lskork was. Der Roomsche kerk ontbrak alle moe gelijke vrijheid. De Franscho revolutie bracht eerstt meerder© gelijkheid. Toen. hebben de R.-K. look hun eerste se.ma,narde gesticht, itn 1799 te Warmond. Doch bisschoppen waren er nog ndet. Die kwamen pas na 1848, lom Thorbeckc aan hei bewind kwam, niet zon der hulp der R.-K., die begrepen dat ze- door de puriteinen altijd waren tegenge werkt cn bel meer moesten hebben van een breedc opvatting. In de grondiweil'werdi dan ook de mogelijkheid getopend tot het op richten van bisdommen, in 1853 kwam de bekende allocutie van den Raus, waarbij 5 bisdommen werden ingesteld. Dal wasi voor de protestanlen allerverschrikkelijkst. Groen van Prinsterer schreef er fel over en noem de de R.-K. de vijanden van het vaderland. De „Aprilbeweging" is gevolgd; het .minds- lerie mo-cut aftreden, maar de bisdommen zijn gebleven. Na uiten is Kwer de R.-K. gekomen de strijdvaardige igeesit van hot Jezuïtisme. -De kerkelijke hiërarchie ver schafte Rome heerschappij en dus macht. Dat leek Thorbecke geheel onbedenkelijk. Zoo'n kerk vond hij een particuliere liefheb berij van ouderwelsiohe meauseheuidein rechten kijk had hij er niet op. De ka-lholieken begrepen echter noig altijd, dat wanneer de stembus open gilng, zij moes ten stemmen op den liberaal. Dat deed Home niet omdiul het iets voelde voor het libera le denken. Rome Laait zijn monsche.il vrij, maar zij moeten n-icl raken aan de geeste lijke denkbeeldenhot geestelijk leven moe ten ze overlaten aan de heerschappij van den clerus. En aangezien de liberaal nu juist het geestelijk denken wij -wall hebben, voelde Rome wel, dat dio geest het standpunt der r.-kath. moest ondermijnen en het is dan ook geen dag langer saamgeblovcn met de liberalen dan noodzakelijk was. Aar. hel principe der Staatskerk was ook nog deze kant, dat de staat het oppertoe zicht had over de kerk. In den ouden tijd nu had men, evenals tegenwoordig, een klein getal geestdrijvers, die voor ieder eischten de opvattingen van den streng calvinisti sche» geest. De overheid liet aanvankelijk deze mannen begaan, maar toen de twis ten in de kerk toenamen, gaf ze toestem ming lot het houden eenor synode te Dor drecht, die eindigde met de veroordeeling der Rieunoinstraniten. De gevotigen hiervan de den de overheid voor goed bekomen van zoo'n synode nationaal en gedurende den. ganschen lijd der republiek is er geen meer gehouden. En weigerde de kerkeraad wat de overheid ordineerde, dan greep deze zeif in. Dal was de gouden lijd voor Holland. Toen waakle de overheid, dat de geestdrij vers bleven onder den duim. En nu wil men ons wel eens wijs maken, dal dc Galvinislen ons land hebben groot gemaakt en men spreekt dan van Calv. kunst en Calv. weten schap. Maar dat is onwaar, want juist is ons land grool geworden, toen dc overheid zorgde, dal do Calvinistische geestdrijvers bleven onder den duim. De geschiedenis leerl ons juist, dat onze wetenschap en kunst bloeiden door die breedheid cn milden zin, die er voor zorgden, dat die geestdrijverij niet boven kwam. Door de Franschc revolutie werd de kerk losgemaakt van den slaat. Doch de kerk bleef in de macht der magistraten, door- zuurd van den ouden geest van breedheid. Eerst door de opkomst van de moderne the ologie, die de massa aviet begreep en die men voor ongeloof aanzag en door de in- vocrirg van