Als de kerk zich opsluit, kan de buitenwacht terecht
spreken van, die mensen tussen vier muren'
J
bs. N.J. Flink doet zondag intrede in Marcuskerk
leusder IcmnE
Commissie
Financiën
in het kort
Cursus sociale rechtvaardigheid
Lokale Omroep Leusden
(LOL) vraagt vrijwilligers
Tieneravond
Een kattebelletje of een fijn gedrukt
kaartje?
DE LEUSDER KRANT
DONDERDAG 13 MEI 1982
plaatselijk nieuws
EUSDEN - De Nederlands
vormde Gemeente in Leus-
(wijkgemeente Marcuskerk)
ft een nieuwe dominee. Het is
Nicolaas Johannes Flink, die
zondag 16 mei zijn intrede
t.
s. Flink werd geboren in Hil-
ium, waar hij zijn gehele
ooltijd tot en met het gymna-
n doorliep. Ds. Flink is 43
getrouwd en heeft drie kin-
sn.
1957 ging hij naar de Rijksu-
rsiteit van Utrecht om er
>logie te gaan studeren. Uit
ingstelling voor het vak. Het
boeide hem, en gaandeweg
studie kreeg het hem beet.
begin van de opleiding aan
Utrechtse universiteit was
theoretisch. Hij was als
komend student bezig met
reeuws, wat filosofie. Naar-
e de studie vorderde ging hij
bezig houden met de prakti-
e theologie, de dogmatiek,
zijn vakken, die hem erg ge-
id hebben, en die dat nog
ds doen.
jdens de theologiestudie kwam
aluurlijk voor de vraag te staan
hi| zou gaan doen. als hij afge-
eerd was Na een |aar of vier
d bij hem vast, dat het het pre-
ntschap zou worden
ifhankelijk nieuwsblad
rde gemeente Leusden.
schijnt elke dinsdag en
derdag.
erantwoordelijke
daktie:
jrt Vos
larnix Kreijns (pi. verv.)
sdaktie:
:rtfen Engelkens
ispar van Loo.
levering kopij en ad-
irtenties:
ior het dinsdagnum-
er tot uiterlijk „maan-
gmiddag 12.00 uur,
or het donderdag
immer tot uiterlijk
sensdagmiddag 12.00
ir.
daktetie en admini-
ratie: Kantoor Leusder
ant, Rozendaallaan 9,
usden-Centrum. Op
ïrkdagen geopend van
100 tot 12.00 uur en
in 13.30 tot 17.00 uur
lonnementsgeld:
>4,20 per jaar; 27,60
ir half jaar; 14,05 per
lartaal.
achten bezorging:
s abonnee dient u de
ant voor dinsdag- of
inderdagavond 18.00
r te hebben ontvan-
n Is dat niet het geval,
em dan kontakt op
at onze hoofdagent be
rging (dinsdag en don-
fdag tussen 18.30 en
30 uur), tel. 033-
0691. Bij geen gehoor
nt u kontakt op nemen
at onze inspekteur be
rging, overdag 03420-
141, toestel 44.
bestellen foto's:
meeste in de Leusder
ant gepubliceerde fo-
s kunt u nabestellen
et uitzondering van
hief- en historische
o's), bij vooruitbeta-
g van 5,- per exem-
lar (formaat 13 x 18
op giro: 871441
v BDU b.v. te Barne-
met duidelijke ver-
Iding van gewenste
aantal, nummer
h krant, pagina waar
de foto werd ge-
iatst. U kunt ook kon-
it betalen op ons kan-
Rozendaallaan 9,
Jsden/Centrum.
geveer drie tot vier
ken na betaling ont-
igt u de gewenste fo-
thuis.
In september 1964 deed hij zijn
laatste examen aan de Universiteit
Gelukkig, zegt hij zelf, had hij ook
wat verder gekeken. In het begin
van de studie beperkte hij zich lot
de theologische fakulteit Maar dat
begon hem op den duur te veel te
benauwen, en vanaf het tweede
jaar stortte hij zich ook wat in het
studentenleven. Dat ervoer hij als
een erg leuke tijd
Na het kerkelijke examen in 1964
volgde het leervikariaat in Bever
wijk om bij een predikant kennis te
maken met de praktijk van het pre-
dikantswerk. Daarna ging hij drie
maanden intern in het theologisch
seminarium in Driebergen Als af
sluiting volgde daar het collo
quium. het door de kerk ingestelde
gesprek tussen hem en een aantal
afgevaardigden van de kerk over
zijn geschiktheid voor het ambt.
