'assbinder goes Hollywood
et romantische „Lili Marleen"
„When a stranger calls" is
het oppassen geblazen
I VRIJDAG 29 ME11981
kijk op de film
Marleen, regie Rainer Werner Fassbinder
jduktie Luggi Waldieitner Scenario Manfred
'zer. Rainer Werner Fassbinder en Joshua S*n
ir Camera Xaver Schwarzenberger Muziek
?r Raben Mei Giancarlo Giannini. Hanna
hygulla. Mel Ferrer Karin Baal Karl Heinz von
ssel. Christine Kaulmann UdoKier HarkBohm
Première Nederland Genre biografie lussen
ical en oorlogsfilm 16 |aar 125 minuien
and 3
Een gigantische stap. Dat lijkt de over-
ng van Berlin Alexanderplatz naar Lili
ïrleen. Direkt na de voor velen nauwe-
|ts nog te volgen televisieserie naar het
ek van Dóblin komt Rainer Werner
ssbinder nu met een regelrechte pu-
eksfllm. Fassbinder goes Hollywood in
i tweeëntwintigste rolprent. Met veel
tter, grootste scènes, indrukwekkende
bntages en welhaast protserige orche-
jaties.
A toch is het een Fassbinder. Een be-
lenswaardige zelfs.
Itet op authentieke gegevens gebaseer-
I maar door de fantasie van Fassbinder
ngevulde verhaal, heeft alles in zich voor
h film voor het grote publiek Een onmoge-
;e liefdesrelatie een carrière in de show-
Iz. rijkdom, heldendom, verdriet. Alles zit
fin en Fassbinder maakt er op geraffineer-
j wijze gebruik van
ENTIMEEL
■Lili Marleen is de titel van een liedje Van
een sentimenteel leidie over de ontmoeting
van een soldaat en zijn liefje onder de lan
taarn voor de kazernepoort De tekst van het
lied dateert uit 1915 een tiental |aren later
werd het op muziek gezet Maar de tekst van
Hans Leip zou hel pas gaan doen in combi
natie met de muziek van Norbert Schultze.
die aan het eind van de dertiger jaren een
nieuwe melodie voor Lili Marleen compo
neerde
Aanvankelijk had het nummer ook in die
versie weinig succes. Het was in 1939 op de
plaat gezet door het Duitse zangeresje Lale
Andersen, maar het zou nog twee jaar duren
voordat het lied ..ontdektwerd. Dat deed in
feite luitenant Karl-Heinz Reintgen. zij het bij
groot toeval Reintgen had namelijk in 1941
de verantwoordelijkheid gekregen voor de
uitzendingen voor de troepen via de in Duit
se handen gevallen zender radio Belgrado
De luitenant had echter de beschikking over
zo weinig platen, dat hij er op zekere dag
enkele soldaten op uit sturrde om in Wenen
de grammofoonplatencollectie uit te breiden
Ze kwamen terug met een kist vol platen,
waarvan helaas echter de meeste verboden
waren Alleen het nummer Lili Marleen'
kon zonder problemen gedraaid worden
En dat was het begin Iedere avond om drie
minuten voor tien was Lili Marleen te ho
ren via radio Belgrado en werd aldus dé
schlager van de Tweede Wereldoorlog Niet
alleen voor de Duitse soldaten ..Lili Mar
leen" werd hét nummer voor alle soldaten
aan alle fronten Het schijnt historisch te zijn
dat de strijd voor de duur van ..Lili Marleen
- Robert (Giancarlo Giannini) en Wilkie (Hanna Schygulla). een onmogelijke liefdesverhou
ding in ,,Lih Marleen
I Een groot moment in de carrière van Wilkie (Hanna Schygulla) Samen met een officier
Varl-Heinze von Hassel) is ze op weg naar de fuhrer die te kennen heeft gegeven met haar
f nms te willen maken
aan alle fronten gestaakt werd Tijdens en na
de oorlog werd het nummer in zo n vijftig
talen vertaald en verscheen het op het reper
toire van vele grote zangeressen en zan
gers. zoals Mariene Dietrich. Vera Lynn en
Perry Como
