,...edie van Frans Weisz
ixpositie van werk, dat
Issenties raakt
medelij Jet!", uitstekende
In het kort
bekeken
Filmweek
ES KLEIJEN IN BUSSUM
Filmweek
Arnhem
Filmagenda Ameisfoort
>r Bert Vos")
MERSFOORT - Enkele dagen na de première tijdens de Arnhemse film-
gaat de nieuwe Nederlandse film van regisseur Frans Weisz, ,,Heb me-
Jet!" in Nederland in roulatie. Wat Amersfoort beteft zal dat deze week
in het Grand Theatre. ,,Heb meelij Jet!" is gemaakt naar een oorspron-
l; scenario van Heere Heeresma „De man op weg", uitgegeven onder de
„Geef die mok eens door, Jet!" Regisseur Frans Weisz heeft het cynis-
van Heeresma zoveel mogelijk vermeden en het gegeven gebruikt voor
goedlopende, pretentieloze komedie. De bewerking van het script was wat
ee: «betreft in goede handen van Dimitri Frenkel Frank en producer Rob du Mée.
KlMhoofdrollen worden vertolkt door twee ras-komedianten, die ook voor de
il jaren hun sporen verdienen. Piet Römer en Johnny Kraaykamp. Nog voor
de film in première ging, deed de suggestie de ronde, dat Piet en Johnny
lieuwe Nederlandse komische filmduo zouden gaan worden. Wie „Heb mede-
et" ziet, zal misschien met mij van mening zijn, dat een dergelijke kom-
lie best in de toekomst kan worden geprolongeerd, maar dat het aandeel van
ny Kraaykamp wat de komische kant betreft, dan wel iets méér geaccen-
'd dienst te worden. De enorme mimiek van Kraaykamp kwam in „Heb medelij
ra.i. te weinig aan bod. Al met al is deze nieuwe Nederlandse film beslist
loeite van het bekijken waard. Ruim anderhalf uur soms kostelijke grappen
et decor van Nederlands platte, maar toch wel fascinerend gefilmde land-
ton Neêrlands meest kontro-
jone/e objecten is wel de groene
brievenbus, die sinds enige tijd
Te Nederlandse voortuin siert.
is een staaltje van perfekt
'urisme en de man of vrouw die
■eft ontworpen verdient een lintje
de wijze waarop men er in is
om iets heel simpels tot
lee' moeilijks te maken Das een
Maar laat het maar aan de PTT
1eelen hoe ze een dergelijk
^je vakkundig moeten wassen.
de opzet was in eerste instan-
\tuurlijk erg goed. Om de steeds
1e kosten van tante Pos watbm-
Perken van de s taats porie-
te houden, moest er wel iets
worden aan de bezorging van
t Zoals ook blijkt uit een be-
'eportage van onze Leusdense
lopen de postbodes per dag heel
ial dan niet fluitend. Wat is er
indiger dan een brievenbus, die
-f, QhStraat staat en niet bij huis
ittii **ïe Tnanier hoef je niet - wat
gexxillen best kan - eenki-
■r te lopen of te fietsen. Tijdbe-
dus. Tot zover gaat (bijna)
t^koord met de opzet Maar
au er dan? Terwijl ons aller
efds strengere eisen gaat stei
e f0rmaten van de door hen te
bezorgen poststukken, brengt zij zelf
een formaat brievenbus op de markt,
die louter ingesteld schijnen te zijn
op het ontvangen van geboortekaart
jes en dat soort klein spul.
Men is er tegenwoordig aardig aan
gewend geraakt de krant en de gro
tere formaten briefpost gekreukeld
uit de groene bus te moeten halen (als
ze er tenminste niet van tevoren door
onbekende onverlaten zijn uitgehaald),
maar toch blijkt de beruchte bus nog
steeds de nodige wrevel en ergenis op
te wekken.
Kortgeleden hoorden we het dra
matische" verhaal van een mevrouw,
die haar groene PTT-brievenbus was
kwijtgeraakt. Iemand had de bus blijk
baar nodig (of een grapjas nam de bus
zomaar voor de lol mee), maar hoe
het ook zij, de bus was pleite, zoals
de Amsterdammer dat zo sappig weet
te zeggen.