Halt 1965 was hij beroepbaar
BURCH - WADDINXVEEN -
SCHIEDAM NOORD
In november 1965 werd hij predi
kant in Burch op Schouwen-Duive-
land zoals hij zegt een echte kandi
daatsgemeente In maart 1970
ging hij naar Waddinxveen bij Gou
da, een buitengewone wi|kge-
meente". Tegenwoordig heten dit
soort gemeenten „deelgemeen
ten". In Waddinxveen was de plaat
selijke Hervormde gemeente van
de signatuur der Gerformeerde
Bond Van buiten kwamen in Wad
dinxveen allerlei mensen wonen.
EUSDER KRANT is een
ve van de BDU-kranten-
inatie te Barneveld.
die zich daar niet in konden vinden.
Omdat er meer van dit soort ge
meenten in Nederland ontstonden
kreëerde de kerk deze „buitenge
wone wijkgemeentendie behalve
dat de gemeenteleden over de hele
plaats verspreid waren, in niets van
het reilen en zeilen van de gewone
Hervormde gemeente verschilden
Zeven jaar stond Ds Flink in
Waddinxveen. In mei 1977 ging hij
naar Schiedam-Noord. Dat was de
Hervormde Gemeente Kethel. Vo
rig jaar oktober zocht Leusden een
predikant Ds Flink kwam met de
Leusdense gemeente in kontakt.
Dat draaide tenslotte uit op een be
roep, waarop Ds Flink ja zei.
DOGMATIEK
Op welk onderwerp bent u afge
studeerd?''
„Ik ben afgestudeerd op de ddg-
matiek Dat is een onderdeel van
de theologie, dat me boeit, hoewel
ik steeds minder geneigd ben om
allerlei dingen vast te leggen Maar
dat zit 'm ook in de ontwikkeling van
de theologie van vandaag de dag.
Prof. Van Ruler is miin leermees
ter geweest, en die had één boek
dat hij ons voorlegde: de oude dog
matiek van Heppe Die moesten we
„ad litterum" kennen Dat blijft bij je
hangen Hoe meer je je in de theo
logie gaat verdiepen, hoe meer je
echter merkt dat zo n boek als Hep
pe voorbij is. Heppe geeft dichte
antwoorden Als je daarnaast een
boek van Berkhof legt, dan merk ie:
„Dominee moet staan voor de geloofwaardigheid van de kerk
door
Anco Mali
dat is veel méér. Berkhof is veel
meer open. Dat trekt me aan.
Hans Kühn, Schillebeeckx, Mis-
kotte niet te vergeten Die zijn op
het dogmatische vlak bezig, maar
alleen op een totaal andere manier
dan dat vroeger het geval was. Hun
boeken lees ik met rode oortjes
Karl Barth. Er zijn mensen, die zeg
gen dat Barth achterhaald is. Ik zeg
dat ze hem dan nooit hebben gele
zen!"
UITLEG BIJBEL
Hoe gaat u om met de uitleg van
de bijbel?"
..Bij de uitleg van de bijbel gaat
het bij mij om de eerste plaats wat
er staat. Je moet proberen je te
verplaatsen in de tijd, waarin de bij
bel geschreven werd, en in de men
sen voor wie het is bedoeld. In de
tweede plaats moet je op de preek
stoel uitleg geven wat dat bepaalde
bijbelgedeelte ons vandaag te zeg
gen heeft Je kunt niet in de puur
theoretische kant van de zaak blij
ven zitten Het mag niet een ver
haal uit het verleden blijven. Chris
tenen zeggen, dat het iets méér is.
Als ik. om een voorbeeld te noe
men. met catechisanten spreek
over het boek Exodus, vin ik het
goed als het ze begint te dagen dat
dat verhaal, dat over bevrijding
gaat, zich vandaag de dag ook af
speelt bij groepen en volkeren, die
zich bevrijden. Dat het zich op
nieuw afspeelt met andere spelers.
Iets dergelijks moet 's zondags
naar mijn opvatting ook in de predi
king gebeuren Mensen moeten de
indruk hebben dat het over henzelf
gaat.
Ik vind dat het belangrijkste is
van de verkondiging dat je de tekst
van de Schrift hiér naar toe haalt. In
de zin van: laten we zeggen, dat we
ongeveer weten wat er bedoeld
wordt: wat doen we er mee in
1982?
