1.395,- 189?$£ sclioemsikei (S/k) video wereld vereniging iTV^programma slecht? mimm LEKKER BRUIN DE ZOMER TEGEMOET! ps Bij ons op Soest Kouwe Hoek 'De vijftig boekenweek geschenken, 1932-1985' PAGINA^ WOENSDAG 27 MAART 1985 SOESTER COURANT PAGINA 13 Voor alle zekerheid! WINKELKRING VAN WEEDESTRAAT 78, kTEL. 17253 (Technische dienst tel. 10344) Zorg dat U een paar leuke films in huis heeft! volop keus. Gespecialiseerd in VHS, dus voor elk wat wils. U komt toch even? Gevarieerd Belcanto-concert in Borg en Spotuan alle tijben j nj zijn hel èie be geest uerblijben 20 zullen allen, alle hagen uan'töoester Spreuchenhuijs gewagen: Filmhuis in het teken van het N oordhollands Filmfestival Theater: 'ZOO-Story' door twee vrouwen 'Asterix Cleopatra' en clown Benno it oorzien van 15 meter kabel. Met 2 stop kontakten. ftt let uren Ie vakanties :oncern. 3 aluminium zondere lage allery prints rondere col- en gewenst on- n eigen lijst ssepartout hebben in i dagen Uw MER TOE- UV-A ..Sun-Set HP 3140 HP 3141 Schoemaker is specialist in "bruinmakers". Zonnebanken, zonnehemels v.a UV-A „San-C-ar" HP 3132 Unieke lichaams- bruining met PHILIPS SUNCAR Liggend op uw eigen bed een zonnebad. Compact en opklapbaar. Gratis een week op proef Z695.- HP 3127 COMPACT SOLARIUM UV-A Royaal stralingsveld 57 x 32 cm GEZICHTSSOLARIUM Bestralingsveld 20 x 26 cm Gemeentehuis krijgt nieuw tel. nr.93411 Met ingang van maandag 22 april wordt de nieuwe bedrijfstele fooncentrale voor de gemeente in gebruik genomen. Dat bete kent dat vanaf dre~datunr het"r: nummer 16744 komt te verval- EN ZILVER Tal. 10579 len. Vanaf dat moment zullen de gemeentelijke diensten alleen bereikbaar zijn onder het nieu we nummer (02155)- 93411. Dit is een centraal nieuw oproepnum- mer. "Over een paar weken zal een aantak*sp.eeifieke telefoonnum mers bekend gemaakt worden. vidca wereld Openingstijden: maandag t/m donderderdag 12.30-20.00 uur vrijdag 12.30-21.00 uur zaterdag 10.30-18.00 uur 7^II AXl uirriNnnxn A i T nn Tri lOQOA 1 AQ VAN WEEDESTRAAT 82 - TEL. 12339 of 10344 P.S. De Paaseieren iggen klaars Hoogtepunt van het Belcanto-concert in De Borg zondagmiddag was het optreden van de roodgeklede Elize de Broekert uit Hilversum in een drietal onbekende liederen van Kurt Weil. Deze Duitse juweeltjes zong ze pas tijdens het tweede gedeelte van het concert in een ontspannen sfeer wat aanstekelijk werkte op de Soester te nor Charles Gabriël die eveneens na de pauze excelleerde in enkele Napoli- taanse liederen. Hij werd hierbij sub tiel op de klarinet begeleid door Ferry Szabo, die het programmaatje aan elkaar praatte. De hoofdrol in het muzikale optreden was deze middag weggelegd voor de Baarnse pianist Huib Doyer, die alle solisten voortref felijk op de piano ondersteunde. De sopraan Elize de Broekert is van plan het volgende seizoen met Huib Doyer een Kurt Weil-programma te verzorgen op koffieconcerten. Een goed idee, want in het opera-repertoire vóór de pauze bleek haar zangtalent weliswaar overduidelijk, maar ge spannener dan bij de Kurt Weil-com- posities die haar meer aanspreken, wat duidelijk te merken is in haar voor dracht. Ais een rots in de branding verzorgde Charles Gabriël zijn aandeel in het concert met als hoogtepunt het specta culaire "Granada" en Rossini's "La Danza". Hij begon de aria-middag in het droogverwarmde dorpshuis met alle verborgen harmonieën en briefge heimen te onthullen van Puccini's "Tos-- ca". f- .r? Minder gelukkig waren de zangsolis ten in hun duetten. Zonder regie mist N DE GARENS. De stamgast: "In een tijd dat doorgaande reizigers, vaak overdon derd door oorverdovend popgeweld, in snackbars, koffiehuizen, eetcafé's, Ita liaanse-, turkse en chinese restaura ties, patatkramen en drankkiosken de gokkasten bespelen, denken oude Soes- ters met nostalgie terug aan de bruine café's op Soest met het zaaltje er ach ter voor bruiloften en partijen waar boeren, burgers en buitenlui achter de leestafel plaats namen voor hun dage