ran ,Le Trio infernal' )t „Chère inconnue" en Op de pedalen met Aat Daale om Woudenberg mzomer '85 in Grand Tips voor Thuisblijvers Korte routebeschrijving: ONDERDAG 11 JULI 1985 loep op Leusden 2e1 Louis i iperma* «Imredaktle) schille- eef ïFOORT - In de week van jrme $da9 11 juli tot en met woens- :es. die iu" draalen In het kader van kanka®mer 85" de volgende films In echt zal t derstellO INFERNAL F. Girod go*. moeiltBj is een Duitse gouvernante leren tpajr pij een familie in Marseille Door het overlijden van haar laakt ze kennis met de meest advocaat van Marseille. Sarret It zijn maitresse. Om in Frankrijk ien blijven moet ze met een tan trouwen De rijke man sterft and na het huwelijk en Philomè- Seit de erfenis met Sarret. Philome- ister komt ook naar Frankrijk, net een door pastis en choleste- UIJ tadigde grijsaard- Het trio kan ens zijn grote slag slaan door ganders naar de keuring van de 'erzekering te sturen; drie maan- >r overlijdt de oude man. Ook nu ïld er gauw door en het trio moet de naar nieuwe boosaardige mid- dinpen film vol spectaculaire mis- aanr5alistisch verfilmd, voor mensen 1 Pers,rke zenuwen ifietst Lnn°;OCENTE m o5:L- Visconti s De- foortTienPersin9 van het verhaal van )eurd'en,e 'n enkele re9e,s 20u on" br0nr>en aan Visconti's film De situa- op een roman van yizio, zijn zonder meer lar- iusde: een vastgelopen huwelijk, het een ander- de echtgenoot die uw 'eru9 w''- kindermoord en ird - het zijn alle elementen uit ikenmeidenroman. ^Jakkig gezien lijkt het dan ook aarbaar dat aan de hand van 'gelijk gegeven een film is ge- ||0 3ie na de Nederlandse première door de Volkskrant als door graaf en Het Parool werd be- d als Visconti's laatste mees terwerk", die volgens NRC-Handels- blad een schitterend testament is van Visconti als ,,metteur-en-scène" en die in Trouw werd omschreven als een zachtglanzende parel aan Visconti's kroon Kritiek op Visconti's onderwerpkeuze was er al voordat de opnamen begon nen waren Luchthartig verwees de regisseur naar zijn reputatie als filmer van de decadentie, eraan toevoegend dat d'Annunzio toch minstens als een decadent schrijver mag worden be schouwd In zijn wilde jaren, zei Viscon ti, was d'Annunzio vooral uit op sensa tie. Liefde was in de eerste plaats iets oppervlakkigs en lichamelijks, een op vatting die zich volgens Visconti in een erotisch tijdperk als de jaren '70 uitste kend kan handhaven Met al het geweld van zijn tot in de details beheerste stijlmiddelen bereikte Visconti, letterlijk aan het eind van zijn dagen (hij over leed tijdens de eindmixage) wat sceptici voor onmogelijk hadden gehouden Zijn voorgaande film ..Violence et Pas sion" was door velen beschouwd als zijn testament. Autobiografische trek ken waren immers verwerkt in de figuur van de professor, die zich uit de opper vlakkigheid van zijn tijd had terugge trokken temidden van zijn kunstschat ten. Des te groter was de verrassing toen in ..L'lnnocente" nieuwe en krach tige accenten werden gelegd bij een jonge generatie, ook al blijft de schaduw van Visconti's pessimisme dominant DIE BLEIERNE ZEIT Regie: M. von Trotta Twee Duitse vrouwen, twee zusters, geboren in de oorlogsjaren en opge groeid in ,,de loodzware tijd" van de jaren vijftig, zijn beiden intensief betrok ken bij de opstand van de jaren zestig, leder op hun eigen manier streven ze naar een nieuwe tijd en juist daardoor komen zij tegenover elkaar te staan. Terwijl Juliane (Jutta Lampe), de oude re, de pragmatische weg gaat en zich als redactrice van een geëngageerd vrouwenblad inzet voor geleidelijke ver andering, gaat Marianne (Barbara'Su- kowa) ondergronds om haar idealen op een radicalere manier te verwezenlij ken. Als Marianne later gepakt wordt en gearresteerd, ontstaat een nieuwe emotionele band tussen de zusters tijdens de vele bezoeken van Juliane aan de gevangenis