voor een voordelig oudej aars avondje KNAKWOM SLAOLIE A& FRAMBOZEN BESSEN DUITSE SEKT GOUDREINETTEN WETTELIJK MINIMUMLOON Meningen van lezers 2200,- voor Akoesta's kerstaktie voor zuster Koppert VUURWERK HET RODE BOEKJE TIT0 IS ONMISBAAR MAAR OUD MM EB vSETTEN U kunt niet alles weten Een voorspoedig 1972 Eiermarkt Eerste Soester Begrafenis-Onderneming Opengebroken geldkistje gevonden Rijverbod opgelegd Bejaardengymnastiek Natuurwandeling Geslaagd f Dinsdag 28 december 1971 Per 1 januari 1972 zal het minimumloon, dat nu 177,90 per week bedraagt, wor den opgetrokken tot een niveau, dat voldoende wordt geacht om de noodzakelijke kosten van levensonderhoud te bestrijden. De bepaling van het minimumloon, dat alle werknemers van 23 jaar of ouder minimaal moeten verdienen, is ook van belang voor vele trekkers van een sociale uitkering. Met name de uitkeringen via de algemene bijstandswet zijn ge relateerd aan het minimumloon. In tegenstelling tot voorgaande jaren zal het minimumloon nu niet één keer, maar twee keer per jaar worden gewijzigd, al naar gelang de loon- en prijsontwikkeling. Ook van belang voor sociale uitkeringen Ongeveer 30.000 loontrekkenden in Ne derland moeten rondkomen van het mi nimumloon, dat momenteel 177,90 bruto per week bedraagt. Onder hen tamelijk veel ongeschoolde arbeiders. Sommige werkgevers betalen zelfs nog niet eens het minimumloon uit aan hun werkne mers, maar dat behoeven de laatsten er niet bij te laten zitten, voorzover zij ouder zijn dan 23 jaar. Het minimum- Voor de jaarwisseling een nieuw uurwerk of horloge Koninginnelaan 21 - Telefoon 8319 Geachte Redactie. Met gevoelens van sympathie heb ik het artikel „Kerstmis 1971" op de voorpagi na van de Soester Courant van 24 de cember j.1. gelezen. Toch zou ik er graag iets over willen opmerken. U begint het artikel met de regel: „Er moet met het Christendom, althans met de mensen die het belijden toch iets niet in orde zijn". Zou ik hier iets in mogen „verschuiven"? Mijns inziens is er met het Christen dom niets mis, maar èlles met de men sen, die het belijden. U noemt een reeks feiten op, waar we niet omheen kunnen. Het is maar al te waar. De verdeelde Christenheid biedt een treurige aanblik. Het sympathieke nu in Uw artikel vindt ik het feit, dat U wijst op de begrippen: Geloof, Hoop en Liefde. Daarvan is het inderdaad de liefde, die ■maar al te dikwijls ontbroken heeft in de kerken. En het moet juist duidelijk aan de kerken te zién zijn, dat daarin leven: Geloof, Hoop en Liefde. Zó, dat scheuringen op grond van hoger geachte eigen meningen niet meer voorkomen. Ook, zo, dat toestanden als in Ierland niet meer voorkomen. Wij moeten le ren onze zinnen te zetten op hoge din gen, maar vooral ook getrouw te zijn in het kleine. We moeten dus bij het begin beginnen: Geloof, Hoop en Liefde, maar welk ge loof, welke hoop en welke liefde? De bijbel zelf, die U aanhaalt op dit punt, spreekt alleen van geloof in God, hoop als de zekere verwachting van de we derkomst van Jezus Christus op aarde en de liefde, die zijn oorsprong vindt in God alleen. Nou zijn er geen 2 mensen gelijk, ieder zal dit op zijn eigen wijze beleven, maar wel kunnen wij elkaar herkennen in één geest, de Heilige Geest. Dit Geloof, deze Hoop en deze Liefde betekenen meer dan alleen maar de plicht van het doen verdwijnen van de vijandige houding tussen de kerken. Zij verwijzen naar de kern, die ook de kern van de kerken hoorde te zijn, n.1. God. Persoonlijk krijg ik de indruk, dat de Wereldraad van Kerken, die U noemt, deze kern niet altijd raakt. Verder schrijft U, dat Jezus naar Uw mening een wetmatige uitleg van de Bijbel afwees. U doelt waarschijnlijk op Jezus, houding ten opzichte van Fari zeeërs en Schriftgeleerden, beschreven in Mattheus 23:1 (39), waarin Hij aan de kaak stelt dat zij wel de