„Escape trom Alcatraz Don Siegel's perfekt gemaakte ontsnappingsfilm donderdag 17 januari 1980 13 77 5cape from alcatraz schiet niet op de tandarts filmhuis ludwig introduction to the enemy kijk op de film OOR BERT VOS AMERSFOORT - „Er is nog nooit iemand uit Alcatraz ontsnapt en dat zal k niet gebeurenDat is de basis, waarop regisseur Don Siegel zijn uwste film baseerde: „Escape from Alcatraz", met Clint Eastwood in een stekende hoofdrol als Frank Morris, de man die er in slaagde om van het ruchte eiland Alcatraz te ontsnappen. Eén van de betere avonturenfilms n de laatste tijd, vanaf deze week te zien in Grand 3. Nieuw ook is de film ihlet niet op de tandarts" (The ln-laws), een als grappig aangekondigde lijkheden behoren. De oprichting van Alcatraz vond plaats in de beruchte pe riode van de gangsters, die de droog legging negeerden en half Amerika van alcoholische dranken voorzagen. De V.S. vonden een soort super-Bastille blijkbaar het enige juiste antwoord. Al catraz In de daarop volgende 29 jaar werd het gevangenisfort de enige Ame rikaanse gevangenis, van waaruit te rugkeer in de burgermaatschappij niet mogelijk was. met een maximum aan veiligheidsmaatregelen en een mini mum aan privileges voor de gevange nen. Al Capone was één der roemruchte gasten en hij werd gek van Mcatraz heeft in de afgelopen de- inia een legendarische klank gekre- 1. nadat de voormalige vuurtoren op Angel Island tegenover San Fran co plaats maakte voor een gevang- s en in 1934 de naam Alcatraz kreeg, lerika's antwoord op Duivelseiland, atraz werd de meest beruchte ge- igenis van de Verenigde Staten en llicht daarbuiten. Het had de naam volkomen ..escape-proof" te zijn. tvluchting zou beslist tot de onmoge- ZWART-wit Deze week las ik tot mijn enor me verbazing (om niet te spreken van ontegenzeggelijke verbijste ring), dat Philips uitgerekend die zwart-wit-beeldbuizenfabriek in Stadskanaal om zeep wil helpen. Kijk, multi-nationals hebben in het algemeen het beste met ons voor en daarom wil ik nu niet rot doen en Philips een handje helpen. Want ik ben bang, dat die grote jongens daar in Eindhoven geen logisch denkende manager be zitten, een logicoloog, dus. Zou dat wel het geval zijn geweest, dan zou die logicoloog ongetwij feld tot dezelfde vanzelfspre kende konklusie zijn gekomen als ik. Economie is moeilijk, iedereen weet dat en zelfs de economen laten dat elke dag weer zien door het konstant oneens met elkaar te zijn. Maar je gezonde verstand gebruiken kan toch ook? Dat kan zónder doctorstitel, echt. Kijken ze daar bij Philips eigen lijk wel televisie? Of maken ze die dingen alleen maar zonder er ver der naar om te kijkenZouden ze - net als ons burgers - regelmatig rond de buis geschaard zitten, dan zouden ze tot de volgende, zeer verrassende konklusie ge komen zijn. Neem nu bijvoorbeeld de zondag. Pak er uw TV-gids maar bij, dan weten we waar we over praten. De zondag, de dag van de rust, dat weet u allemaal, wordt in het algemeen gebruikt voor allerlei zaken, behalve voorrust. Nieuws gierig als we met z'n allen zijn, willen we zonder ophouden de wetenschap in ons opslorpen en de televisie is daar een uitstekend medium voor. TV-kursussen, do- kumentaires, noem maar op. Op zo'n simpele zondag, bijvoor beeld, komen er dan echter zéér grote problemen, waar de zéér bekwame mensen uit Hilversum en Eindhoven nog nooit van hun leven aan gedacht hebben. Dat begint al om negen uur in de morgen. Moeder zit dan al voor de buis om op Duitsland 3 te verne men, welke kursussen er in de na bije toekomst voor haar in het vat zitten. Vader lost haar om 9.15 af om zijn halfuurtje Engelse les in het Duits te volgen (goed voor je talenknobbel, zegt pa). Tot zover geen problemen, want moeder kan intussen koffie zetten en broodjes klaar maken, terwijl va der nog een halfuurtje natuurkun de kijkt na z'n Engelse