Tijdens een vakan tie met haar vriend hoort Juliane dat Marianne dood is. Volgens officiële rapporten heeft zij zelfmoord gepleegd In de vaste overtuiging dat Marianne zichzelf niet om het leven heeft ge bracht, riskeert Juliana het totale isole ment door op haar eentje de omstandig heden van haar zusters dood te onder zoeken De regisseuse Margaretha von Trotta maakt er geen geheim van dat haar verhaal is gebaseerd op het leven van de zusters Ennslin, Gudrun en Christia- ne. Gudrun behoorde tot de Baader- Meinhofgroep. Zij stierf in 1977 onder verdachte omstandigheden in de Stam- heimgevangenis; Christiane besloot een boek te schrijven over de omstan digheden van haar dood Toch is de film van Von Trotta geen waarheidsgetrou we weergave van de realiteit, maar hoofdzakelijk fictie, bedoeld om een tijdsbeeld te geven van het leven in West-Duitsland in de na-oorlogse pe riode NIAGARA Regie: H. Hathaway De thriller waarin Marilyn Monroe haar debuut in kleur maakt, heupwiegend in een nauwsluitende provocerende rode jurk, zoals indertijd gemeld werd. en met een stem die een register lager gezakt was dan in haar vorige films en ook op dat niveau zou blijven. Ze speelt de overspelige echtgenote van een man die getuige het feit dat hij therapeu tisch bezig is aan modelletjes van oude auto's en 's ochtends heel vroeg bij de watervallen vertoeft, aan een ernstige vorm van depressie lijdt oorlogsmoe heid met als reden dat George Loomis (Joseph Cotton) voortijdig uit Korea naar huis gestuurd is. Het is de toe schouwer duidelijk dat deze man een vrouw als Marilyn Monroe nog maar weinig te bieden heeft en hij zal dan ook uit beeld moeten verdwijnen Met als achtergrond de Niagara-waterval die als symbool dient voor de passie van de buitenechtelijke liefde, voor de stroom versnelling waarin de geliefden gera ken. BARRY LYNDON Regie: S. Kubrick Kubrick verving Thackeray's ik-verhaal van de memoiresschrijver door de pre sentatie van een zeer afstandelijke ver teller (de stem van Michael Hordern), die gebeurtenissen van koel commen taar voorziet, andere gebeurtenissen aanvult of erop vooruit loopt; en onder wijl als continuo-partij het filmritme blijft onderhouden. Het is interessant te zien hoe Kubrick in zijn briljante scenario de 19e-eeuwse .memoires" van een 18e- eeuwse avonturier veranderd en ge bruikt heeft Bij Thackeray geeft de Ierse Barry zichzelf voortdurend bloot in zijn ik-verhaal: zijn snoeverij, leugens, zelfmedelijden, zijn verbloemen of juist onthullen van de gemeenste intriges en wreedheid tegenover zijn vrouw zijn een deel van zijn satire Maar Kubrick's film is geen satire Bij hem is Barry werkelijk de „speelbal van het lot" die hij in zijn memoires zo vaak wil zijn. Ryon O'Neal belichaamt hem perfect: een vaderloze jongen uit de gezeten, maar verarmde Ierse boerenstand, die tot aanzien en rijkdom wil geraken, het hindert niet hoe. Maar ook in zijn glans rijkste tijden houdt Ryan O'Neal iets rustieks, het gezicht van de buitenman achter de schmink van de gepruikte, elegante „gentleman" die zich de naam zal aanmeten van de rijke hoogadellijke weduwe Lady Lyndon, die hij voor een huwelijk zal strikken. Als Barry Lyndon zal de voormalige Redmond Barry zijn vrouw (Marisa Berenson) tot de rand- van de zelfmoord drijven, haar vermo gen verkwanselen en zelf, smadelijk verstoten, uit het kasteel, de salons en clubs in Londen en heel Engeland, „arm. eenzaam en kinderloos" zijn leven besluiten. Barry Lyndon duurt 3 uur. en volgt in grote trekken de lotgevallen van Thac keray's antiheld in de memoires Melan cholie is de grondtoon De dreigende dood en de begeerte naar geld zijn constanten in Kubrick's roman tische en classicistische, wrede en ge- raffineerde 18de eeuw ONE FROM THE HEART Regie: F. Ford Coppola Franny (Ten Garr) en Hank (Frederic Forré'st) wonen al