kijk op de film
,Kijk op de film" in
een nieuwe vorm
met tal van top-sterren
Uit de filmbladen
Nedeilandse filmdagen '81
Films in
het kort
RACING BUll
kijk op de film
„Ach, wat is rijk? Met een kleiner zwembad was ik ook tevreden geweest."
Tenslotte even aandacht voor de leef
tijdsgrens: alle leeftijden. Natuurlijk, er
komen weinig zaken aan de orde. die jon
ge kinderen eventueel zouden kunnen
schokken. Maar aan de andere kant is het
geen kinderfilm en het is de vraag of kin
deren van tien jaar het verhaal èn de es
sentie ervan redelijk kunnen volgen.
Daarvoor zijn sommige dialogen wellicht
ook wat te cynisch van toon om door jon
ge kinderen volledig te worden begrepen.
Voor kinderen is dit grote mensen-spel
ook niet echt spannend bij gebrek aan
duidelijke boeven.
filmagenda
Filmagenda voor Amersfoort van woens
dag 29 april t/m woensdag 6 mei 1981.
Grand. tel. 033-14632
Grand 1: Recht voor z'n raap A I
Dagelijks. 18.30. 21.15 uur
Grand 2: De sherrif maakt zich kwaad A I
Dagelijks 13 30, 18.30.21 15 uur
Zondag 13 30. 16 00. 18.30. 21.15 uur
Grand 3: De spiegel barstte. A I.
Dagelijks 13.45. 18 45, 21.30 uur
Zondag 13 45, 16 15, 18.45. 21.30 uur.
Grand 4: Vrijdag de 13e 16 jaar
Dagelijks 14 00. 19 00. 21 45 uur
Zondag 14 00. 16 30. 19 00. 21 45 uur
Grand 5: Tarzoon, shame of the jungle 16
jaar.
Dagelijks. 14 00, 19 00. 21 45 uur
Zondag 14 00. 16.30. 19.00. 21.45 uur
Grand Matinee: Dumbo. het vliegende oli
fantje A I
Dagelijks: 13.30 uur
Zondag 13.30, 16 00 uur.
Cinema, tel. 033-18900
Cinema 1Once upon a time in the west 12
|aar
Dagelijks 20.00 uur
Cinema Matinee: Superman II. A T
Dagelijks: 13 45 uur
Zondag: 13 45, 16 15 uur
Cinema 2: Een vlucht regenwulpen. 12 jaar
Dagelijks. 13 30, 18.30, 21 15 uur.
Zondag: 13.30. 16.00. 18.30. 21.15 uur.
Euro, tel. 033-33655
Euro: Sphinx, 12 jaar
Wo za. en wo. 18.45, 21.15 uur.
Zondag: 13.45, 16 15. 18 45. 21.15 uur
Overige dagen 13 45. 18 45. 21 15 uur
Euro: Heksen en bezemstelen. A.l.
Wo.. za. en wo 13.45 uur.
Duo. tel. 033-16572
Duo 1Teenagers op het pornopad. 18 jaar
Dagelijks 14.15. 19.15, 21 30 uur.
Zondag 14 15. 16 30. 19.15. 21 30 uur.
Duo 2: The Getaway 16 jaar
Dagelijks 14 00, 19 00, 21 15 uur
Zondag 14.00. 16 15. 19 00. 21.15 uur
Duo-nachtvoorstellingen
Duo 1: Gloeiende huid 18 jaar
Vrijdag en zaterdag 24 00 uur
Duo 2: Killerfish 16 jaar
Vrijdag en zaterdag 23.45 uur
VRIJDAG 1 ME11981
(Van de filmredaktie
AMERSFOORT - Met Ingang van
vandaag verschijnt onze filmrubriek
in een wat gewijzigde vorm. De re
censies over nieuwe films in Amers
foort zullen niet meer - zoals tot nu
toe het geval was - achter elkaar
worden geplaatst, maar In afzonder
lijke artikelen, tevens voorzien van
de belangrijkste credits, zoals
hoofdrolspelers, regisseur, produ
cers, leeftijdsgrens, lengte (indien
bekend) e.d. Elke recensie van een
film zal van een aparte kop worden
voorzien. Zo mogelijk zullen wij aan
geven In hoeverre de door de Neder
landse filmkeuring gestelde leef
tijdsgrens door ouders van kinde
ren als juist kan worden gezien of
dat enige interpretatie van die grens
noodzakelijk is.
