„De dolle, dwaze avonturen van Picasso": kostelijk kunststukje uit Zweden bekêrw* kijk op de film )NDERDAG 6 SEPTEMBER 1979 wart. in 1972. Opnieuw komt ..Tommy" op de eerste plaats van de hitlijsten te recht In 1973: het tweede werk van Townshend, „Quadrophenia In 1974 komt „Tommy" opnieuw als nummer één op de hitlijsten Deze keer is het de soundtrack van Kenn Russell's verfil ming van deze inmiddels befaamde pop-opera. De film zelf had intussen al een omzet gehaald van zestig miljoen dollar. The Who heeft op dat moment naar schatting 25 milioen elpee s en 18 miljoen singles verkocht In 1975 wordt Roger Daltrey onderscheiden als „the new star o( the year" voor zijn rol in Tommy. In 1977 krijgt de Who weer een platina lp voor „The Who by Numbers" en bereikt de toptien met ..Squeeze Box" Ach. de kenners weten dat allemaal en zullen het uitgebreid met de muziek, de concerten én de interviews met de groepsleden terug vinden in deze spe cifieke Who-film. die wellicht ook door de niet-Who-aanhangers als een goed brok pophistorie zal worden ervaren. Goed gefilmd, prima geluld. „The kids are alright". Indeed. (Grand 4, eerste week. alle leeftijden). DES ENFANTS GATE S Joe Lewis tijdens één van zijn rustige perioden. Scène uit „Jaguar lives". Scène uit: „The kids are alright", met The Who. Bertrand Tavernier. regisseur van onder meer „Que la Fète Commence" en „Le Juge et l'assassin" schuwt het engagement niet. Zijn betrokkenheid bij de huidige samenleving blijkt over duidelijk uit „Des enfants GStés", waarin hij een episode schetst uit het leven van een regisseur-scenario schrijver Bernard Rougerie (een zoals gebruikelijk oortreffelijke rol van de Franse topacteur Michel Piccoli). De schrijver-regisseur (autobiogra fisch?) probeert een rustig appartement te vinden, waar hij ongestoord door zijn gezin aan zijn nieuwe film kan werken. Dat kost nogal wat moeite, want hij wordt gekonfronteerd met de smerige praktijken van een huurbaas (een niet op zich staand geval). Als hij denkt daarin geslaagd te zijn, komt hij tot de ontdekking, dat het toch onmogelijk is om zich buiten te sluiten van de samenleving, waarvan hij deel uitmaakt Afgezien van de soms sto rende geluiden van de supermarkt on der hem. is het gedaan met zijn rust als hij betrokken raakt bij een aktie, die te gen de huurbaas en zijn praktijken is gencht. Voeg daarbij de aantrekkelijke buurvrouw (in de persoon van de knap pe Christine Pascal) en het is kompleet gedaan met de (gemoeds-) rust van Rougerie, die zelfs als een beroemd filmregisseur de taak op zich neemt om woordvoerder van de aktiegroep te worden. Dat is eigenlijk het hele verhaal. Een stukje uit het leven gegrepen, zoals men dan pleegt te zeggen. Een momentopname, waarin regisseur Tavernier ondanks de eenvoud van zijn thema veel bloot legt. Zaken die fout zijn In deze maatschappl|, ook al Is het bijvoorbeeld maar een betrek kelijk klein element als die huurbaas. „Des enfants Gétés" is een kleine, maar prima vertelde film. Een film, die thuis hoort In Grand 5, het oor spronkelijke arthouse theater van Amersfoort. (Grand 5, eerste week, 16 jaar). JAGUAR, DE ONOVERWINNELIJKE Het Is toch wel een tikkeltje verba zingwekkend. dat „Jaguar lives" (Jaquar de onoverwinnelijke) als een soort James Bond In Grand 3 wordt Ingehaald, zoals bekend helgrootste bioscooptheater van Amersfoort Je ziet de belangrijkheid aan deze film (die men graag afmeet aan de grootte van de zaal. waarin u voor het eerst gaat draalen) beslist niet af. Het kan best zijn, dat dit een vergissing van me is. maar „Jaguar de onoverwin nelijke" is op geen honderd stukken na James Bond (ondanks het knappe