Agatha Christie, veel brokkenwerk, Buster Keaton en Fassbinder IfiWq \,l i. IAI .usder Krant - Kijk op de film DONDERDAG 8 DECEMBER 1977 17 t BERT VOS |l£RSFOORT - In totaal biedt het programmabeeld van de Amersfoortse en vier prolongaties. Dat zijn „Halleluja voor een paar vuisten" in |d4, „Audrey Rose", die van Grand 4 naar Grand 5 verhuisde, „Soldaat janje" die in Cinema 1 de drie maanden volmaakt en „Cannonball", die pema 2 nog een weekje erbij pakt. Agatha Christie's „Murder on the ItExpress" van regisseur Sydney Lumet, die nog niet zo lang geleden ■jeuwe film „Equus" met Richard Burton voltooide, komt deze week in Amersfoort, in Euro Cinema. Nieuw zijn verder de films in het io. „Phantasmes" van regisseur Jean Rollin in Duo 1 en „Plankgas" i Nickles) van Jack Vacek. In de nachtvoorstellingen tenslotte een jvan „Fighting Mad" (Bloed zien) met Peter Fonda en „Meisjes die wi bedienen" van regisseur Michael Thomas (respectievelijk in Duo 2 (.Het Amersfoortse Filmhuis brengt tenslotte in het kader van „decem- aand van de humor" een programma met films van Buster Keaton en in chtvoorstelling op zaterdagavond Fassbinder s „Chinese Roulette", ckop het programma van de Arnhemse Filmweek stond. Een première ll/nersfoort. IDER ON THE ORIENT Tress ■Orient Express bestaat niet |Deze beroemde internationale |jie vroeger van Calais naar Is- H reed en terug, werd nog niet Jggeleden opgeheven. De oude |was getaand en het aantal |n, koningen, baronnen en an- ggeplaatsten was de laatste >ch al zo sterk afgenomen, dat >emde trein daér in ieder geval r van kon bestaan. Aan elke komt op een gegeven Inleen eind en zo ook aan de ■Express. Agatha Christie, één k meest beroemde detective- liters ter wereld, wiens boeken ien-oplagen bereikten, il eens een verhaal over die ikje ÉExpress en dit boek werd door Sydney Lumet gekozen i film. „Murder on the Orient i" werd een amusant brok sfeervol verfilmd. |$niet in de laatste plaats te dan- i het acteerspel van de ver- bekende filmacteurs en ac- Idie Lumet heeft aangetrokken Ifilm extra glans te geven Albert I Lauren Bacall, Martin Balsam, [8ergman, Jacqueline Bisset, ferre Cassel, Sean Connery, elgud, Wendy Miller, Anthony Vanessa Redgrave, Rachel k Richard Widmark en Michael men die er in het algemeen niet in de Orient Express" is.een lorden, waar je - ook al ben je "ebber van Agatha Christie's ■met erg veel plezier naar zult |!J$je zo'n twee- en een half uur ekken om deze film uit te kun- dan aarzel je eigenlijk al, Jkjatha Christie - evenals haar (en - nu niet bepaald uitblonk in een bondige schrijfstijl en je verwacht tevens, dat de lengte van het filmverhaal daarmee duidelijk verband houdt Toch is die vrees ongegrond, want Lumet heeft de kijker desondanks blijvend weten te boeien door de sfeer, die hij toch erg authentiek heeft verfilmd. Compleet met al de glamour en mysterie, die aan de Orient Express heeft gekleefd. En het slot (anders dan in het boek) is ongetwijfeld een verwij zing van de regisseur naar z'n ..Twelve angry men" Als een handtekening van Lumet. Het verhaal is - naar ik aanneem be kend - maar voor hen. die nog nooit Agatha Christie's proza hebben gele zen, volgt hier een korte samenvatting: De Orient Express op zijn driedaagse reis door Europa houdt plotseling halt midden in de nacht. Door een sneeuwstorm