/an kanongebulder in „Battle of Midway"
:ot voortreffelijke „Macon County Line"
furfipf"
flarco Ferreri's
„De laatste Vrouw"
in Studio G
och rijven
ontrastrijk programma in Amersfoortse theaters
EUSDER KRANT - FILM
DONDERDAG 20 JANUARI 1977
17
Verder deze week in Duo 1 in het
weekprogramma ..Rolls Royce Ba
by" met Lina Romay in de hoofdrol.
Hiervan zegt men. dat Lina het
mooiste lichaam ter wereld heeft en
ook dat is iets teveel van het goede.
Voor liefhebbers van mooie auto's
en mooie meisjes lijkt het me echter
een ideale kombinatie toe. (Duo 1.
eerste week. 18 jaar).
FIGHTING MAD: BLOED
ZIEN
Amerikanen hebben - als we hun
films moeten geloven - toch heel
andere opvattingen over Law and Or
der" dan wij in dit koude kikkerlandje
Neem nou de film ..Fighting mad" van
de voor mij onbekende regisseur Jo
nathan Demme Bloed zien is de Ne
derlandse titel en ook al vind ik die niet
zo erg geslaagd, aan bloed ontbreekt
het niet in deze aktiefilm, waarin Peter
Fonda de heldenrol van de underdog
speelt In ..Fighting Mad" gaat het om
een mijnbouwfirma. die voor een koopje
land van boeren probeert op te kopen
om een grote mijn te kunnen exploite
ren Maar als het niet goedschiks gaat.
dan gebruikt de geachte firma, de pro-
jektontwikkelaar Crabtree NV. grof ge
weld Terreur, moord en doodslag is het
gevolg Peter Fonda (juist te
ruggekeerd) als de zoon van een oude
paardefokker. wiens land ook op de
nominatie staat om opgekocht te wor
den. komt in verzet tegen de onwettige
praktijken van Crabtree Hij
beantwoordt terreur met terreur Vooral
als zijn broer en schoonzus ge
welddadig om het leven worden ge
bracht zonder dat hiervoor bewijzen
kunnen worden gevonden. Tom Hunter
(Peter Fonda) begint een eenmans-
guerrilla tegen de potige mijnwerkers
van Crabtree. maar is niet zo geraffi
neerd als zijn tegenspelers, die al snel
door hebben, dat hij de veroorzaker is
van heel wat ellende bij het mijnbouw-
bedrijf. zoals het opblazen van een heel
wagenpark
..Fighting mad is een film. waarin
Fonda bereid is zich letterlijk dood te
vechten Een waanzinnig gevecht
tegen zijn doodsvijand, die hij tenslotte
met kruisboog te lijf gaat en opjaagt in
diens eigen woning, waar lijfwachten de
zaak bewaken als een fort Dat in de film
alles nog op z'n pootjes terecht komt. is
een pluspunt. Het betekent, dat er ten
minste toch nog enig recht over is in een
land. waarin dergelijke toestanden in
feite straffeloos kunnen ontstaan Het
gaf regisseur Jonathan Demme in ieder
geval de kans om een lekkere aktiefilm
te maken En dat is ..Fighting mad" wel
(Duo 2. eerste week, 14 jaar)
MACON COUNTY LINE
In de nachtvoorstelling van Duo 2
kan men vrijdag- en zaterdagavond
kijken naar een film. die eigenlijk op
genomen had moeten worden in het
normale weekprogramma van bij
voorbeeld Euro Cinema of eventueel
Studio G. Want ..Macon County
Line" van regisseur Richard
Compton is wel een film met
spanning en aktie, maar steekt daar
bij ook ver uit boven de doorsnee
aktiefilms, die in Duo 2 normaliter te
zien zijn. De film heeft diepgang, is
uitstekend van spanningsopbouw
en geeft een Amerikaanse samenle
ving uit de vijftiger jaren bijzonder
treffend weer in al haar details.