letter, maar niet de Geest van de wet in het hoofd resp. het hart hebben. Maar dat wil niet zeggen dat Jezus de Bijbel niet letterlijk nam, of er geen wetmatige uitleg van toestond. Alleen, Hij kende ook de Geest ervan. Mag ik U in alle beschei denheid uitnodigen, naast het ene stuk van de Bijbel ook het andere te leggen, iets wat je m.i. altijd moet doen (de hele Bijbel nemen en niet losse stukjes eruit citeren dus). Leest U eens Mattheus 5:17-48. Maar nogmaals, Uw verlangen om juist de geest weer naar voren te brengen acht ik hoog. Het verbaast mij wel, dat U zegt daarbij de apostelen wel te kun nen vergeten. Weet U van wie de woor den „Geloof, Hoon en Liefde", die U ge bruikt. komen? Van de Apostel Paulus (1 Cor-13-13). Van harte hoop ik, dat U het boven staande niet zult zien als een aanval van iemand, die „het beter wil weten", maar eerder als een aanvulling door iemand die altijd Uw courant met plezier leest. HANS LE POOLE G. J. S., Soest. Wij kunnen uw door ons ontvangen schrijven niet plaatsen. Ten eerste nemen wij geen ingezonden stukken op van personen die ons onbe kend zijn of die hun adres niet ver melden, ten tweede plaatsen wij alleen stukken die het algemeen belang raken. Uw schrijven is te persoonlijk. Redactie Soester Courant loon is wettelijk vastgesteld. Het moet worden uitbetaald. Overigens geldt het minimumloon niet alleen voor zo'n slordige 30.000 loontrek kenden, maar ook nog voor ongeveer 125..000 belanghebbenden via de dagloon regelingen van de W.A.O., en W.W. en de W.W.V. Ook de bijstandsuitkeringen zijn gerelateerd aan het minimumloon. De periodieke uitkering van de algemene bijstandswet is gebaseerd op 95 van dat minimumloon. De wettelijke regeling van het minimum loon van 1968, maar reeds enkele jaren eerder werd bij het loonakkoord van de Stichting van de Arbeid, in overeenstem ming met de wensen van de vakbon den, een minimumloon van 100,opge nomen. Dat was in 1964. Dat bedrag had geen bindende kracht, maar werd ge hanteerd als toetsingsnorm bij de be oordeling van kollektieve arbeidsover eenkomsten (c.a.o.'s). Stijging ƒ77,90 in 7 jaar In 1964 was 100,bruto dus nog een bedrag, waarmee iemand althans in de noodzakelijke kosten van levensonder houd kon voorzien. In 1966 stelde de re gering in de vorm van een aanwijzing aan het college van rijksbemiddelaars het minimumloon reeds op een bedrag van 120,per week vast. Onmiddellijk daarna vroeg de rêgering aan de Sociale Ekonomische Raad (S.E.R.) advies over een wettelijke rege ling van het minimumloon. Ze ging er van uit dat een algemeen gegarandeerd minimum inkomen binnen het raam van de geldende sociale verhoudingen niet meer gemist kon worden. Omdat de Stichting van de Arbeid door de tegen stelling tussen werknemers en werkge vers niet tot een afspraak kwam, wilde de regering zelf de knoop doorhakken. Pas in 1968 werd de betreffende wet op het minimumloon in het staatsblad ge publiceerd. Per 1 juli 1968 bedroeg het minimumloon 135,per week. Voor de hoogte van het minimumloon werd in de wet een nauwe relatie gèlegd met de loon- en prijsontwikkelingen. Per 1 juli 1970 werd het minimumloon op 157,50 per weke gebracht. En in middels is dit bedrag opgelopen tot 177,90 per week. Wat is redeiyk? Bij de vaststelling van het minimumloon is de maatstaf: welk lóón is, gezien de algehele welvaartssituatie, redelijk als bestaansminimum? Hierover is natuurlijk altijd verschil van mening mogelijk. In dé Kamer is over dit onderwerp vaak heftig gedebattèerd. Vaststaat dat degene, die niet meer ver diént dan het minimumloon, hét niet erg breed heeft, maar tóch redelijk in de kosten van levensonderhoud kan voor zien. Luxe is er zeker niet bij. En onvoorzie- kostbare uitgaven voor het gezin kunnen niet worden opgebracht. In dit geval kan echter een beroep worden ge daan op de bijstandswet