les Terwijl vader en de kinderen ontbijten geniet moeder uitbundig van de kursus maatschappijleer vanaf kwart over tien. Dan beginnen de moeilijkheden, want de kinderen moeten zo nodig naar het pro gramma met de muis op Duitsland I kijken, terwijl moeder nog met genoeg van de maatschappij heeft geleerd. En opa is intussen beneden gekomen en wil toch graag naar de Eucharistieviering uit de St. Jozefkerk te Bussum kij ken, waar ie geboren is. Hij pikt er dan meteen de nieuwsuitzending voor doven en slechthorenden bij. Opa wint het deze keer met dob belen, maar het gaat allemaal niet van harte. De lunch verloopt een beetje stroef, want de grote stnjd moet nog beginnen. Om half drie brengt Nederland II de Open Schooltijd en die is als vanzelfsprekend voor moeder gereserveerd, opa doet dan een dutje, terwijl de kinderen boos op hun kamer zitten, omdat ze verdorie halverwege „De Rode Zora en haar bende" moesten af nokken voor moeder met d'r gekke kursussen, zoals „Ik heb u lief mijn Nederlands". Bah. Pa begint om half vier een hernieuwd gevecht met zijn kroost, want hij wil naar de wereldkampioenschappen op de schaats voor dames kijken en de kinderen naar de ijsshow op het andere net. Pa wint. Tot vier uur, want dan is de beeldbuis voor moeder, die met de kursus Kle ding wil beginnen en nu voorlich ting krijgt. Pa een tikkeltje woedend, want hij mist daardoor de Engelse les op Duisland 3. Pa mag zelfs niet naar „Het mense lijke lichaam" kijken, een kursus die op Kleding volgt, want moeder geeft de afstandbediening niet uit handen en schakelt handig over naar Duitsland 3 voor de Franse les. Die wil ze niet missen, zolang Pa met z'n mond vol tanden blijft staan als een simpele Franse boer hem iets wil vertellen. Om half vijf in de middag mag pa, maar dan wil ie niet meer, want hij heeft niks aan de kursus „Peuters en kleuters les 6" en ook niet aan de uitzending voor Portugese, Spaanse en Turkse arbeiders op Duitsland 3. De aardigste kin derprogramma's zijn voor de kin deren dan al geweest en die heb ben nog steeds de pest in op hun kamer, waar ze express Hilversum 3 loeihard zetten. Om half vijf be gint Studio Sport, maar dat is voor opa het tijdstip om af te dalen en plaats te nemen voor de Vesper op Nederland I. Opa wint verdorie alweer, maar kan er niks van vol gen, omdat Hilversum drie zo hard staat te loeien. Om half zeven, het avondmaal is dan nog maar tenauwernood achter de kiezen, begeven pa en de kinderen zich in de ring. De strijd gaat nu om de kursus Ruimtevaart of Sesamstraat en Cinevisie. Dat gaat nog een hele tijd door, want zo'n halfuurtje later gaat het tussen Studio Sport en Lassie enOpa gaat naar bed Enfin, grote jongens daar in Eindhoven, jullie hebben het nu zeker wel begrepen. Die fabriek in Stadskanaal, die moet blijven, dat is duidelijk. Want er gaan teveel gezinnen naar de knoppen zonder die broodnodige extra zwart-wit- tv's. made in Holland. In Stadska naal kunnen ze nog jéren vooruit. Want het is duidelijk, dat de rust alleen maar wederkeert als moeder en de kinderen hun eigen zwart-wit toestel hebben, en opa zo'n draagbare voorop de bedde- rand, zodat pa tenminste rus tig, zonder steeds gestoord te worden, van zijn Kleurentelevisie kan genieten. En eigen fabrikaat is werk waard. Vaker de televisie gids lezen, daar in Eindhoven, dat helpt, echt V. film met Peter Falk en Alan Arkin In de hoofdrollen (Grand 4). Luchino Vlsconti's „Ludwig", met Helmut Berger, Trevor Howard en Romy Schneider is te bewonderen in Grand 5. In de matinee-voorstellingen van Grand 1 kan men lachen om dat gekke Kevertje Herbie in „The Love Bug", terwijl in de avondvoorstelling de ernst aan bod komt met de formidabele film van Francis Coppola „Apocalypse Now" Moordbandiet Jean Paul Belmondo zit voor de derde week in Grand 2. waar hij de Rivièra uitmest en „maffia-vrij" maakt. Voor