De rubriek „Films In het kort" zal
gehandhaafd blijven, omdat uit o.m.
de fllmenquete is gebleken, dat daar
veel belangstelling voor is. Niet al
leen ten aanzien van de feitelijke in
houd, maar ook wat betreft de waar
dering. Misschien dat wij echter
toch - bij gebrek aan ruimte - zo nu
en dan zullen moeten kiezen voor de
belangrijkste films. Met name ten
aanzien van films, die in de twee
Duo-theaters draaien, Is vaak weinig
of niets zinnigs te zeggen. Porno
films (sexfilms) lijken vaak op elkaar
en hebben eigenlijk niets nieuws of
boeiends in zich, alleen voor de lief
hebbers interessant. Nieuwe trends
In dit genre zullen we zo mogelijk
aangeven, méér niet. Dat geldt ook
voor de meeste aktiefilms. Zo moge
lijk brengen wij een korte inhoud,
maar lang niet altijd een oordeel.
Verder zullen we proberen in de
loop van de tijd de rubriek verder uit
te bouwen door het geven van méér
filmnleuws, reportages en Inter
views. Een overzicht van de filmbla
den staat ook op het programma,
zoals In het verleden ook het geval
was. De filmredaktie hoopt, dat deze
verandering van de filmrubriek voor
onze lezers een verbetering zal bete
kenen.
Angela Lansbury als Miss Marple in
..The mirror crack'd'
„The mirror crack'd" (De spiegel barstte). Pre
mière Nederland Regie: Guy Hamilton, gepro
duceerd door John Brabourne en Richard
Goodwin met muziek van John Cameron Naar
het boek van Agatha Christie. Scenario. Jona
than Hales en Barry Sandler In de hoofdrollen
Angela Lansbury, Geraldine Chaplin, Tony Cur
tis, Edward Fox. Rock Hudson. Kim Novak en
Elisabeth Taylor. Nederlandse filmkeuring: alle
leeftijden. Lengte: 103 minuten. Grand 3.
„The mirror crack'd" is voor de niet-liet-
hebbers van Agatha Christie dan ook best te
beschouwen als een genoeglijke reünie,
waarbij ook nog een (zij het soms matig)
filmverhaal cadeau wordt gedaan. Want ach,
regisseur Guy Hamilton is natuurlijk wel een
vakman Verschillende James Bondfilms
staan op zijn naam en hij stond als assistent
regisseur aan de wieg van Orson Welles'
„The Third Man", om maar enkele „wapen
feiten" te noemen Dat vakmanschap is dan
ook duidelijk herkenbaar in deze niet onver
dienstelijke Agatha Christie-verfilming.
Een groots opgezette verfilming met een
keur aan internationale filmpersoonlijkhe
den Een miss Marple-verhaal met Angela
Lansbury als Miss Marple. die eigenlijk het
zout in deze filmpap is door de wijze waarop
zij haar nieuwsgierige neus in een dubieuze
moord steekt, daartoe aangemoedigd door
haar neef uit Londen, hoofdinspekteur Crad-
dock (Edward Fox) van Scotland Yard
HET VERHAAL
(door Bert Vos)
Het meest aardige van deze nieuwe
Agatha Christie-verfilming is eigenlijk de
terugkeer van twee oudgedienden van
het witte doek: Kim Novak en Elisabeth
Taylor, die al in geen jaren meer in een
speelfilm optraden. Kim Novak is ge
trouwd met een dierenarts en speelt al
leen nog maar rollen die ze echt leuk vindt
en Elisabeth Taylor is dezelfde mening
toegedaan, sinds ze is getrouwd met de
Republikeinse senator John Warner.
Maar er is méér, want ook Tony Curtis zien
we de laatste tijd zelden in films en hetzelfde
geldt eigenlijk ook min of meer voor Rock
Hudson, die sinds zijn TV-werk niet veel op
zienbarends op het witte doek heeft verricht
„Old filmstarts never die zou je deze film
dus als motto mee kunnen geven.
Any which way you can. Clint Eastwood
en de aap Clyde in het vervolg op de succes
volle aktiekomedie ..Every Which Way but
loose" Eastwood moet het als Philo Beddoe
opnemen tegen gangsters van een goksyn-
dikaat die hem willen dwingen voor hen te
vechten door geliefde Lynn Halsey Taylor
(Sandra Locke) te kidnappen Veel tegen
slapstick aanleunende komische actie-scè
nes. waarin natuurlijk ook de Orang Oetan
een niet onbelangrijk aandeel heeft Prima
amusement.