is de spoorlijn geblok keerd. De passagiers slapen rustig door tussen de heuvels van de Balkan Maar de beroemde Belgische detec tive Hercule Poirot die onverwacht op het laatste moment is meegereisd, slaapt niet goed. Hij wordt wakker en verbaast zich over de stilte Hij wordt opgeschrikt door gekreun dat uit de coupé naast hem schijnt te komen. Voetstappen naderen, er wordt op de deur geklopt Iemand zegt: „het was niets, een nachtmerrie" Hij hoort verder niets meer en slaapt weer in De volgende morgen wordt de man in de coupé naast hem dood aan getroffen. De dokter constateert dat hij is gedood door een aantal dolksteken. De moordenaar moet nog in de trein zijn. De directeur van de treinmaat- schappij, een oude vriend van Poirot, smeekt hem te proberen de misdaad op te lossen vóór de rails sneeuwvrij zijn gemaakt en de Joegoslavische politie het onderzoek van de moordzaak op zich neemt Er zijn veel hooggeplaatste personen in de trein en de reputatie van de maatschappij zou geschaad worden door de berichten in de pers. I BRIEF 'em ook gezien? Die grote Vö'e van het auto-wezen, in de |jbladen? Brief aan de nieuwe f van Verkeer en Waterstaat, mend stukje proza. Als re- automobilist deed me dat foc/i fijn, bedacht ik, dat die Kan de RAI en de BOVAG zo p belangen opkomen. Toch pf ook weer een beetje zielig die Nederlanders, die af zijn van het openbaar daar zelfs voorstander van om deze open brief aan de \mister van verkeer en water- dank aan de tekstschrijver Blij dat ik rij-advertentie". Want Ier, ik hoefde in de tekst alléén I woordje auto te vervangen fcnbaar vervoer". Dat noem ik i flexibel schrijven! Ik had het I bunnen verbeterenHieron- hsultaat van mijn noeste" ar- metsformatie is nu eindeli/k Im»te stadium gekomen Wij zijn met ruim dertien miljoen au V Die zijn natuurlijk erg be- ■■vat de nieuwe minister van [4 waterstaat gaat doen. We Jtf de nieuwe minister de juiste luiste Plaats zal blijken te M vlman, die weet, wat er op het yjtfkn openbaar vervoer nog al- ^^doen staat. Een nieuwe minis- de belangen van voetgan gers, bromfietsers en vervoer-gebruikers op ige en realistische wijze af- □It opzichte van de belangen wlomobilisten. L nie't laat leiden door mo- iater of politiek hobbyisme. 'e/c/ niet richt naar de mode w: lonken naar de auto en daar vervoer verketteren. Die ie,paalde plaatsen en momen- jMi orbeeld in het groot stedelijk jW' mj het verstikkende auto fat méér en drastischer aan 'an leggen, maar die niet op <e en miheuverpestende wijze rt#f»en opleg aan het openbaar ■143 De realiteit is namelijk, dat wel meer dan de helft per auto aan het verkeer deelneemt, maar dat het aantal auto mobilisten sterk af zou nemen, als het openbaar vervoer ruim baan zou wor den gegeven Het openbaar vervoer kan van geweldig belang zijn voor de mobiliteit en het milieu in Nederland. Honderdduizenden Nederlanders maken er nu gebruik van. Zakelijk, so ciaal, recreatief Het zou nog beter kunnen Nog méér mensen zouden kunnen genieten van het openbaar vervoer. Daarom verwachten wij van de nieuwe minister, dat hij ophoudt met het afbreken van de lijndiensten van het openbaar vervoer, die niet rendabel kunnen zijn, omdat ze te be perkt zijn. Dat hij maatregelen neemt ten aanzien van de nog steeds zeer snel groeiende aantallen auto's op de wegen. Dat hij het