chterveldse Mallejan
or Amersfoorts feest
.RolleibaH" méér dan een gmwelijke sportfilm
EEEB
tegisseur Norman Jewison levert toekomstbeeld
Losse verkoop
Leusder Krant
»Jj4AGENDA
^EMEENTE
LEUSDEN
■tKUAUUÜtPTtMBKK 1S73
LEUSDER KRANT
ACHTERVELD - Vrijdag waande men
d, iü Achterveld weer eeD ogenblikje
die goede ouwe tijd. Om ongeveer
00 uur reed de heer Verhoef met een
vooroorlogse Mallejan door het
gHDe Mallejan, die werd getrokken
ï'ééo paard, was beladen met een
jmfvao ongeveer 4 meter. Men kon
eenmaal zien hoe men vroeger de
Dep transporteerde.
jelMallejan, eigendom van de heer
ider aan de Asschatterweg. zou
meerijden in de te Amersfoort gehou
den optocht.
Het laden van zo'n Mallejan is al
vakwerk Van alle aanwezigen was het
alleen de 73-jange heer Schreuder,
die dit kon klaren. Hij deed nog volop
mee aan het laden en gaf de nodige
aanwijzingen.
Dsheer Verhoef van de Achterveld-
seweg was wel blij, dat de heer Schreu
der er bij aanwezig was, want hij gaf
toe het zeker niet geklaard te hebben.
De boom, die onder aan de Malle
jan wordt gehangen en met kettingen
wordt vastgemaakt, moet zodanig ge
laden zijn dat alles in evenwicht is.
Het bleek, dat de heer Schreuder
het nog niet verleerd was De boom werd
op de juiste manier geladen.
Zelfs de dommekracht, die vroeger
bij elke Mallejan aanwezig was was
nu ook niet vergeten Hij werd boven op
de lading bevestigd.
Om precies drie uur kon het tran
sport beginnen. Precies op tijd zoals
het gepland was. Tijdens de rit naar
de Tweede Steeg werd er wel een keer
van paard verwisseld. Café's werden
ditmaal niet aangedaan, wat vroeger
wel de gewoonte was.
SLUITINGSTERMIJN VAN ONZE
KRANT IS: DINSDAGMIDDAG 12
UUR. INLEVEREN KOPY BIJ
MEDEWERKERS: TOT
MAANDAGAVOND 18 UUR
Onze krant is op
onderstaande adressen
los verkrijgbaar.
Leusden-C.
Leusder Krant, Finnmark 3.
SV Bookstores,
Torenakkerweg 16.
De heer W J. Schut,
Hamersveldseweg 26.
Zwembad Leusden,
Burg Buiningpark.
Manege en Taveerne,
„De Klaveet". Postweg 1
Achterveld:
Boekhandel Vos. Hessenweg 323.
Leusden-Z.:
Luitiens Supermarkt.
Pr. Irenelaan 9.
LEUSDEN/CENTRUM
Zaterdag 13 september: Clubgebouw
Roda (Burg Buiningpark) .Invita
tie Instuif" van de tennisvereniging
Lockhorst. Aanvang 21 00 uur.
Zaterdag 13 september: In de tuin van
B'ijhof (Ansfriduslaan). Van 11.00
tot 16.00 uur Kreatieve werkdag
van groot en klein. Om 21.00 uur
Barbecue.
Donderdag 11 september: „Kerkelijk
Centrum" Filmavond in het kader
van de jeugdweek. Gedraaid wordt
een film van Louis de Funes ,,De
bedrieger bedrogen" Aanvang
19.00 uur Entree f 1,00
Zaterdag 13 september: Gekostumeer
de voetbalmatch. Aanvang 15.00
uur
Zaterdag 13 september: 't Claeveren-
blad. Soosavond voor jong en oud.
Introducée's toegestaan Aanvang
20.00 uur
Maandag 15 september: 20.00uur: Kon-
taktavond hartstichting Verpleeg-
k Akademie. Larixlaan
Dinsdag 16 september: ,,De Til". Start
danslessen Aanvang 20.00 uur.
Vrijdag 19 september: 20 00 uur. P P R.
toneelgroep „Proloog" in Roda-
kantine
Donderdag 2 oktober: 19 30 uur Raads
vergadering in het gemeentehuis.
Behandeling tweede fase.
Elke donderdag: „Clubgebouw Blij-
hof". Volksdansen voor de jeugd
vanaf 8 jaar Van 16.00-17.00 uur
Elke donderdag: UW senioren socië
teit. Gezellige middag voor oude
re inwoners van Leusden-Centrum
in de kantine van de Sporthal in
Groenhouten. Van 14.00-16.30uur.