(Alle leeftijden.)
De sherrif maakt zich kwaad (Why do
they always pick on me?) Sheriff Bud Spen
cer kennen we nu langzamerhand De man
weet zich altijd garandeerd in de nesten te
werken, ook al bedoelt hij het nog zo goed
Dat hebben we dan te danken aan het dap
per, maar uiterst eigenwijze jongetje uit de
ruimte, H-7-25 Bulldozer Spencer en H-7-
25 komen in kontakt met buitenaardse we
zens. die geen al te beste bedoelingen met
ons mensen voor hebben Het jongetje ont
dekt dit, maar ook de sheriff behoort tot het
bijzonder eigenwijze en eigenzinnige men
senras Hij gelooft hem eerst niet Maar als
ze toch oog in oog staan met de robots van
een andere planeet, wordt het knokken ge
blazen. voor zover dat voor die tijd nog niet
was gebeurd Léuk amusement voor jong en
oud Grappig, inventief soms
(Alle leeftijden
Vrijdag de 13e. Een horror, waarin alles
misgaat, veel bloed vloeit, veel geweld wordt
gepleegd Wat ons betreft een film om snel te
vergeten
(16 jaar
Superman II. Uitstekend door regisseur
Richard Lester gemaakt vervolg op „Super
man". Christopher Reeves als Superman en
Margot Kidder als de journaliste Lois bele
ven weer allerlei avonturen, moeten het op
nemen tegen drie galaktische schurken van
topniveau (generaal Zod. Ursa en Non) en
tegen Lex Luther (Gene Hackman), een su-
permisdadiger van aardse origine Richard
Lester is er in geslaagd om naast spektaku-
laire aktie-scènes. verpakt in schitterende
effekten, méér aandacht te besteden aan de
dialogen, de karakters van de hoofdperso
nen Méér humor, maar ook meer soms ef-
fektieve satire dan in de eerste Superman
film. Amusant vermaak voor jong en oud
Een vlucht regenwulpen. Schitterende
verfilming van Maarten 't Hart's gelijknamige
bestseller met Jeroen Krabbé in een voor
treffelijke dubbelrol. Nederlands jongste re
gisseur Ate de Jong is er ruimschoots in ge
slaagd om het toch moeilijk vertnmbare boek
te vertalen in sfeervolle filmbeelden Jeugd
herinneringen lopen door het aktuele ver
haal, waarin de hoofdpersoon Maarten „van
God zeven dagen de tijd krijgt, om eindelijk
met een vrouw naar bed te gaan", onder het
motto Gaat heen en vermenigvuldigt u. Dit
gegeven wordt door Ate de Jong geloof
waardig. amusant uitgewerkt, met hier en
daar een vleug tragiek.
(12 jaar.)
Sphinx. Een avonturenfilm in het myste
rieuze Egypte. De jonge Egyptologe Erica
Baron gaat op zoek naar een oude Egypti
sche architect Een zoektocht, die tot een
aantal bloedstollende moorden leidt
(12 jaar
SKOOP. In Skoop van april een beschou
wing van Peter van Bueren over sportfilms
zeker geen sportredakteur bij de hand ge-
iad) naar aanleiding van Scorsese's „Ra-
Bmg Bull" Harry Hossman belicht een stukje
Van het filmmaken het story board van regis
seur Scorsese voor „Raging Buil". Verder
#en filmografie van de Poolse regisseur
Jeslowski van de hand van filmmaker Jur-
tien Rood, de geschiedenis van „Super
fan" van strip via filmserie naar superspek-
bkel. door Bram Reijnhoudt en Wim Ver-
Happen over het rumoer rond het Produktie-
fonds Regisseur Guido Pieters is boos op
de Nederlandse filmcritici, die volgens hem
Been visie hebben en daarom zijn film „Te
ek om los te lopen" weinig vleiend hebben
•enaderd. Wim Verstappen blijft boeien met
Éjn filmanalyses Deze keer legt hij Hitch-
ock's „Psycho" op de snijtafel en geeft aan,
'aarom de Master of Suspence met deze
FILMHUIS
In het Amersfoortse Filmhuis deze
week de Russische speelfilm „De Boom
der wensen" van regisseur Tengls Aboe-
ladse, gemaakt In 1977.