Maar Lale Andersen was de eerste die het
nummer op de plaat zong. Zij zong de door
'adio Belgrado uitgezonden versie en met
het groeiende succes van ..Lili Marleen
steeg ook haar ster Lale Andersen, die ei
genlijk Elisabeth Bunterberg heette, was de
dochter van een stuurman uit Bremersha-
ven Haar vurige wens om in kunstenaars
kringen te verkeren resulteerde op haar ze
ventiende jaar in een huwelijk met een kunst
schilder Het huwelijk liep al snel stuk. niet in
de laatste plaats omdat het moederschap
van drie kinderen moeilijk te combineren
bleek met het streven naar een carrière als
zangeres Lale Andersen had een hartstoch
telijke verhouding met de Joodse muzikant
Rolf Liebermann Met deze Liebermann. die
later directeur van een opera zou worden,
leefde zij samen in Zurich, waar Liebermann
betrokken was bij het smokkelen van Duitse
bezittingen uil Nazi-Duitsland. Om onduide
lijke redenen - ook de in 1972 verschenen
autobiografie van Lale Andersen geeft op
dat punt geen opheldering - kwam er een
einde aan de verhouding en keerde de ambi
tieuze zangeres terug naar Duitsland Daar
zou zij carrière maken met één lied ,.Lili
Marleen"
TOEVOEGINGEN
Aan het materiaal, dal Fassbinder opdiep
te uit onder meer de autobiografie, leefl hij
een aantal elementen toegevoegd Zo komt
het uit Fassbinders koker, dat er aan de ver
houding tussen de zangeres van Lili Marleen
en haar joodse geliefde een einde werd ge
maakt door diens vader Die zou de omgang
van zijn zoon met een Duitse zangeres na
melijk een ernstige bedreiging hebben ge
vonden voor de eerder genoemde smokkel-
aktiviteiten Daardoor creëert Fassbinder
zich ook de mogelijkheid om een verhaal od
te bouwen rond het voortduren van de liefde
tussen beiden tijdens hun gedwongen schei
ding En het geeft Fassbinder ook nog eens
de gelegenheid om de zangeres een ver
zetsdaad toe te dichten
In de versie van Fassbinder gaat de Jood
se qeliefde (Robert) van de zangeres (Wil-
kie) haar op een gegeven dag opzoeken in
Berh|n Om zoals hij het zelf zegt. er achter
te komen, waar hij aan toe is Ze ontmoeten
elkaar in een klein pension Maar Wilkie
wordt gevolgd door de Gestapo en die arres
teert Robert Daarop neemt Wilkie. die nog in
contact staat met Roberts Berliinse vrien
den. een gevaarlijke taak op zich Ti|dens
een toernee voor de frontsoldaten in Polen
moet ze materiaal over de aanwezigheid van
concentratiekampen in de bezette gebieden
mee smokkelen Dat lukt. en de gevangen
zittende Robert wordt tegen het naar Zwit
serland gesmokkelde materiaal uitgewis
seld
Maar de zangeres staat nu wel onder ver
denking bij de Gestapo Tot het eind van de
oorlog leeft ze verborgen op een eiland in de
Noordzee. Onmiddellijk na de oorlog gaat ze
terug naar Zürich om Robert weer te zien Ze
ziet hem. maar ook zijn echtgenote Want
Robert, thans niet alleen een gevierd diri
gent. is inmiddels ook al geruime tijd ge
trouwd Het is uit met de liefde tussen Wilkie
en Robert
Volgens Henk van Gelder, die in het film
blad ..Première" onlangs een artikel over de
ze film schreef, is nog nooit ergens van die
verzetshouding van Lale Anderse iets geble
ken ..Eerder is sprake van een eerzuchtige
vrouw, die zich nauwelijks iets aantrok van
de omgeving waarin ze haar roem vergaar
de aldus Van Gelder Voor mij blijft dat één
van de hoofdthema's van het verhaal, wat
Fassbinder daar verder ook aan heeft toege
voegd.
