<S) Allerlei Kantoor en Drukkerij Langegracht 28, Amersfoort DE EEMBODE verschijnt eiken Dinsdag- en Vrijdag middag. De abonnementsprijs bedraagt één gulden per drie maanden; buiten Amersfoort f 1.10, franco per post. Abonnementen kunnen eiken dag ingaan. Uitgave van de Katholieke Stichting De Eembode, gevestigd te Amersfoort De €embode Katholiek Orgaan voor Amersfoort en Omstreken Vrijdag 21 Oct. 1932 ADVERTENTIËN 25 cent per regel. Billijke tarieven voor handel en nijverheid bij geregeld adverteeren Advertentiën moeten Olnsdag en Vrijdag vódr 8 uur in den morgen zijn bezorgd. Telefoon 3U Zes en Veertigste Jaargang - No. 57 Velen géven tegenwoordig af op het kapitaal, maar als ze zeiven kapitaal ge kregen hebben, vinden ze dat „kapitaal". Epistel en Bvangelle. XXIIIste Zondag na Pinksteren. Les uit den brief van den H. Apostel Paulus aan de Phillppensen; III, 17— IV, 3. Broeders! Weest navolgers van mij en let op diegenen, die zóó wandelen als gij ons tot een voorbeeld hebt. Want daar wandelen er velen, van wie ik u dikwijls zeide (en nu ook wee- nend zeg), dat zij vijanden zijn van Christus' kruiswier einde verderf is, wier God hun buik en wier eer ii hunne schande is, die hunne zinnei stellen op het aardsche. Maar onz> wandel is in den hemel, vanwaar wi. ook als Zaligmaker verwachten onzen Heer Jezus Christus, die het lichaam onzer geringheid hervormen zal, zoo dat het gelijkvormig worde aan het lichaam zijner heerlijkheid, ingevolge de werkkracht, waardoor Hij ook alles aan Zich onderwerpen kan. Zoo dan, mijne veel geliefde en zeer beminde broeders, mijne vreugde en mijne kroon! weest aldus standvastig in den Heer, zeer geliefden t Ik bid Evodia en smeek Synlyche. eensgezind te zijn in den Heer. En ook u bid ik, oprechte medewerkersta haar bij, die met mij gearbeid hebben in het Evangelie, met Clemens en mijne overige medearbeiders, wier r het boek des levens staan. EVANGELIE volgens den H. MattheusIX, 18—26. In dien tijd, terwijl Jezus tot de scharen sprak, zie naderde er een over ste die Hem aanbad, zeggende: Heer mijne dochter is zoo even gestorven doch kom, leg uwe hand op haar, en zij zal leven. Jezus nu stond op en volgde hem met zijne leerlingen. En zie, eene vrouw, die gedurende twaalf jaren aan bloedvloeiing leed, naderde Hem van achteren en raakte het boordsel van zijn kleed aan. Want zij zeide bij zich zelve: Indien ik slechts zijn kleed zal hebben aangeraakt, zal ik gezond zijn! En Jezus, Zich om- kecrend en haar ziende, sprak: Ver trouw, dochteruw geloof heeft u ge zond gemaakt. En de vrouw was ge zond van dat uur af. Toen Jezus nu in het huis van den overste gekomen was en de fluitspelers en de misbaar makende menigte zag, zeide HijGaat heenwant de jonge dochter is niet dood maar slaapt. En als nu de menigte uitgedreven was, ging Hij binnen en vatte haar bij de hand. En de jonge dochter stond op. Deze mare nu werd door die gansche landstreek verbreid. Kaartsystemen en Kaartenkastjes KANTOORBOEKHANDEL F. fl. TULP Ungwlr. 66 t.o. Kromm«itr. TEL. 326 Liturgische Kalender. Week van 23—29 October. Zondag 23. 23e Zondag na Pinkst., Tijdeigen. Mis Decit, 2e geb. A cunc- tis, 3e naar keuze. Maandag 24. H. Raphael. Credo. Dinsdag 25. H.H. Chrysantus en Da- ria, 2e geb. A. cunctis, 3e naar keuze. Woensdag 26. H. Evaristus, 2e en 3e geb. als Dinsdag. Donderdag 27. Vigilie v. d. H.H. Simon en Judas, zonder Gloria. 