In Aboeladse's film De Boom der Wensen
treden vele personages op. ieder met een
eigen thema, dat een deel van het totaal is.
Het zijn Zizikore. de ongekozen maar door
allen erkende „leider en leraar" van het
dorp; de rebel loram, die vol vuur over revo
lutie en anarchie spreekt, de kinderen om
zich heen verzamelt en voor hen vurige re
devoeringen houdt; de historicus en filosoof
Boembala; de stille, half idiote dromer Elios,
die met behulp van een toversteen, een
goudvis of een wonderboom, die al zijn wen
sen vervult, een uitweg uit de ellende meent
te kunnen vinden; de zonderlinge vagebond
Foefala, dochter van een geruïneerd edel
man, die in haar bijzondere outfit van dorp
naar dorp trekt om de mensen haar wijshe-
Agatha Christie situeerde het verhaal in
St. Mary Mead, de woonplaats van miss
Marple Een rustig Engels plattelandsdorpje,
waar alles loopt zoals het behoort te lopen.
Totdat Hollywood voor een filmproduktie zijn
intrek neemt Wat zich dan ontwikkelt is ty
pisch volgens het handboek van Agatha
Christie. Er wordt een moord gepleegd, die
stapje voor stapje wordt ontrafeld Er zijn
verdachten voldoende. Zoals daar zijn: Man
na Gregg (Lizz Taylor), een filmster van allu
re, evenals haar grootste concurrent Lola
Brewster (Kim Novak). Regisseur Jason
Rudd (Rock Hudson), is met Marina ge
trouwd en heeft daar een fikse kluif aan
Marty N Fenn (Tony Curtis) is de producent,
die niet spreekt zonder daarbij te liegen en
ook hij is verdacht. Tenslotte is er dan nog
miss Ella Zielinsky (Geraldine Chaplin) de
secretaresse van de regisseur, ook vol on-
Elisabeth Taylor (links) en Rock Hudson in „The mirror crack'd" van Agatha Christie.
UTRECHT - In de week van donderdag
24 t/m woensdag 30 september 1981 zal in
Cultureel Centrum 't Hoogt (drie filmzalen,
tentoonstellingsruimte en groot café) voor de
eerste maal Nederlandse Filmdagen worden
georganiseerd
De opzet is dat dit ieder jaar zal plaatsvin
den en ook andere Utrechtse theaters (bios-
kopen) hier t z.t aan mee zullen doen.
De organisatie berust bij de speciaal hier
voor opgerichte „Stichting Nederlandse
Filmdagen", die hoopt hiermee een bijdrage
te leveren aan „de verbreding en uitdieping
van de Nederlandse filmkultuur"
Er wordt gedacht aan het uitreiken van
Nederlandse filmprijzen waarnaar films die
in première zijn gegaan tussen 30 septem
ber 1980 en 30 september 1981na aanmel
ding kunnen meedingen Tevens zullen tal
rijke lange en korte Nederlandse speelfilms
in premiere gaan. Ook het randgebeuren
wordt mogelijk erg interessant retrospektie-
ven van enkele Nederlandse filmers, oude
films van het Filmmuseum, eventueel een
nationaal filmjaarboek. een tentoonstelling,
diskussies over voor de Nederlandse film
kuituur van belang zijnde onderwerpen en
vooral voldoende gezelligheid en ambiance
waarbinnen het voor filmers en publiek goed
toeven is.
Talrijke (film)organisaties. personen en in
stellingen zijn hierbij betrokken en de bedoe
ling is dat iedereen die op wat voor manier
dan ook met „film" bezig is. hieraan mee zal
gaan doen
De organisatie nodigt derhalve alle vak
broeders uit te participeren in welke vorm
dan ook, ideeën, films, suggesties etc Kort
om wilt u iets aan de man brengen of anders
zins opvallen, hou er dan in uw planning
rekening mee dat daarvoor in september
een unieke gelegenheid bestaat en laat dat
even weten. Het adres voor informatie:
Stichting Nederlandse Filmdagen, p a Hoogt
4. 3512 GW Utrecht, tel 030-312216 (Henk
Camping).