smoelwerk van Joe Lewis) en over Bruce Lee kunnen we dan helemaal gevoeglijk zwijgen, want kenners weten me altijd met heel veel vuur (en aanstekelijk fanatisme) te ver tellen. dat Bruce Lee onvervangbaar en zeer beslist niet te verbeteren was. En ze hebben ook nu weer ge lijk. Die verbinding met Bond wordt on willekeurig ook gelegd door de hoofd rolspelers in deze door de mij onbeken de regisseur Ernest Pintoff gemaakte ien- gen looi en weg ook Een piknick met Pablo Picasso in de onstuimige twintiger en dertiger jaren. Scène uit: „De dolle dwaze avonturen van Pablo Picasso". lo Picasso aan het werk, klaar om het kubisme te ontdek- op de beet in de appel, al eerder veroorzaker van een ramp... première bij is met daarnaast drie nieuwe films, waarbij we het Duo duo (duet en duel) maar niet meerekenen, ook al is ook déér elke week weer iets nieuws te beleven op het gebied van aktie, harde aktie en zachte aktie. Bijzondere aandacht deze keer voor de Nederlandse première van de Zweedse fiim „De dolle dwaze avonturen van Picasso" onder regie van de Zweedse regisseur Tage Danielsson. Een kostelijk kunststukje van deze Zweed, die samen met onder meer schilder-tekenaar Per Ahlin er in is geslaagd om een voortreffelijke persiflage te maken op het leven van de Spaanse kunstenaar Pablo Picasso. Voor de liefheb bers van aktie draait in Grand 3 de nieuwe film „Jaquar de onoverwin nelijke", waarin Joe Lewis een imitatie Bruce-Lee en James Bond tracht uit te hangen. Nieuw is ook „Des Enfants Gêtés" van de befaam de Franse regisseur Bernard Tavernier te zien in Grand 5. Tenslotte zullen de muziekliefhebbers niets tekort komen bij het kijken naar de prima in elkaar zittende dokumentaire over de groei en de bloei van de popgroep „The Who" „The kids are allright". ZWEEDSE KIJK OP PICASSO „Kunst is een leugen, die de waar heid onthult" heeft Pablo Picasso eens gezegd en het is een ge vleugelde uitspraak geworden. De Zweedse regisseur Tage Daniels son, mede-scenarloschrljver Hans Alfredson en tekenaar-schilder Per Ahlln zijn op dit thema voortbor durend aan het werk gegaan en heb ben het leven van Picasso „ge schilderd" In bonte, wervelende kleuren, In beelden, die voor zo'n negentig procent tevoorschijn kwa men uit de respectievelijke duimen van de makers. „De dolle, dwaze avonturen van Picasso" (deze week in Nederlandse première) heeft niets en toch ook alles met kunst en de kunst van Picasso te maken. Je hoeft geen kunstkenner of liefhebber te zijn om schaterend de bioscoop uit te komen. Wie denkt, dat de kunst In deze film ook maar Iets te maken heeft met de originelen, die Picasso In z'n lange leven schilderde, kan zich eveneens als bedrogen be schouwen, want de schitterende te keningen en schilderijen kwamen kleurig, fleurig, maar raak getypeerd van de verfkwast en de tekenpen van Per Ahlin, die daarmee een zeer we zenlijk aandeel heeft in het slagen van deze Zweedse persiflage op Pi casso, wiens handtekening op zich al kapitalen waard is. Het zal u dus duidelijk zijn: „De dolle dwaze avonturen van Picasso" Is geen al te serieuze film. Integendeel, wie zich niet kostelijk vermaakt bij deze film, moet beslist worden gerangschikt onder de ongeneeslijke zuurpruimen aan wie Iedere vleug humor onaan geroerd voorbij gaat De Zweedse .makers van deze ab surde persiflage serieus nemen, is on begonnen werk. Hoewel het er aanvan kelijk nog op lijkt, dat er alleen maar de draak wordt gestoken met de man, die volgens de massa zijn hele leven in een witte korte broek heeft rondgelopen ge zegend met een vrij kale kop met grij zende randjes, na enkele minuten is het duidelijk, dat de eerbied voor de „waar heid" ver