Behandelen alle Bann en Efiecienzaken. uioninDbureau r. mi H.A.HAK - BAARN LA PORTE Co. Doorzittend Laanstraat71,Baarn D. F. VOIGT Uitgave: G. J. SMIT, v. Weedestraat 35, Soestdijk - Telefoon 181 Bureau te Baarn: VAN DE VEN's Boekhandel - Telefoon 139 ALLE BOUWMATERIALEN BANKIERS DAARN - SOEST - BUSSUM Steenhofstraat5, TelefoonS45 Bouwcrediet beschikbaar. Voor Uw Leder en Fournituren 5e Jaargang No. 26 Gecontroleerde oplaag te samen 6500 exemplaren. Vrijdag 2 Juli 1026 SOESTRNEUWM Redactie-Adres te Soest: C. F. W. RIETVELD, Emmalaan 7, Soestdijk Redactie-Adres te Baarn: J. DIJXHOORN, Veldheimweg 48 Adres te SoesterbergC. VAN DAM, Rademakerstraat 15. De Christelijke bladen het „Soester Nieuwsblad" en „De Baarnsche Koerier" worden steeds gratis huls aan huls bezorgd te Baarn, Soest, Soestdijk, Soester berg, Soestduinen en Lage en Hooge Vuursche. Advertenties voor elk der bladen van 1-5 regels f 1.00. Elke regel meer f 0.20 Drogist. Gediploraeerd Opticien. BURGEM. GROTHESTRAAT 28 - Soestdijk W(F- Eerste Soester Electrische Brillenslijperij. GROOTE SORTEERING FOTO-ARTIKELEN welijk, maar het huwelijk zelf als de bron der rampen aangeduid. Het fanatisme, dat aan deze beweging kracht en klem geeft, werpt zich op het huwelijk zelf om als nor maal te stempelen wat de droeve vrucht van huwelijks-ellende en verwoesting is. Wat het meest in dit streven verbazing en afkeer wekt is wel dit, dat vrouwen aan deze De De Lustrumfeesten te Utrecht, eerevvacht marcheci r naar liet Centraal-Station te Utrecht. GEZIN EN ECHTSCHEIDING Aan den strijd, om het huwelijk gemakke lijker als nu het geval is, te kunnen ontbin den, is een lichtzijde. Zij, die het huwelijk hoog en de ontbinding van het huwelijk te genhouden willen, ontvangen hierdoor ge legenheid om de zedelijke waarde dezer in stelling weer met klem op den voorgrond te stellen, want voor alles is het zedelijk be wustzijn met het huwelijksleven verbonden. Al naar dit bewustzijn spreekt en werkt in een volksgemeenschap, zal aan het huwelijk waarde worden toegekend of ontzegd, zal het al of niet toelaatbare van ontbinding dezer band gezien en gehandhaafd worden. En waar in onze samenleving nog altijd de christelijke, of wilt ge, de Bijbelsche opvat ting heerscht en in de wetgeving uitkomt, is het verzet tegen de geldelijke opvattingen en beschouwingen in de eerste plaats een strijd tegen de Christelijke levensbeschou wing, die wet en zede beheerscht. Dit komt vooral uit in de eenstemmigheid der ver schillende richtingen en groepen in het Christendom op dit punt. Op allerlei gebied werken richtingen, tegenstellingen en nuances. Inzake het huwelijk, zijn onaantastbaarheid en bedoeling heerscht de grootste eenstem migheid. Allen erkennen de oorsprong van het huwelijk als goddelijk, allen leggen na druk op de beteekenis als een band, die voor het leven geldt en al gaan allen niet even ver als Rome, hetwelk het huwelijk sacre- menteele waarde toekent, geen der hoofd richtingen in het Christendom wil aan de beteekenis van het huwelijk getornd, aan het verzwakken dezer instelling gewerkt zien. Dit is verklaarbaar, want zoo ergens, dan is de H. S. op dit punt duidelijk en scherp; heeft Jezus Zelf de wil Gods met de instel ling van het huwelijk aangezien en de ont aarding in Zijne omgeving gewraakt en heb ben de Apostelen voortdurend getuigd tegen alles wat huwelijk en huwelijksleven ont wrichten kan. Het ideaal: de geestelijk-licha melijke verbintenis van twee menschen, van man en vrouw tot een eenheid, die liefde tot grondslag, het gemeenschappelijk ver vullen van één hooge