hen. die alleen maar „tikke-takke-tok" willen zien zonder een noemenswaardig verhaal, kunnen nog steeds terecht in Cinema 1, waar Bud Spencer en Terence Hill bezig zijn in hun tot nu toe slechtste film „Vier vuisten op safari" Blijkbaar doet bij dit edele knokduo kwaliteit niet ter zake, want hele drommen Amersfoorters zijn er niet weg te slaanIn Cinema 2 is Lee Majors in aktie in de vakkundig gemaakte avonturen-film „Steel" (Mannen van staal), waarin een groep ongeregeld (maar vakkundigen) zich bezig houdt met moderne staalbouw, hoog in de lucht. Even vakkundig is „Het geheim van Bear Island", voor de vijfde week alweer te zien in Euro Cinema. Een ijzig avontuur in het hoge noorden In de matineevoorstellingen van Euro op zaterdag- en woensdag middag is het de beurt aan Popeye. die allerlei dolle avonturen beleeft De ge bruikelijke porno in Duo 1 is de komende week gewijd aan „Erections", waarin een etentje een aardig dessert mee krijgt en „Porno-fantasieèn van een Nymfomane met wat men noemt Mark Stevens. Amerika's sex-idool nummer 1in de hoofdrol. Gemaakt door regisseur Steve Carter, die op dit terrein het nodige goede werk heeft verricht en bekend werd door „Lickity Split". Duo 2 heeft twee herhalingen: „The Magnificent Seven" en ..Cleopatra Jones en het gouden casino" (nachtvoor stellingen). één der beruchte maatregelen, die op Alcatraz werden getroffen: absolute stilte. De bewaking was optimaal: één bewaker op drie gevangenen in tegen stelling tot de gebruikelijke 1 op tien- norm. De grootste kwelling voor de ge vangenen moet wel het feit zijn ge weest. dat zij dagelijks - tijdens het luchten-een magnifiek uitzicht had den op San Francisco, waar de vrijheid lag. In totaal zijn er veertien pogingen ge daan om van de Rots te ontsnappen. Hierbij waren 39 mannen betrokken, waarvan 26 bijna-ontsnapten weer werden gepakt, zeven „op de vlucht" in de rug werden geschoten en drie ver dronken in de oceaan, gegrepen door de uiterst gevaarlijke zeestromingen, die om het eiland leiden. Alcatraz beantwoordde dus aan de verwachtin gen van de Amerikaanse justitie. Tot 1962. Op dat moment slaagden drie mannen er in om te ontsnappen Zij verdwenen en er is nooit meer een spoor van hen gevonden. De namen: Frank Morris, Clarence en John Anglin. De faam van Alcatraz was gebroken. Tegenstanders van deze ..escape- proof" gevangenis kwamen opnieuw in het geweer om te proberen een einde te maken aan de onmenselijkheid van de Rots Het lukte, maar zoals vaak in de Verenigde Staten het geval is. omdat het dichten van de „ontspannings-ga- ten" teveel zou gaan kosten: 4.5 miljoen dollar. Dat zou de dagprijs van de ge vangenen, op dat moment 90 dollar, aanzienlijk hebben verhoogd, terwijl voor die negentig dollar het Waldorf Astoria hotel in die dagen met plezier een kamer beschikbaar zou stellen. Dat werd het einde van Alcatraz In 1963 werd de meest beruchte en gevreesde gevangenis van Amerika gesloten. Sindsdien is het een zeer bekende toe ristenplaats geworden, nadat in 1973 het eiland werd heropend. Het is de meest populaire attractie van noord- Californië. Bijna een miljoen bezoekers per jaar. De film „Escape from Alca traz" heeft die belangstelling nog eens aanmerkelijk vergroot. Regisseur Don Siegel en scena rioschrijver Richard Tuggle besloten de roemruchte ontsnapping van Frank Morris, Clarence Anglin en John Anglin te verfilmen en baseer den het scenario op het gelijknamige boek van J. Campbell Bruce. Deze week is „Escape from Alcatraz" in Grand 3 te zien. Hoewel Don Siegel in het algemeen een vakkundig filmer genoemd kan worden, heeft hij toch nooit de hoogten bereikt die nodig zijn om boven het B- film-niveau uitgetild te kunnen worden. De films die hij maakte behoorden echter wel tot de beste in z'n genre, zoals „Invasion of the Body Snat- chers", door kenners nu met enige weemoed van de