2e geb. Concede, 3e voor Kerk of Paus. Vrijdag 28. H.H. Simon en Judas, Credo, Prefatie der Apostelen. Zaterdag 29. Mis van O.L.V. Salvé, 2e geb. v. d. H. Geest, 3e voor Kerk of Paus, Prefatie H. Maagd. Evangelie verklaring. XXIIIste Zondag na Pinksteren. De overste, van wien het Evangelie spreekt, heette Jaïrus en stond over een der Joodsche Synagogen. Hij had een dochtertje van twaalf jaren, dat hem door den dood ontrukt was. Door al zijn tranen kon de vader dit verlies niet herstellen. Wat doet hij? In zijn groote droefheid neemt hij zijn toe vlucht tot Jezus, valt Hem te voet en bidt.Heer, mijn dochter is zoo even overleden, maar kom, leg Uw hand op haar en zij zal leven." Leeren we hieruit, hoe ook wij in allen nood, droefheid of tegenspoed onze toevlucht nemen tot God, gelijk de apostel zegt: „Werpt al uwe be kommernissen op God, want Hij draagt zorg voor u." Terwijl de Zaligmaker met JaTrus medegaat, dringt een ziekelijke vrouw ongemerkt tot Jezus door, raakt den boord van zijn kleed aan, denkend „indien ik slechts Zijn kleed heb aan geraakt. zal ik genezen." Wie bewondert hier niet het groote geloof en 't onbegrensde ve.lrouwen dezer vrome vrouw Mochten wij haar daarin navolgen, vooral wanneer wij naderen tot de H. Tafel, waar wij niet slechts het geluk hebben den boord van Zijn kleed aan te raken maar Hem zelve met Zijn godheid en menschheid ontvangen mogen. Ach! dat wij dan tenminste haar geloof en haar ver trouwen bezaten, zeer zeker zouden wij dan groote gunsten en genaden van Jezus verwerven. Want aan haar groot geloof en vertrouwen schrijft de Heer zelf haar genezing toe: „Betrouw doch ter uw geloof heeft u genezen." Als Jezus met den overste het huis genaderd is, doet Hij eerst de treur spelers en misbaarmakende menigte verwijderen. Het was n.I. een gebruik bij de Joden, dat zij waarschijnlijk van de heidenen hadden overgenomen, om bij sterfgevallen menschen voor geld te huren, om door klaagliederen en allerlei rouwmisbaar over de doode te weenen. Dit gebruik'mishaagde den Heer en Hij laat hen uit het sterfhuis vertrekken. Daarna gaat Hij tot het „slapende" kind, neemt haar bij de hand en ge bood met Zijn almachtige wil„Doch tertje Ik zeg U sta op!" Als de doode zich op het macht woord des Heeren overeind richt, moet dit wel een geweldige indruk gemaakt hebben op de omstanders en allen die dit hoorden, en we staan verbaasd dat er nog zoo weinigen in Israël ge vonden werden, die dit alles ziende met Nicodemus zeiden: „Wij gelooven, im mers de teekenen die Gij doet kan geen mensch verrichten". Mochten wij ten minste door deze wonderbare genezing bevestigd worden in ons geloof aan Jezus' Godheid en met volle overtui ging tot Hem zeggen: „Heer tot wien anders zullen wij gaan, Gij hebt de woorden des eeuwigen levens". Je kunt je rimpels wat wegwerken, je grijzende haren wat verven, je wat jonger kleeden... 't helpt allemaal niets. We blijven... ter dood veroordeelden. En dat vonnis afkoopen kunnen we niet. Wanneer het aan ons voltrokken zal worden, dat weten we niet. We kunnen morsdood geslingerd worden tegen 'n boom, dood op bed gevonden worden, of langzaam uilteren. Want van het „hoe" weten we niels. Doet ook weinig ter zake. Hoofdzaak is te zorgen dat| de dood ons nooit onvoorbereid kan treffen. Daarom de heillgmakende genade bewaren Die alleen waarborgt ons het eeuwig leven in Gods liefde. En omdat we iederen dag verrast kunnen worden, moeten we iederen dag zóó beleven, dat we Gods liefde niet verliezen. Zonder veel strijd gaat dat niet. Want de wereld met haar zondig genot lokt ons; de omgang met zoo veel onverschilligen en lichtzinnigen werkt op ons ineigen lagere neigin gen trekker, tot de zonde. Daaromoppassen i Altijd zorgen voor de goede meening Jezus trouw te blijven. Goed bidden, vooral in schietgebed." door den dag. Dat onderhoudt en versterkt den band met God. En dan dikwijls goed voorbereid ons voeden