openbaar vervoer bevordert door de aanleg van aparte ri/banen en de routes zodanig instelt, dat iedere burger vrij gemakkelijk ge bruik kan maken van het openbaar ver voer, van bus, tram of trein Dat hij er - samen met zijn collega van volkshuisvesting en ruimtelijke or dening - voor ijvert dat provincies en gemeenten de nodige armslag krijgen om ook in de regio de problematiek van het openbaar vervoer de baas te blijven. Zodat we een openbaar ver voersnet krijgen, dat beter is aangepast aan de eisen van deze tijd. Zodat we niet hoeven te leren leven met de ergernisgevende energieverkwis tende en geldverslindende files. Daarbij kan heel wat worden bereikt door de uitbouw van de bestaande openbaar vervoers-netten, het weg werken van knelpunten, ontstaan door een teveel aan auto's en een te weinig aan openbaar vervoers mogelijkheden. In de steden zelf kan enorm veel ruimte voorde voetgangers en het openbaar vervoer worden ge wonnen, door de auto's buiten de stad te laten parkeren met een goede aan sluiting op het centrum per bus, tram of trein Zodat onze steden toegankelijk blijven. Zodat het openbaar vervoer geen kapitalen meer kwijtraakt door nodeloos oponthoud Waardoor ook de verkeersonveiligheid, de luchtveront reiniging en de geluidshinder afnemen Zodat we tenminste wéten, waarom we met z'n allen zo véél over moeten hebben voor het plezier, dat het openbaar vervoer ons biedt. Dat brokje vrijheid willen we ook in de toekomst graag houden. En we zouden graag een minister hebben, die dat mogelijk maakt. Mógen we alsjeblieft?" V Een voor een onderwerpt Poirot de reizigers aan een onderzoek, daarbij nauwkeung vragend naar hun verleden en hun bezigheden van de afgelopen nacht. De tijd dringt en net als de trein op het punt staat de reis te vervolgen, weet Poirot de raadselachtige moord op te lossen (Euro Cinema, eerste week, twaalf jaar). PLANKGAS In Duo 2 kan men deze week terecht voor het vervolg op „Inpikken en wegwezen". Nou ja, een vervolg is het ook niet helemaal, het onderwerp is bijna gelijk. De ca meraman van „Inpikken en wegwe zen" is de regisseur van „Plankgas". Zo zit dat. De Kung Fu/Karate rage lijkt op zijn retour. We zitten nu met de nasleep van „Jaws" met allerlei dieren die zich willen wreken op de mens en het ziet er naar uit dat we nu in het autowrak- kentijdperk zijn beland H B. Halicki was de maker van „Gone in 60 se conds" die in ons land onder de titel „Inpikken en wegwezen" de au- togekken in vervoering bracht Zijn film is gebaseerd op persoonlijke ervarin gen, werd een wereldhit en hij bewees hiermee dat films maken soms lucra tiever is dan auto's jatten Aanleiding voor zijn cameraman Jac Vacek een graantje mee te pikken van de wrak- kenbusiness. Hij produceerde, regis seerde en speelt de hoofdrol in „Plank gas" (Double Nickels) Met Patrice Schubert schreef hij het scenario. In te genstelling tot Halicki gaf Vacek geen fortuin uit aan gloednieuwe dure wagens waarschijnlijk een van de grootste attracties van „Gone in 60 se conds" Vacek gebruikt zijn vakman schap door zijn spelers op geniale wijze vlak voor de klap in goedkope wagens te krijgen De plot is uiteraard ongerijmd, maar dat zal de liefhebbers niet deren Smokey (Jack Vacek) en Ed (Ed Abrams) zijn politieagenten op de snelwegen en ze hebben een leuke schnabbel in de vorm van