Weinig nieuws in Amersfoort
kijk op de film
FILMENQUÊTE WIJST UIT:
Bioscoopbezoekers
zijn in Amersfoort
redelijk tevreden
en
DONDERDAG 26 MAART 1981
kijk op de film
14 >N
DOOR BERT VOS
AMERSFOORT - Deze week weinig nieuws in Amersfoort. Acht films wor
den geprolongeerd, terwijl in Cinema 2 een reprise wordt gegeven van de film
„What's new pussycat" met Peter Sellers en Woody Allen, een film uit 1965.
Regisseur Clive Donner is er de maker van en naast Sellers en Allen zijn er
nog tal van andere befaamde acteurs en actrices in te zien, zoals Romy
Schneider, Ursula Andress, Capucine, Paula Prentiss en Peter O'Toole. Het
verhaal draait rond journalist Michael James (Peter O'Toole), die problemen
heeft met vrouwen (ze vallen wat al te gemakkelijk voor hem) en daarom een
psychiater (Peter Sellers) raadpleegt, die echter al net zo gek is.Van het
één komt het ander en het resultaat is een dolle boel. waarin allerlei zaken
overhoop worden gehaald, uitgewerkt in een mengsel van stijlen. Een ietwat
banale kolderkomedie, waarin lang niet alle grapjes even leuk zijn. Het ac
teurs-debuut van Woody Allen, die daarna gelukkig heel wat betere films op
zijn naam zette.
FILMHUIS
In het Amersfoortse filmhuis draait
van zaterdag tot en met dinsdag de Ne
derlandse dokumentaire ..Donna, vrou
wen in het verzet van Yvonne Schol
ten. Het is een film over de kloof tussen
de feministen aan het begin van de
eeuw en de vrouwen in de boeren- en
arbeidersbeweging van toen, vrouwen
en het fascisme (dat in 1922 in Italië al
haar intrede deed), het verzet tegen dat
fascisme en de partizanenstrijd, het
„vrouwenvraagstuk" in de grote linkse
partijen van na de oorlog en het feminis
me van nu.
Vooraf aan deze film „Burobruiden"
van Kathleen Darby, eveneens een Ne
derlandse produktie. „Burobruiden" is
een kijk op de rol van vrouwen in één
van de meest traditionele beroepen die
door hen uitgeoefend worden, namelijk
dat van secretaresse. De film laat zien
dat de rolverdeling tussen baas en se
cretaresse exact hetzelfde is als de
man-vrouwrelatie in onze maatschap
pij De vrouw speelt de passieve, onder
steunende rol, de man de aktieve, do
minante De film stelt de vraag wat is
een secretaresse?
(Filmhuis, zaterdag t/m dinsdag,
20.15 uur.)
FILMHUIS-NACHT
In de reeks „Zwitserse films in de
maartse nachten" brengt het Filmhuis
zaterdagavond laat de Zwitserse speel
film „Les Indiens sont encore loin" van
Patricia Moraz, met o.m. Isabelle Hup-
pert in de hoofdrol.
Een schoolmeisje van 17, Jenny
Kern (Isabelle Huppert), wordt dood in
de sneeuw gevonden. De film geeft een
beeld van de laatste week in het leven
van dit mysterieuze meisje, dat door
haar vriendin Lise Biazzi (Christine
Pascal) in de volwassen wereld wordt
gehaald. Maar hoe is het mogelijk dat
Jenny de dood heeft gevonden9 En
door wat voor een wereld en wat voor
omstandigheden werd ze gedood?
Jenny mag dan een plezierige glim
lach op haar gezicht hebben gehad, in
werkelijkheid was ze niet zo aardig Ze
was het soort persoontje waarvan men
zegt „Je moet haar kennen' Haar
houding werd vaak voor koudheid aan
gezien door haar omgeving In feite was
ze kwetsbaar en door een lange, en
eenzame jeugd bij haar grootmoeder is
ze absoluut onberekenbaar geworden
Ze gaf niet toe aan een emotie als „ge
negenheid". niet uit trots, maar omdat
ze niet geleerd had of in staat was vra
gen te stellen en diep over iets na te
denken Ze had ook een opgeruimde
natuur, maar in de hedendaagse wereld
komen de vragen vóór het liefhebben.