voor een inci dentele uitkering. Wel is het vérhéugènd, dat het loon niveau van de „minimumlijdérs" de laat ste jaren sterker is gestegen dan dat van geschoolde en geoefende arbeiders. De grote vraag is óf ook dé komende jaren de laagstbetaalden een groter dan een evenredig aandeel in welvaartsgroei Foto: J. Troost, Soesterberg deelachtig zullen worden. De meeste politieke partijen hebben vóór de verkiezingen toegezegd dat zij vooral voör de ekonomisch-sociaal zwakkeren zullen opkomen. We zullen spoedig kun nen zien in hoeverre deze beloften waar gemaakt zullen worden. Nóg een paar dagen en dan gaat er weer voor een kapitaal het luchtruim in in de vorm van rotjes, donderslagen, gillende keukènmeiden, voetzoekèrs, vuurpijlen, bengaals vuur en ga zo maar door. We kunnen er al een beetje aan wennen, want zonder dat er toestem ming voor is, knalt het al volop. Het is in Soest gelukkig nog niét zo dat in elke straat én op elke hoek vuur werk wórdt verkocht zoals dat steeds meer voorkomt in grote steden, waar bijna in elke winkel wel wat van dat spul in voorraad is voor verkoop. Toch hoeven we in Soest ook niet zon der vuurwerk aan de jaarwisseling te beginnen, want op meer dan tien ver schillende plaatsen wordt vanaf gisteren volop vuurwerk verkocht. Voor 27 december is dé verkoop van alles wat er maar op lijkt verboden en er wordt door de politie dan ook streng gelet op naleving van de voorschriftén. Vuurwerk mag slechts op oudejaars avond afgestoken worden en dan nog slechts vanaf 18.00 uur. De knallerij mag dan doorgaan tot 01.00 uur op nieuw jaarsdag, zodat alles wat op dat tijdstip nóg niet is afgestoken, wéttelijk öpgé- borgen moet worden voor de volgende jaarwisseling. De politie heeft het nog niet druk ge had met overtredingen van die voor schriften. Mensen die overlast ondervin den bellén soms wel het politiebureau, maar wanneer de politie tér plaatse komt is er niets meer te bespeuren van de overtreders. Regel is wel dat bij „heterdaad" eén bekeuring wordt gege ven. Dat ér geen vuurwerk mag wórden ver kocht aan personen jonger dan achttien jaar is elke handelaar bekend, maar wat kunnen zij doen als vader en of moeder vuurwerk kopen om het aan hun kin deren uit te delen? Bekend is dat leveranciers van vuur werk hun artikelen niet zonder waar schuwing verkopen. Samengévat advise ren zij hun klanten: steek vuurwerk alleen buitenaf, houdt niets in dé hand, gebruik een fles voor vuurpijlen of klem ze tussen stenen. Gooi niet met vuur werk in de richting van auto's of voor bijgangers, want niet alleen kunnen zij gewond raken, door schrik zouden zij een verkeerde beweging kunnen maken met nare gevolgen. Nader geen onont- ploft vuurwerk zonder er volkomen ze ker van te zijn dat het zelfs niet meer smeult. Kortom bij verstandig gébruik van vuurwerk behoeft niemand schade te lijden. De afd. Soest van de Dierenbescher ming verzoekt de eigenaren van huis dieren hun dieren gedurende die uren binnen te houden. In het verleden raak ten zij niet alleen gewond, maar raak ten door het vele lawaai en het licht in paniek en renden onder auto's of na men de vlucht, waarbij zij in sommige gevallen niet meer terugkeerden. Iedereen weet zo langzamerhand wat het Rode Boekje van MAO betekent voor de Chinezen. Het is hun bijbel, met alle karakteristieken van een suc ces-agenda. Een uit het goede hout ge sneden Chinees heeft het altijd bij zich. Hij wordt er trouwens mee geconfron teerd van de wieg tot het graf. Het is voor de wèsterling onbegrijpelijk, dat een volk van zovele honderden miljoe nen zich zo laat beïnvloeden door de gedachten van voorzitter Mao en daar de kracht aan ontleent om soms boven menselijke prestaties te leveren. Om er wat van te begrijpen, moet men ook iets van de historie weten. Er is, behalve het joodse, wellicht geen volk ter