Elke donderdag: Clubavond klaverjas-
club „Leusden Troef' in Café
Restaurant „Nieuw Leusden" Van
af 20.00 uur.
Elke donderdagmorgen: Van 9.00-
10 00 uur Gezinsverzorging en
bejaardenhulp van het Groene
Kruis, GeDOuw Wit-ceie Kruis,
Rozengaarde 33
Donderdag september: „Kerkelijk
Centrum." Bijeenkomst NCVB.
Lezing over „Vrouw, gezin, maat
schappij en kerk". Aanvang 20.00
uur.
Elke vrijdag: Ontmoetingsgelegenheid
in de Johanneshoeve, Hamersveld
seweg Vanaf 9.00 uur.
Elke maandagavond: Jeugdclub voor
meisjes en jongens van 8 t/m 12
jaar in ,,'t Claeverenblad", Ha-
merveldseweg 102.
Elke maandag: Herv./Ger. Jeugdclub
voor meisjes van 8-12 jaar in het
witte gebouwtje achter de Til (Ba-
voortseweg).
Elke dinsdag-en vrijdagavond: „De Til"
open vanaf 19.00 uur. Hobbyclub
om 18.30 uur
Elke dinsdag: Van 18.45 tot 19.45 uur.
Jeugdschaken in de Roda-kantine. Om
19.45 uur. Schaken voor senioren
in dezelfde kantine
Elke zondag: „De Til" open van 10.00-
13.00 uur.
Hulpdienst De Wetering: Telefoon
nummers 2746,
Parochie Bibliotheek: Hamersveldse
weg 55 ('t Ros Beyaart). Uitlening,
zaterdag van 14.00-15.00 uur en
zondag van 10.00-11.00 uur.
LEUSDEN/ZUID
Donderdag 11 september: Bibliotheek
„De Boekenmolen". Uitlening van
13.30 tot 17.00 uur voor volwasse
nen en kinderen Arnhemseweg83.
Vrijdag 12 september Bibliotheek „De
Boekenmolen" Uitlening van 19.00
tot 20.00 uur, uitsluitend voor vol
wassenen. Arnhemseweg 83
Vrijdag 12 september Dropping Her
vormde - Gereformeerde Jeugd-
Dor Bert Vos
isseur Norman Jewison staat onder meer bekend als de maker van de film
us Christ Superstar". Een monumentale muziekfilm over het leven en
en van Jezus Christus tegen de achtergrond van moderne maatschappij-
turen, kunstig verpakt in de popmuziek van vandaag. Dezelfde regisseur
te de film, die deze week in het Grand Theatre in première gaat: „Roller-
tegenstelling tot „Jesus Christ
rstar" kreeg „Rollerball" merk-
ig genoeg maar weinig voor-
citeit, terwijl er eigenlijk alle
voor zou ziin. Rollerball" is
eveneens een controversionele film,
die net zo goed diskussies zal oproe
pen als „Jesus Christ Superstar" in
gelovige en ongelovige kringen indertijd
deed. Want ..Rollerball" is een alles-
op deze plaats geen vurig
houden uoor het socialisme,
iet het, ik heb weinig verstand
Mtiek. Er over lezen bezorgt
H interne kriebels, laat staan, dat
ook maar één zinnig woord over
Bovendien zijn er volks-
jenwoordigers, die dat veel be
ien, zij het met dezelfde ondui-
ieid als een a-politieke leek als
:h wil ik het over Mansholt heb-
weet wel, die socialistische
of agrarische socialist (u mag
*fn), die jaren geleden in zijn dooie
rtJe op het (onzalige?) idee kwam
het mes in de boerenstand te zet-
\Nu weet ik wel, dat de boeren in
kikkerlandje de naam hebben al-
te kankeren, maar die maatre
en Mansholt heb ikaltijd wel watal
mstisch gevonden Maar goed, we
er zo langzamerhand aan gewend
tkt, ergo, we delen in de genoe-
diede saneringsmaatregelen heb-
Kopgeleverd. De een z'n dood is de
tr z'n brood, nietwaar?