plank gehaald om met de remake te kunnen vergelijken. „Charley Varrick" (met Walter Mathau), „The Black Windmill" (met Michael Caine), „Telefon" (Charles Bronson). Coogan's Bluff (Clint Eastwood), „Two mules for Sisters Sarah" (eveneens met Clint en niet te vergeten de inmid dels befaamde „Dirty Harry"-film. Met „Escape from Alcatraz" maakte hij een film. waarmee hij zijn nauwgezet vakmanschap voor goed bevestigde Opnieuw met Clint Eastwood in de hoofdrol is „Escape from Alcatraz" een van het begin tot het einde spannende film geworden, ondanks het feit. dat de intrige vrij simpel is. en de dialogen tot een minimum worden beperkt. En bo vendien zou je kunnen zeggen, dat Siegel minder aktie in deze film heeft gestopt, dan we van hem gewend wa ren. Desondanks of juist daardoor-u mag kiezen-is „Escape from Alca traz" een zeer boeiende film geworden, waarin Clint Eastwood excelleert door formidabel goed spel. Zijn grote tegen stander is direkteur Warden van Alca traz, een rol van Patrick McGoohan, die - ironie - in de zestiger jaren enorm succes scoorde met zijn TV-serie „De Gevangene". Warden is er op uit om het de gevangenen zo zuur mogelijk te ma ken (en dat is al bijna onmogelijk), maar heeft aan Frank Morris (Clint Eastwood) een harde noot te kraken. Morris is een keiharde, die niet zicht baar onder de indruk raakt van het on vermijdelijke eindpunt, die de Rots voor de misdadiger is Vanaf het eerste be gin weet Morris, dat hij een vluchtpo ging zal doen Direkteur Warden ver moedt het. weet het eigenlijk. Het is dit kat en muis-spel, dat als een rode draad door het verhaal loopt 'Opvallend daar bij is ook. dat Siegel voor zijn doen extra aandacht heeft besteed aan de karak ters van de hoofdfiguren. Dat alles - met de toch wel enige aktie-momenten, zeker tegen het slot-maakt „Escape from Alcatraz" tot een boeiende, haast dokumentaire-achtige avonturenfilm, waarin met uiterste precisie, met oog voor details, de voorbereidingen tot de ontsnappingen door de camera wordt gevolgd. Op 18 januari 1960 wordt Frank Mor ris de best beveiligde gevangenis van Amerika binnengebracht Alcatraz, gevestigd op het gelijknamige rots eilandje in de Baai van San Francisco Alcatraz had toen de reputatie, dat er nog nooit iemand van was ontsnapt Zij die het toch probeerden werden of weer gepakt of gedood. Bij zijn aankomst maakt Morris kennis met een paar van zijn mede-gevange nen, o.a. Lakmoes een opgeruimde Ita liaan. die er in zijn cel een muis op na houdt. English en wegens moord tot le venslang veroordeelde neger en Doe een rustige gevangene, die Morris uit legt dat na 20 jaar gevangenisstraf al leen het schilderen hem op de been houdt (Roberts Blossom) Morris kruist ook het pad van Wolf (Bruce Fischer), een agressieve „kil ler", die in de nieuweling Morris een welkome uitlaat ziet voor zijn sexuele noden. Morris slaat hem neer en wordt overgebracht naar een strafcel in Blok D. evenals Wolf Deze beweert Morris dat hij Alcatraz niet levend zal verlaten. Wanneer Morris na enige tijd weer in zijn oude cel terugkeert, maakt hij ken nis met zijn buurman Butts en met de broers John en Clarence Anglin, die Morris nog kent van een vorige ge vangenis. waar hij uit ontsnapte (Jack Thibeau en Fred Ward) Langzaam begint zich in het brein van Morris een ontsnappingsplan te vormen. Samen met Butts en de ge broeders Anglin wordt er stap voor stap een plan uitgevoerd. (Eerste week. Grand 3.112 minuten, 16 jaar) Frank Morris (Clint Eastwood) in gevecht met Wolf (Bruce M. Fischer) in „Escape from Alcatraz". Regisseur Arthur Hiller, de maker van de best-seller „Love Story", heeft met „The ln-laws" gemikt op een komedie, waarin het gaat om de sjoemelaar Vin- ce Ricardo (Peter Falk) wiens dochter op het punt staat te gaan trouwen met de zoon van een keurige tandarts, die wordt gespeeld door Alan Arkin. Wat krijg