TOONTJE VAN TEUTEN
DE MILLION NAIR
DE MAN, DIE REMBRANDT
GEWEEST IS
LAUGHTON OVER
ZIJN WERK
Het Amerikaansche tooneel
ZESDAAGSCHE TE
ROTTERDAM
COMPETITIE VAN DEN
K.N.A.S.B.
TENNIS-RANGLIJST
FAILLISSEMENTEN
Radio-programma's
Ie BLAD PAG. 2
AMEP.SFOORTSCH DAGBLAD
53. Toontje \an Tenten slenterde in zijn eentje verder. Hij
verveelde zich dood. Hij was dan ook heel erg blij toen hij aan
den kant van een weiland een schilder zag zitten Hij liet zijn
portret schilderen, maar de schilder die Toontje kende wilde
hem eens fijn voor den gek houden en schilderde een ezelskop
op het doek.
54. De schilder zou van zijn grap echter niet veel plezier
beleven want opeens zag Toontje het negertje rennen dat hij
vroeger in zijn melksalon als bediende had gebruikt. Hallo
riep Toon van Teuten, waar hol je zoo hard naar toe? Kom
liever een beetje met me spelen. En het negertje, dat toevallig
nog niet wist hoe de andere kinderen over Toon dachten, liet
zich terstond overhalen.
FILMNIEUWS
CHARLES LAUGHTON ALS REMBRANDT VAN RIJN
„IK HEB ER MIJN BEST
OP GEDAAN"
„Een gróót man kan een acteur
spelen, een geniaal
i man niet
(Van onzen correspondent).
LONDEN, 10 November.
MISTER Laughton verwacht
u zegt het meisje, dat de
deur van het oude huis in Blooms*
burry, de Londensche Universi*
teitswijk, opendoet. Er klinkt een
adoratie in haar stem, die zeld»
zaam is voor een Londensch
dienstmeisje, vooral op zoon
mistigen cn regenachtigen herfst»
morgen als-vandaag; de glorie
van den fameuzen tooneel» en
filmacteur schijnt af te stralen op
'den buitenlandschen journalist
die Laughton op den ochtend na
de wereldpremière van de film
„Rembrandt van Rijn" komt in»
terviewen.
Wij klimmen de trappen op; flat
nummer één blijkt een kantoor, flat
tweeh uit zich in strikte anonimiteit.
De deur van flat drie draagt een klein
koperen naamplaatje: Laughton. Weer
aanbellen, het meisje, dat onzen hoed
en jas aanneemt, vraagt enkele minu
ten geduld en laat ons in de voorka
mer binnen.
Hoe ziet bet milieu van dezen we-
reldberoemden acteur er uit?
Het is een modern vertrek, waarin
wij binnenkomen, hypermodern mis
schien, maar zeer stabiel, een sterk
persoonlijk accent domineert. De geest
van den cosmopolitischen artist en het
Victoriaansche Bloomsburrvhuis heb
ben een compromis getroffen. Dc ka
mer is zéér licht, zonder felwitte kleu
ren echter. Crème overheerscht. Er zijn
vele en stevige meubelen, hrccde fau
teuils, met helder cretonne overtrok
ken. Dc linkerwand van de kamer
wordt geheel ingenomen door een
lage boekenkast met leercn banden,
rechts rond den Engelschen haard is
een zitje gemaakt. Al het meubilair in
dit hooge vertrek is laag gehouden
wanneer men met een schip te doen
had, zou men zeggen, dat het goed
gestuwd was. De schuifdeuren naar de
achterkamer dit soort huizen is na
tuurlijk later pas in flats omgebouwd
zijn vlak. zonder paneelen en me-
taalklcurig geschilderd met expressio
nistische plantenmotieven. Een pracht
oplossing voor een moeilijkheid in de
hedendaagsclie binnenhuis-architec
tuur!
Door de twee ramen ziet men op
het half in den mist verdwenen Gor
don-square. Het is hier rustig, hoewel
men nog geen vijf minuten van het
drukke St. Giles circus weg is, waar
op Oxfordstreet en Charing Cross
road uitkomen.
Good morning"
Good morning!
Charles Laughton heeft niet lang op
zich laten wachten. Hij draagt een
dressing-gown over zijn pyjama en zijn
krullige haar is nog meer in de war
dan anders. Neemt u het mij niet kwa
lijk, zegt hij glimlachend, maar u
haalt mij uit bed. Gisteravond na de
première is het nogal laat geworden,
dat begrijpt u.