hel stemrecht in '67 kwam er verandering. De kiezers gingen rechts stem men en er kwam een geheel andere stroo- mir.g in de kerk dan men gehoopt had. Stad na stad en dorp na dorp kreeg een ortho doxen predikant. Daarbij kwam nog, dal de belangstelling der liberalen in het kerkelijk leven geheel verflauwde; het intellect bleef ver afstaan. Ook de staat vond die stroo ming geheel onbedenkelijk. Duizenden kie zers toch beschouwden het staatkundig le- ,vn a ,;;irc oogen als het kerkelijk en de liberalen meenden dan ook, dat die strijd alhcu de kerk aanging. Maar dat is anders geworden. Groen is er mee begonnen, maar dr. Kuyper is de man, die in Standaard cn Heraut er steeds op hamerde, dat men niet alleen rechts moes! stemmen op kerkelijk maar ook op staatkundig gebied. Als kink in den kabel kwam tocu wel de doleantie, maar ook dat is geheeld. En toen begreep Rome, dat hel met rechts moest samen gaan. Eerst ging dat niet best; maar bewon derenswaardig deden de R. Kath. wat de geestelijkheid beval en al stemden de ande re jiarlijen niet steeds op de roomschen, men heeft hel wel geleerd ten slotte. Zuiver is het echter bij het Prolestantsché deel der coalitie nog niet. ELgenllijk its dus dit gebeurd De liberalen hebben twee kinderen groot gebracht, eerst Rome en toen later, door oivthoawKnig, het Protestantisme^ En itoon de jongens groot waren hebben ze vader de deur uitgezet. We zijn tegenwoordig al heel blij als we eens 'n kranige speech hzeti va«n een Ghr.- Hiert. man, als van dr. De Visser, over d© openbare leeszalen. Er zit dus veel meer aan vast dan de po pulaire oplossing ons geeft. Er is groot gc- w or dein in ous land een kieaersoorps, olcrl- caal geschoold en gewed door die kleine clerkale pers, dat we voorloopig nog niet kwijl zullen zijn. Na ceniige mi nut cm pauze vervolgde de spr. zijn rode. De legentwoondligo toestand leert, dat er een nauw vei»band is», ook nog Ln het lieden tusschon de kenkelijke j>oaiti.e en de staat kundige gezindheid van eau cl'iNtrict, en dat maakt boch wel, dat we ons moeten afvra gen, of dat liberaile dogma, dal godsdienst gescheiden moet zijn van politiek, zoo heel juist is. Er zijn districten, vooral op het platloland, waar «nen naar den kerk el ijk en toestand den uitslag kan voorzien van dc stembus. Zicrikzoe ©ni Dordiredblt, waar dc huidige kiezers opgevoed zijn in modernen geest, geven hiervoor een uitstekend bewijs. Wanneer men niet lx-grijpt dat de toe stand, die op godsdienstig gebied bestaat, invloed heeft op het staatkundig leven, be staat er groot gevaar, dal links nog «neer afbrokkelt. Als men niet duidelijk inziet, dat do volksgeest wordt gevormd onder den voorgang van de geestelijkilieid, zal men nog lang onder de politieke constellatie van heden blijven. Tc veel schuiven de liberalen kcnmiiis op den voorgrond, aan geestelijke verzorging wordt niet gedacht. In liet Hervorirtkngspro- gram van de Liberale Unie wordtt er slechts dit van gezegd: bij de voorzloniitng in dc gceslclijike behoeften woridit er ge streefd naar verecaivouidigiag. Wanneer liet bij de liberalen nog eenvoudiger moet, dan wet© spr. niet waar au naar toe te gaan. Bij de liberalen is het voor alles, dat d© mensch wat weet. Ilct liberalisme dweopte dan ook met onderwijs en. bracht ons wet ten voor eiken tak daarvan en vooral ook examens. Maar aan geestelijke verzorging