tttgeleden kwam ik terug in mijn
ortestreek, een landelijk rustiek
Pje. waar de tand des tijds vrijwel
.geen enkele grip heeft gehad op de
luren der kleine boerden jen en het
in nog gezapig zijn gang gaatinhet-
tte ritme van tientallen jaren gele-
Nu heb ik persoonlijk, weinig last
nostalgische gedachten als ik met
maximum toegestane gangetje door
'orp rijd, maar onwillekerig word
oh getroffen door de verandering,
ich met waarlijk raffinement on-
t alles heeft voltrokken en waar je
rgeloze buitenstaander geen enkele
oan hebt. Ik wéét wat er is ver-
fd.
robuust-sombere exterieur van de
ïelgrote boerderijen, die met de rug
de weg staan gegroepeerd, mis-
de geur van koeien en ixirkens.
kiige hebben die geur nog, maar het
e aan te zien, dat het een kwes-
an tijd is dat ook daar de sane-
meedogenloos heeft toegeslagen.
Wat er in feite heeft plaatsgevonden
in een toch ietwat triest soort stui
vertje-wisselen.
Nog niet heel veel jaren geleden ont
stond er in het verstedelijkte Westen
een onontkoombare drang naar rust.
Vooral onder intellectuelen, pseudo-
mtellectuelen en kunstenaars was die
drang erg sterk. Men wilde terug naar
de natuur, terug naar wat zij noemden
het ,,pure beginNou is Nederland na -
tuurlijk erg klein voordat soort idea
len, maar Mansholt hielp een handje.
Hij ruimde" een deel van de boeren
op en maakte plaats voor het nieuwe
platteland-establishment.
En ja hoor. OP de plaats, waar vroe
ger de koeien na een goeie spijs
vertering hun resten achterlieten,
hangen nu schilderijen. Waar de boer
in het zweet zijns aanschijns, met een
fikse regenbui in zicht, op het aller
laatste moment zijn hooivoorraad
onderbracht, worden nu regelmatig
exposities gehouden. De kunstenaars
zijn eruggekeerd naar de schoot
van moeder natuur".
Ik heb - toen ik terug was in mijn
geboortestreek - gezocht naar een
echte boer, die nog met z'n blauwe
kiel vol mestvlekken naar het land trok
om de koeien te melken op de enige
goeie manier: met de handen. Als ze er
nog zijn, heb ik ze niet kunnen ont
dekken. Ze zijn waarschijnlijk veilig
opgeborgen in een soort natuur-reser
vaat, beschermd tegen de laatste aan
vallen van de wilde stedeling. Na een
boeiende excursie langs de boerde
rijen (waar ik de kunstwerken van
verschillende schilders, beeldhouwers,
pottenbakkers en andere artiesten heb
kunnen bekijken) ben ik vermoeid een
restaurant binnengegaan om wat te
eten. Een boerderij. Onder de hilde,
achter de stalpalen, met het zicht op
het boerenland, waar sportief gekle
de stedelingen midget-golf speelden,
heb ik m'n stukkie vlees met toch
een lichte weemoed naar binnen ge
werkt.
Want ik bedacht, dat Mansholt één
fout heeft gemaakt. De gesaneerde
boeren zullen blijven kankeren, terwijl
ze - thuisgekomen van hun werk op
de fabnek, vijf hoog in hun flatje neer
kijken op de blauwgrijze mist van de
Randstad-industrie. Totdat ook zij te
rug willen naar de natuur en de rus
tende kunstenaars en tweede huisbe
zitters verjagen van het erf, dat ééns
het eigen erf is geweest Ik zie het
er nog eens van komen, Mansholt en
wat dan?
Bert Vos.
zins acceptabel toekomstbeeld voor
hen. die de huidige lijn konsekwent
naar de toekomst doortrekken, zoals
Jewison dat deed. „Rollerball", naar
een scenario van William Harrison,
speelt zich af in het begin van de
volgende eeuw. In een niet al te verre
toekomst dus, waarin oorlog, armoe
en gebrek, geweld en agressie tot het
verleden vehoren. De wereld wordt
bestuurd door zes zogenaamde corpora
ties met aan het hoofd een aantal lei
ders. Een science-fiction film dus?
Ja en nee. Op het eerste gezicht zou je
zeggen, dat het een knap gemaakte SF-
film is, maar daar zijn we er niet mee.
„Rollerball" is méér dan dat. Het is
een afschrikwekkend toekomstbeeld ge
worden, geprojekteerd op bepaalde as-
pekten uit de hedendaagse samenleving
die zich voor een dergelijke toekomst
lenen, met name de sport èn de toe
nemende agressie.