Het is de tijd van het einde van de
Amerikaanse kommunistenjacht.
waarin dit werkelijk gebeurde verhaal
zich afspeelt en dat bepaalt tevens de
loop van dit bizarre verhaal, waarin op
absurde wijze wordt afgeweken van de
normale handelswijze van mensen
Max Bear schreef dit op feiten geba
seerde verhaal dat zich afspeelt in
1954 op het moment, dat kommunisten-
jager senator Joseph McCarthy ver
antwoording moet afleggen voor zijn
(eindelijk) als fascistisch bestempelde
aktiviteiten. Maar wat McCarthy in de
voorgaande jaren heeft gezaaid wordt
nog steeds in de provincie geoogst
Sheriff Reed Morgan is een man. die
een gezond wantrouwen" heeft tegen
iedereen, die afwijkt van het normale
levenspatroon Zijn zoontje van acht zit
op een militair internaat (waar hij zijn
lessen leert, kompleet in uniform en bij
behorende militaire formaliteiten en reg
lementen) en dat geeft in eerste in
stantie al iets weer van de mentaliteit
van vader Morgan, die de geest van
..law and order dan al vol overgave
overdraagt op zijn nauwelijks de box
ontgroeide zoon. voor wie hij vol trots
een geweer koopt ,,Want mijn zoon
moet eveneens een goed jager wor
den" En het zoontje gaat met pa op
jacht, ook al is het hem aan te zien, dat
hij liever iets ander zou willen doen.
Sheriff Morgan is een goede Amerikaan
(Max Bear zet de man voortreffelijk op
het doek), hij is voor recht en orde.
tegen kommunisten en andere gevaar
lijke leeglopers en het stadje in Georgia,
waar hij de scepter zwaait, is dan ook
een toonbeeld van rust en vrede
Die rust verandert op het moment dat
twee misdadigers de vrouw van de she
riff (gespeeld door Joan Blackman) ver
krachten en vermoorden en het TV-
toestel meenemen, waarop dat
moment Joseph McCarthy verantwoor
ding voor zijn daden aflegt. Dat is het
begin van een drama, waarin drie on
schuldige jongelui zullen worden be
trokken
..Macon County Line" is een film,
waarin de karakters van de hoofdrol
spelers bijzonder goed worden uitgete
kend. evenals de sfeer, waarin het ver
haal zich afspeelt ..Macon County
Line is een verbijsterende film, die je
tot de laatste seconden gevangen
houdt in een beklemmende spanning.
Een spanning, die reeds ver van
tevoren voelbaar is geworden en door
regisseur Compton goed gedoseerd
wordt opgevoerd
„Voetstappen in de nacht" (wie
verzon eigenlijk die dwaze titel?) is
een film, die méér verdient dan één
enkele nachtvoorstelling in een
aktie-theater. (Duo 2, nachtvoorstel
ling, 18 jaar).
GEPROLONGEERD
Louis de Funès vecht zijn grote (ko
mische) strijd tegen het slechte fa-
brieksvoedsel in ,,Wie dan leeft wie dan
zorgt" verder in Cinema 2. Komende
week is deze uitstekend gemaakte per
siflage op de Franse keuken en wat
daarbij hoort, van regisseur Claude
Zidi. voor de zesde week in Amersfoort
te bekijken. Wie tot nu toe die kans niet
heeft waargenomen, doet er goed aan
niet te lang meer te wachten. Een koste
lijke film voor een amusant avondje-uit.
(Cinema 2. zesde week. alle leeftijden).
Voor de. derde achtereenvolgende
week beleven James Mason en Kirk
Douglas, samen met tal van anderen
fascinerende avonturen. 20.000 mijlen
onder zee. Avonturen, gebaseerd op
het gelijknamige boek van Jules Verne,
die van kapitein Nemo een le
gendarisch figuur maakt Deze uit de
vijftiger jaren daterende fitm. gemeakt
onder supervisie van Walt Disney, is
nog steeds, meer dan twintig jaar later,
de moeite van het bekijken waard.
(Euro Cinema, derde week. alle leef
tijden).
KINDERVOORSTELLINGEN
..Assepoester" en ..Speedy Gonza
les", de supermuis blijven nog een
week in Amersfoort en dat betekent, dat
deze beide filmhelden behoorlijk wat
succes oogsten bij het jonge volkje En
terecht. Assepoester (Cinderella) is
zaterdag-, zondag- en
woensdagmiddag in Cinema 1 te zien,
Speedy Gonzales", de snelste muis
ter wereld, zaterdag- en woensdag
middag in Euro Cinema.
AMERSFOORT - Filmagenda van
donderdag 20 januari tot en met
woensdag 26 januari 1977.
GRAND, tel. 033-14632
..Battle of Midway", 14 jaar 2 00-8.00
uur, zaterdag 2 00. 6.45. 9 30 uur.
zondag 1 15 4.00.6.45.9.30 uur.