Wat doe je dan in zo'n geval? Omdat
je weet, dat de onderdanen van Tante
Pos bij het ontbreken van een groene
brievenbus geen post bezorgen, bel je
de PTT met het vriendelijke verzoek
een nieuwe bus te willen plaatsen Dat
had je gedacht Wie argeloos een der
gelijk telefoontje pleegt, wordt diep
teleurgesteld in de service van onze
postdienst. ,.Een nieuwe brievenbus
mevrouw0 Als u het volgende bedrag
overmaakt op giro nummer zoveel,
dan zorgen wij voor een nieuwe bus
Grapje misschien?
Het blijkt bittere ernst te zijn. Als
het staatsbezit wordt ontvreemd, dan
dient de beheerderfster) zelf voor een
nieuwe te zorgen. En geen bus- geen
Post Of veel te laat. Het enige wat
die mevrouw overblijft is onder verlo
ren en gevonden te zetten Kwijtge
raakt. een groene PTT-brievenbus.
Of het effekt heeft? Misschien dat dit
stukje een beetje helpt. Want eerlijk
mensen, iedereen weet dat die groene
bussen onpraktisch zijn. Laat ze dan
toch staan.'
Natuurlijk maken Piet en Johnny
ongetwijfeld deze film. Een komedie
op het doek brengen behoort tot de
moeilijkste opgaves inde cinematogra
fie Frans Weisz erkent dat zelf. Hij
heeft het er moeilijk mee gehad Maar
geslaagd is hij wel. Of Heere Heeres
ma er gelukkig mee zal zijn is een twee
de Het verhaal gaat over Tim van de
Wouden (Johnny Kraaykamp) een han-
deslreiziger, die na lange tijd weer
eens in Friesland zijn werkzaamheden
verricht Als hij op het punt staat naar
huis terug te keren, naar zijn vrouw
Jet, ontmoet hij Bodde, een oude vriend
(Piet Römer). Dit weerzien wordt ge
vierd en de twee oude gabbers halen
oude herinneringen op. Tien jaar gele
den waren Tim en Bodde „de plaag van
het land" Hun „practical jokes" kwa
men aardig in de buurt van oplichterij
onder het motto- „lachen, lachten, la
chen". Tim laat zich door Bodde over
halen om nog eens helemaal op die
ouderwetse toer er tegen aan te gaan.
En dat gebeurtHet land wordt opnieuw
onveilig gemaakt door Tim en Bodde,
die hun oude streken nog eens in de prak
tijk uit gaan testen. Ze ontmoeten een
aardig fris Fries boerenmeiske (Elsje
de Wijni die met hun meetrekt en een
affaire neeft met Tim, twee oplichters
Kwint en Dolores (gespeeld door Ton
van Duinhoven en Ronnie Bierman). De
oplichterspraktijken lopen uit de hand
en het gevolg is, dat Tim en Bodde
tenslotte alleen overblijven. Tim, die
zijn vrouw Jet gedurende het hele avon
tuur regelmatig heeft gebeld om te ver
tellen dat hij op weg naar huis is,
vindt het welletjes en Bodde weet hem
over te halen naar huis terug te gaan.
Als het zover is. hebben de toeschou
wers zo'n anderhalf uur uitstekend ver
maak achter de rug, maar zullen iet
wat teleurgesteld door het zwakke slot
de bioscoop verlaten Op zich een beet
je jammer, maar we zullen er niet al
te zwaar aan tillen, want voor de rest
is „Heb medelij Jet", dankzij degoede
regie, de uitstekende vertolkingen, de
pittige muziek van CCC Ine (gecompo
neerd door Ruud Bos) èn de goed ge
timede camera-voering van Fèrenc Kal
man Gall een leuke, pretentieloze film
geworden. En dat is heel wat voor een
Nederlandse filmproduktie, nietwaar?
V.