Voor mij is de zondagse ere
dienst het hart van het hele werk
Dóar gebeurt het. Pastoraat, cate
chese, leeihuis liggen daar alle
maal omheen. Worden beïnvloed
door wat er op die zondag in de
kerkdienst gebeurt Geeft er rich
ting aan. Bepaalt de inhoud."
TAAK PREDIKANT
Hoe ziet u de taak van de predi
kant in de moderne kerk?'
„Nu ga ik hardop denken Ik
denk, dat het vandaag moet gaan
om de geloofwaardigheid van de
kerk Daarvoor moet je als dominee
staan Het evangelie hoeft zich niet
geloofwaardig te maken. Maar het
gaat er wél om, dat de kerk geloof
waardig overkomt Als je het evan
gelie als richtsnoer neemt, moet
dat ook te merken zijn.
Lange tijd deed de kerk stilzwijgend
mee of koos voor de status quo
Vandaag ligt het wel anders De
mensen in de kerk moeten er aan
wennen dat je keuzes maakt en
daarachter staat Het doet me ook
wel es pijn, dat je kiest, maar ik
denk dat je daar niet aan ontkomt
BEVESTIGING EN INTRE
DE
Op zondag 16 mei om
15.00 uur zal ds. N. J. Flink in
de Marcuskerk door Ds. J.
Weermekers bevestigd wor
den. In dezelfde dienst doet
Ds. Flink intrede als predi
kant van de Hervormde Ge
meente Leusden.
Na afloop van de dienst zal
er gelegenheid zijn de fami
lie Flink te begroeten. Er is
een kopje koffie of thee.
Ook leden van andere ker
ken worden uitgenodigd bij
deze dienst tegenwoordig te
zijn.
Het is een wijdverbreid misver
stand dat iedereen binnen de kerk
hetzelfde standpunt zou moeten in
nemen. Je moet beginnen met te
accepteren, dat binnen de kerk zich
een groep mensen bevindt van
zéér verschillende pluimage Dat is
een goede zaak. Het belangrijkste
is, dat ze met elkaar in gesprek blij
ven, en hun eigen standpunt niet
verabsoluteren Het boeiende is
die bonte stoet van mensen bij el
kaar te houden Misschien zit daar
een belangrijk aspekt van het pre
dikant zijn vandaag in.
Aan de ene kant moet je, samen
met anderen, fungeren als voor
trekker. Aan de andere kant is het
ook jouw taak om het geheel in de
gaten te houden, en de mensen het
gevoel te geven, dat ze er allemaal
bij horen."
IN BEWEGING
Als jezelf keuzes hebt gemaakt,
en je diept die meer en meer uit,
wordt de afstand tot hen, die nog
niet op weg zijn, zo onoverbrug
baar
„Eén van de dingen, die je
enorm bezig houden is, dat je alle
mogelijke moeite moet doen om de
gemeente in beweging te houden
In het oude en het nieuwe testa
ment zit vaart De bijbel zélf is zo
beweeglijk. Dat geldt ook voor het
beeld van God Je kunt het niet
vastleggen in een definitie Dat is
mijn bezwaar tegen de oude dog
matiek God zélf is heel beweeglijk
Volgelingen moeten dat ook zijn.
Het is niet erg, dat in een gemeente
mensen in gesprek zijn over allerlei
zaken die hen bezighouden. Dat
kan allemaal in de kerk Als zo n
gemeente zich maar niet vastlegt.
Je moet óók wel es wat risico's
durven lopen. Wanneer je een keu
ze maakt en je ziet na verloop van
tijd, dat het niet geworden is wat je
er van verwachtte, moet je ook kun
nen aangeven, dat het beter is om
een andere weg in te slaan. Dat kan
ook niet anders in een maatschap
pij. die óók in beweging is."
ZELFBEVREDIGINGSINSTI
TUUT
Tijdenlang is de kerk niet in be
weging geweest Buitenstaanders
konstateerden. dat men er genoeg
aan had om s zondags de dominee
te horen en elkaar te zien. Een zelf-
bevredigingsinstituut, zei men
Voor mij is de zondagse eredienst het hart van de hele week.
„Ja, daarom zeg ik ook met na
druk. dat de kerk deel uitmaakt van
de samenleving Het is niet de roe
ping van de kerk om zich op te slui
ten Als de kerk zich opsluit kan de
buitenwacht terecht spreken van
„die mensen tussen die vier mu
ren."