te zoeken is In een flitsende aaneenshakeling van gags. ntelligente, soms geniale beeldwisse lingen en een onvoorstelbare uitbun digheid. wordt „het leven van Picasso" aan de verbijsterend gnnnixenae toe schouwer in levensechte kleuren breed uitgemeten. Van de geboorte tot aan zijn on sterfelijkheid wordt de leugen in deze film tot waarheid verheven en be roemdheden in de kunst worden in soms enkele beelden tot levensechte karikaturen teruggebracht. Tage Danielsson In een interview: „Als je naar het echte leven van Picas so kijkt, dart is dat eigenlijk heel rustig verlopen. Die man heeft zo'n 30.000 schilderijen gemaakt en daar heb je, denk ik. wel een heel leven voor nodig. Zijn biografie is daardoor nogal saai en er zijn met Picasso weinig leuke dingen gebeurd. Dus konden wij een heleboel leuke dingen verzinnen Hoe minder we van de levensloop van Picasso wisten, hoe beter dat was en daarom hebben we er ons niet al teveel in verdiept". Zelfsde episode, waarin Picasso na de oorlog openlijk sympathiseert met het commu isme. is in de film niet terug te vinden, ook al zat daar best een aar dige grap in. temeer omdat de com munisten helemaal niet zo verguld wa ren met deze schilderende kameraad, •die geen bliksem gaf om het socialisme en die tot dan (en ook daarna) als een onverbiddelijke individualist door het leven was gegaan. „We hadden besloten om tot maximaal 95 procent te liegenzeggen de makers en wie „De dolle, dwaze avonturen van Picasso" ondergaat, zal pas na afloop tot de konklusie komen, dat het inderdaad voor het allergrootste deel leugens zijn. We zien allerlei be kende kunstenaars als Eric Satie. Van Gogh (met z'n ene oor). Toulouse Lautrec. en anderen samen gezellig de kunst in Parijs bedreven, terwijl Picasso verschillende van hen in zijn leven nooit heeft ontmoet. Maar dat niet alleen: de film barst van de verzamelde vooroor delen, opvattingen, ideeën en cliché's ten aanzien van de kunst (van Picasso en anderen), kunstkenners, de steden waarin de kunst tot bloei kwam in het begin van deze eeuw en de uitspraken die al die kunstenaars al dan niet ooit in een onbezonnen ogenblik gedaan heb ben of gedaan zouden kunnen hebben De toeschouwer wordt zo overspoeld door cliché's, dat het allemaal weer nieuw, weer anders en beslist erg grap pig wordt. De bekende Zweedse acteur Gösta Ekman speelt de titelrol en leverde bo vendien verschillende grappen als we zenlijke bijdrage aan het uiteindelijk re sultaat Ekman speelt Picasso voor treffelijk. onbewogen onder de njke vloed die hem ten deel valt. Hij kreëert zijn kubisme en al zijn andere stijlen, waarmee hij wereldberoemd werd. als een volkomen toevalligheid, daarbij ijverig biigestaan door zijn vader (een eveneens excellente rol van scena rio-schrijver Hans Alfredson). die bo vendien het eeuwige leven schijnt te hebben Per Ahlin leverde de schildenjen en die zijn op zich al een bezoek aan de film waard In Zweden hebben ze er oog voor. want daar zijn alle schilderijen, glas (decor-) schilderingen e.d. uit de film te zien op een speciale tentoon stelling Ahlin is er in geslaagd om de verschillende perioden uit het leven van Picasso (de rose, blauwe periode, het kubisme) knap te imiteren. De makers van „Picasso's dolle dwaze avonturen" zeggen zelf. dat hun stijl van filmmaken enigszins lijkt op Monty Python. Persoonlijk vind ik dat niet. Het wezenlijke verschil zit. dacht ik. toch in het feit, dat de Zweden er in zijn geslaagd om een kostelijke lachfilm»-, over kunst te maken voor een breed publiek Monty Python's humor is daarentegen toch méér gericht op een eigen, ietwat beperkter publiek. Bovendien zijn er voor „De dolle