vijf jaar samen aan de rand «van Las Vegas De sjeu is van de verhouding af. Franny besluit weg te Joger^r^tor^icMruj^rmenvar^er^ Zuidamerikaanse kelner (Paul Julia). Hank zoekt troost bij een circusmeisje ^Nastassia Kinski), krijgt spijt van de breuk en slaagt erin zich met Franny te verzoenen vlak voordat zij voorgoed wegvliegt Las Vegas is de stad van dromers en gokkers. Vanaf de eerste scène, met een openschuivend blauw gordijn en een wereldbol, tot het laatste shot, een natte straat en een gordijn dat sluit, bouwt regisseur Francis Coppola een droomwereld op. Met oogverblindende neonreclame, grote orkesten en op zienbarende lichtwisselingen binnen een scène zorgde hij voor een sprookje van de jaren tachtig over jaloezie en sex CHÈRE INCONNUE Regie: M. Mizrahi Deze tweede film die Simone Signoret maakte onder regie van Moshe Mizrahi is gebaseerd op een boek van de Engelse schrijfster Bernice Rubens, getiteld „I sent a letter to my love" Jean Rochefort en Simone Signoret spelen een broer en een zuster die een afschuwelijk eenzaam bestaan leiden in een huis ergens aan de kust van Bretagne Hij is sinds zijn kinderjaren verlamd en gebruikt een rolstoel. Zij heeft haar eigen geluk opgeofferd om voor hem te zorgen. De twee slijten hun eentonige dagen met tochtjes langs de winderige, rotsige kust en met het gekibbel dat bij de liefde-haatverhou- ding tussen broer en zus schijnt te horen. Hun enige contact met de bui tenwereld verloopt via een weinig diep zinnige vriendin, gespeeld door Delphi- ne Seyrig. Als de eenzame Signoret een anonieme advertentie in het plaat selijke krantje plaatst waarin ze om mannelijk gezelschap vraagt, krijgt ze maar één antwoord - van haar broerl Eerst schrikt ze, maar ze besluit deson danks de correspondentie voort te zet ten onder een aangenomen naam en een verzonnen levensgeschiedenis Het wanhopige erotische proza in de brieven van haar broer is welkom in de leegte van haar eigen bestaan Als Rochefort begint aan te dringen op een ontmoeting besluit Signoret in paniek een plaatselijke actrice te charteren om haar plaats in te nemen De ontmoeting verloopt rampzalig en de broer richt zijn attenties op Seyng, die tenslotte op zijn toenaderingen reageert Op de dag dat ze zullen gaan trouwen vindt Rochefort het identiteitsbewijs dat Signoret heeft gebruikt om zijn brieven in het postkan toor op te halen. Dan beseft hij de afschuwelijke situatie De film eindigt in de kerk waar Rochefort zich omdraait en zijn zuster aanstaart voordat hij de huwelijksbelofte aflegt. KLUNEN JOURE - Op 13 juli wordt in Joure het Nederlands kampioen schap Klunen georganiseerd. Deelnemers moeten, met de schaatsen ondergebonden, een parcours over een tapijt afleggen. Het kampioenschap wordt geheel in een elfstedensfeer verreden, in clusief bruggetjes over het par cours voor het publiek en hoempa pa orkesten. TENTOONSTELLING OLDENZAAL - In museum het Palthe-huis in Oldenzaal is van 14 juli tot en met 11 augustus een tentoonstelling te zien van het werk van Ruud Hallema (bronsplastie ken) en Pieter Delicaat (tekenin gen) De tentoonstelling is te be zichtigen van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00-12.00 uur en van 14.00-17.00 uur en op zaterdag en zondag van 14 00-17.00 uur. STUDENTENACTIES AMSTERDAM - In het Amster dams Historisch museum wordt van 12 juli tot en met 8 september een tentoonstelling gehouden met als titel De verbeelding van de macht". De expositie gaat over de studenten- en arbeidersacties in Parijs in mei 1968 en de studen tenacties in Nederland in 1969 De tentoonstelling tracht met behulp van foto's, affiches, pamfletten, krantenberichten en video-opna- me's een beeld te schetsen van de gebeurtenissen. BATIK-SCHILDERIJEN DEN HAAG - In het gebouw van de Stichting Volkskunst en Folklore OPHALEN GLAS EN OUD PAPIER Het ophalen