wereld aan te wijzen, dat zo geleden heeft als de Chinezen. Geleden onder wrede uitbuitende heersers, ónder ro vers en bandieten die er particuliere le gers op ha hielden én met elkaar oor log voerden. Geleden onder de westerse „beschavers" die dit land en vooral de bevolking uitzogen. "Wat wij in Nederland tijdens de honger winter meemaakten is een zwakke af schaduwing van vele miljoenen Chine zen eeuwenlang meemaakten. Kinderen, waarvan de botten door het vel staken en die, door de honger gedreven, vrij wel oneetbare gewassen als voedsel naar binnen werkten. Er werd zelfs onge dierte uit de grond geklauwd om iets te hébben om de buik te vullen. Geen deel van leven Het is vooral de plattelandsbevolking geweest (dat is de grote meerderheid) dié „geen deel van leven" had. Dit kwam vooral door dé volkomen ver ouderde werkmethoden, door erosie, door overstromingen die telkens weer aan honderdduizenden het leven kostten, niet alleen door verdrinking maar ook door dé honger. Dit volk verviel tenslotte tot een fatalisme, waarin alleen de vlam van de haat brandend bleef. Haat tegen alle profiteurs, uit eigen land en daar buiten. De betékenis van het Rode Boekje ligt dan ook vooral daarin, dat het geschre ven is door de man, die, wat men ook van zijn methoden en beginselen moge denken, één der Zeer Groten is in de wereldgeschiedenis. Hij heeft dit ver deelde en platgetrapte China gemaakt tot één rijk, waar in niemand anders dan de Chinezen zélf de dienst uitmaken en 's lands produkten ten goede komen aan dé bevolking. Voorzitter Mao Mao is geen kamergeleerde. Hij is de aanvoerder geweest van de ontzaglijke, tienduizend kilometer lange mars dwars door China, toen hij moest terugtrekken voor de troepen van Tsang-kai-sjek. Hij heeft het allemaal méégemaakt, hij is de leider en de bezieler geweest. Het is welhaast vanzelfsprekend, dat hij er zijn nieuwe staat organiseerde vol gens communistische principes, want voor werkelijke democratie (of wat daaronder wordt verstaan) is dit land niet rijp. Een centrale aanpak, een gi gantisch organisatieschema, was nodig. Alleen op deze wijze kon de bevolking uit het moeras worden gehaald. Er zijn allerlei stunts uitgehaald, die lang niet alle succés hadden. En de Tweede Re volutie, die het volk opnieuw moest be zielen, heeft ook diverse steken laten vallen. Maar de ideeën van Mao bleven overeind. Altjjd en overal Mao is vóór hét Chinese volk een (zeer aardse) messias, maar zijn evangelie krijgt een diepere zin door de psycholo gische achtergrond. Mao zegt zijn men sen dat hard werken alléén niet vol doende is. Deze arbeid moet gedragen worden dóór het ideaal. Het land vén het volk moet dóór het volk en vóór het volk tot bloei worden gebracht. De mentaliteit moet worden veranderd, de fatalistische slaven-mentaliteit van de Chinezen, zoals eens het joodse volk door veertig jaar omzwerven in de wóenstijn gesmeed moest worden van een horde slaven tot een natie. Daarom weerklinken, van de vroege morgen tot de late avond, en hangen overal, in scholen en fabrieken en op de akkers, de woorden van Mao. Mentaliteit Het „evangelisch" karakter van het Rode Boekje wordt nog benadrukt door de verhalen over (men zou kunnen zeggen) wonderen die in de naam van Mao ge- Op de middag van eerste Kerstdag trok ken 34 jongeren vanaf „De Hoeksteen" als collectanten op pad met intekenlijs ten om financiële steun voor zuster Koppert. Hoewel het eindresultaat nog niet de helft was van het streefbedrag kan toch met de opbrengst van ƒ2200, van een prachtig resultaat gesproken worden. In De Hoeksteen leidde de voorzitter van de aktiegroep „Akoesta", Hans Eijpe deze speciale kerstactie, waar de opge wekte jongeren van alle groeperingen hun verzamelde kerstgaven kwamen af dragen. Met zuster Koppert samen wer den de binnenkomende bedragen