OPVOLGER BRUCE LEE?
Als we de filmmaatschappij 20th
Century Fox moeten geloven, is de zes
voudige karate wereldkampioen Chuck
Norris de onbetwistbare opvolger van
de inmiddels legendarische Bruce Lee
Binnenkort zal hij te zien zijn in twee
films, „A force of one" (geregisseerd
door Paul Aaron). In die film ook Jenni
fer O'Neil en Ron O'Neal, en „The Oc
tagon" van regisseur Eric Karson met
verder Lee van Cleef en Karen Carlson.
In de Verenigde Staten waren deze
films een succes en werd Chuck Norris
de nieuwe held van de jaren tachtig ge
noemd. Overigens is Norris al eerder in
een speelfilm te zien geweest. Met
Dean Martin in „The Wrecking Crew"
Chuck Norris, de opvolger van Bruce Lee?
(een Matt Helm-film) en met wijlen Bru
ce Lee in „The return of the Dragon",
waarin Norris een briljant staaltje van
karate-choreografie liet'zien
VROUWEN ALLER LAh
DEN
Vrijdag 13 maart 1981 vond in Bat^
Ion in Den Haag de première plaats v
de film „Vrouwen aller landen" die
cineaste Mady Saks maakte van de v\
reldconferentie van de Verenigde fs
ties over de positie van de vrouw in ji
1980 in Kopenhagen. Mady Saks on
ving de opdracht voor deze film van h
ministerie van Cultuur, Recreatie i
Maatschappelijk Werk en de Voorlid
tingsdienst Ontwikkelingssamenwe
king van het ministerie van Buitenlani
se Zaken. Tevens vond de presental
plaats van de gelijknamige brochur
waarin uitgebreide informatie te vinde
is over de resultaten van de conferent
en impressies van de deelneemsters
De film „Vrouwen aller landen" isl
huur bij de Filmotheek van de Rijkj
voorlichtingsdienst, Anna Paulown
straat 76, 2518 BJ s-Gravenhage, teli
foon 070-614181 en bij Cinémien, An
stel 256a, 1017 AL Amsterdam, teli
foon 020-279501 De brochure kan
uitsluitend schriftelijk - worden aangi
vraagd bij de Voorlichtingsdienst va
het ministerie van CRM, Postbus 54CH
2280 HK Rijswijk. De brochure is qrati
POLYGOON JOURNAAL
Inhoud Polygoon Journaal no.
1981 Naar aanleiding van de boeke
week die van 26 maart tot en met 4 apt
wordt gehouden, besteedt Polygoo
Journaal aandacht aan de verschillet
de manieren van boekbinden zoals hi
machinale boekbinden, het handboel
binden en het kunstboekbinden.
In kleur brengt het journaal een.ve
slag van de Eurotop in Maastricht wa;
gedurende twee dagen delegaties i
tien landen van de Europese Gemeei
schap gemeenschappelijke probleme
bespraken zoals de werkloosheid i
het visserijbeleid.
Het journaal wordt aangevuld met ir
formatie uit de ons omringende landei
Veel animo voor filmclub en
nachtelijke film-marathons
DOOR BERT VOS
AMERSFOORT - Een groot percentage
deelnemers aan de jaarlijkse filmenquête
van dit blad voelt voor het oprichten van
een (besloten) filmclub. Of, zoals één
deelnemer het kernachtig uitdrukte: „Ja!