Wij begrijpen het volkomen wanneer
wij aan dit evenement, terugdenken; de
vele auto's en schijnwerpers, de en
thousiaste menigte na afloop voor het
Leicester-square Theater. Thans is aan
ons de beurt, hem met zijn succes ge
luk te wenschen, zooals zoovele vóór
ons reeds gedaan hebhen. Vrijwel den
geheelen nacht door. Want hoe men in
Nederland zelf ook over dc Ttem-
hrandt-film denken moge, wij Ne
derlanders. cn vooral de Amsterdam
mers, zullen tegenover de locale sfeer
anders en critischcr staan dan de bui
tenlanders, in Londen is de wereldpre
mière van „Rembrandt" een overwel
digend succes geworden. En vooral
Laughton heeft een meesterlijke crea
tie toegevoegd aan de serie grootsche
filmfiguren, die hem tot den beroemd-
sten speler van Engeland gemaakt
hebben.
Wij treffen den acteur in een voor
treffelijk humeur aan.
Goede film"
„Ik vind het zelf ook een goede
film", zegt hij eenvoudig. Deze woor
den zijn zonder eenige arrogante hij
klank. Zij hebben de waarde van het
oordeel van ccn mensch, die ernstig
gewerkt heeft, met groot verantwoor
delijkheidsgevoel cn die tevreden is
met het resultaat. „Tk heb er mijn best
op gedaan", zegt hij. „Iedereen zal be
grijpen, hoe onmogelijk het is, een men-
schenleven als dat van Rembrandt te
verfilmen, dat wil zeggen: een leven,
dat voor ons hoofdzakelijk door zijn
gééstelijken groei belangrijk is,
in c o n c r e et e beelden weer te geven
•Slechts een acteur, die zélf een genie
en een reus onder de menschen is.
kan dot doen: en die acteur bestaat
niot. voor zoover ik weet.
Men kan slechts trachten de Rem-
brandt-figuur te benaderen en door het
weergeven van uiterlijke omstandig
heden innerliike reacties probeeren te
verklaren. Miin taak was wel zeer
ondankbaar. Maar ik heb aan de
groote idee ..Rembrandt" al mijn vak
kennis. eerbied en liefde gegeven. Tk
heb als het ware een tiidlang geleefd
„in dienst van Rembrandt."
In het begin voelde ik zelfs niets
voor mijn rol en zat in doodsangst.
Er was een héél gróót bezwaar, dat
u onmiddellijk voelen zultRem
brandt is door zijn zelfportretten
toch wel een van de meest bekende
figuren de Rembrandtkop is een
symbool geworden voor de heele
wereld; en ik lijk niet op hem, mijn
gezicht is anders, mijn figuur is
anders.
Alleen den ouden Rembrandt kom ik
lichamelijk nabij. En dan is er het be
zwaar, dat ik u het eerst noemde. Ik
heb in verschillende historische films
gróóte figuren gespeeld en houd er
van. Men zal rnij in Nederland wel in
mijn rol van Hendrik de Achtste ge
zien hebben; dat was een gróót man,
en een groot man kan een acteur spe
len. Een geniaal man niét.
Wij kijken den man, die daar in zijn
kamerjapon zit te redeneeren, aan.
Inderdaad, hij heeft gelijk. Nu, niet
bezeten door den demon van zijn kunst,
ziet de kunstenaar er als een rustig
burgerman uit. Ilij is niet eens, wat
men „knap" noemt.
Laughton praat tamelijk vlug, met
korte zinnen, liet is of wij met een
zakenman over economie spreken cn
niet niet een artiest over kunst.
Ik kan mij begrijpen, dat er in uw
land thans ccn groote belangstelling
voor deze film en daardoor ook eenigs
zins voor mijn persoon bestaat. Dal
vind ik zeer aangenaam, maar eigen
lijk is dit een vergeeflijke fout. Ver
geet u niet dat Rembrandt evenmin
aan Holland behoort als Shak^'v
aan Engeland; deze giganten zijn uni
versecl; gen icon behooren aan de
wereld, aan dc menschheid.
Niettemin ga ik persoonlijk over
enkele dagen naar Nederland, om de
première dèar bij te wonen. De kunste
naar lacht bij deze contradictie. Het
spijt hem, dat ter eere van het „Land
van Rembrandt" do w e r e 1 d-première
niet in Amsterdam of don Haag kon
gaan. Dit is om verschillende redenen
onmogelijk gebleken, hoezeer men er
ook moeite voor gedaan heeft.