met |ezus' Vleesch en Bloed. Dat is het onderpand van het eeuwig leven. Sterven moeten we eens allen. Laten we zorgen altijd voorbereid Ie zijn! Strlid ol Liefde? Niet strijd óf liefde, maar strijd èn liefde Christus kwam niet om het geknakte riet te breken en het rookend lemmet uit te dooven. Hij wilde een genees heer zijn voor de zieken en een ver kwikking voor de vermoeiden. Hij was barmhartige liefde. Tegenover alle menschen van goeden wil heeft Hij deze groote Verlossersliefde in daden getoond. En toch heeft Hij gestreden. In zijn redetwisten met de Farizeeërs, toen Hij hen gepleisterde graven noemde, toen Hij hun hun zonden verweet, in één woord, toen Hij hun meedoogen- loosen zonder omwegen de waarheid zeide. Christus was liefde, en toch had Hij n strijdersnatuur, die niet kwam om den vrede (inet de boosheid en de dwaling) te brengen, maar het zwaard. Zoo ook de Christusjeugd. In haar moet boven alles de liefde heerschen. Tegenover alle zwakken en hulpbehoevenden. Zij beminnen de dwalenden, de misleiden. Maar zij hebben toch den strijd lief. Strijd tegen het heidendom van onzen tijd. Tegen kwaadwillige misleiders. Tegen leugenaars en spotters. Tegen hen, die ons het heiligste willen ont- rooven. Tegen hen, die misdoen tegen de belangen van ons volk. Met hen willen zij den strijd, omdat hij onze gelederen sterkt en ons ka tholiek bewustzijn wakker schudt. Gebeuren zal Het! Daar is niet veel, waar de menschen niet over strijden. Daar zijn zelfs „feilen" die de mensch tracht weg te werken. Maar aan dat ééne feit, „dat we alle maal eens zullen sterven," daar tornt niemand aan. Het vernuft en de levenszucht schui ven het sterven wat op. Aan den dood ontsnapt niemand. We worden allemaal iederen dag 'n dagje ouder. En iedere dag brengt ons 'n dagje dichter bij de doodskist. Offers voor de Missie. Een motief om heel het Christenvolk tot deelname aan den Missie-Zondag te brengen, is wel de dringende nood der Missiën. Deze breidt zich met den dag uit in de breedte en ir. de diepte! Gewel dige gebieden zijn voor de Evangelie prediking opengelegd! Talrijk zijn de heidenen, die iets van het Evangelie hoorden en nu smeeken om verder onderricht. Voor dezen moeten worden gesticht kapellen en kerken, scholen en inrichtingen van liefdadigheid. Te gelijk met het geestelijk brood der leer moet ook het stoffelijk brood voor het lichaam worden geschonken. Voor menigen ongeloovige staat het omhelzen van het Christendom gelijk met het aanvaarden van een breuk met zijn stamgenooten en verwanten, met wier mentaliteit de overgang van bij geloof en dwaling naar het geloof en de waarheid van het Christendom hevig strijd is. Wie heeft niet gehoord van het lijden en de bekommernis van vele missio narissen, verspreid over eilanden ii een uitgestrekten archipel, oftusschen de bergen van wijde landstreken, die dikwerf gebrek hebben aan de meest elementaire levensbehoeften? Wie ver nam niet van den strijd, die zij voort durend moeten voeren tegen de ele menten der natuur en tegen de driften der menschen? Wie weet niet van de gevaren waaraan zij om wille desge- loofs veelal bloot staan? Wie heeft niet hooren spreken van de kwellin gen, de gevangenschappen, de marte lingen, ja zelfs van moordpartijen, die bandietentroepen of bolschewisten hen aandoen? Wie las niet de berichten over plunderingen en verwoestingen, die den missionaris dwongen telkens weer opnieuw zijn arbeid te herbegin nen, zijn kerken en scholen te her bouwen? Hulp aan die missionarissen gebracht is dan ook een medewerking aan heil- zamen beschavingsarbeid. Iedere ge- loovige.die zijn aalmoes schenkt, brengt een steentje bij voor het