En dan de kontributie zó hoog, dat de
bioscoopbezoekers worden geweerd en
de echte filmkijkers ongestoord naar een
film kunnen kijken.'' De meeste filmlief
hebbers, die „ja" tegen een filmclub zel
den hebben er méér voor over dan 25,-
per jaar kontributie. „Net zoveel als nodig
is om goede films te kunnen draaien",
omschreven velen hun bijdrage. Gezien
deze uitkomst Is het eigenlijk merkwaar
dig, dat nog nooit iemand op het Idee is
gekomen om met een filmclub te starten.
Wij zullen in ieder geval een lijst met na
men van voorstanders samenstellen en
die lijst laten circuleren. Misschien dat er
dan iets van de grond kan komen.
FILMMARATHON
De belangstelling voor regelmatige film
marathons in de nacht is evenmin gering
Naar voorbeeld van de grote steden wordt
een nachtelijke film-marathon in Amersfoort
EEN GOEDE KEUS.
Hel was toch wel bijzonder vermoeiend
geweest, maar alleszins de moeite waard
Ome Karei en tante Jeanne hadden het rusti
ge platteland verruild voor een dagje Am
sterdam. Keurig gebracht door bus-trein en
tram. De Hiswa. Want oom Karei had zijn
zinnen op een bootje gezet.
Een logische keus eigenlijk, want sinds die
twee van hun verdiende rust genoten in hun
tweede huisje aan de waterkant, was Karei
een beetje uitgekeken op het vissen. Wie zo
lang aan het water zit wil er ook wel eens van
proeven, nietwaar7 Aanvankelijk gingen de
gedachten uit naar een roeibootje om de
hengel wat verderop op de plas uit te kunnen
gooien, maar het tweede-handsje dat ie had
gekocht, bleek zo lek als een zeef te zijn en
de toch niet onhandige vingers van oom Ka-
rel bleken toch niet meer buigzaam genoeg
te zijn om die lekkage adekwaat en voorgoed
te stoppen
aNu had een goede kennis van hem wel
aangeboden om dat klusje eventjes te kla
ren. maar die kennis was loodgieter en had
nu niet bepaald een goede naam opge
bouwd in het wegwerken van lekkages Was
bovendien nog prijzig ook. Nee, oom Karei
had het zekere voor het onzekere genomen
en was gestopt met hozen.
Amsterdam dus Wat ze ook hadden ver
wacht. met zulke grote kanjers van schepen
en zeker niet zo veel Tante Jeanne had nog
gezegd, dat ze best genoegen nam met zo 'n
piepklein schuitje, maar toen oom Karei al
dat blinkends zag. was 't ie niet meer te
houden Trapje op. trapje af. voorondertje in,
voorondertje uit Fier achter het roer, terwijl
de welwillende verkoper hem een schipper
spet op z'n grijzende krullen duwde
De grote schrik kwam pas. toen Karei de
prijs vroeg van ..die aardige tobbe Daar
was z 'n kennis db loodgieter niks bij. Twee
ton voor die verzameling gelakte schrootjes!
Je had er dan wel een 150 pk motor bij. maar
zó hard hoefde het van oom Karei nou óók
weer niet. Op z 'n vraag hoe snel vissen in het
algemeen kunnen zwemmen, moest de ver
koper verbouwereerd het antwoord schuldig
blijven, maar voor Karei was dat essentieel.
Want het had natuurlijk geen enkele zin om
zo n snelle boot te kopen, als de vissen je
niet bij konden houden. ..Maar u kunt toch
gewoon stil op het water gaan liggen en rus
tig uw hengeltje uitgooien?" opperde de ver
koper. Die opmerking maakte het er al niet
beter op, want heel toevallig heeft oom Karei
een joekel van een hengel en stil op het
water liggen leek hem maar niks.