lijks spelletje tric-trac of domino. Dat tafereel zag je in hotel "Trier" op de hoek van de Praamgracht waar de paarden van de tram werden verwis seld en de vreemdelingen attent ge maakt werden op paleis Soestdijk waar de Koninklijke Familie woonde. Katholieken verpoosden zich en verga derden in gebouw .udgardis" in de Vredehofstraat, terwijl op Nieuwer - hoek in de besloten sociëteit (nu ga rage Stam) "De Soester Kring" de voorname heren bijeen kwamen. Het Oranjehotel aan de Burgemeester Grothestraat heette honderd jaar gele den villa Groenhof, bewoond door de familie Dreesman-Hoppe. Aangekocht door de familie Cramer-van de Bo gaard in 1939 die het als "Java Hotel Soest" bestemden voor de verlofgan gers uit Nederlands Oost-Indië om in een sfeervolle omgeving de vakantie door te brengen. Als Oranjehotel werd het bekend om z'n modeshows en kaartavondjes. Wanneer je tijdens het klaverjassen drie vrouwen in je hand had, werd dat "Amsterdam-bij-nacht" genoemd, terwijl drie koningen werd aangeduid met de term "zes januari". In het boerencafé (nu Bauer), schuin aan de overkant, lag zand op de vloer, terwijl het City-theater (nu China) des tijds "Ockhuysen" heette en diehst deed als een gerenommeerd restaurant met receptie. Later werd het bioscoop en contract-pension. Net zo bekend was hotel "Eemland" (naast van Asch) met een zaal voor 350' mensen, een garderobe, een brand wacht en een loopbrug van de biljart zaal naar het ingebouwde toneel, waar het Amersfoorts Salon Orkest met Frans Poptie triomfen vierde, K.P.S. haar clubavonden hield en het cabaret veel publiek trok. Later werd de le vende muziek vervangen door elek trisch orkest Van mechanische robots. Vóór "Eemland" stond bij de vijver en het terras de muziektent van Soest, die verschillende malen is verplaatst van Jongeren hebben weinig tijd en aandacht voor oude mensen en de dingen die voorbijgaan. Zelden vragen moderne lieden aan een bejaarde man of vrouw: wat deed U toenwat gebeurde er precies in Soest, hoe zat dat eigenlijk? In Bij ons op Soest" publiceert de Soester Courant verhalen van echte Soesters die in deze gemeente zijn geboren of getogen. Jan Visser loopt hen tegen het lijf, luistert geïnteres seerd en schrijft hun relaas op. Vandaag: een kroegentocht door oud Soest. khr bic bit huis aansctowt (act af «an urnen bruW.cn Kout eu rad een wijl om te geraken tot lezen bezcr ïhuascn zakeu. 'iZij boer of liurgovheer of knecht, uittilt hier iets uoor kern gezegil Trekt hij soms een sckene snoet tnaerheib is slechts zeiben zoet, Jj der het oudste bruine café op Soest sinds een paar honderd jaar "De Rode Haan" van de familie Rad9tok, terwijl tante Annie en Ome Jan dit jaar her denken dat ze veertig jaar geleden hier hun kroeg begonnen. Regelmatig in de publiciteit vanwegen het politieke café "Proest". Bij het atletiek veld lag "Du Passage" van Ronnenbergh en verderop "De Schouw" (nu Vleescentrum). Bij de Korte Duinen stond het café van de da mes Westermeyer, in de volksmond "de drie sneetjes" genoemd. Een uit spanning voor man en paard. Naast het Openluchttheater aan de Soesterbergsestraat was hotel Assink ge vestigd en hotel "De Bosvijver" (Speerstra), goede plaatsen van eten en drinken voor de notabelen van Soest. Aan de Laanstraat kon je de Vara-feesten bijwonen in café "Geurt je", terwijl bij station Soest-Zuid de "Sonnehoeck" dorstige reizigers trok. Net als "Zwarte Willem" aan de Eem waar je voor weinig geld over de rivier werd gezet. In Soesterberg was "'t Soester Dal" aan de Kampweg een uitje voor vlieg- lustige hobbyisten die achter glazen ramen de hangars en vliegbewegingen volgden op het vliegveld. Met dank aan Piet Ekel, hier op de foto in zijn toneelcreatie van Bart van den Melm bij 't voormalige Spreucken- huysje van Soest aan het Kerkpad. JAN VISSER villa idenburg (nu Braamnage), naar het rosarium tegenover het Gemeente huis en naar het plantsoen tegenover de Oude Kerk. Tante Jans Aan de Korte Brinkweg stond op de hoek de