LEUSDER KRANT
EUSDEN - Een prachtige over-
istentoonstelling van de kleuretsen
jRies Kleijen in Theater ,,'tSpant",
Abraham Kuyperlaan 3, te Bus-
1 De tentoonstelling zal op zater-
piddag 4 oktober om 15.00 uur ge-
d worden door de journalist Pieter
|ie Bos.
j expositie duurt tot zaterdag 18
en is dagelijks te bezichti-
110.00 tot 16 00 uur, 's zondags
1 00 tot 14 00 uur.
lis veel moois te zien op deze ten-
Itelling. Het werk van Ries Kleij-
|s gevoelig, zowel wat stemming
lleurschakering betreft. Het werk
(niveau en is filosofisch van ïn-
i elk werkstuk ligt een gedachte,
Idee ten grondslag Dit is zeer
Itieel voor het werk van Ries
hen. Het is bijzonder aantrekke-
Jom je in deze gedachtenwereld
tdiepen en je er aan over te geven.
|elt er veel verwantschapsfacetten
de beginperiode stamt een ets
als „The old man and the sea". Ries
Kleijnen werd getroffen door Herming-
way's pure weergave van de natuur,
zijn verstildheid. In de vierkant om
lijste bovenmotieven van de ets heeft
Ries Kleijnen de tendens uitgebeeld,
die zij overigens niet alleen bij
Hemingway waarnam: het oude, dat on
ontkoombaar steeds méér en méér
kapot wordt gemaakt door het nieuwe.
Het oude is voedingsbodem voor het
nieuwe, wordt uitgezogen en tenslotte
geheel door het nieuwe verteerd. In de
rechthoekige ets onder, impressies
van de tijdeloze zee.
„De wonderbare visvangst" is een
frêle kopergravure in rood en paars.
Wezens, getooid met een maskerach
tig gelaat, halen de vangst binnen.
De gravure schijnt te deinen op de
zwevende, golvende cadans van zee
wier.
Een compositorisch knappe ets is
ook „De rustdag", op een tekst uit
Genesis, de laatste scheppingsdag. In
De rustdag
wazig groen-gele tinten. Duim
en vinger van de hand Gods om
vatten deze compositie. Middenin het
symbolisch hart Links en rechts zon
en maan Beneden onder de mensen, die
reikhalzend uitzien naar het oorzake
lijk verband van de schepping. Mensen,
die in God geloven, mensen die twij
felen; mensen die niet geloven; men
sen die in de zon geloven.
Kijkt u eens naar het mooie reliëf
in deze ets. Naar de verhoogde witte
vlakken, die bij het afdrukken volle
dig moeten zijn schoongekrabd
Het drukken van de etsen is voor
Ries Kleijnen op zichzelf een vorm van
kreatief bezig zijn. Zij maakt zelf
haar afdrukken en zij beheerst dit
procédé tot in de finesses.
De Mayakuituur heeft haar gedurende
een zeker tijdsbestek intensief bezig
gehouden. De zonaanbidding sprak haar
geweldig aan. Op de expositie ziet
u verschillende werken, geinspireerd
op deze kuituur. Zij heeft de treden
uitgebeeld, waarlangs de mens moet
stijgen om naar de zon, de warmte-
en levensbron te komen.
„Magisch vierkant": bruidsritueel.
Een omheining van touw, die diende
om de boze geesten buiten te slui
ten. Aan de ene kant de jongens, aan
de andere kant de meisjes In hun
midden een oude, wijze Indiaan, die
de kinderen zalfde. Aansprekende, na
tuurlijke symbolen.
„Verzonken stad": verdwenen,
overwoekerde kuituur. Een hoge be
schaving, weggezonken in vergetel
heid, verminkt door barbaren. Goud,
dat geestelijke bedoeling had, en dat
als geld werd weggeroofd. Nostalgie
over een hoogstaande civilisatie, waar
met bij aan werd geknoopt.
Enkele mooie kleine etsen zijn:
„Mieke en Tjerk", een opnieuw zwan
gere vrouw met het eerste kind, bun
gelend aan haar hand. „Silence", twee
wezens op één rustkussen, 's avonds
vermoeid na een inspannende dagtaak.