„U kunt natuurlijk 's nachts op de boot
blijven overnachten", vertelde de verkoper
enthousiast en troonde hen mee naar de
nachtverblijven diep in de buik van het
scheepke. Oom Karei begreep er geen
snars van. Wie gaat er nou s nachts vanuit
z'n bed vissen? Bovendien was dat raampje
gevaarlijk dicht ter hoogte van de waterlijn
gesitueerd ..Een fikse golf en je hebt in je
bed gepiest, zei hij, wat hem op een venijni
ge blik van tante Jeanne kwam te staan, die
dergelijk onkiese taal nog nooit van haar le
ven had getolereerd ook al was ze dan
enigszins aan het taalgebruik van haar ge
liefde. vissende echtgenoot gewend ge
raakt
Het schitterende jacht van twee ton was
niet besteed aan oom Karei, ook al vond
tante Jeanne, dat er zulke schattige gordijn
tjes inhingen.
Een tikkeltje moedeloos liep het tweetal
daarna langs de opgetuigde stands van de al
even moedeloos geworden verkopers, voor
wie de welvaarsstaat van weleer duidelijk
plaats had gemaakt voor de ramp van nu,
waar zelfs Lloyd's nog geen verzekering
voor had uitgevonden
Toch waren ze niet voor niks naar Amster
dam getogen Juist op het moment, dat Karei
mokkend had toegegeven, dat de tocht op
een mislukking was uitgelopen, werd zijn
oog getrokken door enkele aardige, kleine,
maar vooral eenvoudige zeilscheepjes De
verkoper had het druk, maar had toch even
tjes tijd voor oom Karei en tante Jeanne Hij
drukte hen een folder in de hand en mompel
de een prijs
Dat gaf de doorslag.Verkocht", riep Ka-
rel opgewonden Want dat was andere koek
dan die opgefokte snelheidsmonsters.
Oom Karei is nu aan het oefenen. Op zijn
zeilplank Het gaat al aardig, alleen heeft hij
nog wat moeite om de hengel stil te houden.
..Maar alles kun je leren", had Karei man
moedig gezegd, toen hij voor de zoveelste
keer de modder van de plas in dook. En
zinken kan de boot niet, had hij vergenoegd
vastgesteld. Een koopje
op prijs gesteld Op de vraag welk genre
films dan gedraaid zouden moeten worden,
kwamen verschillende antwoorden De
meeste stemmen gingen naar aktiefilms
(van bijvoorbeeld één bepaalde regisseur),
naar science fiction, thrillers en komedies
Maar ook werden suggesties gedaan als:
alleen Nederlandse films (bijvoorbeeld van
Bert Haanstra) of: alleen van Franse regis
seurs. Verder genoemde regisseurs Hitch
cock, Kubrick, Friedkin Brian de Palma. Ac
teurs Mel Brooks, Clint Eastwood. Woody
Allen
Een marathon met politieke films wordt
door sommigen op prijs gesteld, anderen
zien veel in een reeks Spaanse of Italiaanse
films. In het algemeen vond men toch al, dat
de Italiaanse film er de laatste tijd slecht
afkomt
JEUGDFILM
Het is bekend, dat er in verhouding tot de
films voor volwassenen erg weinig nieuwe
jeugdfilms worden gemaakt Het gevolg
daarvan is. dat de bioscoop-exploitanten
vaak dezelfde film weer terughalen om die
nog eens te draaien Sjors en Sjimmie, Dik
Trom en de Walt Disney-films zijn daarbij
favoriet De films worden meestal vertoond
in de matinee-voorstellingen van Euro op
zaterdag- en woensdagmiddag De laatste
tijd ook op zondag en ook in andere Amers
foortse bioscopen. „De bende van hier
naast" (voor een deel in Amersfoort opgeno
men) draait in deze matineevoorstellingen
(ook op zonag) al sinds de Kerst, evenals de
Aristocats Dat betekent, dat er een fikse
belangstelling is voor jeugdvoorstellingen
Op onze vraag, of jeugdfilms (of films voor
alle leeftijden) ook op andere dan de huidige
tijdstippen gedraaid moeten worden, ant
woordden de meesten. op zondagmorgen of
zondagmiddag Dat sluit dan aan bij de mo
gelijkheden in de grotere steden, waar ver
schillende bioscopen inderdaad een zon
dagmorgenfilmprogramma bieden voor alle
leeftijden
Toch vond de meerderheid van de inzen
ders. dat het aanbod van jeugdfilms op dit
moment in Amersfoort voldoende is.