dorpsherberg "Driekus-over- de-plank". Naast station Soestdijk viel op de ststion-restauratie/café "Centraal" van Anton Verkerk. Die moet je ook eens interviewen. '"t Luyckje" was vroeger een boeren café/tapperij van Heeremans en op de hoek van de Molenstraat zat Bodewes, wat "De Kleine Witte" werd van Hen- neberke en nu "'d Oude Enghe" is. Op de Molenstraat was naast de molen een café waar de sjouwers wachtten op hun zakken meel. Befaamd op Soest was "De Gouden Ploeg" van tante Jans en Ries Stalen hoef waar de gildefeesten werden ge vierd en waar in de "blauwe kamer" in de zestiger jaren Artishock is opge richt. Café Kooy aan de Torenstraat had een speciale danszaal voor de jongelui, ter wijl in "Zonneheuvel" de biljart club was gevestigd van Adriaan Stalen hoef (nu chinees restaurant). Langs de Birkstraat bij de bushalte, op de Kouwe Hoek, stond "De Vier sprong". Het cafézaaltje stond bekend om zijn verenigingsavonden. Even ver- Gabriël alle gevoel voor under-acting en probeert met theatrale gebaartjes zijn partner te imponeren. Nadat het was misgegaan, ging het veel beter. In de finale bij Franz Léhar herhaalde zich dit amusante incident. Wie gaat Charles Gabriël ("Soest mag trots op hem zijn", zei Szabo) pousseren in Nederland als de nieuwe Willy Alberti? Hij kan het, maar moet nog even 'ont dekt" worden. Het dankbare publiek (ongeveer 120 aanwezigen!) genoot van het geva rieerde programma, wat vraagt om een vervolg als in september Artishock in de Borg zit en "Burijn" het culturele centrum van Soest wordt. Jan Visser 'Proefrittenmaker' aan gehouden Bij een controle in Amsterdam heeft de politie daar de 25-jarige R.B. zonder vaste woon- of verblijfplaats aange houden op verdenking van verduistering en oplichting. De man had o.m. in Soest bij een garage aan de Koningsweg een auto gebruikt voor een proefrit, maar verzuimd deze terug te brengen. In Soest had hij een andere auto achterge laten, die hij kort te voren in Assen delft had meegekregen voor een proef rit. Op die plaats stond een auto uit Amsterdam, die hij op dezelfde manier had weten mee te krijgen. De man kreeg een proces-verbaal. Hij bleek overigens al eerder te zijn veroordeeld voor der gelijke zaken. -LX Ter gelegenheid van de Gouden Boe kenweek 1985 (20 t/m 30 maart a.s.) verschijnt een voor de liefhebber uniek boek "De 50 Boekenweekgeschenken, 1932-1985". De auteurs Kees de Bakker en Herman Arnolds geven in deze overzichtelijke, rijk geïllustreerde herinneringsuitgave per jaar een re- contructie van hoe het Boekenweek geschenk tot stand kwam, een collage van de meest saillante (vooral pers) kritieken, interessante uitspraken en anekdotes en laten - niet in de laatste plaats - een aantal schrijvers zelf aan het woord. Het boek werd als jubileum geschenk geproduceerd door de Orga nisatie van Fabrikanten van Grafische Eindprodukten FGE. Het schitterende, in vier kleuren uitge voerde, werk ligt voor slechts 12,50 in de boekwinkel. 1930 Het allereerste Boekenweekgeschenk dateert eigenlijk al van vóór 1932 en bestond uit het boekje "De Uitgever en zijn Bedrijf" (opl. 35.000 ex.) dat J. Tersteeg ter gelegenheid van de Dag van het Boek (15 november 1930, toen de Nederlandse Uitgeversbond 50 jaar bestond) schreef en dat boekhan delaren gratis aan hun "goede" klan ten mochten geven. Deze succesvolle aanzet was het begin tot de échte eerste Boekenweek in 1932 en tot het jaarlijkse Boekenweek geschenk (in dat jaar in een oplage van 32.000 exemplaren en gratis bij aan koop van 2,50 aan boeken). De oplage van het Boekenweekgeschenk 1985 is inmiddels al 385.000 en wordt nu ca deau gegeven bij aankoop van min stens 19.50. In de periode 1941-45 werd om duide lijke redenen geen Boekenweek gehouden. Het aanvankelijk geplande Boekenweekgeschenk 1941 zou overi gens cadeau gegeven worden bij aan koop van 2,50) niet alleen Neder lands-, maar ook Duitstalige boeken, Zover kwam het overigens niet. want de Sicherheitspolizei legde beslag op vrijwel