grootsch ge bouw der algemeene beschaving. Ter wijl de moderne civilisatie de cultuur schatten van eeuwen met eigen handen te niet doet, vormt men door een offer op den Missiezondag aan de Voort planting des Geloofs het meest door slaande middel, om door de versprei ding der waarheid over de wereld en door de bekeering der heidenen, vol keren op te heffen tot dien graad van cultuur en ontwikkeling, welke door de historie voor het leven der mensch heid geëischt wordt. De deelname aan dezen arbeid heeft ook een gelukkigen terugslag op het zieleleven der geloovigen. Wij geloo- vigen zijn niet voldoende er van door drongen, dat onze zwakheid zoo dik wijls onze waardigheid besmeurt, en daardoor blijven wij beneden de eischen die Christus in Zijn wetboek van het Evangelie aan ons stelt. Daarom moeten wij keer op keer I PIANO'S,VLEUGELS^ORGEIL^^H Fa. R. van den Burg - Arnh. airaal H Bezoekt onze magazijnenwij bieden H U een enorme keuze zoowel In het H eenvoudige als In het meest luxe genre Betaling vanaf 14.— per maand J den plicht voelen te danken, eerherstel te geven en ons meer te vormen naar de levenswet van den Goddelijken Meester: „Weest volmaakt gelijk Uw hemelsche Vader volmaakt is". Dè Missiezondag biedt ons een schoone gelegenheid tot een geestelijke vernieuwing. Door de overdenking van den ongelukkigen toestand van vele volkeren, door steun te geven aan de inspanning en de offers der missiona rissen, kunnen wij. bevoorrechte kin deren van den Hemelvader, die sinds eeuwen genieten van de vruchten en voordeelen eener christelijke bescha ving, althans iets doen, om zij het maar voor één dag, deel te nemen aan den vreugdevollen arbeid van het apostolaat. Kerknieir.vs. Aartsbisdom Utrecht. De Aartsbisschop van Utrecht heeft den WelEerw. Heer B. H. de Groot te Amersfoort op verzoek om gezond heidsredenen op de meest eervolle wijze ontslag verleend als Diocesaan Direc teur der K. J. V. in het Aartsbisdom onder dankbetuiging voor de vele en gewichtige diensten als zoodanig be wezen en voorts benoemd tot Dioce saan Directeur der K. V. in het Aartsbisdom, den WelEerw. Heer F. A. Franktot Kap. te Hilversum (H. Vitus) den WelEerw. Heer J. B. H. Wester man. en tot Kap. te Sneek, den Wel Eerw. Heer J. M. W. Mengelberg. Binnenland Uitspraken Kantongerecht te Amersfoort. DronkenschapO. L. Soest f 10 ol 4d.,S. H. Amersfoort f 15 of 6 d., B. K. zwervend f5 of 2 d. Wapenwet: J. C. T. Amersfoort f3 of 2 d. en verb, spiraalstok. Veiligheidswet: H. E. Voorthulzen f 100 of 1 mnd. LoterijwetM. H. D. Soest f 10 of 4 dagen. JachtwetM. v. d. Sch. Renswoude f 10 of 4 d. en verb, geweer. Arbeidswet: D. P. Soesterberg 3 maal f 10 of 5 d. en 2 maal f20 of 5 d„ J. M. v. d. O. Soest f 15 of 6 d. en f 25 of 10 d., T. M. Baam f25 of 10 d. LeerplichtwetA. R. Amersfoort f 10 of 4 d., M. F. C. A'foort f25 oflOd. Zich in tapperij te Soest niet orde lijk gedragenH. M. F. aldaar f 5 of 2 d. Rustdag besluitS. Haarlem 50 ct. of 1 d., J. S. G. Rotterdam id., J. W. T. Amersfoort f 3 of 1 d. Wieirijden zonder lichtN. van D. Nijkerk f 5 of 2 d., A. V. id., A. v. d. W. Scherpenzeel id., M. V. id., F. H. Terschuur id., A. J. Baarn id., H. V. Renswoude id., J. C. M. Amersfoort id., G. S. id., M. T. Barneveld id., A. B. Amersfoort f3 of 1 d. Wtelrijden onder invloed alcohol: H. V. Soest f 25 of 10 d. Wieirijden zonder belS. J. V. Amersfoort f2 of 1 d. Linkerzijde rijdenF. C. S. A'dam f 7 of 2 d. In Soest te snel rijdenP. W. al daar f 5 of 3 d. Autorijden zonder voldoende licht: C. G. van V. Leersum f3 of 1 d. Zonder rood achterlicht: J. V. Hul zen f2 of 1 d. A. W. Leusden id. Tot de Katholieke Boeren en Tuinders richtte