je dan? Juist, een botsing tussen twee werelden, met alle narigheden van dien. waarbij zelfs de CIA wordt betrok ken. Op zich een redelijk goed ge maakte komedie, zonder dat je juichend na afloop de bioscoop verlaat. Een aar dige film, sympathiek, maar meer ook niet, waarbij Peter Falk voor een niet onbelangrijk deel het verhaal draagt, hoewel ook Alan Arkin in komische films prima tot zijn recht komt. ..Schiet niet op de tandarts", voor een avondje preten tieloos amusement. (Eerste week, Grand 4. alle leeftijden) Scène uit „Escape from Alcatraz". De in 1976 overleden Italiaanse re gisseur Luchino Visconti werd onder meer befaamd door zijn film „Dood in Venetië" en „Violence and Pas sion". Nog vóór „Dood in Venetië" verfilmde hij in 1972 het levensver haal van „Ludwig", de Beierse ko ning. Hij sloot zijn filmcarrière af met „L'lnnocente". Visconti behoort niet tot de com merciële regisseurs, ook al werden ver schillende van zijn werken desondanks ook voor een groter publiek een begrip. Zijn verfilming van het leven van Lode- wijk de Tweede van Beieren, vanaf zijn kroning tot aan zijn verdrinkingsdood, heeft overigens nogal wat voeten in aarde gehad Want lang na zijn dood is koning Lodewijk II (1845-1886) in zijn geboorteland Beieren een als een af god aanbeden vorst. En Visconti wilde zo kompleet mogelijk zijn en daarom ook de homosexuele kant van deze (toeristisch gezien nog goud waard zijnde) koning belichten. De „Köning- Ludwig-Klub" (u leest het goed. de man heeft nog steeds een aktieve fanclub), was daar uiteraard sterk tegen gekant, maar de nakomelingen van de koning gaven hun toestemming en zo mocht Visconti ruimschoots gebruik maken van de paleizen, waarin zich het leven van deze eigenzinnige Beierse vorst af speelde Het resultaat is echter, ondanks de ontegenzeggelijke schoonheid in de beelden, een toch vrij langdurige voort kabbelende film, die best wat korter had gekund, zonder aan kracht en zeggen schap in te boeten Totaal duurt de film 183 minuten (en dat is ruim drie uur). In Amerika is de film zo'n twaalf minuten ingekort om de inmiddels overbekende redenen, terwijl in Duitsland de film in sterk verkorte versie werd vertoond (drie kwartier). Zo kort hoeft het nou ook weer niet, want in feite is „Ludwig" een beeldschone film ondanks de tekort komingen Visconti maakt zeer geraf fineerd gebruik van de machtige de cors. terwijl Helmut Berger als Ludwig een formidabele rol speelt. Ludwig was een koning, die zocht naar de alsolute schoonheid Het is Vis conti geweest, die dat zoeken naar die schoonheid in beelden voor schoon heid en theater heeft omgezet Voor de liefhebbers van Visconti een film om zeker niet te missen, ondanks de lange zit. Gelukkig zijn de meeste bioscoopstoelen in Amersfoort daar wel op berekend. (Grand 5. eerste week. 16 jaar) Zaterdag a.s. - het Filmhuis staat nog steeds in het teken van de derde wereld - kan men kijken naar de Jane Fonda-film „Introduction to the ene my." Als voorfilm wordt een kort verslag gedraaid van Jane Fonda's bezoek aan Nederland in januari 1975, nu vijf jaar geleden. Jane Fonda, Tom Hayden en cineast Haskell Wexler reisden voorjaar 1974 naar Vietnam en filmden hun tocht van Hanoi naar Quang-Tri (ten zuiden van de zeventiende breedtegraad). De film vormt een ooggetuigenverslag over een volk. dat zijn dorpen en steden her bouwt. en dat onder voortdurende oor logsdreiging. haar gemeenschap op de toekomst voorbereid. De Vietnamezen benadrukken meer dan ooit voor de Amerikaanse bezoekers hun ge voelens en hoop en verschaffen nieuwe mogelijkheden om een inzicht te krijgen in hun dagelijks leven. In plaats van de vijand te willen vergeten, willen ze hem ontmoeten. Via gesprekken en inter views in „Introduction to the enemy" schreven Vietnamezen een visuele brief over zichzelf Men komt in de film zowel gewone mensen als