Nederland
II is toch al eerder in ons land ge
weest? informeeren wij.
Twee maal zelfs. „I have been
all over the place."
Heeft u den Zuiderzeepolder ge
zien? vragen wij. Het is de zekerste
manier om een Engelschen toerist over
Nederland aan het babbelen te krijgen.
Laughton zegt alleen maar: Ja.
Die vlieger gaat niet op. Hij wenscht
over moderne architectuur te praten.
Wat een leven zit er in uw mo
derne bouwwerken, zegt hij enthou
siast. Ik heb in uw steden huizen
blokken en flatgebouwen gezien om
van te watertanden Daar kunnen wij
in Engeland, en ook de Amerikanen,
nog heel wat van leeren. Volgende
week ga ik er weer op uit, men zegt
dat het stadhuis in de stad waar uw
radiostation is, zoo prachtig moet zijn.
Ik heb het nog niet gezien. Maar mis
schien krijg ik daar nu dc gelegenheid
voor, want vooreerst heb ik het in Den
ham niet druk. Hot duurt nog even
voor ik aan mijn volgende film begin.
Dat wordt „I, Claudius", naar den ro
man van Robert Graves. En dan ga ik,
als ik in Holland ben, de schilderijen-
musea bekijken. Dat zeg ik nu niet om
reclame te maken voor Rembrandt; be
halve voor tooneel en film interesseer
ik mij voor architectuur en schilder
kunst, al heb ik daar zelf nooit aan
gedaan.
Onze gastheer staat op en voert ons
hij den arm om ons, vol trots, de schil
derijen te laten zien die hij bezit; zijn
kleine collectie typeert hem, het zijn
weinige, maar zéér goede werken.
Het gesprek komt ondertusschcn
terecht op het terrein van Laughtons
oudste liefde: het tooneel. Hij wordt
pessimist.
Het tooneel
Gedurende de drie jaar, dat ik in
Amerika was, heb ik een zeven of acht
films gemaakt en ondertusschen too
neel gespeeld. Ik heb in dien tijd veel
geleerd cn een heel anderen kijk gekre
gen op dc tooneel mogelijkhede n,
zegt Laughton. Is het tooneel in
Europa ingeslapen? Ik ben er niet te
vreden over. Wanneer ik van de film
weg moest, zou ik het liefst weer naar
Amerika terug willen cn daar rustig
verder spelen: Tsjechow bijv., en de
Restaura!ion dramatists cn ja: natuur
lijk.... Shakespeare van de ouderen.
Het tooneel is tenminste lévend
in AmerikaDaarvan heeft men
in Europa nog geen juiste voorstel
ling. Het heeft een groote theater-
cultuur. En niet alleen dat, New
York heeft beslist de beste theaters
ter wereld. Wij kunnen uit Ame
rika nog groote dingen verwach
ten.
De naturalistische Amerikaansche
school is zéér knap, en men is niet
klaar met, zooals in Europa zoo vaak
gebeurt, eenvoudig voor alle „Ameri
kanismen" den neus op te trekken.
Die Amerikaansche acteurs, ook de
filmacteurs die u hier kunt zien, Coo
per en Norma Shearer bijv., hebben
een vakkennis waar men hier een
voorbeeld aan kan nemen. Er wordt
in Europa ook wel gewerkt hier en
daar en u noemt daar het Russische
theater. Maar waarom zoo ver van
huis gegaan Ik moet u bekennen:
De Amerikanen hebben ons op eigen
terrein overvleugeld. Waar het hem
in zit Ik wou, dat ik dit wist
Maar Laughton weet het niet. En
veel tijd om er over na te denken heeft
hij niet, want het is ondertusschen
twaalf uur geworden. Een stevige
handdruk, mister Charles Laughton
krijgt eindelijk gelegenheid om orden
telijk zijn haren te kammen en wij
wandelen Gordon square in op weg
naar huis. door mist. guren wintenvind
en een killen miserigen motregen, die
hier echt Londensch en bij u echt Hol-
landsch heet.
GERHARD VAN EYSSELSTEIJN.
VREEMDE DINGEN OVER
ONS LAND
Eenigen tijd geleden werd in ccn
der Londensche bioscopen een film over
Nederland vertoond, waarin Nederland-
sche visschers werden voorgesteld,
levende paling etende. De Vereeniging
„Nederland in den Vreemde" werd
hiervan in kennis gesteld en heeft
thans bereikt, dat dez.e dwaze passage
uit de film werd gelicht.