van afvalglas en oud papier door de ge meentereiniging gebeurt maandag 15 juli in de vol gende wijken: Rossenberg, Princenhof, Hamersveld, Rozenboom, Rozendaal, de Wetering en Alandsbeek, plus in Achterveld en Stou- tenburg. Grof vuil en ander niet- huisvuil kan worden gestort in containers op de gemeen- tewerf aan de Hamersveld- seweg 105. Voor meer infor matie bellen met de dienst gemeentewerken, telefoon 941594. aan de Fredrik Hendriklaan in Den Haag vindt tot en met 21 juli een tentoonstelling plaats van batik schilderijen op zijde, katoen en leer. De batikken zijn gemaakt door Arati Senroy uit India Naast de batikken is er ook een verzameling van volkskunst uit India te zien. De tentoonstelling is gratis te bezichti gen. de openingstijden zijn van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00-17.00 uur en op zondag van 11 00-17.00 uur. CULINAIR FESTIVAL YERSEKE - Op 13 juli wordt in Yerseke een culinair festival geor ganiseerd. In een groot aantal kraampjes worden Zeeuwse spe cialiteiten te koop aangeboden. Naast het etenswaar staan er volksspelen op het programma en treden er artiesten op. VESTINGSFEESTEN HEUSDEN - Tijdens de ves tingsfeesten in Heusden, op 13 en 14 juli, wordt het vestingstadje te- ruggetoverd naar de 17de eeuw Tijdens deze dagen gaan de inwo ners van Heusden in klederdracht de straat op, treden er troubadours, muzikanten en andere artiesten op, worden er belegeringen uitgevoerd en zijn er demonstraties van oude ambachten Het feest begint op beide dagen om 11.00 uur PEELFESTIJN MEIJEL - In Meijel (L) wordt op 14 juli het jaarlijkse Peel-festijn georganiseerd Hoofdthema van het festijn zijn de Antillen Over de Antillen is een tentoonstelling inge richt, er treden een aantal Antil liaanse bands op en er worden Antilliaanse etenswaren te koop aangeboden VAKANTIEMARKT VENLO - In centrum Blerick in Venlo is op maandag 15 juli een vakantiemarkt, met muziek, eet- kraampjes met „ludieke hapjes" en een zwemfestijn. De vakantiemarkt duurt de gehele dag een; msei v lief besti gen fwsno »t wer ting is geschied". Over ouderwetse taal gesproken. Ik hoor het de postbode niet zeggen. Niet verder mijmeren over de taal. want dat is een onderwerp waarover je einde loos kunt uitweiden. Met „ei" dus, want zo hebben we het van de leraar Nederlands geleerd. De weg loopt nu door een fraaie streek, eerst door een gedeelte met lange dennen die onderop wat le venloos zijn geworden, verderop langs een heideveld en uiteindelijk ^^RSFOORT - Een tochtje om Woudenberg heen, is dat i bijzonders? Vergist u zich niet, want vooral het gebied der Woudenberg zal door Amersfoortse fietsers beslist iet vaak zijn verkend. Wie zuidwaarts of oostwaarts gebruikt de hoofdwegen en dan vergeet men maar al te ISDat er ook no9 andere wegen in het betrokken gebied zijn n of meer parallel lopen met die hoofdwegen, veg heen is bekend, misschien wel overbekend, maar eft het? Het is een weg om altijd weer opnieuw te berijden /an de prachtige groene omgeving te genieten: de weg Leu 'en ^reek- We beginnen gewoon op de Arnhemseweg en ^richting Woudenberg. -over valt niet zo heel veel 1 heitellen. Misschien weet u Leuit de Schutterhoeflaan een aipende weg is? Niet doen moet dezelfde weg weer ^Altijd maar rechtuit tot aan (fgwijzer op het fietspad naar Den Treek. Amers- gt dan drie kilometer ach- i Den Treek is volgens de hetyetse handwijzer nog 2 en (r passeerde even tevoren Wo'ls met de naam „It kin sa Dat heeft niets met uw kin het;en« het is gewoon Fries en(ft u mag concluderen dat i*/0> net wel kan en dat de er kennelijk tevreden is n optrekje. Rechtsaf dus, Pejl Bavoort. De restaura- t.v. hat de afstand op 50 me- ningar hij is kennelijk geen ng r. Vermoedelijk is de af- peneer in de richting van de ([iter. Onbelangrijk, we rij- tor en nemen de meest weg verderop bij