Het is het dilemma - dat zich in wisselende
omvang regelmatig voordoet -. waarvoor
weldenkende artiesten of sporters of wat
voor personen dan ook zich regelmatig ge
steld zien. Moet je nou wel of niet medewer
king verlenen aan STER-spotjes? Kun je
nou wel of niet gaan voetballen in Argenti
nië? Als Lale Andersen zich die vraag al
gesteld heeft, was het antwoord duidelijk ik
ben slechts zangeres, ik doe met aan poli
tiek Hanna Schygulla. die in de film de rol
van de zangeres vertolkt, speelt dat naïeve,
dat overigens alle ruimte voor een dubbele
bodem biedt, op voortreffelijke wijze.
Maar Fassbinder heeft iels meer van de
zangeres willen maken Zij heeft er. verblind
door eerzucht en naïviteit, dan wel geen be
zwaar tegen gehad om uit te groeien tot een
coryfee in Nazi-Duitsland, maar tot haar is
toch ook het besef doorgedrongen dat niet
alles even snorzat. Een besef, dat uiteraard
via de contacten met haar Joodse geliefde
bij haar ontluikt en uiteindelijk resulteert in
weigering verder mee te werken, een ver
zetsdaad. een zelfmoordpoging
HELD
Sedert het moment, dat ik de film heb ge
zien. heb ik me afgevraagd, waarom Fass
binder er die draai aan heeft gegeven Ik ben
er nog niet achter, zou het hem willen vra
gen Het lijkt zo tegengesteld aan andere
geluiden die je uit Duitsland hoort, waar het
gaat om het proces van verwerking van de
Tweede Wereldoorlog Zie bijvoorbeeld de
teneur van de commentaren in gezagheb
bende Duitse tijdschriften op de uiterst felle
aanvallen onlangs van de Israëlische pre
mier Begin op bondskanselier Schmidt. Niet
iedereen kan een held of een heilige zijn.
lees je daarin En toch moet Lale Andersen
van Fassbinder een beetje held zijn Overi
gens wordt onder meer door het gebruik van
eerder genoemde andere namen wel duide
lijk gemaakt dat Fassbinder niet het levens
verhaal van Lale Andersen heeft willen verfil
men. maar een eigen verhaal heeft willen
maken aan de hand van een aantal authen
tieke gegevens
Vooriopig houd ik het er op, dat Fassbinder
het drama nog wat sterker heeft willen ma
ken en met name dan het liefdesdrama.