geteld. Dit bedrag van ƒ2200,zal als chèque worden overgemaakt aan „The Child Care and Adoption Society of Zambia", waar zuster Koppert speciaal voor werkt in Lusaka. Het vormt een bescheiden bijdrage voor het inrichten van kleine huisjes, waar de inheemse moeders met hun kinderen drie a vier weken kunnen verblijven om zichzelf te ontwikkelen wat betreft voeding, hygiëne, het leren verbouwen van aardnoten, zo noodzakelijk voor de juiste vitaminen en het leren houden van kippen, konijnen of eenden. Hoewel zuster J. Koppert (59) in Soes terberg niet zo heel goed bekend was, vanaf 1950 was zij al in Kenya werk zaam, toch hebben vele Soesterbergers haar financieel iets geholpen bij deze huis-aan-huis inzamelingsaktie, door Akoesta niet voor niets op touw gezet. beuren, bovenmenselijke prestaties die worden verricht in het geloof in de geest van Mao. Het is allemaal voor ons wes terlingen wat naief en overtrokken, maar we hebben er ook geen idee van, uit welk een diep verval dit volk moest worden omhooggehaald. Wijziging te brengen in een eeuwenlang gevoede mentaliteit is wel de aller zwaarste opgave. Vandaar de gestadige drup, die ook de hardste steen moét uit hollen. Voorlopig hebben de Chinezen het nog te druk met zichzelf. Maar wat er gaat gebeuren wanneer in dit grootste rijk ter wereld de gestelde doelen zijn be reikt daarop kan men alleen nog maar speculeren. En niet geheel zonder beduchtheid'. v.h. H. W. VELLINGA Begrafenis - Crematie - Transport (Rouwkamer) Steenhoffstraat 1 - Soestóljk Telefoon 2731, b.g.g. 2455. Op de Amersfoortse eiermarkt werden aangevoerd 35.000 stuks in prijzen van 15,75 tot 16,25. Middenprijs 15,85. Prijs per kg ƒ2,48. Op aanwijzing van mijnheer H. O. heeft de politie langs de Peter v. d. Breemer- weg een opengebroken geldkistje gevon den. In de nabijheid lagen papieren van het vormingscentrum Meerwegen uit Amersfoort, waardoor de herkomst van het geldkistje snel was opgespoord. De Amersfoortse politie heeft de zaak ver der in onderzoek. De tegenstelling tussen dé verschillende nationaliteiten binnen de Joegoslavische statenbond is een probléem dat Tito niet uit de hand loopt. Met één boze rede heeft hij een grote zuivering teweeg ge bracht in de Kroatische partij, waarvan de nieuwe funktionarissen hem nu na zeggen dat te slap was opgetreden te genover „chauvinistische én nationalis tische tendenzen". Die waren vooral uit studèntenaktiés gebleken, kompleet met knokpartijen tegen de politie. Tito wist daar wel raad op, maar het moet hem beanuwen dat hij kennelijk de enige in Joegoslavië is die zoiets kan. En hij loopt tegen de tachtig. In de laatste jaren zijn allerlei kon- strukties bèdacht die enerzijds de natio naliteiten wat méér zeggenschap in eigen zaken geven, maar hen aan de andere kan dwingen tot samenwerking. Zo is er bijvoorbeeld een soort presidentieel co mité met Tito als erevoorzitter, tevens arbiter. Echter niet dit comité greep in, maar de oude baas zelf. Het is de vraag of het hele comité, laat staan één lid daarvan, gelukt was de Kroatische „afwijkingen" te laten afzwe ren. De Kroaten achten zich enigszins de beste Joegoslaven doordat ze de meeste buitènlandse valuta voor de natie verdienen, waarbij hun toerisme (Rijeka) helpt en ook het feit dat zovelen van hen in west-Duitsland en elders in west- Europa werken. Hun steekt het dat daarentegen dé Ser- ven voornamelijk de lakens uitdelen. Dé Serven zien weer neer óp de Kroaten, die toch onder Hitier een eigen staatjè gingen vormen en dus niét zo erg be trouwbaar zijn als Joegoslavèn. Tegen stellingen die kennelijk niét uit té roeien zijn, tot grote zorg van Tito die over zijn opvolger moet denken. In de betrekkelijk vrije sfeer van het communisme a la Tito - de Kroaten kozen nieuwe partijbestuurders, de oude vroegen merendeels zelf ontslag en de