padde- ,0796. Dus niet de Buurt- i, maar dat wist u al. Ook n lrt bij paddestoel 20740 aan de linkerkant de naam )eBruineHaar '.Oudetaal want wij kennen alleen m3 haar. wordt hier en daar >ude taal aangeduid, want ordt het met twee e's ge- n en dat leerden de kinde- 15; vóór de oorlog. Bij het 19Éit verderop bij de Ooie- uursterweg en paddestoel huij.lsmaar rechtuit. Het hout- 9 heeft no9 altl1d de vi0°' muur hangen en die typi- erderij even verder is nog i een on-Hollandse allure c-ptel Huize Den Treek links altijd de rust en de B. neid van het leven uit de tijd de Maupassant. Insiders van tevoren dat op het kruispunt de weg naar w(Heetvelderweg heet. Daar et heen, want we gaan óm berg. Dus rechtsaf en de eg consequent blijven vol- in nog terugkomen op Hui- LeuTreek, daar staat een brie- er. Tiet de woorden „de lich- langs een recreatiegebied, waar het bij mooi weer flink druk kan zijn. In de laatste bocht ligt Het Heihuis, waar het naar paarden riekt Of ruikt? We komen nu op de grote weg en gaan daar linksaf bij paddestoel 22554, richting Maarn. Aan de overkant ligt Berg-Zicht, dat wij alleen maar kennen als Aart Jansen. Het fietspad is er fraai, zoals bijna alle wegen die wij u in deze aflevering aanbevelen Op het grote kruispunt van Quatre- bras, dat toch wel wat kleiner is geworden, steken we over als het licht groen is geworden en we rijden nu door naar Maarn, wat een afstand van 2 km betekent Op een gegeven moment kunt u links Maarn in. waar merkwaardigerwijs het fietspad geen voorrangsweg meer is. Discriminatie van de fiet sers, dachten wij zo. Maarn Linksaf gaan we een weg op, die Poortsebos heet. Die weg loopt weer uit op de Tuindorpweg, een weg die geheel evenwijdig loopt aan de spoorbaan Dat kan geen misverstand opleveren U komt nu in het drukkere gedeelte van Maarn en dat is best eens aardig Als u het dorp haast weer uit bent, ziet u links een bushalte met de naam Bak- kersweg. Een rode prullenbak staat er naast. Die Bakkersweg moet u linksaf oplopen Even goed oppas sen voor het verkeer, want het is daar een beetje gevaarlijk. De Bak kersweg eindigt op een punt waar van links de Ted Visserweg aanslui ting vindt. Nu even goed opletten. Recht voor u uit is een bospad met de naam Schapendrift De naam „Fietspad" is duidelijk zichtbaar en vlak ervoor staat nog iets vermeld over 200 meter. Dat pad dient u op te gaan en rechts van u bevinden zich de plaatselijke sportvelden Het is misschien geen geweldig mooi pad maar weldra krijgt u naar rechts een opvallend mooi uitzicht op de vallei en de spoorlijn in de verte. Het pad leidt naar een krui sing waar u de naam Dwarsweg leest en daar gaat u weer naar rechts U nadert een wat minder stukje natuurgebied omdat er een soort fabriek gevestigd is. Het ste nen pad eindigt met twee roosters, waarop u het gevoel krijgt dat uw banden lek zijn. Wees gerust, er is niets aan de hand, u kunt rustig doorrijden. Op het volgende kruis punt gaat u weer linksaf over de Ringelpoelweg en daar kunt u wat afdalen Griftdijk Ja, daar is Woudenberg weer, maar we gaan daar weer niet recht streeks heen Links ligt de Slappe- del. Laten liggen, we gaan recht door en kruisen de grote weg naar Maarsbergen Ook hier negeren we de weg naar Woudenberg, we gaan over het fietspad aan de overkant rechtsaf, dus weer een stukje van Amersfoort af Even doorbijten nu. het heeft niet veel te betekenen Al heel gauw komt u bij de Griftdijk met op de hoek de boerderij De Griftheuvel Die Grift dijk rijdt u op en u kunt dan een heel stuk langs het water fietsen met aan de linkerzijde het riviertje. Als het weer meewerkt is het er heel aardig fietsen. Bij paddestoel 23738 dient u de Grift weer te verlaten, want het is geboden om daar linksaf te gaan, de brug over, richting Scherpenzeel (5,3 km) over de Rottegasteeg. Ook daar is het beslist leuk fietsen, want