officials te gen. verder dichters, artsen, boeren, en arbeiders. Men verneemt hoe zij de Franse en Amerikaanse legers tiental len jaren hebben kunnen weerstaan, wat voor gemeenschap ze willen op bouwen en hoe het is je huis voor de twaalfde keer te moeten opbouwen we gens bombardementen. Of hoe men straaljagers met jachtgeweren kan neerhalen Introduction to the enemy neemt je mee naar de steden en naar het platteland, naar crèches en naar de zoutpannen. Men steekt de grens over naar Zuid-Vietnam en ziet hoe de oor log daar nog steeds voortduurt Het is een film voor hen. die nieuwsgierig zijn naar het Vietnamese volk en van groot belang voor hen, die de publieke opinie trachten te mobiliseren tegen im perialistische agressie in Indo-China De geschiedenis van het Vietnamese volk is een bevrijdingsoorlog, die al meer dan duizend jaar duurt. Opstan den tegen de feodale overheersing door de Chinezen, verzet tegen de Franse koloniale expeditielegers, ge durende de Tweede Wereldoorlog te gen de Japanners en daarna weer te gen de Fransen, die uiteindelijk in 1954 bij Dien Bien Phoe definitief en grondig werden verslagen Bij de konferentie van Geneve werden de strijdende par tijen gescheiden door een voorlopige demarkatielijn (de zeventiende breed tegraad) en er zouden in 1956 verkie zingen gehouden worden Amerika tekende de akkoorden niet. maar beloofde ze te zullen respekteren In plaats daarvan installeerde ze een pro-Amerikaanse diktatuur. die voort ging de westerse belangen te steunen en de bevolking te onderdrukken. Hoewel de Amerikanen hun troepen macht in Vietnam opvoerden, konden zij het verzet niet breken. In 1973 werd Amerika verplicht de uiteindelijke nederlaag in te zien en be gon langzaam zijn troepen terug te trekken. Miljoenen dollars steun bleven naar Thieu gaan ter „Vietnamisering" van de oorlog. Mei 1975 was de maand van de bevrijding Door de totale in eenstorting van het militaire apparaat van het Thieu-bewind konden de troe pen van het bevrijdingsfront snel door stoten en bevrijdden op 1 mei 1975 Sai gon. filmagenda Filmagenda voor Amersfoort van don derdag 17 januari t/m woensdag 23 ja nuari 1980. Grand: telefoon 033-14632 GRAND 1 The Love Bug Zaterdag, zondag en woensdag: 13 30 uur. Alle leeftijden. GRAND 1 Apocalypse Now Dagelijks 13.30 en 20.00 uur; zaterdag en woensdag 20.00 uur; zondag: 15.30 en 20.00 uur 16 jaar GRAND 2 'n Moordbandiet Dagelijks: 13.45, 18.45 en 21.30 uur; zondag 13.45. 16 15. 18.45 en 21 30 uur. GRAND 3 Escape from Alcatraz Dagelijks: 13.45, 18.45 en 21.30 uur; zondag 13 45, 16.15. 18 45 en 21 30 uur. 16 jaar GRAND 4 Schiet niet op de tandarts Dagelijks. 13.30,18.30,21 15 uur; zon dag 13 30. 16 00. 18.30 en 21.15 uur Alle leeftijden. GRAND 5 Ludwig Dagelijks: 13.30 en 20.00 uur. 16 jaar Cinema: telefoon 033-18900. CINEMA 1 De vier vuisten op Safari Dagelijks: 13 45. 18 45 en 21.30 uur; zondag: 13 45. 16.15. 18 45 en 21.30 uur. Alle leeftijden. CINEMA 2 Mannen van staal Dagelijks: 13.30.18 30,21.15 uur; zon dag 13 30. 16 00, 18.30 en 21 15 uur. 12 jaar Euro: telefoon 033-33655 EURO Het geheim van Bear Island Dagelijks: 13 45, 18.45 en 21.15 uur; zondag 13.45, 16 15. 18.45 en 21.15 uur; zaterdag en woensdag: 18.45 en 21.15 uur. 12 jaar. EURO kindervoorstellingen Popeye s dolle avonturen Zaterdag- èn woensdagmiddag: 13.45 uur. Alle leeftijden. Duo: telefoon 033-16572 DUO 1 Erections Dagelijks: 14 45. 19.15 en 21.30 uur; zondag 14 15. 16.30, 19 15 en 21.30 uur. 18 jaar. DUO 2 The Magnificent Seven Dagelijks; 14.00. 19.00 en 21.15 uur; zondag 14.00, 16 15, 19 00 en 21.15 uur. DUO nachtvoor8telllngen DUO 1 Pornofantasieën van een nymfoma ne Vrijdag- en zaterdagavond: 24.00 uur. 18 jaar DUO 2 Cleopatra Jones en het gouden ca sino Vrijdag- en zaterdagavond: 23 45 uur. 16 jaar.

Historische kranten - Archief Eemland

Leusder Krant | 1980 | | pagina 13