monstraties zijn er mógelijk - kan slechts een krachtpersoon als Tito de teugels in handen houden. En na hem? De keus lijkt te gaan tus sen chaotisch gekibbel niet misschien wel een poging tot afzwèring van het communisme, waarop haast gegaran deerd de Russen zullen binnenrukken - óf een generaal die een onverbiddelijke diktatuur begint. Van gêen van beide Oplossingen schijnt Tito eèn vóórstander, maar zijn tussenweg lijkt ook niet erg suksesvol te zijn, comité's en speciale grondwetten ten spijt. HORLOGES JUWELIER HORLOGER NA TV; SOESTO'JK REMBRANDTLAAN 18 - TEL 02155-4785 De Amersfoorter F. J. J., die achter het stuur van zijn geparkeerde auto zat, kreeg een rijverbod opgelegd. De politie nam de autosleutels in beslag. De Stichting Federatieve Raad voor het Bejaarden werk Soest maakt bekend, dat de cursussen Bejaardengymnastiek, die onder leiding staan van mevr. H. E. Bruins, in het nieuwe jaar onder auspi ciën van de stichting zullen worden voortgezet. De cursussen bestaan wederom uit 8 les- sén, waarvoor het totale cursusgeld be draagt ƒ8,per persoon, op de eerste les te voldoen. De begindata der nieuwe cursussen lui den als volgt: "Wijkgebouw Eltheto, Driftje 4a (bij bus station Soest Zuid), op dinsdag 4 januari aanvang resp. 10.30 en 15.30 uur. Verenigingsgebouw St. Joseph, Steen hoffstraat, Soest (Midden), op woensdag 5 januari, aanvang 13.00 uur. Anna Paulownahuis, Burg. Gróthestraat 51, Soestdijk, op woensdag 5 januari, aanvang 15.30 uur. Voor deelneming aan een dergelijke cursus dient men vooraf de huisarts te raadplegen. Gelegenheid tot aanmelding én alle ver dere informatie bij dé volgende adres sen: Mevr. M. Hoek-té Reij, Buntweg 27, telefoon 4419, Mevr. H. de Beer-Kerkhof, Grote Melmweg 7, telefoon 4448 en bij de prójektleider van de stichting, tele foon 2723. Bij redelijk weer zal de maandelijkse wandeling van het vrouwengilde (met introducées) plaatsvinden op a.s. woens dag 29 december. Bij slecht weer op donderdag. Vertrek om 9 uur van het bejaardencen trum „Roóstérhoek", hoek Amsterdam sestraatweg/Van Heutzlaan te Baarn. Aan de Tèchnische Hogeschool te Delft slaagde voor het examen vliegtuigbouw kundig ingenieur onze plaatsgenoot de heer M. Karsters. "Uit Wol zijn kalkvlekken te verwijderen als u deze bestrijkt met een oplossing van een deel aluin in 10 delen water, dan er een vochtige lap op leggen en op deze lap een warm strijkijzer vijf minuten laten staan. Cacaovlekken in wol mogen alleen met water worden behandeld. Dus flink wassen én spoelen met water. Om inktvlekken uit wit wollen goed te verwijderen, worden de vlekken behan- dédl met citroenzuur. Achterblijvende gele vlekken kan men er met zuring zout uit krijgen. Naspoelen! Harsvlekken uit wollen kledingstukken verwijdert u door inwrijven van spiri tus met een flanellen lap. Groene wol door wassen mat geworden, spoelt u na in water, waarin een scheut azijn gedaan i§. Als wol geplet Is, hangt u deze op een vochtige plaats enige tijd uit. Was wol b(j voorkeur in syntetische wasmiddelen. U moet lauw-warm was sen; dus kouder dan handwarm. U mag nooit wrijven en moet door knijpen het goéd schoon krijgen. Hier geldt dus ook weer: draag het goed niet te vuil, want óf u krijgt hèt niet schoon in de was, óf u doet het goed schade. Week wol nooit langer dan lU uur, 1 want anders boet zij in aan veerkracht. 3 flesjes slechts neem nu een hele krat met 24 flesjes in huis KASSAKOOPJE pot met 8 stuks slechts kilo- pak 79 ■109 "DfiLriJM" per fles voor de appelflappen nu per 2 kilo slechts Deze week vindt u in de A&O-week- folder bakrecepten voor oliebollen en appelflappen. 98 OUDE JA ARS -VERRASSING "COMBANO" bij f 15.- boodschappen: literkruik van f 2,50 voor met knalkurk eigen import per fles slechts

Historische kranten - Archief Eemland

Soester Courant | 1971 | | pagina 3