roeping tot doel heeft, spreekt heel de Schrift door en kan niet mis verstaan worden. Het algemeen verbreid de en erkende volksgezegde: „Wat God ver eent zal de mensch niet scheiden", drukt de algemeene goedkeuring en instemming uit met deze Scheppings-ordinantie. Waar het christendom ontaard of tegenwerking en be strijding ondervindt, zal steeds het huwelijk in dezen strijd betrokken worden. Het hu welijk, zooals het onder ons geldt, kan alleen bestaan in een gemeenschap, waar Gods Woord in eere is; verdwijnt deze voorwaarde, dan is het huwelijk direct in het conflict be trokken en gaat de tegenstand tegen de waar heden van het Christendom direct over in een strijd tegen de beteekenis van het chris telijk huwelijksleven. Voor dit verzet tegen het christelijk leven heeft men voorzeker zijne argumenten. Aan die argumenten kent men hoog zedelijke waarde toe. En dit is gemakkelijk te doen, want alom stuit men in onze samenleving op een huwelijksleven dat, innerlijk en uiter lijk, met de hoog moreele opvatting, die het dienen en aan welke het beantwoorden moet, in strijd is. Waar in het huwelijksleven de liefde ont breekt, de wetten, die zoowel voor vrouw als man gelden, overtreden worden en een bloot zinnelijk begeeren overheerscht, komt inplaats van de normale ontwikkeling, de caricatuur. Op het gedenatureerde, op het ontaarde huwelijk vestigt men de aandacht, niet de norm, maar de verminking wijst men aan en heeft te gemakkelijker spel met dit heillooze streven als de gevolgen van een in gezonken huwelijksleven aanwijsbaar zijn. Dit optreden veroordeelt echter zichzelf. Om de waarheid, dat verreweg de meeste gezinnen in goede verhoudingen en dus gelukkig leven, te ontkennen, gaat men wij zen op de verschijnselen van minder gunstig samenleven. De te betreuren uitzondering moet dienst doen om den gelukkigen regel te bestrijden en eenmaal op dezen weg geko men, wordt niet de ontaarding van het hu- SCHOOLSTRAAT 7. MagazijnenEemstr. 14 - Schoolstr. 39 TEL. 213 beweging meedoen, ja zelfs in de voorste gelederen gezien worden bij den bijval op de waarde en hooge positie der vrouw, die alleen het Christendom der vrouw heeft ge geven. Buiten de Christelijke levenskring was en is de vrouw slavin, in de meest ideale republieken was zij nog 'handelswaar. En hoe ondergeschikt hare positie en be teekenis nog is in heidensche en Mahome- daansche omgeving, blijkt iederen dag op nieuw, nu deze vrouwen ernstig pogen aan de haar vernederende voorwaarden, onder welke zij leven, een einde te maken, om te komen tot de gunstige positie waarin de christelijke vrouw leeft. Zoo ergens dan komt bij dit optreden het anti-christelijk karakter uit van de beweging, die in deze dagen tegen al wat Christelijk is optreedt. Bewust of on bewust ondergraaft men den bodem op wel ken alleen familieleven en volkswelvaart bloeien kan en geeft de gunstige oppositie, welke men heeft, prijs, om met leed en el lende overstelpt te worden. Want niet altleen de positie der vrouw wordt in gevaar gebracht, ook en in de eerste plaats het kind wordt van dit mis dadig streven dupe. De uiteenrafeling van het familieleven is tegelijkertijd het vernieti gen van wat voor het kind het hoogste is, het gezin. Dat menigmaal de rechter optre den moet met ontzetting van een ontaard vader of moeder en dit in het belang van het kind, valt niet te ontkennen en evenmin, dat de ervaring getuigt van een noodlottig gezinsleven voor het ongelukkig kroost in zulk een omgeving geboren. Maar dit geeft niet het minste recht om de gezinsopvoe ding voor het kind van geen