Ries Kleijnens juist gereedgekomen
ets „He prayed not to die" is een
schitterende compesitie, een hommage
aan een vroeg gestorven vriend Hij
ligt heel bleek en heel klein in zijn
uitte grafje met kruis Witte hartjes
reiken alle naar de zon, de kring,
waarin hij een gezin wou vormen en
met vrienden gelukkig wilde samen
leven. Bedroefde vrouwenfiguren kla-
Charles Bronson uitstekend op dreef
in de film „Break out" van regisseur
Tom Gries. Hier zich klaarmakend
voor de grote ontsnapping.
kan ik u alleen maar aanraden om er
niet langer meer mee te wachten. Ook
al is het oordeel over „Rollerball"
nogal verschillend, één ding is zeker:
het is een razend knap gefilmd spek
takel. Cinema 2, 14 jaar. „Inpikken en
wegwezen", tenslotte, blijft nog even
in Euro Cinema Als u van kapotte,
snelrijdende en achtervolgende auto's
houdt, is dit een film voor u.
Geweldenaar Charles Bronson kan
men m het City Theater deze week zien
in de film „Breakout", samen met Ro
bert Duvall en Jill Ireland. Charles
Bronson is een filmakteur, die in de
meeste films naar voren komt als een
„ruwe bolster blanke pit-" figuur, een
geweldenaar, die aan het slot van het
verhaal met de winst of de overwinning
gaat strijken. Zo ook in „Break out"
een niet onverdienstelijk avonturen
verhaal van de Amerikaanse regisseur
Tom Gries.
Het verhaal draait om een Ameri
kaanse zakenman, die terwille van het
behoud van de macht over zijn concern
zijn in Mexico wonende kleinzoon van
een moord laat beschuldigen, zodat die
voor twintig jaar inde gevangenis komt.
De echtgenote van de kleinzoon laat het
er niet bij zitten en huurt iemand
(Charles Bronson) om de knaap uit
de gevangenis te halen
„Break out" is een ongecompli
ceerde avonturenfilm geworden, vlot
in beelden vertaald naar een waar ge
beurd gegeven Met een uitstekend
op dreef zijnde Charles Bronson, die
op onstuimige manier de avonturier
uithangt, Robert Duvall als de gevan
gen kleinzoon en Randy Squad (de ma
troos uit „The last detail") als
het hulpje Hawk Hawkens Ook de vrou
welijke hoofdrollen komen prima uit
de verf, zoals Jill Ireland als de echt
genote die haar man kost wat kost be
vrijd wil zien en een schitterende crea
tie van Sheree North als de vrouw
van de sherriff, die Bronson de nodige
hulp biedt bij het bevrijden van de
gevangene. Kortom een uitstekende
üLm voor de liefhebbers van aktie op
het witte doek. City Theater, eerste
week - 14 jaar.
In de nachtvoorstelling van Cinema
1 kan men vrijdagavond een film zien
van de bekende regisseur Joseph Losey
„The Go Between" met Julie Christie
en Alan Bates m de hoofdrollen Cine
ma 1 - 24 uur - 18 jaar.
„Blue Movie" blijft doordraaien in
He prayed not to die
gen, als in de Griekse tragediën
Ondanks de dramatiek van het jong
sterven gaat er van deze ets een le
venswarmte uit. Levenswarmte, her
innering, geluk, die over de dood heen
reiken, vertolkt door de warme aardse
kleuren geel, oranje, bruin
Een tentoonstelling, die essenties
raakt. Essenties, overgebracht in een
subtiele taal van vorm en kleur, toe
gepast door een fijnzinnig kunstenares.
Anco Mali.
Silence
In het Grand Theatre de nieuwe Ne
derlandse film „Heb Medelij Jet", van
regisseur Frans Wuisz (de maker o.a.
van „Rooie Sien"). „Heb medelij Jet"
met Piet Römer en Johnny Kraaykamp
in de hoofdrollen, ging maandagavond
in Nederlandse première tijdens de
Filmweek Arnhem (zie voor een re-
centie elders in deze rubriek). Grand -
le week - 14 jaar.