het opsporen van gestolen auto's voor George, een verzekeringsman Dit leidt natuurlijk tot spectaculaire jachten, maar het feest begint pas goed als het tweetal erachter komt dat ze eigenlijk voor een bende slechterikken werken. Goed jaagt op slecht, slecht jaagt op goed, waarbij de laatsten hulp-krijgen van een stel knapen die hun dure. ingewikkelde wa gens in de strijd werpen. Eind goed al goed, er is voldoende gemold. In Ame rika vreest men voor het landschaps- schoon als vraag naar wrakkenfilms blijft voortduren. „Plankgas" is een vlot gemaakte film met in ieder geval betere dialogen dan we van „Inpikken en wegwezen" gewend waren. (Duo 2, eerste week). PHANTASMES Er zijn eigenlijk maar weinig sexfilms, die uitstijgen boven de grauwe middel maat In de meeste gevallen is alles recht toe recht aan verfilmd, zonder re kening houdend met welke censuur dan ook, zonder enige lijn of intelligentie in de dialogen Het gaat toch maar om de sex zelf nietwaar? Toch kom je zo nu en dan een uitzon dering tegen, zoals „Phantasmes" van de Franse regisseur Jean Rollin Nu wil ik niet direkt zeggen, dat het een literair hoogtepunt is geworden, maar „Phan tasmes" zit toch wel een tikkeltje intel ligenter en sfeervoller in elkaar dan de meeste films in dit lukratieve genre. Het verhaal speelt zich af in een midde leeuws kasteel, waar een jongeman in z'n eentje domicilie houdt. Er komt vrouwelijk bezoek en daarmee begint een nogal mysterieus verhaal. Ontdaan van alle mystiek zal het verhaal wellicht wat melodramatisch overkomen, daarom vertel ik het maar niet. Maar regisseur Rollin is er in geslaagd om de Scène uit „Plankgas", een nieuwe wrakken-film van de cameraman van „Inpikken en wegwezen" erotische avonturen van enkele jonge meisjes op dat kasteel zodanig te ver filmen, dat de kijker wordt geboeid door de intrigerende vermengeling van droom en werkelijkheid, vastgelegd in sfeervolle beelden. En: je kunt je afvra gen wat realiteit en wat werkelijkheid is Voor mijn gevoel een ietwat fan tasierijker uitgewerkte sexfilm en die kom je niet elke dag tegen Voor de liefhebbers. (Duo 1. eerste week, 16 jaar). FIGHTING MAD In de nachtvoorstelling van Duo 2 een reprise van de niet slecht gemaakte ak- tiefilm „Fighting mad" (Bloed zien) uit de Rogert Corman-school. Met in de hoofdrol Peter Fonda als een jonge knaap, die, teruggekeerd in zijn geboor testreek op nogal hardhandige wijze wordt geconfronteerd met projektont- wikkelaars, die voor niets terugdeinzen om hun plannen te kunnen realiseren. Ook in deze film, die al eens eerder in Amersfoort draaide, enkele fikse ach tervolgingen, vechtpartijen, brandstich tingen, kortom alle elementen, die de film tot een spannend geheel maken. Onderhoudend entertainment, maar dat kun je best aan producer Roger Corman overlaten. (Duo 2, zaterdagavond, 16 jaar). LACHEN MET BUSTER KEATON Kon er vorige week - in het kader van december, maand van de humor - in het Amersfoortse Filmhuis gela chen worden om Charley Chaplin, deze week, vanaf zaterdag, is het de beurt aan een andere beroemde filmkomiek: Buster Keaton. Moeder Myra Keaton, die hoofdzake lijk saxofoon speelde en zong, had een kofferhandvat aan het jasje van Buster genaaid, zodat vader Joe Keaton een goede greep had als hij zijn 5-jarige zoon met een reuzenzwaai tussen de coulissen of