beteekenis té achten. Het gezin blijft de natuurlijke omge ving voor het kind, de voedingsbodem, die het noodig heeft om te leven en te ontwik kelen. De aanslag op het huwelijk is daarom tevens de aanslag op kindergeluk en vreug de. Dat dit voorbij gezien of stelselmatig ontkend wordt is dan ook alleen mogelijk in een tijd als deze, die zich nog altijd gaarne „de eeuw van het kind" wil noemen en toch voor de noodzakelijke levensvoor waarden van het kind zoo weinig gevoelt. De mogelijkheid en de noodzaak om op nieuw voor de waarde van het christelijk huwelijks- en gezinsleven te kunnen pleiten, noemden we de lichtzijde van dezen strijd om huwelijk en moraal. En we herhalen dit, opdat dit weder de gelegenheid biedt om te kunnen aanwijzen, welke schat aan levensge luk en vreugde verloren gaat als de dwaze mensch zelf de hand slaat aan levensbestem ming en doel en dit doet met af te wijken van wat Gods geopenbaarden wil is. Afdoend geneesmiddel voor wonden excema en huidaandoeningen. Vraagt Uw drogist KERKBERICHTEN SOEST Ned. Herv. Kerk. Voorm. 10 uur (Kerk), Ds. D. P. Brans. H. Avondmaal). Nam. 2.30 uur (Kerk), Ds. D. P. Brans. (H. Doop). 's Avonds 6 uur (Kerk), Ds. H. Kwint, van Utrecht. Voorm. (Rembrandtzaal), geen dienst, 's Avonds 6.30 uur (Rembrandtzaal), Ds. M. G. Gerritsen, van Amersfoort. ChT. School (Hees), geen dienst. Geref. Kerk. Kerkgebouw Julianastraat Voorm. 10 uur de heer R. Bromkema, can- didaat te Amsterdam. Nam. 6 uur, Ds. L. G. Goris, Em. pred. te Amersfoort. Kerkgebouw Soesterbergschestraat. Voorm. 10 uur Ds. L. G. Goris, Em. pred. te Amersfoort. Nam. 6 uur de heer R. Bromkema, can- didaat te Amsterdam. Roomsch Katholieke Kerk Parochie St. Petrus en Paulus Voorm. 7 en 9 uur H. Mis en te 10.30 uui Hoogmis. Parochie Maria Onbevl Ontv. Voorm, 7.30 uur H. Mis en te 10 uur Hoogmis, Chr. Geref. Kerk. Voorm. 10 en nam. 5.30 uur Godsdienst oefening. Vereeniging van Vrijz. Godsdienstigen. Gebouw Religie en Kunst, Rembrandtlaan. Voorm, 10.30 uur Ds. C. C. de Kloet, van Den Helder. SOESTERBERG Ned. Herv. Kerk. Voorm. 10 uur Ds. J. A. Radix. Nam» 6 uur in de Chr. School a.d. Postweg te Soesterberg den Heer G. B. van Pratten- burg, Evangelist te Driebergen. BAARN Ned. Herv. Kerk. Voorm. 10 uur Ds. A. Adriani. Nam. 6 uur Ds. Bartlema, van Zeist. Vereeniging „Calvijn", Tromplaan. Voorm. 10 uur Ds. I. Kievit. Geref. Kerk (Oude Utrechtscheweg). Voorm. 10 uur en nam. 6 uur Ds. J. G. Meijnen. Roomsch Katholieke Kerk. Voorm. 7 en 8.30 uur H. Mis en te 10 uur Hoogmis. In de week de H. Missen te 7 en Chr. Geref. Kerk (Nassaulaan). Voorm. 10 en nam. 6 uur Ds. K. Groen. Ned. Luthersch Genootschap voor In- en Uitwendige Zending, afdeeling Baarn. Geen dienst. Protestanten Bond. Voorm. 10.30 uur Mr. J. N. L. Zillinger Molenaar, van Dordrecht. Doopsgezinde Gemeente. Voorm. 10.30 uur Ds. J. j. Heep, van Baarn. (H. Avondmaal). Ir Brand- en Inbraakvrije Safe-Inrlchtlng loketten te huur in prijzen van f6.— per jaar en hooger. zich heeft laten hooren. Zooals het nu is, kan het niet blijven. Uvt de beraadslagingen is wel gebleken, dat er voorloopig weinig uitzicht is, dat wij dit systeem van salarieering zullen kwijt raken. Alleen de heer Braat (o, bittere vrome) was het met den heer Moller eens, dat de ge heelclassificatie moest worden ingetrok ken en de salarissen van de 2e klasse stand plaatsen als voldoende waren te achten. Hierin nu schuilt juist de moeilijkheid, welke wij niet ontkennen, om de ontevrede nen van heden tevreden te stellen en de te vredenen van den dag dat zijn de eerste klas: ers, niet ontevreden