Uitgezonderd dinsdag i.vm toneel.
STUDIO „G", tel. 033-14632.
,,De laatste vrouw". 18 jaar 2 15. 7.00
en 9.30 uur. zondag 2 15,4.30. 7.00 en
9.30 uur
C NEMA 1, tel. 033-18900.
..The Party a l 2 00. 6 45. 9.15 uur,
zaterdag en woensdag 6 45 en 9 15 uur,
zondag 4 15. 6.45 en 9 15 uur.
..Assepoester" (Cinderella), al
Zaterdag-, zondag- en
woensdagmiddag 1 45 uur.
CINEMA 2, tel. 033-18900.
,,Wie dan leeft, wie dan zorgt", a l 1 45,
6.30 en 9.00 uur. zondag 1.45, 4.00,
6.30 en 9.00 uur
EURO, tel. 033-33655.
.,20.000 mijlen onder zee", a l 2 00.
6 45 en 9.15 uur. zaterdag 4.00,6 30 en
9 15 uur. zondag 1 30. 4 00, 6.30 en
9 15 uur. woensdag 6 45 en 9.15 uur
..Speedy Gonzales", a l Zaterdag- en
woensdagmiddag 1.45 uur Kaartjes
bestellen alleen tijdens de kassauren
DUO 1 (voormalig City), tel. 033-
16572.
..Rolls Royce Baby", 18 jaar Zaterdag
2 15. 7 00 en 9 30 uur, zondag 2 15.
4.30, 7 00 en 9 30 uur Overige dagen
7 00 en 9.30 uur
..Liefde op z'n Frans", 18 jaar Vrijdag
en zaterdagavond 24 00 uur.
DUO 2 (voormalig City), tel. 033-
16572.
..Bloed zien" (Fighting mad"), 14 |aar.
Zaterdag 2.00.6 45 en 9 15 uur, zondag
2.00. 4 15. 6 45 ijn 9 15 uur Overige
dagen 6.45 en 9.15 uur
„Voetstappen in de nacht" (Macon
County Line). 18 jaar. Vrijdag- en zater
dagavond 23 45 uur.
)OR BERT VOS
IMERSFOORT - Deze week bieden de Amersfoortse lilmtheaters een
ial gevarieerd programma, dat begint met kanonnengebulder in het Grand
>atre van de meetrillende „Midway", via „De laatste vrouw" in Studio G,
Jis de Funes in Cinema 2, Peter Sellers in Cinema 1Jules Vernes in Euro,
schtkomt bij het aktie-geweld in „Fighting Mad" en het fascisme in
aeon County Line". Een programma met in ieder geval zo n vijf films, die
3 niet eerder in Amersfoort te zien zijn geweest en dat biedt aardige
•spectieven voor de fervente filmkijker. „Battle of Midway", de nieuwste
rlogsfilm - Hollywood ziet er kennelijk weer brood in nu de western min of
er heeft afgedaan - wordt in Grand vertoond met de inmiddels bekend
worden sensurroundsound. Dat wil zeggen, dat u moet uitkijken. U voelt de
maten inslaan en het lijkt erop, of u zelf de lucht invliegt.
Studio G - zoals bekend toch nog
?eds het Arthouse-theater, ook al
n er ook andere films te zien, die
;chts voor een klein publiek be-
.»md zijn, biedt deze week een film
n de bekende regisseur Marco
rreri. Het is de film „De laatste
juw (La dernière femme) en je
u deze film eigenlijk kunnen gaan
:n in het kader van het Vrouwen-
itival. dat op dit moment in Amers-
>rt plaatsvindt. Want „La dernière
'nrtie is in feite een film, die - hoe-
*1 gemaakt door een man - toch in
«paalde opzichten aansluit bij de
-dachten, die bij de emancipatie-
oeperingen leven op dit gebied.
3rco Ferreri is een filmer, die
ijwel alleen maar films maakt, die
ivallen door hun grimmigheid en
t satirische inhoud, die eerder bizar
n worden genoemd. Het zijn fan-
stische vertellingen, die
ockeren of verwarren, maar de
eschouwer in ieder geval niet on-
iroerd laten. „Ik maak lelijke en
anhopige films", zegt Ferreri zelf.
imdat ik in een lelijke en
anhopige maatschappij leef."