- Wilkie (Hanna Schygulla) zingt voor de zoveelste keerLili Marleen''
Hanna Schygulla als Lili Marleen
waar het uiteindelijk voor Wilkie op uitloopt
Persoonlijk vindt ik dat geen verbetering van
het verhaal
Voor de visualisering van dat verhaal heeft
Fassbinder dus flink uifgehaald De kosten
van de film bedroegen ongeveer tien miljoen
mark. Daarvan is allereerst een prima cast
bij elkaar gehaald met hoofdrollen voor Han
na Schygulla (als de zangeres Wilkie). Gian-
cario Giannini (als haar Joodse minnaar Ro
bert)'èn Mel Ferrer (als de vader van Ro
bert). Hanna Schygulla. al jarenlang een
vaste keus van Fassbinder en onder veel
meer te zien geweest in ..Die Ehe von Maria
Braun en ..Berlin Alexanderplatz'doet het
uitstekend. Wat minder overtuigend vind ik
Giannini. die het allemaal nogal dik aanzet
Maar ja. zijn ogen stralen - net als indertijd in
„Mimi de bankwerker" - ook zo n vreselijk
stuk drama uit Mel Ferrer (onder meer The
Longest Day) schittert als de intriges spin
nende slimmerik
Behalve in de bezetting van de verschil
lende rollen is er ook geld gaan zitten in de
aankleding van het geheel Het ziet er alle
maal perfekt uit en Fassbinder slaagt er in
om de sfeer te creëren, waarin de ontwikke
ling van de zangeres een begrijpelijk verloop
heeft
In de montage zitten een aantal opvallen
de momenten De beelden van Xaven
Schwarzenberger zijn vooral in de scenes,
waarin Wilki Lili Marleen zingt, zo gemon
teerd dat de grote afstand tussen de zange
res en de frontsoldaten voor wie zij zingt fraai
tot uitdrukking komt
Al met al (spel. enscènering. montage,
verhaal) is het een voor een breed publiek
toegankelijke Fassbinder geworden Niet
het beste-tot-nog-toe van Fassbinder Wel
een film, die het aankijken zeer waard is En
voor wie nauwelijks kan geloven dat deze
film gemaakt is door dezelfde Fassbinder
van ..Berlin Alexanderplatz zit er aan het
einde van de film een korte verwijzing naar
Fassbinders vorige werkstuk.
MARNIX KREYNS
Van 9 tot 5. (Nine to five). Vakkundig
gemaakte komedie van regisseur Colin Hig-
Bins met Jane Fonda. Lily Tomlin en debu-
Bnte Dolly Parton rond de met feministische
ausjes gelardeerde ontvoering van een
antoorchef De dames nemen vakkundig
iens plaats in en herscheppen het kantoor
een sociaal paradijs voor iedereen man
n vrouw, blank of zwart In Amerika een
ucces. Ondanks het nogal ongeloofwaardi-
verhaal prima entertainment als je er ten-
imste geen feministische vrouwenfilm in
iel
rand 1. alle leeftijden Adviesleeftijd 10 12
Bar
The Island. Mislukte verfilming van Peter
enchley's gelijknamige avonturenroman
iet Michael Came in de hoofdrol, geregis-
eerd door Michael Ritchie Onheil in de om-
eving van de Bahama s Tientallen jachten
erdwijnen mei man en muis De beruchte
Bermuda-driehoek of iets anders7 Wat een
onheilspellende film had kunnen worden
werd een nogal kinderlijk in elkaar gezette
draak ondanks het vele bloed en de gru-
wels Michael Came voelt zich duidelijk in
deze omgeving niet thuis
(Grand 2, 16 jaar. 114 minuten)
Lili Marleen. Werner Rainer Fassbinder,
eén van de meest produktieve regisseurs
van de Bondsrepubliek Duitsland maakte
met „Lili Marleen een op het grote publiek
gerichte biografisch getinte film. gebaseerd
op de levensgeschiedenis van de Duitse
zangeres Lale Andersen, die befaamd werd
door de schlager „Lili Marleen". bi| vriend en
vijand lijdens de tweede wereldoorlog be
kend Fassbinder heeft er een lekker ogende
film van gemaakt met uitstekende acteer
prestaties van onder meer Hanna Schygulla
als de zangeres Willie Wie echter de Fass
binder van die typische Filmhuis-films voor
ogen heeft, zal echter die ogen niet willen
geloven En toch is het waar Fassbinder
goes Hollywood
(Grand 3. 125 minuten. 16 jaar)
De sheriff maakt zich kwaad. Bud
Spencer samen met het ruimtejongetje H7-
25 (Charlie) tegen boosaardige wezens uit
de ruimte Dat wordt - volgens het beproefde
recept - een aardig stukje knok-amusement
voor jong en oud. dat spreekt Bud Spencer
heeft wat dat betreft al een behoorlijke solo
carrière opgebouwd, nadat hij aanvankelijk
samen met Terence Hill voor het nodige
knokwerk zorgde. Pretentieloos amusement
voor de jeugd en misschie ook voor de oude
ren.