tegen het achterdoek gooide Dat hoorde allemaal bij het ko mische acrobatennummer van „The Three Keatons", die rond de eeuwwis seling triomfen vierde in de variététhea ters van de Verenigde Staten, ondanks niet aflatende tegenwerking van de kin derbescherming. De kleine Buster was specialist in „pratfalls" voor hij lezen of schrijven kon. En hij genoot ervan. Op 21 -jarige leeftijd werd Buster Keaton in filmland geïntroduceerd door een oude vriend die bedrijfsleider was van de Jo seph Schenck Enterprises. Lou Anger toonde hem mee naar een studio in New York waar onder auspiciën van Schenck een klucht met Roscoe Fatty" Arbuckle werd opgenomen Bijna drie jaar lang werkte hij samen met Fatty Arbuckle, totdat Joseph Schenck (die zijn aanstaande schoon vader was, Keaton had verkering met scriptgirl Natalie Talmedge. de zus van Norma Talmedge, de Grote Ster, die Schencks echtgenote was) hem waardig keurde om op eigen kracht en in een eigen studio de films te maken die hij zelf wilde maken. Twintig korte en tien lange films zou Keaton tussen 1920 en 1927 afleveren, films die hem in de ogen van het publiek op een lijn brachten met Charles Chaplin en Harold Lloyd en die nu vrijwel zonder uitzondenng tot de klassieken gerekend wordenr De rest van het verhaal is voornamelijk misère In 1927 liet Keaton zich door zijn schoonvader overhalen in vaste dienst te gaan van de nieuwe filmkolos MGM. „De grootste vergissing van mijn leven", zei Keaton later Van zaken doen wist hij niets; nooit heeft hij, zoals Chaplin en Lloyd, de rechten van zijn films bezeten Bij MGM verloor Keaton geleidelijk aan alle zeggenschap over zijn werk als ge volg van de bemoeienissen van de stu dioleiding. die hem hield aan scenario's waar hij niet achter stond en die overal op beknibbelde Alcoholisme, echt scheiding. ontwenningskuren in de jaren '30, daarna een geleidelijk herstel, een serie ondermaatse twee-akters voor Columbia en vele rolletjes in an dermans films Tot tegen het eind van de jaren '40 in Amerika en Europa de herontdekking van Keaton begon. De bekroning kwam in 1965 op het film festival van Venetië waar Buster een staande ovatie kreeg „Natuurlijk is dat prachtig", zei Keaton, „maar het komt dertig jaar te laat" Drie maanden later, op 1 februari 1966, stierf hij aan long kanker, 70 jaar oud, op zijn boerderijtje in de San Fernando Valley, Hollywood. In het speciale Buster Keaton- programma van het filmhuis kan men kijken naar „The General" (106 minu ten), „The Paleface" (20 minuten) en „Film" (15 minuten) DE GENERAAL Bij het uitbreken van de Ameri zijn die. welke berusten op be hendigheid en waaghalzerij, eigen schappen die zo'n grote rol zouden spe len in zijn langere films Keaton doet een bloedstollende sprong in een boom Hij glijdt omlaag langs een ge vaarlijke helling van 45 graden Zijn meest verbazingwekkende prestatie is het oversteken van een ravijn over een brug die bestaat uit staven op twee dra den Maar slechts enkele staven zijn overgebleven en hij moet naar de over kant kruipen, achter zich de staven wegpakkend om ze voor hem neer te leggen. Maar zelfs deze prestatie wordt overtroffen Hij is op de vlucht voor de indianen Aan de overkant van de brug gekomen ontdekt hij dat een vijandige stam hem staat op te wachten En dus springt hij in het ravijn. Toen al had hij