werd niet gedacht. We hebben n<u 40 jaar dat liberaal regime gehad en men mag nu loeh wel inzien dat met onderwijs alleen de maatschappij niet sterker cn kina obliger wordt gemaakt. Kennis is best, maar daar mee a&een komen we er niet. We zijn inen- schen van geestelijken aanleg, met geeste lijke behoeften. En als men nu don gods dienst laat, voor wal deze tot nog toe voor de libera km is geweest, dan vreest spr. dat de kerkdijken nog gemakkelijk de overwin ning zuilen behalen. Spr. bepleit geen be paald verband tusschcn een bejxialidc partij en don godsdienst, maar we moeten weten, dat hot gebied, dat de kerk botreodt met alleen opvoedt, maar dat uien bet ook nlot zonder schade kan voorbijgaan. Men kan de beste wetten maken, maar wanneer de maatschappij iets zal worden, wordt dat niet door wetten, maar door wol in de meerderheid daarvan al leeft. Dat is doodgewoon en toch gaal men er aan voor bij en meent men dal het zit in het weten. Wanneer men de kerk laat gaan, komt de mensch terecht bij het clericalisme, dat van hel innerlijk leven echter niets weet Wat het clcricalismc is kan men zien als men een 11 dagen en pension gaat in Bra bant. Of als men driestarren leest in de Standaard ónder het opschrift „Sodom «n Gomorra". De geest wordt gebonden. En zal daardoor de mensch groot worden Neen, dat maakt den mensch eng en kiein. Wanneer het leven groot zal worden, moet iemand er midden door kunnen gaan, be- sland tegen de verleiding. De mensch moet zijn een eigen zedelijke persoonlijkheid. Het liberalisme gaat aan deze dingen voor bij. We hebben echter niet alleen behoefte uun knappe menschen, maar ook aan goe de. Zedelijke hoogte en zedelijke sterkte gaan lang niet altijd samen met grootc ken nis en ontwikkeling. Men staat verstomd als men ziet welke denkbeelden sommige libe ralen hebben over den godsdienst. Men be grijpt niet dal hel een kwestie van be- snaardheid der ziel is. Men kent eigenlijk het gebied van de kerk niet en daartegen over heeft vrij sj>cl diegene, die de men schen dwingen wil te gaan als hij. We moe ten echter begrijpen, dal het prijs geven van de geestesvorniliing is liol prijsgeven yam hel staatkundig leven. Wanneer er niets blijft van de oude zede lijke regulator dan krijgt men een leven als in Amerika louter op basis van het niate- ricele belang, door en door corrupt. Geld is daar alles, liet is ecu koude, baatzuchtige maatschappij, die u altijd weer doet stuiten op dat eenc verschijnsel: corruptie. Dr. Kuyper heeft in de Tweede Kamer een waar woord gezegd, toen hij zei Je, dat we nog leven op liet erfelijk bezit van ons oud christelijk bestaan. Daar moet meer nun ge dacht worden. In den strijd, gevoerd in de IIerv. kerk, ligt een nationaal belang. We moeten stellen tegenover de clericale macht een zelfbewust geestelijk lever., dal in staat is hel Protcstantschc leven le bewaren voor de breedheid van geest, <1L c::s land naam heeft doen maken in Europa. Moge het dan door aller toewijding blijken, dat liet donkere verschiet, dat er op hel oogcnblik scheut te zijn, niets is dan een luchtspiegeling, iets- dat niet beslaat. (Applaus). Debat werd niet verlangd. Ds. Hooykaas dankte den spreke» ca wees er op, dat Amersfoort staat voor een belang rijke yerkiezin en dat de Spr. onwetend, lou ter toevallig daarvoor een opwekking heeft gegeven. Er slaan geestelijke