den te vertellen; het mooie jonge paar Manta
en Gedia, wier gesmade liefde en schokken
de dood de basis vöor het onderwerp van de
film zijn; de schilderachtige andere dorpsbe
woners de predikant, de diaken, de eerbare
oude mannen en vrouwen, de herders en
kinderen
Het thema van de film is hoe schoonheid
ten gronde gaat aan meedogenloosheid en
onvrijheid. Een niet minder belangrijk motief
is het einde van de patriarchale dwang De
talrijke figuren die dit veelgevraagde
filmepos bevolken peinzen onrustig over het
leven, dat morgen anders zal zijn Ze schij
nen niet meer te zijn dan komische zonder
lingen en onwetende dorpsbewoners, maar
zij - loram, Boembala. Elios en Foefala -
leven in een mooie droom en laten zich niet
door het alledaagse inpakken. Vreemd te
genover het leven staand en tragi-komisch
rebelleren ze op hun eigen manier tegen dit
alledaagse en geven zelfs dat weinige op dat
ze bezitten, om hun eigen weg te gaan
(Filmhuis, zaterdag tot en met dinsdag 20.15
uur)
i PREMIÈRE. Het maandelijks film-maga-
ne „Première" is recentelijk vernieuwd,
ankzij een samenwerking met het Belgi-
che blad Cinema Magazine. De formule
an het filmblad is daarmee ook verbeterd
)e artikelen zijn wat langer geworden en
oms zelfs minder vrijblijvend In nummer 29
bok de nummering is veranderd, dit is het
9e nummer sinds het eerste verschijnen)
andacht voor „Sphinx" en de overrompe-
mde charme van hoofdrolspeelster Lesley
Anne Down, een voorbeschouwing van
Heaven's Gate", de nieuwste film van Mi-
hael Cimino (The Deer Hunter), die in Ame-
Ika flopte en haastig terug werd genomen
Om opnieuw te worden gemonteerd; aan-
acht ook voor de komische „emancipatie"-
lilm „Nine to five", waarin Jane Fonda, Dolly
Parton en Lily Tomlin hun direkte chef op ori
ginele wijze te grazen nemen. Timothy Hut-
in huilde om „Ordinary People" en Maarten
Van Rooyen vertelt er méér over in een inter
view met de hoofdrolspeler uit deze Oscar-
finnende film van Robert Redford. Overi-
ens is de aktualiteit van „Premiere" stukken
jeter geworden, getuige onder meer een
erhaal over „Tnbute", waarin Jack Lemon
e mislukte vader is Verder aandacht voor
Hint Eastwood en zijn apenfilms, een in me-
loriam van René Clair. een kort artikel over
)laudia Weill, de nieuwe filmkomedie
Hopscotch" met Walther Matthau en Glen-
a Jackson, Goldie Hawn. die de mannen de
baas is, Christopher Reeve, die met eeuwig
(Je superman wil blijven en een uitgebreid
rtikel over Martin Scorsese de maker van
Raging Buil". „Ragtime" van regisseur Mi-
bs Forman en een kort interview met Amy
ving (The Competition) sluiten deze zeer
evarieerde Première, nummer 29 af.
film zo'n succes boekte. Altijd leerzaam, ook
voor hen die zelf nooit aan filmmaken toe
zullen komen. Harry Hosman sluit daarop
aan met zijn artikel over de zwijgende films
van Hitchcock uit zijn vroegste periode In
het apnlnummer van Skoop filmbesprekin
gen van „De pretenders". „Het 30-april-ge-
voel". „Achter glas". „Te gek om los te lo
pen", „Vooruitzichten" en „Rigor Mortus" en
daar is geen enkele buitenlandse produktie
bijUit het archief van filmkenner Charles
Boost tenslotte (op de filmpremières na) een
artikel over Charlie Chaplin en zijn tijd
„1917 - het voetspoor van Charlie Chaplin".