Voor hen. die zich daarvoor minder
interes «ren is „Rollerball" een kei
harde aktiefilm. Voor de sportliefheb
bers is het een super-sport verslag van
een nieuw spel, waarin gebruik wordt
gemaakt van een stalen kogel, motoren
als gangmakers en spelers op stevige
rolschaatsen, gehuld in een uitrusting,
zoals rugbyspelers gebruiken. Dit spel,
op zich gevaarlijk, maar niet dodelijk
om te spelen, dient als vervanging voor
de oorlog, de agressie en het geweld.
Een wreed, woest, gruwelijk en hard
spel, vol bloedige sensatie, speciaal
voor het massa-publiek.
Op zich geen opzienbarend thema,
tal van uitstekende sciencefiction
schrijvers hebben een soortgelijk on
derwerp als uitgangspunt voor hun
roman genomen en zijn tot voortref
felijke resultaten gekomen, die mis
schien wat verhaal betreft behoorlijk
uitsteken boven dat wat scenario
schrijver Harrison voor „Rollerball"
leverde. Maar wat „Rollerball" tot
een bijzonder fascienerendefilm maakt
is het knappe camera-werk, dat onder
regie van Jewison uitsteeg boven de
gemiddelde normen en een staaltje van
puur vakmanschap genoemd kan wor
den. Mede daardoor kreeg „Roller-
ball" op tal van punten iets mee van
Stanley Kubrick's „A Clockwork
Orange", waarin juist ook het camera
werk de sfeer voor een niet onbelangrijk
deel bepaalde.
De hoofdrol in „Rollerball" wordt
op voortreffelijke wijze vertolkt door
James Caan als Jonathan E. de ster
speler van het kampioensteam Houston.
Het is ook dit team wat in de hele film
door steeds op de voet wordt gevolgd.
Jonathan E. leeft voor het spel alleen
Hij is de held van de stad, de robuuste
aanvoerder van zijn team, waar men op
vertrouwt. Maar Jonathan E. is bezig
zich boven de massa uit te werken
hij is gaan nadenken. Hij is zich af
gaan vragen, wie er nu eigenlijk be
slist over zijn leven, over dat van
miljarden anderen. Zijn vrouw Ella
werd hem afgenomen, omdat één der
Leiders haar graag als zijn vrouw
(maitresse) wilde. Jonathan E. be
schouwt dit als onrecht, hem aangedaan.
Het moment, dat de Houston Corpo
ratie-Leider Barthlomew (uitstekend
getypeerd door John Houseman) hem
op het matje roept om hem te verzoe
ken zich uit het team terug te trekken,
is voor Jonathan E. het moment om
zich te verzetten. Te verzetten tegen
de wil van de Leiders, die tot nu
toe alles hadden beslist. De scène
tussen Jonathan E. en Bartholomew
is op zich trouwens een juweeltje.
De grote Leider, in meditatie ver
zonken in een ontzaggelijke (in heilig
wit geverfde) kamer, krijgt Jonathan
E. op bezoek, die zich prompt snijdt
aan de scherpe glazen ornamenten, die
de Leider omringen. „Ik heb me be
zeerd", zegt Jonathan E. verwijtend
tegen de Leider, die zonder te aarze
len zijn zakdoek pakt en hem aan
Jonathan geeft. Aan dezelfde Jona
than, die nog geen paar uur later kei
hard vechtend voor de Houston-eer,
bebloed, gekneusd, maar als over-
Scène uit: L*z ^alseuses.
raad. 19.45 uur Vertrek vanaf1
't Trefpunt
Maandag 15 september: 14.00 uur tot
15.00 uur Gezinsverzorging en>
bejaardenhulp van „Het Groene
Kruis" in het Wijkgebouw De Roo
van Alderwereltlaan 13.
Dinsdag 16 september: UW Senioren
Sociëteit. Gezellige middag voor t
de oudere inwoners van Leusden/ l
Zuid in het klubgebouw van „Ro-
da" aan de Bavoortseweg, van 14.00
tot 16.30 uur
Zaterdag 20 september: Op de klei-
duivenbaan op de Leusder Heide-
districhtskampioenschap Skeet
Aanvang 10.00 uur.
OPPASCENTRALE LEUSDEN j
Voor een oppas bellen naar mevr
C Deenik, Koningin Julianalaan 35,-
Leusden/Zuid, telefoon 033-18134. 1
Scène uit: Kuifje.
winnaar uit de strijd tevoorschijn
komt
De immense rust van de Leiders-
kamer, de hel van het stadion, het sneet
je van Jonathan E. en de zwaargewonden
in het Rollerball-gevecht. Scherpe kon
trasten, die een belangrijk onderdeel van
de film uitmaken
Jonathan E. weigert zich uit het kam
pioensteam terug te trekken, wint met
zijn makkers een zwaar gevecht tegen
de ploeg uit Tokio en wordt dan nog
maals geprest zich terug te trekken.