dwaze avonturen van Picasso" geen ondertitels nodig, ook al worden er op z'n minst vier „talen" gesproken door de onafgebroken stroom be zoekers, die In de meest excentrieke vormen over het beeld en langs Pi casso paraderen. Zonder die talen echt te kennen begrijp je wat er wordt bedoeld, herken je de grap. Voeg daarbij de onderkoelde toon van verteller Henk Molenberg, die geluk kig niet al te veelvuldig het geheel met aanvullend gezwam opluistert en je hebt met „De dolle dwaze avonturen van Picasso" een kos telijke lachfilm, die je eigenlijk niet uit dat koude, nuchtere Zweden zou verwachten. Aanbevolen. (Euro Ci nema. alle leeftijden, Nederlandse première). THE KIDS ARE ALLRIGHT Voor de liefhebbers van de echte ouderwetse pop draait deze week in Grand 4 de muziekfilm ..The kids are allright" van Jeff Stein met in de hoofd rollen Roger Daltrey. Pete Townshend. John Entwhistle en wijlen Keith Moon (samen de befaamde popgroep The Who). ..The kids are allright" is een do kumentaire over de handel en wandel van The Who en begint tijdens het le gendarische Woodstock-festival, waarna de LP ..Tommy" van de groep op nummer 1 van de Billboard top twin tig terecht komt. The Who is in 1969 een topper. Verder in deze film Lou Reisner's or- chestrale uitvoering van Pete Towns - hend's opera met onder meer Elton John. Maggie Bell. Steve Winwood. Eric Clapton. Tine Turner en Rod Ste- OOR BERT VOS len lad- - t is AMERSFOORT - We worden deze week bijzonder verwend met iog luwe films. Of dat nu ter gelegenheid Is van de Keistadfeesten of niet s,e legoslavische films zijn er niet bil), feit is. dat er ook nu weer één lad s). Kunst heeft op mij altijd al een grote 'in' intrekkingskracht uitgeoefend. se reeg jk vorige week een boek onder in; jen, waarin stond: „Stokpaardjes Irijden is een kunst". Op dit moment en p ik dus een kunstenaar, want ik Bat over mijn stokpaardje, de kunst er' Is. Hé, bent u daar nog? Niet verder I an met andere artikelen in dit zoals "T ibruikelijk weer boeiende blad. tentjes maar 'd- De kunst dus. Ik heb voor u een de euw kunst-uiting ontdekt. „Het aan- 'n fjgen van een tuin". De Duitse inkunstenaar Hans Schiller vertelt er ,et fes over in zijn ook in Nederland ver- de elde boekwerkje "134 tuinontwerpen jn Kr grote en kleine tuinen". Ik heb me '•i' lar kostelijk mee vermaakt. Dat de yam, omdat ik ergens in mijn achter- T1" Kfd het nogal opwindende plan heb 'n ti in mijn achtertuin van vijf bij tien 'j- eter een konijnen-heuvel in te gaan thten. Via het terranumtuintje met 'ts trariums op sokkels, ingemetselde asielen en al dat fraais meer, in supe- e" Kre volzinnen vol onvertaalde Ge- e" nanismen, kwam ik dan uiteindelijk op 1jn stokpaardje terecht om met e- •eugde te berijden. Konijnen. Die leuke lapoortjes, die uffelaartjes. Die grappige, intel- ente beestjes, die Richard Adams in n Waterschapsheuvelzo treffend ischreef en bijna tot het edele mens- m verhief. Eerst aarzelde ik nog tus- dat schattige geologen-tuintje, sar ik besloot mijn verzameling mi- ralen toch maar niet bloot te stellen n de brute krachten van de Neder- idse moeder Natuur. De konijnenheuvel dus. Leest u even ee? Ons aller tuinkunstenaar Hans ihiller schrijft: „Konijnenhokken zijn de tuin niet altijd prettig". Ach, die lintjes vallen best mee hoor, maar ik I gewoon een konijnenberg. "Maar e ervan houdt kan ook iets aardigs en oois van zijn liefhebberij maken". En m begint de ellende met Schiller. irst veronderstelt hij, dat ik een beu nhaag in mijn tuin heb met daarach- r hoog opgroeiende struiken. Ik heb ien beukenhaag, zeker niet aan de raatzijde, zoals de Kunstenaar lyrisch isch rijft. „Het