FILMKEURING
Onze vragen over de filmkeuring zijn niet
helemaal uit de verf gekomen Zoals bekend
worden films tegenwoordig gekeurd om te
voorkomen, dat bepaalde films door al te
jeugdigen worden gezien. In de meeste ge
vallen worden de films voor twaalf of zestien
jaar gekeurd, als bepaalde geweld-scènes in
zo'n film voorkomen Of indien een onder
werp is gekozen, dat bijvoorbeeld alleen
voor twaalf jarigen en ouder enigszins begrij
pelijk zullen zijn In feite is deze keuring als
een advies aan de ouders te beschouwen
Als een filmverhuurder een film niet ter keu
ring aan biedt, is deze film automatisch toe
gankelijk voor zestien jaar of ouder, ook al
zou de filmkeuring misschien een lagere
leeftijd hebben vastgesteld.
De Nederlandse filmkeuring vindt dat
geen goede zaak, omdat daarvoor soms uit
stekende films worden onthouden aan jon
geren, terwijl de film wél voor hen geschikt is.
Aan de andere kant gaan films in roulatie
voor alle leeftijden, terwijl een dergelijke film
toch een onderwerp heeft of een uitwerking,
die voor kleuters bijvoorbeeld nog niet te
bevatten is „Manhattan" van Woody Allen
was zo'n film.
Onze vraag was vindt u een dergelijke
onregelmatige keuringsmethode juist en
vindt u. dat iets gedetailleerder dient te wor-
den aangegeven waarom een bepaalde film FILMKEUZE
voor een bepaalde leeftijd is gekeurd.
Een kleine meerderheid vond de nu ge
volgde procedure juist Maar het aantal deel
nemers. dat een genuanceerde aanpak juis
ter zou vinden, was niet veel kleiner.
Wat de leeftijdsgrenzen of de keuring op
zich betreft, vond de meerderheid, dat een
keuring eigenlijk overbodig is „ledereen
heeft een eigen verantwoordelijkheid", luid
de de algemeen gemaakte opmerking. Geen
betutteling dus Maar aan de andere kant is
het natuurlijk wel zo, dat met name ouders
van kinderen tussen de vijf en twaalf jaar
toch wel enige houvast dienen te hebben,
zodat zo ongeveer weten naar wat voor film
ze hun kinderen laten gaan Dat kan zelfs
nog voor kinderen boven twaalf jaar gelden
Dat nuance-verschil kwam er niet uit en dat
kwam waarschijnlijk, omdat weinig ouders
met filmkijkende kinderen op de enquête
reageerden
„Leeftijdsgrenzen werken in de praktijk
nietwerd gesteld, maar de vraag is dan
wel. hoe je moet aangeven voor welke groep
de film ..naar alle waarschijnlijkheid wél en
voor welke groep niet geschikt zal zijn". Enig
houvast lijkt onontbeerlijk om onplezierige
verrassingen voor de filmkijker(tjes) te voor
komen
worden afgeschaft, zei de meerderheid ja.
hoewel sommige bioscoopbezoekers zich er
wel van bewust waren, „dat daardoor de
toegangsprijs wellicht hoger zal worden'
Wat de filmkeuze in Amersfoort betreft zijn
de meningen vrij eerlijk verdeeld een derde
vindt die filmkeuze voldoende, een derde
uitstekend en een derde zegt. dat het „beter
kon". De meerderheid is dus redelijk tot erg
tevreden.