de speciale potentie van deze gevaar lijke grappen begrepen - uitgevoerd met het gemak van adem halen, lijkt het. en zonder trucages gefilmd in alles onthullende. langdurige to taalopnamen, even openhartig als de blik van Keaton zelf." (Nr. 10, serie „Ci nema One"). THE PALEPACE Regie en scenario Buster Keaton en Eeldie Cline/Camera Algin ess- ley/Techniek Fred Gabourie Productie Comique Film Company - Joseph M Schenck Amerika 1921 zw/w ca 20 min. Scène uit: „Moord in de Orient Express" van regisseur Sidney Lumet naar het bekende boek van Agatha Christie. kaanse Burger Oorlog is Johnny Gray (Buster Keaton) machinist van locomotief The General. Hij wil zich aanmelden als soldaat bij het Zuide lijke leger, maar men wil hem niet hebben; als machinist is hij veel waardevoller. Zijn geliefde An- nabelle Lee denkt echter dat hij te bang Is om te vechten en verbreekt alle contacten. Dan wordt The Gene ral echter door de Noordelijken ge stolen en ook zijn voormalige vlam valt in - (dezelfde) - vijandelijke han den, zodat Johnny toch nog de kans heeft een held te worden. The General werd door Keaton's eigen productiemaatschappij gemaakt in de hoogtijdagen van zijn carrière. Hij was niet alleen een van de meest voor aanstaande komieken en als zodanig geliefd bij het publiek, maar hij wist ook in zijn films het onderste uit de kan te halen. Andere films die hij in deze pe riode maakte zijn o.a.: The Navigator, Go West Young Man en The Camera man. Allen stuk voor stuk meesterwer ken Later raakt hij aan lager wal, o m door de alcohol, en raakt geheel in han den van de industrie, die hem op alle mogelijke manieren misbruikt, tot haast zijn laatste dagen toe. Een van de zeer weinige uitzonderingen in deze lange trieste periode is de eerste film van Sa muel Beckett. Film, maar dan is het al bijna afgelopen. Keaton's hoofdrol is het typische „kleine mannetje" dat we ook uit de films van Chaplin zo goed kennen. Alleen maakt hij hem veel min der tragisch en sentimenteel. Hij wordt eigenlijk nooit ergens de dupe van mensen en vooral dingen dienen hem zonder dat hij er enige moeite voor hoeft te doen. Alles draait om Buster Keaton. Als er een kanon op hem wordt afge vuurd, wordt hij niet getroffen omdat zijn trein juist een bocht maakt; als hij met een sabel staat te zwaaien vliegt het ding uit elkaar zodat hij alleen het hand vat overhoudt en de rest een vijandelijke scherpschutter treft, die juist aanlegt. Zo zijn het de anderen die er van langs krijgen en Buster kan zijn gezich strak houden en zijn gang gaan alsof hij alleen op de wereld is Het verhaal, waarvan Keaton gebruik heeft gemaakt, steunt op een historische gebeurtenis Deze staat be schreven in een boekje van William Pit- tenger, een auteur die aan de Noorde lijke zijde als soldaat meevocht, „The great Locomotive Chase". Dit maakt melding van een gewaagde stunt in het jaar 1862, toen twintig als Zuidelijken vermomde soldaten uit het noorden een passagierstrein overvielen en deze kaapten voor eigen gebruik. Maar vlak voordat ze bij hun legerkamp waren aangekomen, slaagde de bemanning van de trein erin met een geleende lo comotief hun transportmiddel weer in hun bezit te krijgen. THE GENERAL Regie en scenario Buster Keaton. Clyde Bruckman/Camera J. Devereux Jennings. Bert Haines/Productie Joseph M Schenck (Buster