HET NED. OLYMPISCH COMITÉ
Het Ned. Olympisch Comité besloot
in zijn laatste vergadering met alge-
mocnc stemmen de Ned. Unie voor de
Wandelsport (N.U.W.) als lid too te
laten.
Waar dit tegelijkertijd beteekent. dat
de N.U.W. beschouwd wordt, d e orga
nisatie op wandelsportgebied te zijn in
Nederland, mag deze toelating zeker
genoemd worden de kroon op de fusie
werkzaamheden, waardoor eenheid in
de wandelsport werd verkregen.
Een vroolijke Woensdag,
middag in de Nenyto.
hal
ROTTERDAM. 11 November. Wocns-
dagmiddag. Dus veel schoolkinderen
naar de Nenytolial. Zij hadden er al
zooveel over gelezen en gehoord. Nu
waren ze in drommen gekomen om dat
feest eens mee te maken. Ieder koos
zijn eigen favoriet, bij elk sprintje
klonk een applaus en een gejuich, zoo-
als we nog niet hadden gehoord in deze
Zcsdaagsche. En daar tusschen door
werd er van harte gezongen, door den
luidspreker en door de aanwezigen.
Was het dus vroolijk binnen de muren,
het was sportief een rustige middag.
Na de sprints van half drie werd er
een kwartier gejaagd, waarbij alleen
de beide van Kempens twee ronden
van hun achterstand inhaalden en nu
op negen ronden van de leiders kwa
men te liggen. De andere koppels won
nen allen twee ronden, zoodat belang
rijke wijzigingen in het klassement niet
voorkwamen. Rausch kwam ten val,
hem werd een uur neutralisatie toe
gewezen. Het waren hoofdzakelijk
schaafwonden in het gezicht en had
het zich aanvankelijk ernstig laten aan
zien. het bleek, dat het nog al was mee
gevallen.
Om kwart voor elf hedenavond viel
de volgende stand te noteeren:
1.
Aan den kop:
Pijnenburg—Wals 356 pnt.
2. BillietDe Pauw 180 pnt.
3. SlaatsCharlier 132 pnt.
4. WalthourCrossley 92 pnt.
5. SchönPellenaars 84 pnt.
Op twee ronden:
6. Van der Ruit—Braspenninx 94 p.
7. Rausch—Guimbretière 45 pnt.
Op zéven ronden:
8. Leducq—Wambst 33 pnt.
Op negen ronden:
9. Matena—Ileslinga 143 pnt.
10. RiegerEhmer 84 pnt.
Op elf ronden:
11. Gebrs. Van Kempen 269 pnt.
SCHERMEN
Voor de competitie van den K.N.A.S.B.
(seizoen 1936/1937) is het volgende be
paald:
Teneinde de reiskosten tot de kleinst
mogelijke uitgaven te beperken wordt
in 4 districten geschermd. Deze zijn als
volgt verdeeld:
Heeren.
District Amsterdam met Amersfoort
cn Den Helder.
District Rotterdam met Breda.
District Utrecht met Wageningen.
District Den Haag mei Delft, Leiden
cn Oegst geest.
Dames.
District Amsterdam met Utrecht en
Amersfoort.
District Rotterdam met Den Haag en
Delft.
In dit districten wordt een halve
competitie verschermd en wel door op
één avond verschillende vereenigingen
onderling op één wapen te laten
schermen.
Bovendien wordt geschermd in le, 2e
cn 3e klasse; de laatste klasse alleen
voor schermers, die minder geoefend
zijn en nimmer aan een competitie
deel genomen hebben.
Do sterkte der équipes is gesteld op 3
schermkrachten; uitstel van eenmaal
vastgestelde competitie-ontmoetingen
wordt niet verleend.
De équipes, die in de districten als
no. 1 uitkomen, schermen onderling
om het nationaal competitie-kampioen-
schap.
VOETBAL
NOORD-NEDERLAND—
NOORD-DUITSCHLAND
HAMBURG, 11 Nov. Voor den
voetbalwedstrijd Noord-Nederland
Noord-Dnitschland, welke op 22 Novem
her a.s. te Leeuwarden zal worden ge
speeld, is het volgende Noord-Duitsche
elftal opgesteld:
Doel: Kuehne (Hannover).
Achter: Petzold (Hannover) en Miler
(Altona).
Midden: Amann (Hamburg), Schulz
(Hannover) en Bergmann (Hamburg).