konijnenhok heeft vier hokjes last elkaar in drie verdiepingen, dus taal 12 hokjesIk knipper met m'n }en. Een konijne-flatgebouwtje dus. \an de achterkant van de hokken ngt een bak met beton de urine op", et toiletten voor al die konijne-plas- jes. "Het grasveldje is vooral bedoeld voor de jongen. Vanaf een „zitje onder de berken" kan het vrolijk spelen van de jonge konijntjes worden gadege slagen en vooral de kinderen zullen er graag naar kijken", schrijft ons aller Hans, de tuinkunstenaar. Jeetje, denk je dan, hoe kom ik nou aan jonge konijntjes om op dat gras te spelenMijn konijnen zijn, naar ik uit goede bron heb vernomen, van het zelfde geslacht en niet in staat om, on danks de legendarische konijne-kunst, jonkies ter wereld te brengen en ik vraag me af of die twee het wel prettig wonen zullen vinden in die kale flat, juist nu ze zo'n ruim eensgezin- swoninkje hebben gekregen in de schaduw van de denneboom na zo lang op de lijst van acute woningzoe kenden te hebben gestaan. Misschien dat zij het leuk vinden om onder de niet in mijn bezit zijnde berkebosjes naar hun imaginaire jonkies te loeren, maar ik heb m'n twijfels De tuinkunstenaar met zijn fraaie stokpaardjes wil aan die konijnenheu vel ook nog een onderaards holletje voor een, wat hij noemt, Guinees big getje toevoegen, kompleet met toe gangsbuis. Afgezet met fraaie pallisa- den en een dekseltje om het holletje „brandschoon te houden". En daar mee is de kunst volbracht. Hij voegt er nog wel aan toe, dat het hele ontwerp niet veilig is voor katten. „En," zegt hij, "het spreekt vanzelf, dat dit wat inge wikkelder huisje voor het Guinese big getje (de marmot dus, die ik niet heb) niet samen met het konijnenhok ge bouwd hoeft te worden. Het kan ook worden ingericht als apart stokpaard je". Hoe je een Guinees biggehok kunt in richten als een apart stokpaardje, dat legt ie verder niet uit, maar u begrijpt, dat ik nu vol ijver begonnen ben met de aanleg van mijn zo felbegeerde konij neheuvel. kompleet met flatgebouw en riolering voor de plasjes en de poepjes. Helaas moet het een tienjarenplan worden. Ik ben begonnen met de aan plant van een heuse beukenhaag. Ik hou er wel niet zo van, maar je moet wat over hebben voor je hobby, nietwaar? Ik ben nog bezig een rustiek plekje te zoeken voor dat berkebosje, waaron der mijn twee konijnen straks met hun dan intussen beziende ogen naar het grasveld moeten turen zonder ook maar iets aangenaams te ontwaren of het zouden de poezen moeten zijn, die al sinds mensenheugenis gebruik hebben gemaakt van dat grasveld. Eigenlijk was ik van plan om een zandheuvel in mijn tuin op te gooien, met daaronder een fiks hol, met wat buizenwerk om het die beesten niet al te moeilijk te maken, ook al had ik een deel van het graafwerk eigenlijk al aan de toekomstige eigenaars uitbesteed. Ik zie daar nu van af. Want dèt is geen kunst. Met de bouw van het stokpaard gaat het uitstekend, dank u. Ik heb al leen wat moeite met de poten, de kop en de staart. Maar dat had onze kun stenaar blijkbaar ook V. aktie-film. Donald Pleasance (uit ..You only live twice"). Joseph Wiseman (uit: ..Dr. No") en Barbara Bach (ult ..The Spy who loved me") vervullen, naast Joe Lewis als Jonathan Cross (the Ja guar) de hoofdrollen ,,De nieuwe filmexposie". zo wordt de Jaguar aangekondigd. ..Het geheel doet sterk denken aan een aaneens chakeling van een sene reclamefilmp jes, waarin de wonderlijke wereld van een filtersigaret wordt aangeprezen", verzuchtte een recensent kortgeleden In een landelijk dagblad. Joe Lewis heeft het inderdaad erg druk met reizen, van de ene fraaie plaats naar de ande re. om op een narcotica-affaire van