Keaton Productions) Met Buster Keaton. Marian Mack. Glen Cavender, Jim Farley, Frederick Vroom. Charles Smith. Frank Barnes. Joe Keaton, Mike Denlin, Tom Nawm Amerika 1926 zw/w 106 min. BLEEKGEZICHT In het vroege voorjaar van 1921 had Buster Keaton een enkel gebroken tij dens de opnamen van een van zijn films. De komende maanden moest hij het wat voorzichtiger aan doen en in een aantal twee-acters ontbraken sindsdien zijn bekende halsbrekende toeren. Tot in december van datzelfde jaar „The Paleface" in première ging, zijnde de avonturen van Buster temidden van de Indianen en de blanke olieboeren. Het bleek een van zijn meest acrobatische en technisch ver fijnde films. David Robinson schrijft in zijn monografie over Keaton: „De be langrijkste stukken van „The Paleface" FILM Deze korte film zonder dialoog is een jaar voor de dood van Keaton gedraaid naar een idee van Samuel Beckett. Keaton zelf stond tamelijk onverschillig tegenover de film, waarin hij een man verbeeldt die de getuigen van zijn be staan (een hond. een kat. etc verwij dert. de bewijzen van zijn verleden (foto's) vernietigt om zich tenslotte over te geven aan het absolute niets en dan geconfronteerd te worden met de ver schrikking van zijn eigen beeltenis. Cri ticus Tom Milne schreef in „Sight and Sound" „Ofschoon Keaton steeds van achteren is gefilmd op de laatste beelden na is het onmogelijk hem tot een doelloos voorwerp te reduceren, die enigszins opgetrokken schouders en benen, als zuigers schuivend langs een kale muur „spreken" expressief. Buster is nog steeds onmiskenbaar Buster" FILM Regie Alan Scheider/Scenario Samuel Beckett/Camera Boris Kaufman. Met: Buster Keaton Amerika 1965 zw/w ca. 15 min. (Zaterdag tot en met dinsdag, iedere avond om 20.15 uur, Filmhuis Amersfoort, tel. 033-19505). Zater dagmiddag, 14.30 uur: kin dervoorstelling met Buster Keaton: The General en Paleface. Filmagenda voor Amers foort van donderdag 8 de cember t/m woensdag 14 december 1977. GRAND 1 2 - 033-14632 Deze theaters gaan begin 1978 open. GRAND 3 Dit theater gaat 15 december open. The spy who loved me. GRAND 5 „Halleluja voor een paar vuisten". 12 jaar. Dagelijks 1.45-6 45-9 15 uur. Zondag 1.45-4 15-6.45-9.15 uur. GRAND 5 „Audrey Rose", 16 jaar Dagelijks 2.00-7.00-9.30 uur. Zondag 2 00- 4.30-7.00-9.30 uur. CINEMA 1 - 033-18900 „Soldaat van Oranje", 16 jaar Met o.a Jeroen Krabbé en Rutger Hauer Dage lijks 1 30-8.00 uur. Vrij-, zater- en zon dag 1 30-6.30-9 30 uur. CINEMA 2 „Cannonball, 12 jaar Dagelijks 1.45- 6 45-9.15 uur Zondag 145-4.15- 6.45-9.15 uur Woensdag 1.45-6.45 uur. EURO - 033-33655 „Moord in de Orient Express", 12 jaar. Dagelijks 1.45-6 45-9.30 uur Zaterdag 6 45-9 30 uur Zondag 14.00-6 45-9.30 uur. Woensdag 6 45-9 30 uur DUO 1 - 033-16572 „Sex kent geen rangen. wel standen'16 jaar. Phantasmes Dage lijks 2.15-7 15-9 30 uur. Zondag 2.15- 4 30-7.15-9 30 uur. DUO 2 „Plankgas". 12 jaar Dagelijks 2 00- 7 00-9 15 uur Zondag 2 00-4.15- 7.00-9 15 uur NACHTVOORSTELLINGEN DUO 1 „Meisjes die zichzelf bedienen", 16 jaar Vnjdag- en zaterdagavond 24 00 uur DUO 2 „Bloed zien (fighting mad)", 16 jaar Vrijdag- en zaterdagavond 23.45 uur KINDERVOORSTELLINGEN EURO „De Zeebonken", vanaf 7 jaar. Zaterdag 1 00-3.00 uur Woensdag 1 45 uur.

Historische kranten - Archief Eemland

Leusder Krant | 1977 | | pagina 19