te maken. Di minister was tegen de motie van Dr. Moller, die geen schijn van kans had, maar beloofde overweging om enkele oneffenhe den* weg te nemen. Wij wachten maar weer af. Volgende week Woensdag, 7 Juli a.s., wordt het jaarlijksche zendingsfeest gehou den, het Christelijk Nationaal Zendingsfeest. Ds. Alkema schrijft in de Soester Kerk bode een opwekkend woord om tot bezoek van het zendingsfeest te nooden. Deze zendingsman bij uitnemendheid schrijft: „De 7e Juli, de dag van het groote Zen diug-ifeest op „Beeckestijn" bij Velsen na dert. i Het nationale Zendingsfeest is een bij zone ;re dag voor de Protestantsche Chris- t«>r..-«v;d in het midden des lands. Twee feesttreinen, waarvan een van Utrecht over Hilversum, Bussum, Amster dam en Zaandam zullen duizenden aanvoe ren. Op de stalling van auto;s en fietsen is op het feestterrein gerekend. Onze nationale Zendingsfeesten werden wreed onderbroken door den oorlog en den aankleve van dien. Sinds een paar jaar wer den ze in eere hersteld. Laat ook uit onze Het spel bedoelt te zijn een weergave van I den strijd tusschen Amenophis IV, zichzelf noemende Ichnaton, dat is: „Glans der zon", J die in 1385 v. Chr. Pharao was, en Horem- heb, zijn legeraanvoerder. Ichnaton is in de Egyptische geschiedenis bekend als de „ket- i terkoning". Hij veranderde den Egyptischen godsdienst, verliet het geloof aan de groots godenfamilie van Ammon, Isis, Osiris, enz., bij Wielrijders. Ieen door de zon verschroeide Huid, Schrijnen en Smetten, verzacht en I geneest men met f Bij Apoth.en Drogului Uit de Lustrumfeesten te Utrecht. De Utrechtsche Studenten worden door de reünisten hartelijk toegejuicht. De vierde persoon van links is Minister Karnebeek. Leger des Heils. (De Wetstraat 25). Voorm. 7 uur bidstond, voorm. 10 uur heiligingsmeeting. Nam. 3 uur openluchtmeeting aan de Groote Kom. Nam. 8 uur verlossingssamenkomst. Woensdagavond 8 uur openlucht-meeting in de Gaslaan. Donderdagavond 8 uur heiligingsmeeting. Allen geleid door luitenante Strootman. LAGE VUURSCHE Ned. Herv. Kerk. Voorm. 9.30 uur, de heer Van der Moek, Cand. t. d. H. Dienst te Bilthoven. Nam. 6 uur, Ds. de Lind van Wijngaarden, van De Bilt. BINNENLAND Classificatie der Gemeenten. Chr. Nationaal Zendings feest. Ichnaton. Horemheb. Hoewel met te verwachten negatief resul taat heeft Dr. Moller (R.K.) een goed werk gedaan met zijn interpellatie in de Tweede Kamer over de zeer onrechtvaardige clas sificatie der Gemeenten, inzake de bezoldi gingen van de Rijks-ambtenaren en in ver band daarmede van die in vele andere be drijven. Het is volkomen juist, hetgeen deze spre ker heeft gezegd, dat de indeeling der Ge meenten in klassen al zeer oppervlakkig is geschied, nog afgezien van het feit, dat het leven in de groote steden, enkele zaken dan als woninghuren, vooral niet duurder is als in vele dorpen of kleinere steden, waar het gewone dageüjksche levensonderhoud verre van goedkoop is. De poging van Dr. Moller heeft gefaald, ondanks zijn krachtig orgaan; niettemin ech ter vinden wij het uitnemend, dat zijn stem Makelaar - Taxateur I het station Soestdijk Verzekeringen Brand, Inbraak etc. Belast zich met aan- en verkoop van Villa's, Landhuizen, Winkelhuizen, Bouwterreinen en vaste goederen gemeente een groot aantal Zendingsvrien den naar Velsen trekken op den 7en Juli. Het zal niemand berouwen. Er is voor hart en leven heel veel te genieten. De Zen ding heeft immers volle recht op onze be langstelling. Ook de Zending als nationaal werk. Mogen velen gehoor geven aan deze roep stem. Het kan nog en het belooft een