formaat te kunnen stuiten. Wat er tot dat moment écht gebeurt in deze film, mag geen naam hebben. Want het verhaal ontbreekt. (Grand 3. eerste week, 12 jaar). HARDE EN ZACHTE AKTIE Harde en zachte aktie levert het Duo duo. of zoals ik regelmatig uit het pu bliek hoor, van duet en duel. In het weekprogramma van Duo 1 kunnen de liefhebbers hun hart (en wat al niet meer) ophalen aan ..Martine, ik kom" (wie bedenkt toch steeds dit soort ti tels?) waarin sprake is van een au pair meisje. dat meer doet dan helpen in de huishouding. In de nachtvoorstelling van Duo 1 een reprise van de bekende sexfilm „Josefine Mutsenbacher. het heetste hoertje aller tijden" van regis seur Günther Otto, een niet slecht ge maakte film over een lichtekooi uit de twintiger jaren. Harde aktie levert Bruce Li in Duo 2. waar in het weekprogramma de film ..De tijger, karate-superstar" te zien is en ook al is Li dan geen Lee. de liefheb bers komen desondanks ook in deze karatefilm aardig aan hun trekken Iets heel anders, maar niettemin barstens vol aktie. is de reprise van ..Thunder and Ligtning" (Het gedonder in de gla zen) van Roger Corman, de koning der exploitation-movies, die met David Carradine en Kate Jackson in de hoofdrollen een redelijk spannende (en soms humoristische) aktiefilm maakte over enige moeilijkheden tijdens de beruchte drank-drooglegging in de VS. Aktie genoeg KINDERVOORSTELLIN GEN In de matinee-voorstellingen van Euro Cinema kunnen de kinderen, die de film nog niet hebben gezien, zaterdag- en woensdagmiddag te recht voor Walt Disney's aardige speelfilm „Peter en Elliot de Draak". Een in het Nederland nagesynch roniseerde film, wat altijd al veel minder moeilijkheden oplevert voor het kleinere grut, dat nauwelijks een woord ondertitel kan lezen. Vandaar met een wat geruster hart: aanbevo len voor alle leeftijden, baby's mis schien uitgezonderd, ook al schijnen die ook al met een half jaar zwemmen te kunnen leren... (Euro Cinema, eerste week, alle leeftijden). filmagenda Amersfoort FILMAGENDA VOOR AMERSFOORT VAN DONDERDAG 6 SEPTEMBER T/M WOENSDAG 12 SEPTEMBER 1979 Grand 033-14632 Grand 1 UIT ELKAAR, 12. Dagelijks: 13.30 - 18.30 - 21.15 uur. Zondag: 13 30 - 16.00-18.30 - 21.15uur. Grand 2 MOONRAKER, a.l. Dagelijks: 13.30 - 18.30 - 21.15 uur. Zondag: 13.30 - 16.00-18.30 - 21.15 uur. Grand 3 JAGUAR DE ONOVERWINNELIJKE, 12 Dagelijks: 13.45 - 19.00 - 21 45 uur. Zondag: 14.00-16.30-19.00-21.45 uur. Grand 4 THE KIDS ARE ALL RIGHT, a.l. Dagelijks: 13.45 - 18.45 - 21.30 uur. Zondag: 13.45-16.15-18.45-21.30 uur. Grand 5 DES ENFANTS GATÊS (De klad in 't leven), 16. Dagelijks: 13.45 - 18 45 - 21.30 uur Zondag: 13 45-16.15-18.45-21 30 uur. Cinema 033-18900 Cinema 1 THE WARRIORS. 16. Dagelijks 13.45 - 18.45 - 21.30 uur. Zondag: 13.45-16 15-18 45 - 21 30 uur. Cinema 2 HALLOWEEN. 16. Dagelijks: 13.30 - 18.30 - 21.15 uur Zondag: 13.30-16 00-18 30-21 15 uur Euro 033-33655 Euro DE DOLLE DWAZE AVONTUREN VAN PICASSO, a.l. Dagelijks 13.45 - 18.45 - 21.15 uur. Zondag: 13.45-16.15-18.45-21.15 uur. Zaterdag en woensdag: 18.45 - 21 15 uur Euro Kindermatinee, tel. 33655 PETER EN ELLIOT DE DRAAK, a.l. Nederlands gesproken Zaterdag- en woensdagmiddag: 13.45 uur. Duo 033-18572 Duo 1 MARTINE, IK KOM. 18. Dagelijks: 14.15 - 19.15 - 21.30 uur Zondag: 14.15-16.30- 19 15-21 30 uur. Duo 2 DE TIJGER. KARATE SUPERSTAR. 12 Dagelijks 14 00 - 19 00 - 21.15 uur. Zondag. 14.00-16 15-19.00-21 15 uur NACHTVOORSTELLINGEN Duo 1 JOSEFINE MUTZENBACHER. 18 Vrijdag en zaterdagavond: 24.00 uur. Duo 2 HET GEDONDER IN DE GLAZEN, 16 Vrijdag- en zaterdagavond: 23 45 uur.

Historische kranten - Archief Eemland

Leusder Krant | 1979 | | pagina 23