De overige theaters blijven films
draaien, die al enige weken te zien
zijn geweest. In Studio G „Les Val-
seuses", de sfeervolle film van Ber-
trand Blier over twee waardeloze rand
figuren „die het wel even zullen ma
ken". „Het Jaar van de Kreeft", een
niet slecht gemaakte film over een
man en een vrouw en hun problemen,
door Herbert Cunel, blijft het goed
doen in Amersfoort Deze week voor
de derde week te zien in Cinema 1,
18 jaar. „Rollerball" van Norman Je-
wison zakt af naar de kleinere theaters
en wel naar Cinema 2, waar deze uit
stekende toekomstfilm van de maker
van Jesus Christ Superstar, de vierde
Amersfoortse week in gaat. Mocht
u de film nog niet hebben gezien, dan
Johnny Kraaykamp en Piet Römer
in „Heb medelij Jet".
19
De Arnhemse filmweek zit er weer op
en ik ken minstens één persoon die daar
helemaal met rouwig om is. Misschien
zijn er meer mensen die er zo over den
ken, want m de marathon die zo'n film
festijn is blijven alleen de allersterkst en
tot het einde overeind. Dat zijn de sta
tige oude dames die met genoegen ven
tileren dat ze „Jan-Luc nog kennen uil
de tijd dat hij nog niets, maar dan ook
helemaal niets betekende" (een niveau
waar Godard overigens op schijnt terug
te willen keren). Of de vlotte jongens
met de snelle schoudertassen, wier cine-
filie geen grenzen kent en die je zondag
wel weer op het fesitval in Den Haag
zult kunnen aantreffen.
Maar tot die groepen behoort de man
die ik bedoel met. Hij heeft het hele
festijn meegemaakt in een hard blauw
jasje met donkere revers. Ik sprak hem
toen zijn vingers, die helemaal naar het
kaartjes-afscheuren zijn gaan staan
,even tijd vonden voor een dochter van
de weduwe.
Nog heel wat werk voor jullie als
portiers, bij zo'n filmweek"
Wat u zegt meneer. Ik sta hier nou
iedere dag al van 's morgens vroeg tot 's
avonds laat. Ik was hier al vanmorgen
om acht uur. En straks mag ik even naar
huis om te eten als die voorstelling is
afgelopen Maar nou is de projector
stuk gegaan en dat kost minstens twin
tig minuten. Van mijn middagpauze,
begrijpt u. Want ik moet weefop'tijd
terug zijn. En vanavond mogen ze al
lemaal wat blijven drinken. Hoe laat
zal dat niet wordenEen uur of één
toch gauw
„Nee, meneer, geef mij maar mijn
gewone werk. Da's natuurlijk ook vaak
's avonds, maar je doet je gewone
dienst. Zo'n filmweek is niks. En bo
vendien, voor ons duurt het veel langer
dan één week Hebt u die borden buiten
zien hangen9 Da's allemaal werk van
ons. En schoonmaken. Niet dat het hier
anders een bende is, maar voor zo'n
filmweek moet het allemaal nog net iets
schoner en iets beter worden. Kost wel
even wat tijd. En als het straks afgelo
pen is dan kunnen we weer aan de gang.
Want dan is het wel een puinhoop".
En hij herhaalt nog eens dat hij liever
zijn gewone werk heeft. Toch blijft hij
de hele iveek vriendelijk tenen een ie-
der. Ook als hij voor de onmogelijke
taak staat om enige honderden bios
coopbezoekers hun jas terug te geven.
Als de mensen vinden dat het te lang
duurt beginnen ze tegen Hém wel te
kankeren.
Een ander moeilijk moment beleeft
hij bij de première van „Heb medelij,
Jet". Hij heeft dan de taak om de men
sen die al naar binnen willen even tegen
te houden, waarschijnlijk omdat er
eerst nog wat hoog volk moest komen.