Zelfs zijn voormalige vrouw Ella, die
hij nog steeds niet heeft kunnen ver
geten, probeert hem aan het verstand
te brengen, dat het beter is er mee
te stoppen. Hij weigert, steeds grim
miger, steeds nadenkender. Tussen
de wedstrijden door probeert hij in de
bibliotheken uit te zoeken, wat „oorlog"
was, probeert hij uit te vinden, wie de
Leiders zijn, wie ze kiest en wat voor
bevoegdheden ze hebben. Vergeefs
Doorgedrongen in het machtige wereld
brein, in Genève, weigert de super
computer ieder antwoord op de vraag
In dit deel van de film beweegt regis
seur Jewison zich enigszins inde rich
ting van de pure satire. De scène met de
wanhopige beheerder van het wereld
brein, die maar niet begrijpen kan dat
zijn t roetelkind als een koppig kind wei
gert antwoord te geven op de vraag van
de allerbeste Rollerball-speler, levert
enkele kostelijke minuten op.
De finale-wedstrijd tegen New York
levert een gedeeltelijke oplossing van
het probleem. Vlak voordat de wed
strijd begint wordt aangekondigd, dat
de spelregels van Rollerball opnieuw
worden gewijzigd. Er zal worden ge
speeld zonder enige restriktie. Alles is
toegestaan. Er zal letterlijk worden
gestreden op leven en dood Het team,
dat er in slaagt de meeste overlevenden
te leveren, is winnaar. Een afvalrace
met de dood. Op dat moment dringt de
waarheid bij Jonathan E. door Hij be
grijpt nu, waarom hij zich terug moest
trekken de Leiders kunnen zich geen
held veroorloven. Hij hoort thuis in de
massa, niet op eenzame hoogte van
een ster. Het collectief moet overwin-
EXPOSITIES VAN
LEUSDENAREN
Max van Haasen in de Pulitzer Art,
Gallery, Prinsengracht 315-331 teAm-J
sterdam Pentekeningen. Voor ope-1
ningstijden telefoneren naar 020-1
228333. I
JEUGDCLUBS
HERV./GER. JEUGDRAAD f
In 't Claeverenblad, Hamersveldse-j
weg 102.
Maandagavond:
Kinderen 8 tot 12 jaar, 18.45-20.001
uur. Onder leiding van mevr Visser,
Karalief 3, Leusden/C
Woensdagavond:
Kinderen 12 t/m 15 jaar, 19.00-20.30,
uur. Onder leiding van H. van Dijk
Lamden 13, Leusden/C.
Donderdagavond
Kinderen 16 jaar en ouder, 20.00-1
22.30 uur Onder leiding van Margreethi
Gilker, Eikenlaan 50, Leusden/C. j
Zaterdagavond:
Jongerensoos, 20.00-23.00 uur Onder
leiding van Jeanet Ladders, Bruinhorst
24, Leusden/C.
ACHTERVELD
Donderdag 11 september: Openings
vergadering KPJ, 20.00 uur bij
J. Voorburg.
Vrijdag 12 september: Feestelijkheden
Hessenweg, aanvang 19.00-23.00-
uur
Vrijdag 12 september 19-20 00 uur
Bibliotheek open.
Zaterdag 13 september: Feestelijkhe
den Hessenweg, aanvang 14.00-
18.00 uur. Feestelijkheden bij de
vijver, aanvang 19.30 uur. 7
Zondag 14 september: 10.30-12.00uur f
Bibliotheek open.
Donderdag 18 september: 20.00 uurO
KPO lezing in zaal Buitenlust.
ADVERTEREN KOST GELD.
NIET ADVERTEREN KOST
MEERVraag onze
advertentietarieven. De Leusder
Krant bereikt het grootste deel
van inwoners van de gemeente
Leusden.
nen, anders zal het Leiderschap ver
liezen.
Jonathan E. neemt de uitdaging aan.