Volgens de regisseur is het instituut
in het huwelijk éen van de talrijke
ijke plekken in de maatschappij Vol-
ins hem een bedenksel van de kerk
i de basis van alle hypocrisie Ferreri
William Moore heeft hel eens ge-
..Een journalist is een man
met evenveel gemak schrijft
er alles, waar hij geen verstand
n heeft.Daar moet je als journa-
t dan event/es over nadenken En
löft Karl Kraus niet gezegd:
teen gedachten hebben en die
'nnen formuleren - dat kenmerkt
journalist?Je krimpt ineen bi/
tveel kritiek. Je beseft dan ineens,
it kritiek op je werk niet leuk is.
1dré Gide doel er nog een
'.hepje bovenop ..Ik verkies de
iendschap, de achting en de be-
ondering van één eerlijk man
3ven die van honderd journalis-
n.En neem nou die Arnold Ben-
itb ..Journalisten zeggen iets,
aarvan ze weten dat het niet waar
in de hoop dat het waar zal wor-
en als ze het maar lang genoeg
eggen Tjakko Roman is hele-
laal pessimist als hij de stelling
Óponeert: ..Men mag toch wel
tellen, dat journalisten een bevol-
Ingsgroep vormen, waar naar
iffhoudmg het grootste aantal
jeestelijke afwijkingen wordt ge-
Ohden En Mare Callewaert sluit
ich daar bij aan en voegt er bitter
ian toe..Een journalist is iemand
iielniets kent en over alles schrijft:
ief ergste is dat hij gewoonlijk ook
liet schrijven kan Maar er zijn ook
„In plaats van dat de mensen zich om
hun medemensen bekommeren, zich
als groep manifesteren en solidair zijn
ten opzichte van elkaar, kruipen ze als
mannetje en wijfje samen in een holletje
en leven introvert en navelstaarderig
langs de anderen heen Zo wordt de
potentie van een samenleving opge
deeld. ontkracht en versplinterd in on
telbare mini-samenlevinkjes. die door
de grote multi-nationale machten naar
believen in elke gewenste richting kun
nen worden gestuurd Het huwelijk met
zijn traditionele wetten en waarden is in
onze moderne technologische maat
schappij een volkomen achterhaalde
zaak. die nog uitsluitend frustraties
aankweekt en de mensen in het
huwelijk tot a-sociale wezens maakt.'
Dat is het uitgangspunt van ..La der
nière temme met Gérard Depardieu
en Ornella Muti in de hoofdrollen.
Gerard (voortreffelijk gestalte gegeven
door Gerard Depardieu) is een man, die
in de steek werd gelaten door zijn vrouw
(een Dolle Mina) en achter blijft op een
flat in Parijs met zijn anderhalf jarig
zoontje. De leegheid van zijn bestaan
komt pas op hem af. wanneer de fabriek
waar hij als elektronicus werkt, een
maand sluit Dan blijkt pas hoe leeg zijn
bestaan is Vrienden heeft hij niet of
nauwelijks Hij begrijpt de beweegre
denen van zijn ex-vrouw niet en blijft
..lichtpuntjes" in de journalistieke
wereld: Bedrand Poirot-Delpech
zei eens: ,,De journalist draagt in
zich de ontroostbare bitterheid zi/n
leven lang over anderen te hebben
geschreven.En om het af te ron
den. ..Goede journalisten proberen
hun krant, niet zichzelf, interessant
te makeneen uitspraak van Sig-
mund Graff.
U hebt het waarschijnlijk begre
pen. Ik heb ten langen leste een
citatenboek gekocht, omdat ik alle
wijze uitspraken van alle wijze
mannen ter wereld wel eens op een
nit/e wilde hebben. Ik ben diep te
leurgesteld. En bitter gestemd.
Want wat is wijsheid? Bovens
taande uitspraken? Ik heb het eens
nagezocht voor u. Het blijkt, dat
vri/wel alle bovenstaande
wijsheden-deponeerders kunste
naars zijn. Schrijvers, schilders,
beeldhouwers, noem maar op. En
dat verklaart alles. Ik haal
opgelucht adem. Want wat hebben
deze uitspraken voor waarde als ze
zijn gedaan door mensen, die naar
alle waarschijnlijkheid door kritisch
schrijvende journalisten ééns met
kritiek op hun werk werden overla
den? Ze zijn bevooroordeeld. En
eigenlijk had ik ook niet anders
verwacht Want geen zinnig mens
schrijft toch zulke grote onwaarhe
den over journalisten? Ze hadden
evenals Callewart moeten beden
ken, dat de scherpste kritiek ook
nog een bewijs van belangstelling
is.