Mgr. de Aartsbisschop dezer dagen een opwekkend woord. De boeren en tuinders wilde hij op wekken alles te doen om den terug keer tot de maatschappelijke orde te bevorderen, door liefde en rechtvaar digheid tot daden te doen worden. Beiden moeten naar buiten worden uitgedragen, doch geen enkele leuze mag aan den Christelijken geest tekort doen. Die daden moeten gesteld wor den door allen, door leiders en gelei den, door werkgever en -nemer. Sociale rechtvaardigheid en sociale liefde, regelen de verhoudingen en orde onderling en wederzijds immers, van arbeid en loon, van aan- en verkoop, en alle problemen, waarvoor God ons dagelijks stelt. Gij moogt uw belangen verdedigen, aldus de Aartsbisschop, mits gij den wettigen weg van kerk en staat be wandelt. In dezen tijd is het de dure plicht van alle leiders, hun volle ver antwoordelijkheid te gevoelen. Bij de behartiging van uw stand, moet ge tevens de ernstige zorg voor het alge meen welzijn voorop stellen. Bij uw aandringen op de regeering moogt ge nooit uw persoonlijke, doch uw zake lijke criliek laten gelden en den staat eerbiedigen. De leiders moeten zich afvragen, of ze wel volkomen berekend zijn voor hun taak en geen verwach tingen laten koesteren, die voorloopig niet bereikt kunnen worden. Ze moeten zich afvragen, of ze niet de hoofden verhitten en de evenwichtigheid in gevaar brengen in dezen tijd vol on evenwichtigheden. Zulke menschen zul len anders onheil in onze gelederen brengen. In eenheid moet ge gezonde en sterke actie voeren, om niet in klassenstrijd te vervallen. Geen agitatie, die tot uittreden voert. Weest actief en toch geduldig. Gij moet eensgezind blijven, niet verstarren in conservatisme, noch opruiend voor uitstreven, doch stoer en één als broe ders in Christus. Goeddoordachte plannen van herstel moeten op kosten van vele persoon lijke offers, de oude burcht weer op bouwen in één bond in den geest van het Christendom. Zegt het vertrouwen niet op aan uw goede en rijp beraden leiders, die het algemeen welzijn beoogen. Stelt ver trouwen in God en allen, die Hem vertegenwoordigen. Pastoor Henri Donders, oud-pastoor van Schijndel en bondsadviseur van Sint Raphael, de katholieke vereeniging van Spoor- en Trampersoneel, thans rector van het Mgr. Mutsaersoord Ie Venlo, die sinds eenige weken ern stig ziek is, is wegens verergering van zijn toestand voorzien van de laatste H.H. Sacramenten. CopiEerinrichting „Snelwerk" 07 COPIEERT VLUO en BILLIJK Staten, Convocittcs, Programma's, Bestekken Fa. H. ELZEDAAR LAN6ESTIMAT 84 TEL. 528 In den avond is ingebroken ineen schuurtje bij een woning aan de Leus- derweg. waarbij onbekenden zich eenig fruit hebben toegeëigend. Ook werd fruit vermist van een vrachtauto daar. Gedeputeerde Staten hebben hun beslissing meegedeeld op het door W. van Egdom te Amersfoort ingesteld beroep, tegen het besluit van Burge meester en Wethouders, waarbij afwij zend is beschikt op zijn verzoek tot plaatsing van zijn naam op de lijst, bedoeld in artikel 17, eerste lid, der Drankwet. Door Ged. Staten werd W. van Eg- dom niet ontvankelijk verklaard in zijn beroep. Het besluit van B. en W. Blijft dus gehandhaafd. Wij herinneren aan de lezing met lichtbeelden op Donderdagavond as., te houden in het gebouw St. Aechten aan het Zand, door Kapelaan de Geus uit Utrecht over Noorwegen. Kath. Handels- en Kantoorbedienden. Het winterprogramma is samenge steld als volgt: 28 Oct. Kapelaan Venings uit Utrecht. OnderwerpLourdes (m. lichtbeelden). 10 Nov. Praatavond onder leiding van den Bondsvoorzitter. 