(Grand 4, alle leeftijden)
Life of Brian. Het team van Monty Py
thon brengt in deze filmsatire het leven van
Brian als een parallel van Christus' leven.
Dat ziet er uiteraard wel eventjes iets anders
uit dan het traditionele Bijbelverhaal, maar
de film biedt niettemin tal van aanknopings
punten waarbij de filmmakers hun cynische
aanpak in specifieke humor verpakken Voor
de echte liefhebbers van dit soort humor
(Grand 5, 12 |aar, 93 minuten)
A change of seasons. Zeden-komedie
voor de betere stand waarbij tamelijk inge
wikkeld wordt gesold met allerlei relaties
Vierhoeksverhouding plus aanhang met
Shirley MacLaine. Anthony Hopkins en Bo
Derek Vakkundig gemaakt door regisseur
Richard Lang. ook al zijn de ontwikkelingen
nogal voorspelbaar Bo Derek, die voor faam
verwierf door haar rol in Blake Edwards'
„Ten", heeft gelukkig een minder oppervlak
kige rol gekregen en komt pittig over Voor
het overige vrijblijvend entertainment voor
hen. die wel van een lolletje houden
(Cinema 1. 12 jaar. 95 minuten)
Once upon a time in the west. Men kan
er maar niet genoeg van krijgen. Van deze
film van regisseur Sergio Leone en muziek
van Enrico Morricone De kenners noemen
dit de beste western ooit gemaakt en gezien
de nog steeds grote belangstelling ben je
bijna geneigd om dit te geloven In ieder
geval is de film voor de zoveelste maal terug
gehaald naar Amersfoort en er blijken op
nieuw voldoende liefhebbers te zijn om deze
superwestern te blijven prolongeren
(Cinema 2. 12 jaar, 165 minuten)
When a stranger calls. Uitstekende ge-
maakte thriller van regisseur Fred Walton
rond een babysit, die wordt opgebeld door
een onbekende. Gemaakt in de stijl van John
Carpenter's „Halloween" Dankzij het uitste
kende acteerwerk van Carol Kane. Charles
Durning, Tony Beckley en Colleen Dewhursl
wordt „When a stranger calls boven het
niveau van de 8-film uitgetild Niet aan te
bevelen van meisjes, die regelmatig als op
pas een centje bijverdienen
(Euro. 16 jaar, 97 minuten)
The exterminator. Gruweli|k gemaakte
film over een Vietnam-veteraan. die. terug
gekeerd uit Vietnam, wordt gekonfronteerd
met het geweld en de misdaad in eigen land
en wraak neemt Hij begint aan de uitroeiing
van de onderwereld Regisseur James Glic-
kenhaus heeft er een B-film van gemaakt
voor de lie'hebbers van dit soms toch wel
bedenkelijke genre Niet mijn eerste keus
(Duo 2, 16 jaar)
Seven. (Zeven moord-specialisten) De
producent en regisseur van deze tamelijk
amateuristiiche film is ene Andy Sidaris. Hij
schreef ook het scénario en het ontbreekt er
nog maar aan, dat hij niet de hoofdrol even
eens voor zi n rekening heeft genomen Se
ven" is een als los zand aan elkaar hangen
de gangsterfilm, waarin zeven door ClA-man
Drew Savano aangetrokken mannen en
vrouwen zeven moorden moeten plegen om
zeven topgangsters naar de eeuwige jacht
velden te helpen, voordat ze gaan fuseren
Voor regisseur Sidaris (Zie daar sbe
tekent dat zeven op zichzelf staande opera
ties, zeven verhaaltjes, die allemaal span
ningsloos zijn verfilmd Geen goed verhaal,
geen hoogtepunten, geen climax William
Smith, die wat dat betreft in betere gangster