Als u me vraagt, waarom ik dit
allemaal voor u neerschrijf, dan
moet ik voor deze ene keer
verwijzen naar een uitspraak in dit
stukje schuinschrift: het citaat van
Karl Kraus.
V.
een beetje ontredderd in de „koude
flat achter Het en ge wat hem overblijft
is het beredderen van de huishouding
en de opvoeding van zijn zoontje Als
het zo uitkomt zoekt en krijgt hij sexuele
bevrediging bij een buurvrouw, maar
dat is zelfs niet iets, wat z'n bestaan kan
opvroli|ken. Kortom Gérard staat
alleen in de maatschappij. Geisoleerd,
ontredderd.
Daarin komt verandering, als een
meisje van de crèche, een uitstekende
rol van Ornella Muti) kennis met hem
maakt en later besluit bij hem in te trek
ken. Maar ook dat brengt niet de nodige
veranderingen ten goede Ondanks het
feit. dat Ornella de tegenpool is van zijn
ex-vrouw, moederlijk, zorgzaam en
huiselijk. Gérard blijft in teite hangen
tussen zijn verleden en zijn „toekomst"
en geen van beide trekken hem aar Hij
is zijn van jongsaf aan qeleerde taak
van beschermend gezinshoofd kwijt en
de nu ontstane realiteit maakt hem tot
een gefrustreerd man, waarbij boven
dien nog komt, dat het meisje het
zoontje tot zich trekt als een moeder,
daarmee hem opnieuw een deel van
zijn „gezinnetje" ontnemend.
„La dernière femme is een ontroe
rende film geworden, ook al zullen er
veel kijkers zijn, die het wellicht niet met
de opgeworpen theorieen van Ferreri
eens zullen zijn
Temeer, omdat de oplossing die Fer
reri aan het eind van zijn pes
simistische, beklemmende verhaal
kiest, niet direkt voor de hand ligt als DE
oplossing voor alle problemen
(Studio G - eerste week - 18 jaar)
OORLOGSGEWELD IN
GRAND
Vorig jaar werd de filmwereld op
geschrikt door een nieuw fenomeen:
het sensurround-systeem, dat de
filmrealiteit gevoelsmatig op
schroefde. Dit systeem, dat gebruik
gemaakt van enorme geluidsvers
terkers waardoor de trillingen voel
baar worden in de zaal, werd voor het
eerst gedemonstreerd bij de ram
penfilm „Aardbeving" en het geeft je
wel even een kick als je onverwachts
wordt gekonf ronteerd met dit nieuwe
systeem, dat - zij het nog primitief -
ongetwijfeld in de toekomst verder
uitgebouwd zal worden en mettertijd
een geïntegreerd onderdeel van elke
filmvertoning zal gaan worden. Maar
zo ver is het nog niet. Het schijnt
voorlopig een nog erg kostbare zaak
te zijn en alleen bij grote films wordt
het toegepast, mits de film zelf daar
geschikt voor is.
..Battle of Midway' vond men een
geschikte film Het is een oorlogsfilm,
grotendeels bestaande uit nieuw mate
riaal. maar ook voor een deel uit jour-
naalfilms en andere (Japanse) oorlogs
films Met in de hoofdrollen Glenn Ford.
Robert Mitchum. Henry Fonda. James
Cobum en Charlton Heston Een res
pectabele rij bekende sterren, dat wel
Toch kun je je niet aan de indruk ont
trekken, dat regisseur Jack Smight (o a
de regisseur van ..Airport '75") méér
heeft gegokt op het sensurround-effekt
dat alle schoonheidsfoutjes gladstrijkt,
dan op een oorlogsfilm met enige in
houd
De slag van Midway vond in de
tweede wereldoorlog plaats en geldt
nog altijd als één der grootste
zeeslagen in de Amerikaanse geschie
denis. temeer omdat deze slag het
keerpunt is geweest van de tweede we
reldoorlog, waarbij de Amerikanen op
het nippertje van de Japanners
wonnen.