schoo- Utrecht viert deze week feest. Het lus trumfeest der Utrechtsche Hoogeschool. In tegenstelling met het vorige lustrum draagt het thans weer het oude karakter en is weer in overeenstemming met de tra ditie van vroegere jaren, toen deze feesten en vooral de maskerade, het glanspunt der feestweek, uitmunten in schoonheid en his torische waardij. Geheel in het teeken van dezen tijd is het openluchtspel en de maskerade ontleend aan de geschiedenis van het oude Egypte. Ichnaton, de priester-koning en Horem heb de held, vormen de centrale figuren in deze uitbeeldingen. Wat is dit lustrumspel, dit spel van Ichna ton en Horemheb? Xct'4 Uit 't Openluchtspel „Ichnaton", Dinsdagavond door de studenten te Utrecht opgevoerd. om daarvoor den Aton-dienst in de plaats te stellen. Deze Aton-dienst was het geloof in den éénen god, waarvan de zon de verper soonlijking was. Dien eenen god ter eer bouwde hij tempels en stichtte hij de tem pelstad Achet-Aton. Het volk, hoewel het door zijn jeugdigen koning, als hij door profetisch vuur gedreven in zijn kracht komt, wordt gebracht tot be wondering en eerbied voor Aton, vraagt iets anders. Zijn tolk is Horemheb, de legeraan voerder, die Ichnaton komt oproepen: „Stel aan het hoofd van uw leger U, Pharao. Werp aan uw voeten de sidderende wereld". En die, als Ichnaton zich beroemt, dat hij in Azië gebracht heeft het nieuwe geloof aan den eenen god, daartegenover uitroept: „Niet met tempels en niet' met bekeering zal zijn geboren het rijk van de wereld". Als de aan drang van het volk sterker worcli en Ichna ton uitroept: „O, o, mijn brandend lijf, bran dend voor Aton. Vader, mijn vader, bran dend voor U", bereikt de verwarring haar toppunt. Dan komen de Ammon-priesters, om het volk tot opstand te verleiden en Horemheb tot aanvoerder te verheffen. De laatste aarzelt. Hij beschermt zelfs zijn vorst tegen de schare, die den tempel wil bestor men. Maar als Ichnaton dan zijn kroon en koninklijk kleed en scepter aan Aton offert, is het pleit beslist. Het „Horemheb heil" weerklinkt, de zegekar rijdt aan, de triumph tocht van Horemheb begint. Allen, tot zelfs de laatste tempehvachten, verlaten den on- gelukkigen koning, die alleen staat, slanke schaduw tegen het machtig hoog bouwwerk... De triumphtocht van Horemheb is dan de tocht door de stad. De versiering van de stad is ook bijna ge heel gehouden in den stijl der feesten. Het is alles Egypte. Veel is er, idat werkelijk goed werk mag worden genoemd. De versiering vormt voor een deel althans, van het Centraal Station tot aan het feestterrein aan den Vossengatschen dijk één geheel. De verlichting van straten en gebouwen was niet zooals wij dat in vroeger jaren heb ben gezien. Toch was ook hierin veel moois te bewonderen. Het Stadhuis en Paushuize (Het Gouver nementsgebouw) waren schitterend. De Schoutenstraat en Oudkerkhof waren prach tig verlicht. De regeling van het verkeer in den avond van de nachtelijke maskerade was schitte rend. Alles liep als gesmeerd. Een woord van hulde voor de Utrechtsche politie is wel verdiend. Dit feest heeft, begunstigd door het heer lijke zomerweer, de oude deftige bisschop- stad weer eens een week uit de plooi ge haald. Velen uit de provincie hebben er mede van genoten. OFFICIEELE BEKENDMAKINGEN De Burgemeester der gemeente Soest brengt ter kennis van belanghebbenden, dat de kiezerslijst der Kamer van Koophandel en Fabrieken voor de Geldersche Vallei te Amersfoort van 114 Juli a.s., op de secre tarie der gemeente voor een ieder ter in zage ligt. De Burgemeester voornoemd, G. DEKETH. SOEST, 30 