Zijn strijd wordt een eenzame privé-
oorlog tegen de Leiders. Het massale
publiek ziet „Rollerball" zoals het nog
nooit dit spel heeft aanschouwd. Debloe-
dige, keiharde gevechten zoals in To
kio, verbleken bij de sensatie van deze
nieuwe strijd. De werkelijkheid van de
vredige wereld breekt door in de hel
van het stadion. Jonathan E. overwint,
Jonathan E. wint de strijd, hij alleen
blijft over. Oog in oog met Bartholo
mew weet Jonathan E. dat hij méér
gewonnen heeft dan deze strijd alleen.
Zwaargewond en misschien ten dode
gedoemd, weet Jonathan E. dat hij zijn
vrijheid heeft herwonnen en hij niet
alleen
„Rollerball" is een keiharde, rauwe,
bloedige film Maar wie daardoorheen
ziet, ziet de werkelijkheid van een nabije
toekomst De werkelijkheid van een
verdwaasde, gillende, grauwende, vech
tende stadionmassa, belust op bloed
en sensatie (het thema brood en spe
len), ziet langzaam maar zeker hoe
een macht kan ontstaan en kan worden
afgebroken. Daarom is „Rollerball"
toch een waardevolle film. Regisseur
Jewison heeft met scenarioschrijver
William Harrison een toekomstig tijds
beeld opgeleverd, dat alleen maar kan
ontstaan, als sommige sterke tenden-
zen in de huidige maatschappij konse
kwent worden doorgetrokken. Of deze
toekomst werkelijkheid wordt zal nie
mand met zekerheid kunnen zeggen. We
hebben er. dankzij „Rollerball" echter
wel een bittere voorproef van gehad
en ik kan niet bepaald zeggen, dat dit
beeld me erg aanlokt.
„Rollerball" stemt - ondanks het toch
wel wat magere basisverhaal - tot
nadenken. Voor de rest is het vooral voor
de liefhebbers van de echte aktie-film
beslist een film, die gezien mag wor
den. Razende motoren, flitsende kogels
en keiharde kerels in het stadion. „Rol
lerball", misschien het spel van de toe
komst
Grand Theatre, eerste week, 18 jaar.
AMERSFOORT - Filmagenda voor
Amersfoort van donderdag 11 tot en
met woensdag 17 september. g
GRAND THEATRE
Premiere Nederland „Rollerball",
18 jaar.
Aanvang, zaterdag 2.00, 6 45; 9.15-
uur. 0
Zondag 1 45; 4.15; 6.45; 9.15 uur
Overige dagen 2.00, 8.00 uur.
STUDIO G y
„Nada", 18 jaar.
Aanvang: zondag 2.00; 4.30; 7.00;
9 30 uur.
Overige dagen: 2.15; 7.00; 9.30 uur:
CINEMA I
„My name is nobody", 14 jaar»
Aanvang; zondag 2.00; 4.30; 7.00i,
9 30 uur j
Zaterdag en woensdag 7.00; 9.30 uur.
Overige dagen: 2.15; 7.00, 9.30 uur.
CINEMA 2
„Les Valseuses", 18 jaar.
Aanvang: zondag 1.45; 4.00; 6.30*
9 00 uur. h
Overige dagen: 1.45; 6 30; 9.00 uuty
EURO CINEMA
„Inpikken en wegwezen", 14 jaar.
Aanvang, dagelijks 11.15; 1.45, 4.15;
6.45; 9.15 uur. English version.
CITY THEATER
Vrijdag t/m woensdag: „Kom met je
Waldhoorn tussen mijn alpen", 18
jaar. t
Aanvang: zaterdag 2.00, 6.45; 9.1§
uur.
Zondag 2.00, 4.15; 6.45; 9.15 uur.
Overige dagen: 2.00; 8 00 uur
DONDERDAGCYCLUS
CITY THEATER
„De bloedwraak van de zwaard
vechter", 18 jaar.
Aanvang: 2.00; 8.00 uur.
NACHTVOORSTELLINGEN
CINEMA 1
„Keep on rocking", a.l g
Aanvang: vrijdagnacht 24.00 uur.
CINEMA 2
„Blue movie", 18 jaar.
Aanvang, vrijdagnacht 24.00 uur
CITY THEATER
In de late sex show „Poesjes in|
een mannenhuis", 18 jaar.
Aanvang vrijdagavond 23.00 uur.
„Sabata tegen Gringo", 18 jaar -
Aanvang: zaterdagavond 23 45 uur."
English version.
KINDERVOORSTELLING I
I
CINEMA 1
„Kuifje en het geheim van het gou-.
den vlies", a.l.
Zaterdag- en woensdagmiddag:
13.30 uur. Adviesleeftijd: v.a.5jaarJ