Een algemene opmerking over Skoop het
blad heeft haar abonnementspnjs niet ver
hoogd en dat is te prijzen, maar aan de ande
re kant is de typografie er niet duidelijker op
geworden. Hoewel: het aprilnummer is al
weer aanzienlijk beter dan het maartnum
mer Bezuinigen zal misschien nodig zijn,
maar dat mag niet ten koste van alles gaan
FILMFAN. Het filmblad „Filmfan" heeft
het helaas niet gehaald, zo moeten we in
Skoop lezen, want in Filmfan zélf wordt net
gedaan alsof er niets verandert. Volgens
Skoop wordt „Filmfan" met ingang van het
volgende nummer een bijlage van de Haag
se Post, waarmee voor de tweede keer een
einde is gekomen aan het bestaan van dit
filmblad, dat een aparte plaats innam door
haar uitgebreide (al dan niet gekochte) inter
views. En dat is te betreuren, want het maakt
de spoeling op de filmbladenmarkt weer wat
dunner Overigens is niet helemaal duidelijk
of de abonnees van Filmfan voor de rest van
het jaar hun blad tegelijk met de Haagse
Post in de bus krijgen of afzonderlijk krijgen
toegestuurd. Maar dat horen we dan nog
wel
FILM EN TV MAKER. Het blad van de
Stichting NBF (Nederlandse Bond van Film
makers) is sinds januari van dit jaar onderge
bracht bij Tijl in Zwolle en onderging een
formaatsverandering. Een verbetering In
het aprilnummer schrijft Paul Kramer over de
casting voor film en '.elevisie „Het werk van
de rolverdeler". Rolverdelers als Hans Kern-
na, Anita van Ommeren en Ton Robbers
komen uitgebreid aan het woord over dit
specifieke vak in de film- en tv-wereld. Wim
Jungman, sinds zijn pensionering bij het Pa
rool als tv-criticus nog steeds schrijvend ac
tief, gaat weer in op de relatie tussen film en
tv in West-Duitsland „Voor ons bijna een
sprookje" Toch zou een dergelijke samen
werking in Nederland tussen de film- en tv-
makers voor beide partijen veel voordelen
opleveren, is de eindkonklusie. Het NOS-
filmcentrum in Bussum, in het tv-wereldje
gemakshalve „de Ambachtsschool" ge
noemd. gaat binnenkort sluiten en zal wor
den ondergebracht in een modern en effi
ciënt nieuwbouwcomplex in Hilversum Jan
van Sandwijk gaat er dieper op in. Verder
Wim Jungman over het rapport van de Com
missie Van Doorn, een impressie uit Holly
wood en New York, een artikel over de
synchroniteit (het gelijklopen van beeld en
geluid) in de film, „De amateurs en de op
drachtfilm" en nieuws over de bioscoop
bond, videoen 16 mm „Film en Tv maker" is
eigenlijk een blad voor dé vakmensen, maar
ook voor de geïnteresseerde leek vaak erg
boeiend.
Rock Hudson met de twee topsterren Kim Novak (links) en Elisabeth Taylor in The mirror crack'd
verwachte geheimen Het slachtoffer is Hea
ther Babcock (Maureen Bennett), voorzit
sters van het plaatselijke Vrouweninstituut
èn een kletskous. Maar dat laatste hoeft nog
geen reden te zijn om haar te vermoorden
Miss Marple ontrafelt het mysterie volgens
het beproefde Christie-recept en dat zal
vooral de liefhebbers best aanspreken
NIET OPZIENBAREND
Odanks de opvallende inzet van bekende
sterren is „The mirror crack'dgeen opzien
barende filmproduktie Nu moet ik daar met
een aan toevoegen, dat ik zelf geen liefheb-
ber van Agatha Christie's detectiveromans
ben Dezelfde traagheid als in haar boeken
vind ik dan ook in de film terug, waarbij ik
aanteken, dat regisseur Hamilton en zijn
scenarioschrijvers de dialogen wellicht wat
authentieker hebben gemaakt, want de film
set-sfeer uit de vijftiger jaren, met haar do
dende concurrentiestrijd tussen de filmster
ren aan de top. het typische, vaak cynische
jargon, is wel uitstekend getroffen Voor
hoofdrolspelers Kim Novak en Elisabeth be
kende aspekten, waar ze wellicht geen en
kele moeite mee gehad zullen hebben, ter
wijl Rock Hudson en Tony Curtis ongetwij
feld ook vaker dan eens met dit bijltje gehakt
zullen hebben Die aspekten èn het toch
steeds weer aardige spel van Angela Lans
bury. maken de film in feite aantrekkelijk ge
noeg. ook voor hen. die normaal gesproken
voorbij gaan aan de detectives van Agatha
Christie. Maar bovenal zullen de fans aan
'rekken komen
Of810E0ERIGE ClOSE'UP
[ROE SPORTFILM