Juni 1926. PLAATSELIJK NIEUWS f BRAND Donderdagavond om half 7 loeide de brandsirene. Het bleek, dat een kleine, doch hevige brand was uitgebroken, in een tim- mermansloods vol gereedschappen, staande achter het nieuwe complex winkelhuizen aan de Van Weedestraat, eigenaars fiirma Klein De Kruiff, alhier. In zeer snellen tijd stond het houten ge bouwtje in lichte laaie. De politie en eenige burgers snelden toe en met behulp van een slang op de waterleiding, bleef de brand tot dit gebouwtje beperkt. De vrijwillige brandweer, die spoedig ter plaatse was, behoefde geen water te geven. De politie heeft de zaak in onderzoek. ONDERMAATSCHE VISCH De politie maakte procesverbaal op tegen een Spakenburger vischventer, zekere A. de G., voor het verkoopen van ondermaatsche visch. Een kist vol werd in beslag genomen. VLIEGTUIG GEVALLEN Hedenmorgen is op het vliegterrein te Soesterberg een vliegtuig omlaag gevallen. De inzittende vliegenier kwam er met een neusbloeding af. Het vliegtuig, een Fokker G type, werd zwaar beschadigd. GEVONDEN VOORWERPEN Omtrent onderstaande gevonden voorwer pen zijn inlichtingen te bekomen bij de po litie alhier. Mantelceintuur, Schapenschaar, Autobus kaartje, 2 Dames-horloges, Rozenkrans, Schort, Rijwielplaatje, Ceintuur, Medaille, Da mestasch met inhoud, Leesboek, Boender. Te Soesterberg: 2 Tabakspijpen. VOORKEURING Op Vrijdag en Zaterdag j.l. had alhier op het oefenterrein te Soestduinen, de voorkeu ring plaats van de Koninklijke Nederland- sche politiehonden-dresseerclub, waaraan te vens verbonden was een demonstratie van Provinciale (afd.) Utrecht. De leiding berustte bij onze plaatsel. afd. S. en O. Door een groot aantal honden werd deelgenomen, waardoor deze demonstratie, begunstigd door goed zomerweer, zich in flinke belangstelling mocht verheugen. Opnieuw werd bewezen het groote nut van den politiehond, maar ook de zware taak van de dresseurs. Het geheel was ver deeld in afd. B. en A. In afd. B. werden behaald door „Kazan" eigenaar D. van Hemel te Leersum, 26$ pun ten een verguld zilveren medaille; „Lorrie", eigenaar Joh. v. Esseveld te Doorn, 261 pun ten, „Loek", eigenaar J. J. Smits te Maartens dijk 229 punten. In afd. A. „Rob", eigenaar G. v. Laar te Bilthoven 254 punten en zilveren médaille, „Cito", eigenaar H. J. v. Leeuwen te Soest, 250 punten; „Hector", eigenaar E. Drost te Langbroek, 234 punten; „Carex", eigenaar G. H. Assink te Soesterberg, 229 punten; „Prins", eigenaar J. Boekhout te Doorn met 217 punten; „Flip", eigenaar W. Sterkenburg te Werkhoven 203 punten; „Hec", eigenaar F. J .Wetsteijn te Amersfoort 161 punten; Breston", eigenaar N. J. de Graaf te Maar- tensdijk 154 punten en „Harri", eigenaar J. M. Rehorst te Den Dolder met 148 punten. De jury, bestaande uit de heeren A. Ro- sekoot te Amersfoort, W. C. M. P. van Prat- tenburg uit Zeist en H. W. H. Heikainp te Utrecht, had een moeilijke taak en kweet zich daarvan op onberispelijke wijze. GEM. ARBEIDSBEURS Tot en met heden werden in de Gem. Ar beidsbeurs alhier ingeschreven 38 werkeloo- zen, verdeeld als volgt: 1 Metselaar, 7 Opperlieden, 4 Grotidarbei- ders, 8 Losse arbeiders, 2 Landarbeiders, 1 Kantoorbediende, 6 Timmerlieden, 2 Incas seerders, 1 Chauffeur, 1 Electro-technici, 1 Loodgieter, 1 Uitvoerder, 1 Huisknecht, 1 Betonwerker en 1 Werkster. CONCERT A.s. Woensdag (7 Juli, 's avonds te 8 uur, zal door de Muziekvereeniging „Patiëntia VLncit Omuia" het eerste zomerconcert ge geven worden in de muziektent tegenover het Gemeentehuis.

Historische kranten - Archief Eemland

Soester Courant | 1926 | | pagina 1