Voor: Ziolkevvitz /Bremen), Meyer
(Bremen), Kurzke (Hamburg), Linken
(Kiel) en Klein (Kiel).
DUITSCHLAND—NEDERLAND
BERLIJN, 11 Nov. Voor den wie
lerwedstrijd DuitschlandNederland,
welke op 15 November a.s, in de Rijn
landhal te Keulen zal worden verreden,
zijn de volgende Buitsche renners aan
gewezen: Toni Merkens, Engel, Oszmel-
la. Huortgcn, Schön, Ehmcr, Kolven-
bacht, Kleine, Grefe en Un Gethuem.
NEDERLAND—FRANKRIJK OM DEN
KONING GUSTAAFBEKER
's-GRAVENIIAGE, 11 November.
Nu Frankrijk de zege in den wedstrijd
tegen Tsjecho Slowakije niet meer kan
ontgaan, staat de volgende ontmoeting
voor den Koning Gustaaf-beker legen
Nederland in het brandpunt der ten
nis belangstelling.
Naar wij vernemen zal deze landen-
wedstrijd een dag later als reeds was
bepaald, aanvangen, zoodat op 21. 22
en 23 November a.s. te Amsterdam
onze spelers tegen de sterke Franschen
zullen aantreden.
LAW NI h.NNIv
LONDEN, 11 Nov. Thans heeft ook
de Engelscbe Lawntennisbond zijn
ranglijsten opgesteld en het is vbor dc
laatste maal, dat de ex-amateur Frcd
Perry bij de heeren zal zijn genoemd.
Voor de laatste maal prijkt zijn naam
boven aan de Engelsche ranglijst. Als
tweede staat II. W. Austin genoteerd,
terwijl de derde plaats ingenomen
wordt door „Pat" Hughes. Daarop vol
gen Hare, Lee, Tuckey, Peters, Butler
Sharpe cn Wilde.
Bij de dames is het wederom Dorothy
Round, die als beste speelster aan het
hoofd der lijst gaat, gevolgd door Kay
Stammers. Op de volgende plaatsen
staan de dames King, James. Ilardwick,
Noel, Saunders, Nuthall en Hocley. ter
wijl Peggv Scriven pas op de tiende
plaats wordt genoemd.
Uitgesproken
E. van Selm, wonende te Utrecht, 2c
Delistraat 2. Rechter-commissaris mr.
H, P. J. M. Loeff; curator mr. J. M. A.
Paling, te Utrecht.
M. Florijn, groentenhandelaar, wo
nende te Hoevelaken. Rechter-com.nis-
saris mr. II. P. J. M. Loeff; curalor mr.
A II. Koning, te Amersfoort.
M. Nauta, wonende te Baarn, Soest-
dijkerstraatweg 63. Rechter-commissaris
mr. H. P. J. M. Loeff; curator mejuf
frouw mr. R. W. dc Boer, te Baarn.
Beëindigd
A. E. van Mourik, winkelier-bakker,
wonende te Beesd, Voorstraat 80. Cura
tor mr. J. van Nes, te Tiel. Beëindigd
door het verbindend worden der eenige
uitdeelingslijst met ecne uilkeering van
2.60
J. Ruitenbeek, wonende te Utrecht.
Curator mr. E. W. Hoenders, te
Utrecht. Beëindigd door het verbindeed
worden der eenige uitdeelingslijst uiet
eene uitkeering van 1
De Naamlooze Vennootschap Bouw-
handel en Exploitatiemaatschaupij
„Salambo", gevestigd le Utrecht. Cura
tor mr. R. van Woelderen, te Utrecht.
Beëindigd door het verbindend worden
der eenige uitdeelingslijst met ecne uit
keering van nihil.
G. J. Weggeman wonende le Amers
foort. Curalor Mr. J. II. Hoevers-de
Smitt te Amersfoort. Beëindigd door
het verbindend worden der eenige uit
deelingslijst met ecne uitkeering van
2.724 pet.
J. C. van den Heiligenberg, vennoot
van de Vennootschap onder firma
gebr. van den Heiligenberg, bouwon
dernemer wonende te Utrecht Curator
Mr. J. Floor te Utrecht. Beëindigd door
opheffing wegens gebrek aan actief.
C. J. van den Heiligenberg, vennoot
van de vennootschap onder firma gebr.
van den Heiligenberg, bouwonderne
mer wonende te Utrecht. Curator Mr.
J. Floor te Utrecht. Beëindigd door op
heffing wegens gebrek aan actief.