Wie naar ..Battle of Midwaygaat
kijken om eens lekker door elkaar heen
geschud te worden te midden van aan
eengeschakeld oorlogsgeweld, om als
het ware de bommen te voelen vallen
en uiteen te voelen spatten oie zal niet
worden teleurgesteld De grote ge
luidsversterkers leveren wat dat betreft
De beklemmende film „Macon County Line" (Voetstappen in de nacht)
begint erg amusant en je verwacht dan ook een vrolijke comedie. Het tegen
deel is waar. „Macon County Line", waarvan hier één van de aardige begins
cènes, eindigt in een absurd drama, veroorzaakt door een absurd werkende
geest. (Alleen te zien in de nachtvoorstelling van Duo 2).
op bestelling. Voor het overige is
..Battle of Midway" een oorlogsfitm,
zoals er zovele zijn gemaakt in de loop
der tientallen jaren Hollywood doet het
na het debacle van Vietnam - allemaal
nog eens dunnetjes over voor het thuis
front. wellicht om de moed er in te hou
den En wat dat betreft kunnen de Ame
rikanen zich geen buil vallen aan de
tweede wereldoorlog, die hebben ze
tenminste niet verloren
Overigens is er nog een groots
opgezette oorlogsfilm op komst. Dat
is „Apocalypse now" van regisseur
Francis Ford Coppola en die film
gaat wél over de strijd in Vietnam. En
natuurlijk komt ook „A bridge too
far" nog, maar dat wist u al. Kortom:
de bommen vallen en om te
beginnen kan het dak van de
bioscoop boven je instorten. Ook al
is Grand stevig gebouwd, je weet het
maar nooit
(Grand Theatre - eerste week - 14
jaar).
THE PARTY - EEN
REPRISE
Peter Sellers is een uitstekend
komedie-acteur Dat bleek
verschillende keren in de ..Pink
Panther -films, geregisseerd door
Blake Edwards Dezelfde regisseur en
dezelfde hoofdrolspeler tekenen voor
de in 1968 gemaakte komedie. ..The
party" dat een amusant mengsel is van
de strikte ..comedy" en de slapstick a la
Mack Sennett (de vader van de Ameri
kaanse filmhumor) zoals die te zien is in
films van Charlie Chaplin. Stan Laurel
en Oliver Hardy en tal van andere
groten uit het ..silent movie" -tijdperk
„The party de derde film, die Blake
Edwards met Peter Sellers in de hoofd
rol maakte, is een goed gemaakte lach
film. ook al zul je dat misschien in de
eerste twintig minuten niet direkt als zo
danig herkennen Maar maakt u zich
niet ongerust, dat komt wel Wie de
films van Edwards kent. weet bij voor
baat al. dat deze de voorkeur geeft aan
langzamer opgebouwde grappen dan
in de stomme film-periode gebruikelijk
was Die grappen zijn echter wel gro
tendeels visueel, want er wordt spaar
zaam gebruik gemaakt van dialoog En
dat is een duidelijke overeenkomst,
nietwaar?
Peter Seller speelt in „The party de
rol van een filmacteur uit (ndia. die naar
Hollywood komt om aanwezig te zijn bij
de opname van de film, waarin ook hij
een rolletje speelt, en die in India voor
een deel is opgenomen, Zijn optreden is
geen onverdeeld succes en hij wordt
dan prompt op de zwarte lijst gezet: hij
mag nooit meer in Hollywood filmen
Door een misverstand komt hij op een
grote party met diner terecht en dan
begint de ellende pas goed Peter
Sellers is volkomen in zijn element en
blijft zichzelf in de steeds groter wor
dende - door hem veroorzaakte -
chaos, door Edwards uitstekend in
beeld gebracht. Muzikaal begeleid door
Henri Mancini
(Cinema 1, eerste week. alle leef
tijden).
LIEFDE OP Z'N FRANS
Het Amersfoortse sextheater Duo 1
presenteert vrijdag- en zaterdagnacht
„Liefde op z'n Frans" en dat is altijd nog
beter dan liefde op z'n Duits willen ken
ners mij nog wel eens wijsmaken Ik
weet dat niet. ik volg die ontwikkelingen
niet zo goed, maar de aankondiging,
dat zelfs de Franse filmkeuring moest
blozen bij het zien van deze film, neem
ik wel met een klein korreltje zout (In de
nachtvoorstelling - vrijdag- en zater
dagavond - 18 jaar).
„Fighting mad", met Peter Fonda in de hoofdrol, is een aktiefilm, waarin de
underdog het recht in eigen handen neemt en uiteindelijk zegeviert. Hier een
scène uit de film.