films te zien is geweest, kan er ook niks meer
aan verhelpen Amerikaanse karate- surf- en
skateboardkampioenen spelen de overige
hoofdrollen, maar ze imponeren niet Als An
dy Sidaris nog eens een film wil maken, zal
hij een beter verhaal moeten hebben, beter
moeten monteren en er voor moeten zorgen,
dat de microfoons in ieder geval buiten beeld
blijven
(Duo 2. 16 jaar. 101 minuten, nachtvoorstel-
lingen)
POLYGOON
NAAL
JOUR-
Via het Polygoon-journaal nr. 22 van
deze week krijgen de toeschouwers
een beeld van het kweken van cultive-
parels in de Chinese provincie Kwan-
tung Verder wordt aandacht geschon
ken aan een internationale wedstrijd
touwtrekken in Eerbeek, waar een
team uit de Zwitserse plaats Engelberg
ongeslagen de overwinning behaalde
Het journaal besluit met een kleuren-
reportage die laat zien hoe asfalt gere
genereerd kan worden om opnieuw te
worden gebruikt Vijf grote wegenbou-
werd werken samen in een asfalt-re-
cycling-installatie bij Ridderkerk, waar
de beruchte A 16 in de komende drie
jaar gerekonstrueerd wordt
then a stranger calls. 1979 Regie Fred Walton
Sénano Sieve Feke en Fred Walton Camera
in Peterman Muziek Dana Kaprotf Montage
Jm Vitale Met Carol Kane. Charles Durning
illeen Dewhurst. Tony Beckley Rachel Roberts.
inO'Nealea Genre thriller 16iaar,87minuten
jro Cinema
Sinds regisseur John Carpenter In
)78 furore maakte met zijn fllmtopper
Halloween", is het in de Amerikaanse
Hm voor babysitters oppassen geblaze-
ln de dubbele betekenis van het
'oord, zoals ook weer eens overduidelijk
[lijkt uit de overigens uitstekende thriller
regisseur Fred Walton „When a
tranger calls.
Ook in deze fiim voor mensen met stalen
Jnuwen is sprake van een meisje. Jill John
son (Carol Kane) dat een avondje op de
kinderen van ene dr Mandrakis past. Een
routine-karweitje, dacht onze Jill, die er eens
lekker voor ging zitten met een boek en een
drankje Maar dan gaat de telefoon
Vanaf dat moment begint Jill tot het besef
te komen, dat er iets heel erg mis is Een
onbekende stem begint haar angst aan te
jagen met de steeds herhaalde vraag, of ze
al eens naar de kinderen heeft gekeken Zij
durft dat niet meer te doen. niet wetend wat
de bedoeling is van onze geheimzinnige
vreemdeling Als de spanning haar te groot
wordt, belt zij de politie En dan bli|kt, dal de
man haar vanuil hetzelfde huis opbelt
Regisseur Fred Walton kreeg voor deze
film op het festival van de Fantastische film
de prijs van de Jury en de Speciale prijs van
de Kritiek. (1980) Voor zover ik de kwaliteit
van de overige daar vertoonde films kan
beoordelen wellicht terecht Want hoewel
Walton niet helemaal konsekwent de span
ning v/eet vast te houden door zijn film in
twee delen te splitsen, benadert ..When a
stranger calls bijna de kwaliteit van Carpen
ter's ..Halloween' Het is met name het voor
treffelijke acteerspel van Carol Kane, Char
les Durning (detective John Clifford) en Tony
Beckley (als de maniakale telefoneerder
Curt Duncan) Wat deze film boven het B
niveau uittilt, waarbij een tamelijk hecht sce
nario natuurlijk ook een belangrijk aandeel in
het uiteindelijk resultaat heeft gehad.