Th. J. W. van den Heyligcnberg,
vennoot van de vennootschap onder
firma Gebr. van den Heiligenberg,
bouwondernemer wonende te Utrecht.
Curator M. J. Floor tc Utrecht. Be
ëindigd door opheffing wegens gebrek
aan actief.
G. van Rootselnar, wonende te Soest,
Beukenlaan 14. Curalor Mr. F. C. Ter-
lingen te Soest Beëindigd door ophef
fing wegens gebrek aan actief.
Vrjjdag 13 November
HILVERSUM II. 301.5 M. VA.R.A.
8.01: Gramofoonmuzick V.P.R.O. 10.00
Morgenwijding V.A.R-A. 10.15: Ver
tellingen rond de bewaarschool 10.35:
Philadelphia Symphonie-Orchestra 11.00:
Vertellingen rond de bewaarschool 11.20:
Gramofoonmuzick A.V.R.O. 12.00: De
Palladians 1.50: Het Omroeporkest
3.25: Avro-Dansorkest V A.R.A. 4.01:
Gramofoonmuzick 5.00: Na schooltijd
5 30: Ramblers V.A.R A.-Orkest 6.30 Po
litiek Radio-Journaal 6.50: Alfred Cor-
tot 7.00: Opvoeding tot gemeenschaps
zin 7-20: Men vraagt! en wy draaien
7.50- Nieuwsberichten A.N.P. V.P.R.O.
8.00: Nieuwsberichten V.G-P. 8.05:
Cursus: Wat dunkt U van den mensch?
8.30; Concert 9 00: Lezing: Het idealisme
in de Hollandsche schilderkunst der 17e
eeuw 9.30: Gramofoonplaten 10.00:
Lezing: Het leven van de vrouw in Indië
10 30: Gramofoonmuzick 10.40: Avond-
wüding V.A.R.A. 11.00: Tijdsein
1101; Nieuwsberichten ANP. 11 05: Op
voeding van de riipere jeu"d 11.30: Gra
mofoonmuzick 12.00: Tijdsein en sluiting.
HILVERSUM I, 1S75 M K.R.O. Al
gemeen programma 8.00: Wy beginnen
den dag 8.15: MorgcnConceit 10.00:
Muzickuitzending vooi fabrieken 10.30:
César Franck-programma 11.30: Grepen
uit deg eschiedcnis van het Oude Testament
12.00: Tijdsein Politieberichten.
12.15: Ilct K.R.O.-Orkest 1-00: Gramo
foonmuzick 1.20: liet K.R.O.-Orkest
2.00: Wcbcr-programma 3.05: Gramo
foonmuzick 3.10: Zangrecital 3-20:
Gramofoonmuziek 3.35: Vervolg zangre
cital 3.45: Gramofoonmuziek 4.00: De
KRO-Melodstcn 4.45: Gramofoonmuziek
5.15: De KRO-Melodisten 6.00: Land- en
Tuinbouwcauscrie 6.20: D, KRO-Boys
6.35: Gramofoonmuzick 6.45: De KRO-
Boys 7.00: Politieberichten 7.15: De
KRO Luchtlijn 7.35: Musica Catholica
8.00: Nieuwsberichten 8.10: Nedcrlandscb
fabrikaat 9.00: Gramofoonmuzick 9.25
Requiem in d kl. t. van Bruckner 10.15:
Gramofoonmuziek 10.30: Nieuwsberichten
10.35: Gramofoonmuzick 10-45: Bela
Kiss met zyn Hongaarsch Orkest 11.15:
Gramofoonmuziek.
BRUSSEL <VL.)
1.30 Concert door het Omroepsalonorkest.
5.20 Concert door het Salonorkest.
6.35 Concert door het Omroeporkest.
7-20 Vervolg omroeporkest.
8 20 Het Omroep Symp'honie-orkcst.
9.20 Vervolg concert
BRUSSEL (FR.)
12.50 Concert door hot Omroepsalonorkest
5.20 Concert door het OmroeporkeF1-
9.40 Vervolg concert
DEUTSCIILANDSENDER (R.)
3.20 Het Omroep-Amusementsorkcst.
10.20 Dansmuziek.
DROITWICH (ENG.)
12.10 Orgelconcert
12.50 Het BBC-Dansorkest.
4.20 Mozart-concert door het BBC-Mid*
landorkest.
5.35 Concert.
6.45 Het BBC-orkest-
11.15 Dansmuziek.