De hele eredienst zelf moet kon
takt houden met de werkelijkheid
van de samenleving Het is niet zo
dat. als je de kerkdeur binnenstapt,
je iemand anders bent Die
werkelijkheid kun je en mag je niet
achter je laten, als je de kerkdeuren
binnengaat
,.U had het over keuzes Veel
spanningen in de wereld komen
toch voort uit het ontbreken van de
minimale levensvoorzieningen bij
sommige volkeren Welk standpunt
neemt de kerk in?"
„Als de kerk de derde wereld zou
ontlopen, slaat ze de plank wat mij
betreft finaal mis Het is een kwes
tie van mentaliteit van de mensen
hier Wat vind je nou belangrijk?
Dan ben ik bang. dat de mensen
naar de materiéle kant zijn toege
dreven We hebben ons lekker la
ten méédrijven, waarbij het vooral
ging om onszelf De kerk heeft een
taak om de mensen een andere
mentaliteit bij te brengen
De boodschap van het evangelie
is niet vrijblijvend Je doet voortdu
rend een appel op jezelf Waar sta
jij9 Dat is niet eenvoudig Je moet
daar iedere keer antwoord op pro
beren te geven Het zit in het ver
lengde van dat zelfbevredigings in
stituut waar we het net over had
den. het ghetto. Als een kerk een
ghetto is. dan interesseert het de
mensen niet hoe de volkeren in de
derde wereld er aan toe zijn
Het gaat er om hoe ben je als
mens9 Hoe vul je dat in? Dat heeft
alles te maken met je dagelijkse
leven Je kunt het niet apart zetten
zo van nu gaan we es bezig zijn met
de derde wereld, want dan heb je
die mensen al weer in een hok
gedrukt. Het woord mentaliteit is
belangrijk de mentaliteit die Jezus
er op na hield."
ANDERE MENTALITEIT
De algemene indruk is dat Jezus
met geweldloosheid een andere
mentaliteit wilde bewerkstelligen
Wat de kerk daar later omheen
heeft gebouwd is daar niet altijd
mee in overeenstemming
„Dat is juist. De kerk als instituut
zegt mij niet zo veel Dat klinkt mis
schien gek uit de mond van een
Hervormd predikant De kerk dat
zijn de mensen, en bij hen moet het
gebeuren
En als de Synode dan eens een
keer een uitspraak doet, dan ont
staat er een vrij scherpe diskussie
als ten aanzien van de kernbewa
pening Daar deed de Synode een
uitspraak, en dat heeft nogal wat te
doen gegeven lkvindhetgoed.dat
de synode zich heeft uitgesproken
Met de bedoeling dat de mensen
daarover gaan nadenken en tot
een standpunt komen
Daar moeten, denk ik, een hele
boel kerkmensen aan wennen. Dat
we stukje bij beetje afleren om vrij
blijvend te zijn Dan krijg je opmer
kingen in de trant van „moet de
kerk zich daar nou óók mee be
moeien9 Ik denk, dat het evangelie
alles te maken heeft met onze ei
gen wereld
EVANGELIE NAAR DE POLI
TIEK TOE MET WAPENS
VERTALEN
..Hebt u er zicht op hoe sommige
christenen het evangelie naar de
politiek toe met ..wapens' kunnen
vertalen?'
„Ik ben daar niet uit. Als je dit
soort dingen zegt tegen mensen,
die in de politiek zitten, dan krijg je
de opmerking dat je in de politiek
niet puur als christen bezig kan zijn.
Je moet óók rekening houden met
de machtsblokken
Ik denk bijvoorbeeld van mezelf,
dat ik nooit politicus zou kunnen
zijn Ik geloof ook best, dat het waar
is wat ze zeggen Maar ben je dan
niet voortdurend bezig om com
promissen te sluiten met jezelf?