16 Dec. Mej. A. Vleugel, hoofdbe stuurslid Loonvraagstuken arbeidstijd Op den onbewaakten overweg nabij den Zwarteweg op de lijn Gouda Utrecht, is de 31-jarige Mej. Van Eijk uit Reeuwijk door den trein gegrepen en gedood. Te Valkenswaard probeerde H. Wijn hoven met zijn motor den motorrijder C. Boudijn in te halen. Hij raakte een steen en reed daardoor Boudin in de flank aan. Deze laatste kwam te vallen en was onmiddelijk dood. Wijnhoven kreeg een gecompliceerde beenbreuk. Boven Jubbega heeft een windhoosge- woed, die zeer veel schade heeft aan gericht. Zeer veel ruiten van broei kassen werden vernield, terwijl bij een huis de muur van den achterkaft ge heel werd afgerukt. Tal van boomen werden ontworteld, terwijl van vele de kruinen afknapten, welke tientallen meters verder op den weg en in het land terecht kwamen. Een brug werd opgenomen en een heel eind verder weer neergesmakt. Ook Westerlee bij Winschoten is door een windhoos geteisterd. Daar werden eenige daken van de huizen geslingerd en een aantal palen van het electrische net werden uit tien grond gerukt. Dezer dagen heeft de polilie te Rot terdam een partij wapens, bestaande uit 100 revolvers en 2500 patronen, welke partij van Nederland naar Duitschland zou worden gesmokkeld, in beslag genomen. Te Hoornaar brandde een boerderij af. Twintig koeien werden gered. De brand is vermoedelijk veroorzaakt door dat kinderen met lucifers hebben ge speeld. Dinsdagnacht werd door een gas ontploffing in de mijn „Sophia Jakoba" bij Aken, een mijnwerker gedood. Vier mijnwerkers werden zóó zwaar gewond, dat 'voor hun leven wordt gevreesd. Vijf andere mijnwerkers liepen lichte gasvergiftiging op. Maandag reed een personenauto te Bochem op een groep mijnwerkers in. Eén der mijnwerkers werd gedood. Twee anderen werden zwaargewond. De chauffeur van de auto reed in volle vaart door. BERICHTEN UIT AMERSFOORT 20 Jan. Kapelaan Vernooy: nader aan te geven apologetisch onderwerp. 29 Jan. Propaganda-feestavond. 16 Febr. Hoofdbestuurslid A. de Graaft: Maatschappelijke en zedelijke beteekenis van het lidmaatschap van den bond. 8 Maart. Jaarvergadering. 13 April. Praatavond onder leiding van den Bondsvoorzitter. De bijeenkomsten worden gehouden in Lunchroom Princess. Speciaal wordt de aandacht geves tigd op den mooien avond van Kap. C. Venings op 28 October a.s., des avonds te kwart na acht in Princess. Uit Soest kwamen hier gangmakers van de Kath. Volkspartij, om te komen tot stichting van een afdeeling. De aan gekondigde spreker mr. Arts uit Til burg bleef weg en de vergadering werd daarom toegesproken door twee heeren uit Hilversum die hun best deden om de Kath. Staatspartij bij hun gehoor in discrediet te brengen door lukraak cri- tiek te oefenen op alles en nog wat. Na afloop werd een afdeeling van de Kath. Volkspartij gesticht. Als be stuursleden fungeeren de heeren E. G, Hilhorst, H. Gerritsen en B. v. Hoeijen. Voor de Utrechtsche rechtbank stond terecht de 64-jarige landlooper, die eenige weken geleden alhier een stoel van een restaurant had weggenomen en een politieman had mishandeld. De man werd veroordeeld wegens land- looperlj, diefstal en mishandeling en bleek reeds vijfendertigmaal veroordeeld te zijn. De rechtbank veroordeelde verdachte tot één jaar opzending (en drie dagen hechtenis), en een gevangenisstraf van één maand. In den nacht is een vrachtauto tegen de gesloten spoorboomen bij de Vlas akkers gereden, waardoor een der boomen beschadigd werd en de vracht auto zoodanig gehavend, dat zij moest worden weggesleept. De bestuurder had door den regen te laat bemerkt dat de boomen neer gelaten waren. PRIESTER BBSS ZEER UIMJIE ATTESTEI. MET «RUIOKUdOIC LABORATORIUM

Historische kranten - Archief Eemland

De Eembode | 1932 | | pagina 1