u bent niet ver van Woudenberg en toch in een niet zo bekend gebied U pas seert de kaas- en museumboerde rij De Weistaar aan de rechterkant Er nadert alweer een kruispunt met links een weg die Ramelaarseweg en een weg rechtuit die Strubbelen- burg heet Die weg rechtuit blijft u volgen, want we moeten toch eens echt in Woudenberg komen. Let even op de ludieke tekst rechts op een afgeknotte boom. „ik sta voor paal". Bij paddestoel 20375, waar Amersfoort nog 12 km verwijderd is, komt de Laagerfseweg er bijWe blijven rechtuit richting Scherpen zeel (3,3 km) rijden, maar bij pad destoel 20334 gaan we werkelijk links naar Woudenberg, want we willen niet naar Scherpenzeel en gaan dus niet rechts de Brikkanter- weg op. Links ligt de weg open naar Woudenberg en het duurt nu niet lang meer of we zijn bij de straat weg, waar twee paddestoelen staan. Aan déze kant van de weg is dat paddestoel 20857 met 13 km naar Amersfoort en aan de overzij de paddestoel 23731 met 12 km naar Amersfoort. Het oversteken zou dus 1 km kunnen bedragen maar dat is een grapje van de schrijver en van de ANWB We gaan nu gewoon linksaf naar Woudenberg en bij de stop lichten bij restaurant Bellevue gaan we, net als vorig jaar de weg op, die „Ekris" heet. Die blijven we alsmaar volgen totdat we In een wijde bocht bij het landgoed De Boom komen. Daar ligt via Leusden-Zuid weer de weg naar Amersfoort en we zijn. waarschijnlijk toch wel wat ver moeid, weer terug op het punt van uitgang. Leusdenaren kun nen in Woudenberg desgewenst langs het Valleikanaal terug. Ho pelijk hebt u beter weer dan de schrijver, want met regen krijgt zelfs de mooiste route iets droe vigs en wordt het zorgvuldig noteren van de namen een moei lijke opgave. Aat Daale Starten op Arnhemseweg rich ting Woudenberg Na 3 km linksaf richting Den Treek (2 km) Trekerweg op. Langa Bavoort en verderop bij paddestoel 20796 links aan houden Rechtdoor blijven rijden bij paddestoel 20740 en 20738. Na Huize Den Treek op vol gende kruispunt rechtsaf Tre kerweg blijven volgen. Geheel doorrijden tot aan de grote weg naar Doorn en bij paddestoel 22554 over rijwiel pad links naar Maarn (3,3 km) Kruispunt Ouatrebras passe ren en richting Maarn blijven volgen Bij nadering kruispunt Maarn linksaf het dorp in over Poort sebos. Bij volgende kruising parallel rijden langs spoorlijn over de Tuindorpweg. Tuindorpweg blijven volgen tot bij het einde van het dorp en bij bushalte Bakkersweg (met ro de prullenbak) linksaf de Bak kersweg op. De Bakkersweg uitrijden tot kruispunt met Ted Visserweg. Recht tegenover genoemd kruispunt bij Schapendrift het onverharde pad met aandui ding RIJWIELPAD oprijden en dit blijven volgen tot aan de kruising met Dwarsweg Bij genoemde kruising rechts af, langs verharde stenen weg bij fabrieksgebouw rechtdoor njden (over twee roosters) naar kruispunt met Ringelpoelweg. Ringelpoel helemaal uitrijden tot aan de grote weg Wouden- berg-Maarsbergen Aan over zijde over fietspad naar rechts richting Maarsweg Even verderop Griftdijk op naar links bij boerderij De Grift heuvel. Griftdijk blijven volgen tot pad destoel 23738 en aldaar rich ting Scherpenzeel (5.3 km) over de Rottegatsteeg Bij volgende kruispunt met Ra melaarseweg rechtuit blijven rijden over Strubbelenburg. Bij paddestoel 20375 (Amers foort 12 km en Scherpenzeel 3.3 km) rechtuit blijven rijden. Weg heet daar verder Laagerf seweg. Bij paddestoel 20334 (kruis punt Brikkanterweg) naar Woudenberg (0.1 km) Bij paddestoel 20857 en pad destoel 23731 op grote weg Woudenberg-Scherpenzeel over fietspad aan overzijde linksaf naar Woudenberg (voor Leusdenaren desgewenst rechtsaf om via pad van Val leikanaal naar Leusden-C te gaan) Bij stoplichten bij restaurant Bellevue rechtsaf over Ekris naar Arnhemseweg.

Historische kranten - Archief Eemland

Leusder Krant | 1985 | | pagina 5