Politiek, zeggen ze, is compromis
sen sluiten. Misschien is het alle
maal te vangen, onder het woordje
„angst
Als Jezus in het evangelie zegt
Het Koninkrijk Gods is nabij geko
men, dan zegt hij dat in bezet ge
bied Dat is een politieke uitspraak
van de éérste orde. Dan is hij ver
der voortdurend bezig met de ma
nier om dat Koninkrijk Gods in te
vullen Dat is zo totaal anders dan
mensen destijds om zich heen za
gen Dat noopte de mensen om
een enorme salto in hun denken te
maken
Dat is waar we iedere keer weer
mee bezig zijn. om te pogen de
mensen tot leven te roepen. Dat
blijft voor iedereen gelden Voor mij
ook. Dat is voor iedereen een wor
steling Je bent zo geneigd om de
weg van de minste weerstand te
kiezen Terwijl je bliksems goed
weet. dat het evangelie voorde an
dere weg kiest, waarop veel meer
gevraagd wordt van jezelf. Dat is
hetgene. waarmee we voortdu
rend, óók in de kerk, bezig zijn
VIJANDSBEELD
Wat vindt u van het vijandsbeeld,
dat steeds voormensen wordt,.ge-
kreeerd9"
„Ik denk dat je de mensen op
grond van het evangelie moet vóór
houden dat de mens tot iets an
ders is geroepen Het is mijn taak
om te zeggen wat het evangelie
zegt over al dit soort zaken Doe je
dat met, dan denk ik dat je geen
gezicht hebt. Anders wordt het
evangelie ook een volstrekt on
schadelijk verhaaltje, wordt de
christenheid een minderheidsras,
dat op den duur wel zal uitsterven.
Woord en werkelijkheid zijn
onlosmakelijk met elkaar ver
bonden. Die twee staan in span
ning met elkaar. Die spanning
mag je niet ontlopen!''
(Van de redaktie)
LEUSDEN - Volgens een me
dedeling van wethouder Mande-
maker in de Financiële en econo
mische commissie, heeft de ge
meente de boerderij Hamers-
veldseweg 124 (eerder eigen
dom van de heer Apeldoorn) aan
de heer W. J V.D. Wiel heeft ver
kocht voor een bedrag van
300.000,-. In antwoord op vra
gen uit de commissie deelde de
wethouder mee. dat deze ver
koopsom boven de door de ge
meente vastgestelde minimum
prijs is gebleven. Zoals we reeds
eerder schreven is de heer v.d.
Wiel van plan om van de boerde
rij een restaurant (gasterie) te
maken. Het voorstel tot verkoop
van de boerderij had de goed
keuring van de commissie.
Mevrouw Verduin (PKL) heeft
zich het standpunt van haar fraktie
voorbehouden ten aanzien van het
voorstel van b en w een krediet van
32.500.- te verstrekken ten be
hoeve van de aanleg van een oe-
fenveldverlichting voor het hockey-
complex. Voor een dergelijke ver
lichting was aanvankelijk een be
drag van 15.000,- geraamd. Me
vrouw Verduin gaf wel te kennen,
dat die sterke verhoging niet juist
wordt gevonden door haar fraktie.
gezien ook de financiële perikelen
o m. ten aanzien van de biblio
theek, waar zoals bekend sterk
moet worden bezuinigd. De overi
ge leden had geen bezwaar tegen
dit voorstel.
Vanaf de publieke tribune
werden door de heer De Weerdt
vragen gesteld ten aanzien van
het isolatieprojekt van de WSL-
woningen in de wijk De Wete
ring. De heer De Weerdt wilde
weten in hoeverre de geruchten
juist waren, dat bij het isoleren
van sommige van deze wonin
gen ander isolatiemateriaal
wordt gebruikt dan in de offerte
staat aangegeven. De heer De
Weerdt zag daarbij graag, dat de
gemeente onderzocht in hoever
re deze afwijkende Isolatiemate
rialen gevaar voor de gezond
heid kunnen opleveren. Wethou
der Mandemaker verwees de
heer De Weerdt met zijn vragen
naar de vertegenwoordiger van
de huurderscommissie De Wete
ring van de Woningstichting
Leusden.
(Van de redaktie)
LEUSDEN - Zoals we in onze krant van dinsdag 4 mei uitgebreid
schreven, is sinds kort de Stichting Lokale Omroep Leusden opgericht
Deze stichting stelt zich ten doel om met vrijwilligers binnen afzienbare tijd
radio- en tv-programma's te gaan maken, gericht op de Leusdense ge
meenschap. Het stichtingsbestuur doet een beroep op Leusdenaren, die
daar iets voor voelen Men kan zich daarvoor opgeven bij de Stichting
Lokale Omroep Leusden. Postbus 162, 1830 AD Leusden Men dient
minimaal 16 jaar oud te zijn en in uw brief aan de stichting dient u duidelijk
aan »e geven waarom u mee wilt doen en op welke wijze u denkt een
bijdrage te kunnen leveren Van de medewerkers wordt een kontributie
gevraagd van 5,- per maand en een éénmalig inschrijfgeld van 15,-
om de lopende onkosten te kunnen bestrijden De Stichting Lokale Om
roep Leusden heeft zich reeds tot het gemeentebestuur van Leusden
gewend en gevraagd om medewerking, onder meer in de vorm van een
startsubsidie
LEUSDEN Van donderdag
20 tot en met zaterdag 22 mei
wordt door dr. H. M. Vos uit Lei
den in de Internationale School
voor Wijsbegeerte een cursus
over sociale rechtvaardigheid
gegeven. Het programma ziet er
als volgt uit:
Donderdag 16.00 uur: inleiding
problemen rond rechtvaardig
heid.