Onder andere cultuur-minister Harry
van Doorn, want die wil ook wel eens
lachen. Menigmaal heeft de man in het
blauwe jasje uit moeten leggen, dat je
dan wel een kaartje kon hebben, maar
je niettemin even moest wachten. En
waarom dan, en waarvoor en hoe laat
je er dan wel in mocht en wat dat dan
eigenlijk voor flauwekul was. Hij
doorstond het allemaal
Met een zekere chique, die je alleen
nog aantreft bij portiers van ouder
wetse theaters en de platvoetige obers
van vergane-glorie restaurants,
klaarde hij ook het laatste klusje,
waarvan ik u melding wil maken. De
mouwen van het blauwe jasje een
weinig omhoog geschoven was hij met
een ontstopper aan het plonzen in een
urinoir Hij probeerde de dichtgeslibde
bak weer aan de praat te krijgen, on
derwijl mopperend op de onverlaten
die er peuken en kauwgom in geworpen
en gespuwd hadden. Na een paar mis
lukte pogingen gaf hij het op. Moet de
loodgieter bijkommen", zei hij terwijl
hij zijn handen even waste; „zit te diep,
m het zwanehalsje. We zullen hem
even bellen". En hij verdween naar een
dienstruimte om een superieur van de
gestagneerde lavabo te verwittigen.
Deze man is blij dat de filmweek
Arnhem erop zit En dat de volgende
pas over twee jaar gehouden wordt
K.
Cinema 2 en begint eigenlijk een ge
heel nieuw (nachtelijk) filmleven. Bij de
première een succes, nu nog steeds
goed in de markt liggend voor hen,
die dat toentertijd allemaal hebben
gemist, daar enorme spijt van hebben
gekregen en nu hun kans inhalen. Vrij
dagnacht - 24_ uur - Cinema 2 - 18
jaar.
Het City Theater heeft natuurlijk
vrijdagavond laat, in de late sex show
het gebruikelijke portie sex te bieden.
En omdat het grootste aanbod uit Tirol
komt, is het deze keer weer eens
zo'n produkt uit dat lustige bergland.
Onder de Nederlandse titel. „Tiroler
Sex Festijn" (net zoiets als „Greatest
Hits" in de platenwereld) gaan beluste
Beiers op de boemeltoer. U begrijpt
het al: het heeft allemaal niets met
Tirol te maken en alles speelt zich af
in München. De stad van Franz Josef
Strauss en de zijnen. Maar dat heeft
er ook weer niets mee te maken.
City - 23 uur - 18 jaar.
Zaterdagavond kan men om kwart
voor twaalf nog terecht voor een ras
echte Chinese knokfilm onder de alles
zeggende titel: „Karate Rivalen van
Chen Chin." 18 jaar - City.
In de kindervoorstelling zaterdag- en
woensdagmiddag deze keer „Sjors en
Sjimmie in het land der Reuzen", een
Nederlandse filmproduktie die voor
kinderen vanaf drie jaar goed te volgen
is. Spannende avonturen voor het kleine
volkje. Gezonde ontspanning. Het ver
haal is als volgt:
Sjors heeft van een rijke Chinees
een belangrijke opdracht gekregen om
in een ver land waar reuzen wonen,
te zoeken naar een grondstof die
OQ-4 heet. Samen met zijn vriendje
Sjimmie gaat hij op reis. Al gauw
worden ze achtervolgd door hun aarts
vijanden, de boeven Boris en Pedro,
die ook proberen het OQ-4 te bemach
tigen. Als Sjors en Sjimmie eindelijk,
na veel moeilijkheden met de reuzen,
m bezit zijn van het OQ-4 proberen
Boris en Pedro hen dit afhandig te
maken. Na veel dolle capriolen slui
ten de vier een wapenstilstand Maar
het is erg moeilijk voor Boris en Pedro
dit vol te houden. Ze proberen Sjors
en Sjimmie te bedriegen, maar zoals
altijd komen de twee vrienden ook nu
weer als grote overwinnaars uit de bus.
Deze week donderdag in de donder
dagcyclus van het City Theater de
vorige week in deze rubriek reeds
kort besproken film „De slag om
Neretva".