Toch zou men graag méér thrillers, aktie
films, science fiction en maatschappijkriti
sche films op het programma zien Aan de
andere kant zou een meerderheid graag wat
minder porno en musicals geprogrammeerd
zien. Omdat de meningen in feite wat dèt
betreft erg verdeeld zijn. zullen de filmver
huurders daar niet veel wijzer van worden
NACHTVOORSTELLINGEN
Nachtvoorstellingen vindt de meerderheid
gewenst. Het liefst geconcentreerd in één
bioscoop-complex, bijvoorbeeld Grand
Voor de nachtvoorstellingen zou bijvoor
beeld gekozen kunnen worden voor reprises
van oudere, goede films voor art house films.
Een deel ziet echter meer in aktiefilms en
thrillers.
LAATSTE WEEK
DE PAUZE
De pauze wordt door de meerderheid als
vervelend ondervonden als die pauze met
name midden in de hoofdfilm valt. Een enke
le grapjas stelde voor om de pauze na de
hoofdfilm te houden, maar de meerderheid
vond het best geschikte tijdstip tussen voor
programma en hoofdfilm „Of tijdens de re
clame" Maar op de vraag of de pauze moet
Een veelgehoorde klacht is, dat films
soms ineens van het programma zijn ver
dwenen, terwijl men toch van plan was die
films nog te gaan zien. Ook uit de enquête
bleek dat weer overduidelijk, men vraagt om
in het filmprogramma aan te geven of een
film voor de laatste week draait of niet.
HALF GELD
Een beslist aardige suggestie, die op uit-
voerbaar dient te worden bekeken, is het
vragen van de helft van de normale toe
gangsprijs voor bepaa'de middagvoorstellin
gen. Met name, zo luidde de suggestie, zou
den dan veel 65-plussers. WAO-ers en
werklozen gebruik kunnen maken van die
mogelijkheid om toch naar de film te gaan,
terwijl wellicht mede daardoor de „avond-
spits" met name in de weekeinden wat wordt
verlicht.
GEHANDICAPTEN
De kassa: ook nu nog problemen met plaatsbespreken Telefonisch vaak niet bereikbaar. Misschien dat in zulke
gevallen een antwoordapparaat een oplossing kan zijn, zeker als bepaalde films zijn uitverkocht.
Een nuttige suggestie was ook om ten
behoeve van de gehandicapte filmlief
hebbers films zodanig in de theaters te
laten rouleren; dat ze ook In een voor ge
handicapten toegankelijk theater te zien
zullen zijn. Hoewel dit uit het oogpunt van
een bepaalde programmering al deels ge
beurt, zou dit misschien geïntensiveerd
kunnen worden ten gunste van de gehan
dicapten.
WEINIGKLACHTEN
Opmerkelijk is, dat in verhouding tot de
vorige enquête (ruim een jaar geleden) er
weinig echte klachten zijn ten aanzien van
service" het snel Vörhelpen-van störïngenr
beeldscherpte of geluid, e.d
-^énJjigscoopbezoeker meldde zelfs, dat
hij, nadattiij halvèrWegeoJiLeen voorstelling
was weggelopen wegens teveerördeversto-
ringen door blijkbaar niet geïnteresseerde
kijkers, door de direktie kreeg aangeboder
gratis op een ander tijstip terug te komen
Wel vond men. dat de controle op het me
roken wat strenger moest worden Enkele
met-rokers zouden een aparte pauze-ruimte
voor met-rokers op prijs stellen en méér prul
lebakken vonden sommigen ook geen over
bodige luxe.