19.30 uur bespreken en nabe
spreken van enkele teksten uit
kranten, politieke pamfletten etc
Vrijdag 10 00 uur inleiding: En
kele betekenissen van rechtvaar
digheid
14 30 uur inleiding Enkele bete
kenissen van rechtvaardigheid
19 30 uur: inleiding: Hoe hangen
die betekenissen samen?
Zaterdag 10 00 uur toepassin
gen inkomensverdeling, arbeid,
onderwijs, etc
14.00 - 15.00 uur afronding.
In onze samenleving lijkt geen
waarde van groter belang dan die
van de rechtvaardigheid Werden
vroeger standen van zaken geac
cepteerd omdat zij waren gehei
ligd door traditie, het recht van
de gewoonte en de gewoonte
van het recht, tegenwoordig wor
den de meest vanzelfsprekende
zaken getoetst op hun rechtvaar
digheidsgehalte Uiteraard heeft
dit ondertussen wel bekende in
grijpende gevolgen voor de
hauiivyi..^ w.i stabiliteit van de
samenleving en zelfs van mense
lijke verhoudingen in kleiner ver
band als dat van huwelijk en
gezin.
Hierbij kan het niemand ont
gaan, dat rechtvaardigheid een
centrale maatschappelijke waar
de is van een uitgesproken meer
zinnig karakter De grote ver
scheidenheid aan rechtvaardig
heidstheorieën is hiervan één
overtuigend bewijs, het maat
schappelijk conflict waarbij alle
partijen zich om het hardst op
rechtvaardigheid beroepen een
ander Wanneer we standen van
zaken rechtvaardig of onrecht
vaardig noemen, dan kunnen we
minstens zeven verschillende
dingen bedoelen Dit plaatst ons
voor de vraag of wij de centrale
maatschappelijke positie van
rechtvaardigheid wel waar kun
nen maken
Om dit te onderzoeken zal het
in deze cursus niet alleen gaan
over de verschillende betekenis
sen van rechtvaardigheid en hun
onderlinge relaties, maar ook
over kwesties van praktische toe
passing Kan het rechtvaardig
heidsbegrip alleen ons wel een
ondubbelzinnige aanwijzing ver
schaffen voor wat ons moreel
gesproken te doen staat ten
overstaan van problemen als die
van verdeling van inkomen, ar
beid, woningen, vrijheden en
(onderwijs)kans? Of overschat
ten we daarmee het belang van
rechtvaardigheid ten kosten van
andere maatschappelijke waar
den en belangen?
Nadere inlichtingen: Interna
tionale School voor Wijsbegeer
te, Dodeweg 8, 3832 RD Leus
den, tel. 033-15020.
LEUSDEN Voor jongens en
meisjes van 10 tot 14 jaar is er op
vrijdagavond 14 mei in de Til
weer een tieneravond. Naast de
normale disco wordt er deze keer
een kapselwedstrijd gehouden.
ledereen kan meedoen. Voor
de jongens en meisjes met de
opvallendste of mooiste haar
dracht is een aantal prijsjes be
schikbaar Aanvang: 19 00 uur
De toegangsprijs is één gulden
Sommigen schrijven vlug even een briefje
om te melden, dat er gezinsuitbreiding heeft
plaats gevonden. Dat is natuurlijk óók een
manier.
Toch gaat er niets boven een fijn gedrukt
kaartje, uitgezocht naar uw smaak.
Uit de grote collectie 1982 hebt u enorm veel
keuze. En wat de tekst betreft, wij zorgen
snel en accuraat, dat er op komt te staan
wat u wenst In hand- of machineletter
Vandaag besteld, morgen klaar.
als het om snelheid èn kwaliteit gaat
Rozendaallaan 9 te Leusden-Centrum Op werkdagen van 9.00 tot
12 00 uur en van 13.30 tot 17.00 uur. Telefoon: 033-941495