Zoals gezegd bestaat de film uil twee de
len. aan elkaar gesmeed dobr een lussen-
spel. waarin detective Clifford (zoals altijd
uitstekend gespeeld door Charles Durning)
een speurtocht begint naar de telefoon-ma
niak In dat tussengedeelte treffen we Tracy
Fuller aan. verslaafd aan alcohol die Clifford
op het spoor brengt van Duncan Het is maar
een kleine rol. maar Colleen Dewhurst
maakt er iets prachtigs van
Het slot van deze boeiende thriller heeft na
het intermezzo een al even spannende sfeer
als aan het begin en mede daarmee bewijst
regisseur Walton, dat hij vakkundig is
Overigens is het bekijken van deze film
niet aan te bevelen aan meisjes, die regel
matig oppassen Het zou jammer zijn. als
de animo voor het babysitten zou ver
dwijnen. nietwaar? En ter geruststelling:
maniakken als in „When a stranger calls"
zijn voorlopig alleen nog in het Ameri
kaanse Hollywood gesignaleerd.
Bert Vos
Bo Derek in ..A change of seasons
BIOSCOOP-PROGRAMMA
DEZE WEEK VAN WOENS
DAG TOT WOENSDAG
AMERSFOORT - In verband met Hemel-
vaartdag begint het nieuwe bioscoop-pro
gramma deze week reeds op woensdag in-
plaats van op donderdag Het programma
eindigt eveneens op woensdag Het is maar.
dat u het even weet
Filmagenda voor Amersfoort van woensdag
27 mei t m woensdag 3 juni 1981
Grand. tel. 033-14632
Grand 1Van 9 to 5. A l
Dagelijks: 13 30-18 30-21 15 uur; zondag
en hemelvaartsdag 13 30-16 00-18.30-
21.15 uur
Grand 2. Het eiland der verschrikking. 16
jaar.
Dagelijks 13 30-18.30-21 15 uur. zondag
en hemelvaartsdag 13 30-16 00-18 30-
21.15 uur
Grand 3. Lili Marleen. 16 jaar
Dagelijks 13.45-18 45-2130 uur, zondag
en hemelvaartsdag 13 45-16 15-18 45-
21 30 uur.
Grand 4, De Sherrif maakt zich kwaad. A l
Dagelijks: 14.00-19 00-21 45 uur; zondag
en hemelvaartsdag. 14 00-16.30-19.00-
21 45 uur
Grand 5, Life of Brian. 12 jaar
Dagelijks 14.00-19 00-21 45 uur; zondag
en hemelvaartsdag 14 00-16 30-19 00-
21.45 uur.
Cinema, tel. 033-18900
Cinema 1A change of seasons. 12 jaar
Dagelijks 13.45-18.45-21 30 uur; zondag
en hemelvaartsdag: 13.45-16.15-18 45-
21 30 uur
Cinema 2. Once upon a time in the west.
12 jaar
Dagelijks 13 30-20.15 uur
Euro. tel. 033-33655
Euro. When a stranger calls. 16 jaar.
Wo. za. en wo 18 45-21 15 uur; zondag en
hemelvaartsdag 13 45-16 15-18 45-21.15
uur; overige dagen 13 45-18.45-21 15 uur.
Euro. Asterlx verovert Rome. A I
Wo., za en wo 13 45 uur.
Duo. tel 033-16572
Duo 1. 3 kostschoolmeisjes in Parijs. 18
jaar.
Dagelijks 14 15-19.15-21 30 uur. zondag
en hemelvaartsdag 14 15-16 30-19 15-
21 30 uur
Duo 2 The exterminator. 16 jaar
Dagelijks 14 00-19 00-21 15 uur zondag
en hemelvaartsdag 14.00-16 15-19.00-
21.15 uur
Duo nachtvoorstellingen
Duo 1. Fijne Franse pornokneepjes. 18
jaar.
Vrij en za 24 00 uur
Duo 2 7 moord specialisten. 16 jaar
Vrij en za 23 45 uur.