Het plaatsbespreken gaat nog steeds me
vlekkeloos Telefonisch zijn de theaters vaa
onbereikbaar, zo werd vaak gesteld Oo-
was men van mening, dat bestelde kaartie*
te vroeg moesten worden opgehaald en da
zelfs op dringend verzoek om dat later li
mogen doen, strikt de hand werd gehoudei
aan de regels. Enige souplesse in deze zoi
op prijs worden gesteld
Bijna niemand vond, dat de bioscoop-ex
ploitant in films knipte, terwijl ook de lengtf
van het aantal minuten toegestane reclami
volgens de meesten in Amersfoort niet weri
overschreden Wel vond men in het alge
meen de dia-vertoningen vervelend
Een enkeling vond het geluid van een filn
nog wel eens te hard staan
Kortom: onze filmenquête 1980 brach
niet veel opmerkelijke positieve of nega
tleve beoordelingen. Men was In het alge
meen redelijk tevreden. Overigens hoef
u zich als filmliefhebber met uw Ideeën
wensen en klachten niet te beperken to
die ene keer per jaar. Als u Iets op uw har
hebt, schrijf het op en stuur het naar di
filmredaktie van dit blad.
Niet dat wij nou dlrekt op willen treder
als een soort „film-ombudsman" voo
Amersfoort en omstreken, maar we zul
len trachten zoveel mogelijk aandacht t<
besteden aan uw ideeën, wensen er
eventuele klachten. Hoe meer hoe lieve
filmagenda
Filmagenda voor Amersfoort van donder
dag 26 maart t/m woensdag 1 april 1981
Grand, tel. 033-14632.
Grand 1Te gek om los te lopen A l. Zater
dag en woensdag 18 30.21.15 uur; zondag
16.00, 18 30, 21.15 uur, overige dagen
13.30, 18 30, 21.15 uur.
Grand 2: Supersmeris. A l. Dagelijks: 13.30.
18.30, 21 15 uur; zondag; 13 30, 16.00.
18.30, 21.15 uur
Grand 3: Een vlucht regenwulpen 12 jaar
Dagelijks: 13.45, 18 45, 21 30 uur. zondag
13.45. 16 15. 18 45, 21 30 uur
Grand 4: Dressed to kill 16 jaar. Dagelijks
14 00, 19.00, 21 45 uur, zondag: 14.00
16.30, 19.00, 21 45 uur.
Grand 5: Flying High A I Dagelijks: 14 00
19.00, 21 45 uur; zondag 14.00, 16.30
19.00, 21.45 uur.
Grand Matinee: Aristocats A I. Za., zo. er
woe. 13.30 uur
Cinema, tel. 033-18900:
Cinema 1: Vrijdag de 13e. 16jaar. Dagelijks
13.45, 18 45, 21.30 uur; zondag 13 45
16.15. 18 45, 21 30 uur
Cinema 2: What's new. Pussycat A.I Dage
lijks 13.30, 18.30, 21.15; zondag 13.30
16 00, 18 30, 21.15 uur.
Euro, tel. 033-33655:
Euro: The Blue Lagoon. A l Za en wo
18 45. 21.30 uur; zondag. 13.45, 16 15,
18 45, 21.30 uur; overige dagen 13.45.
18 45, 21.30 uur
Euro: De fluit en de zes smurfen A I Za. er
i wo 13.45 uur
Duo, tel. 033-16572:
Duo 1: Love inferno 18 jaar Dagelijks
14 15. 19.15, 21 30 uur, zondag 14.15,
16 30, 19.15 en 21 30 uur.
Duo 2: The magnificent seven 16 jaar Da
gelijks 14.00. 19.00 en 21.15 uur; zondag
14 00, 16 15. 19.00. 21.15 uur
Duo 1: Een hete familie in Zweden 18 jaar
Vrij en za 24 00 uur
Duo 2: Aasgieren vallen aan. 16 jaar Vrij. er
za.: 23.45 uur.
Filmhuis Amersfoort, tel. 033-19505, pl
bespr. ma-vrij. 13.00-15,00 uur.
„Donna", vrouwen In verzet. Voorfilm Bu
robruiden
Zaterdag Lm dinsdag. 20.15 uur „Les In-
diens sont encore loin". Zaterdagavond
23.00 uur.