belangen op het spel en hij hoopte, dat ieder naar huis zou gaan mei het heilig voornemen om ieder op te wekken, opdat de vrijzinnigen de over winning zullen behalen. - Naar wij vernemen, heeft de heer W. J. Lccfkens, Ie Beverwijk overleden, f 1000 vermaakt aan de Maatschappij tot opvoeding van weezen cn andere minderjarigen in het hviLsgezJ.n .,Za-ni(M>emgein" alhier. Telegrafisch Weerbericht. Naar waarnomingon in don morton van 17 Fobruari 1911. Medegedeeld door het Kon. Ned. Met. Instituut te de BUL Hoogste stand 778.6 te Coruf.a: laagste stand 730.1 te llernösand. Verwachting tot den avond van 18 Fcbr.: Afnemende tot matige Westelijke. later toe nemende Z.-W. wind, toenemen de bewolking, later wellicht regen, doling van temperatuur. MDURHUIZEN 39 belasten zich met aan- en verkoop van Effecten, Wissels en Coupons. Sluiten prolongatie 8 a f é-I n r i e h t i n g. Gevraagd tegen 1 Mei, voor 5 maanden, eeno minstens bevattende (Irlc kamers en dienst bode-kamer, liefst met keuken. Fr. br. ipet prijsopgaaf onder letter H. a/h. Adv. Bureau J. W. KNVISTHOUT, Emmastraat, Den Haag. Stationedwarbslraat s, (.'treelil, is dngolijks te consulteeron ot te ontbieden Behandeling van Likdoorns, JVagcIs en verdere ongemakken aan den voet, geheel pijnloos on antiseptiMefi. Bij de a. s. stemming voor den Gemeenteraad op DINSDAG 21 FEBRUARI, wordt den Kiezers met den meesten aandrang aanbevolen hun stem i uit te brengen i HET BESTUOR DER KIESVEREEN1GING „GEMEENTEBELANG"! ij "intuin Krommt Miauw* Bracbt 46 Dtracht Geplaatst Maatschappelijk Kapitaal 11,000,000.—. HJPHHHHIvoorwaarden credict koopt en verkoopt Kf'feeten. (tonpons en Verschaft op bill ijlco )0|>t en verkoopt Efl( Itiiitciilaiidscli Geld, sluit pr:»!in*:a- llén tegen den koerr van den da^r en opent rekening -conrnnt met r«ntovorgo<«ding Neemt gelden in depót niet 2 dagen opzegging a 3 pCt. H a 8'/* voor drie maanden vast 31/9 voor zes maandon vast k 813 voor een iaar vast ik I bare Spaarka1» k 3 Belast zich met liet in lirwarlus: nomen van waarden in bare brandvrije in richting;. Kantoor geopend eiken werkdau van s mor gens 9 tot s namiddags 8 uur. Betaaltijd van 101 uur. De Directie, J. J. VAN ASCII VAN WLlCiv. G. W. J. HOOPT. vraagt GROOTES CHOCOLADE TABLETTEN. In bijna alle verpakte artikelen van de firma GUOOTE.S-WKSTZA.4M, vindt men fraaie LANDSCHAPJES ter verzameling In een bljbclioorende ALBl'N met toepanselljke beschrijving. Iedere banketbak ker kan belden I' leveren. UTRECHTSCHE SCHOUWBURG-MAATSCHAPPIJ. Nederlandsche Tooneelveresnlging van Amsterdam. Opgericht 1 September 1893. Goedgekeurd bij Koninklijk Benluit van 24 Mei 1895. BESTUUR: A. VAN DER HORST, Directeur-Voorzitter M. J. TERNOOY AFEL, Secretaris. J. G. W. HOMETER, Penningmeester. Zondag 19 Februari 1911. 181ste Opvoering van: Een zinnebooldig spel in 3 bedrijven door HERMAN HEIJERMANS. Aanvang half aeht ure. Prtyzen der Plaatnen: Bnlcon f 1.75 Stalles f 1.50, le Amphitheater, le Zylogo Baignoires on 2o Amph. 1.—Parterre f 0.75 80 Amph. on 2o Zijlogo f 0.50, 4o Amph. on Gaanderij f 0.80. Flaatabeapreklng: Voor aandeelhouder.' Zaterdag van 10 tot 11 uur, voor h--t Pu bliek denzelfden dag (na loting) van 11 tot 1} on van 1 tot 3 uur en Zondag van 1 tot 8 uui Echt Victoriawater OBIHI AHNSTEIN

Historische kranten - Archief Eemland

Amersfoortsch Dagblad | 1911 | | pagina 3