VolgeDde week donderdag, eveneens
in het City Theater, een reprise van de
anti-James Bond film: „Casino Ro
yal", waarin van alles gebeurt, maar
weinig zaken, die iets met de tradi
tionele held 007 te maken hebben. Vijf
regisseurs, onder wie John Huston,
kwamen aan deze uit 1967 daterende
film te pas en een groot aantal beroem
de sterren werkte er aan mee, zoals
Peter Sellers, Ursula Andress, David
Niven, Orson Welles, Daliah Lavia,
Woody Allen, Deborah Kerr, William
Holden, Charles Boyer, John Huston,
George Raft, en ook de kleine Brit
van de TV, Ronnie Corbett was van de
partij. Het oorspronkelijk boek „Ca
sino Royal" stond nog wel een beetje
model voor het verhaal, maar ook
niet meer dan dat. Het is een anti-
thriller geworden, een kostbare kome
die, een persiflage op het complete
Bondgebeuren, bedoeld als een af
sluiting van het 007-tijdperk. Compleet
met alle spektakulaire zaken die bij
een Bondfilm horen. Maar een afslui
ting is het niet geworden. Zoals ieder
een mtussen al lang duidelijk is ge
worden, James Bond 007 is onsterfelijk,
wie hem ook speelt. Volgende week
donderdag in het City-theater, 14 jaar.
Filmagenda voor Amersfoort van don
derdag 2 oktober t/m woensdag 8 ok
tober 1975
GRAND THEATRE
Première Nederland: „Heb Medelij
Jet". Aanvang: zaterdag 2 00-6.45 -
9 15 uur, zondag 1 45 - 4.15 -
6.45 - 9.15 uur, overige dagen 2.00-
8 00 uur 14 Jaar.
STUDIO G
4e Week. „Les Valseuses Aan
vang: zondag 2.15 - 4.30 - 7.00 -
9 30 uur; overige dagen 2.15 - 7.00-
9.30 uur. 18 Jaar
CINEMA 1
3e Week: „Het jaar van de kreeft".
Aanvang: zondag 2.00 - 4.30 - 7.00 -
9.30 uur, zaterdag en woensdag 7.00-
9 30 uur; overige dagen 2.15 - 7.00-
9.30 uur. 18 Jaar
CINEMA 2
4e Week „Rollerball". Aanvang:
zondag 1 45 - 4.00 - 6 30 - 9.00
uur; overige dagen 1.45 - 6.30 -
9 00 uur 14 Jaar
EURO CINEMA
6e Week: „Inpikken en wegwezen".
Aanvang: dagelijks 11.15 - 1.45 -
4.15 - 6.45 - 9.15 uur. De hoofd
film begint 5 minuten na aanvang.
CITY THEATER
Nieuw: „Break out". Aanvang: za
terdag 2.00 - 6.45 - 9 15 uur; zon
dag 2.00 - 4.15 - 6 45 - 9.15 uur;
overige dagen 2.00 - 8.00 uur 14
Jaar.
DONDERDAGCYCLUS
CITY THEATER
„De slag om Nerehva". Aanvang:
2 00 - 8.00 uur. 14 Jaar
NACHTVOORSTELLINGEN
CINEMA 1
„The go between" Aanvang: vrij
dagavond 24.00 uur. 18 Jaar.
CINEMA 2
„Blue MovieAanvang vrijdaga
vond 24 00 uur. 18 Jaar.
CITY THEATER
In de late sex show: „Tiroler sex-
festijn". Aanvang, vrijdagavond 23.00
uur. 18 Jaar
„Karate rivalen van Chen Chin".
Aanvang zaterdagavond 23.45 uur.
18 Jaar.
KINDERVOORSTELLING
CINEMA 1
Zaterdag- en woensdagmiddag half
twee (1 30 uur) „Sjors en Sjimmie
in het land der reuzen". Geheel
Nederlands gesproken. Adviesleef
tijd vanaf 3 jaar A L.
VOORBESPREEKKASSA
Voor al deze Amersfoortse bioscopen
kunt u telefonisch plaatsbespreken on
der het centrale nummer 33655 (geo
pend van 10.00 uur 's morgens tot
18 00 uur 's avonds).
DONDERDAGCYCLUS
VOLGENDE WEEK)
CITY THEATER
„Casino Royal" Aanvang: 2.00 -
8 00 uur. i 1 Jaar
Bert Vos.