de gehele oplage. In 1946 echter werd de traditie weer met groot en thousiasme in ere hersteld, maar van de door de boekhandel aangevraagde 200.275 exemplaren van het Boeken weekgeschenk konden slechts 80.000 vanwege de naoorlogse papierschaar ste geleverd worden. Van 1947 t/m 1953 was aan het Boekenweekgeschenk een prijsvraag verbonden, waarbij men de naam van de schrijver moest raden. Vanaf die periode werden de Boeken weekgeschenken ook meer verbonden aan één bepaalde schrijver of dichter. In 1956 werd de Boekenweek door de CPNB uitgeroepen tot "Boeteweek" om iedereen, die een boek had geleend, op te wekken dit nu eindelijk eens terug te brengen. In dat jaar werd het Boekenweekgeschenk in "heellinnen" gebonden uitgebracht. Inmiddels was de minimum aankoopprijs gestegen tot 4,50 en de oplage tot 142.000. Het schrijversprotest (tegen het htera- tuurbeleid van de overheid) mocht niet verhinderen dat het Boekenweek geschenk 1970 zelfs internationale bekendheid kreeg. Onder auspiciën van het Centre Européen de la Culture stimuleerde prof. dr. J. Presser's het Europese boek. 450 Handtekeningen In 1980 behaalde het boekenweekge schenk "De Verdachte Verheugt" van Jan Willem van Wetering een record-oplage van 415.000 exemplaren. Literaire incidenten zijn niet alleen van deze tijd: in 1981 werd Gerard Reve's Boekenweekgeschenk om zijn onder meer (homo)erotische scènes niet geschikt geacht voor een groot, algemeen publiek en de opdracht ging naar Henri Knap. Het valt niet te ontkennen, dat het Boekenweekge schenk de auteur natuurlijk geen wind eieren legt, maar met schrijven alléén is hij er nog niet. Marten Toonder (De andere wereld, 1982) memoreert naast het afgeven van vele interviews het zetten van maar liefst 450 handteke ningen in 2% uur. "De 50 Boekenweekgeschenken, 1932- 1985" begint met een citaat van P. H. Ritter jr. in het toenmalige dagblad Het Vaderland van 4 mei 1933: "Is het eigenlijk geen schande, dat de organi satie van een Boekenweek nodig is? Moest niet ieder jaar een Boekenjaar zijn? Ik hoop, dat de Boekenweek zich uitbreidt tot een Boekeneeuw." We zijn al op de helft! Mm Zoals aangekondigd vindt van donder dag 21 maart tot en met zondag 31 maart in Filmhuis Artishock het Noordhollands Filmfestival plaats. Een jaarlijks terugkerend festival van filmhuizen in het Gooi en Noord- Holland. Dit jaar doen 21 filmhuizen eraan mee en draait het allemaal om de "Weemoed". Natuurlijk zijn er films die, als we het over weemoed hebben, meer tot de verbeelding spreken dan de andere, maar in het totale programma van 30 films, waarvan ar 6 in filmhuis Artishock te Do. 28 (21.00uur): 'The Hit' Stephan Frears Deze keiharde gangsterfilm wordt ge dragen door vier briljant acterende hoofdrolspelers die onderling een ware psychologische oorlog voeren. Terence Stamp speelt de rol van Willie. Hij heeft in 1973 zijn medebendeleden verlinkt. Tien jaar later komen zij vrij en zoeken ze Willie op. Willie, die de wraak niet wil ontlopen, heeft zich hiervoor psychisch getraind en is geenszins verrast als hij plotseling uit zijn woning ontvoerd wordt. De "hit man" Braddock (John Hurt) moet zien zijn, zullen zeker films zitten die iets van dat onbestemde gevoel, de weemoed, bij de toeschouwers over brengen. Het programma van deze week staat in onderstaand overzicht. Let op de aan vangstijden voor zaterdag en zondag; die zijn anders dan gebruikelijk. Meer informatie over deze en andere films van het festival is te krijgen bij de bi bliotheken, VVV en in de hal van het Artishockgebouw, waar een gratis festivalkrant ligt. Willie in Parijs afleveren. Door Willie's houding raakt de killer Brad dock langzaam van zijn stuk. Dit. wordt nog versterkt door zijn onhan dige hulp en de medegijzelaar Maggie (Laura del Sol), die zich wel heftig ver zet. In de rit leidt deze snijdende span ning regelmatig tot gewelddadige uit barstingen, zowel onderling als op de niets vermoedende buitenstaanders. Deze kleurenfilm met muziek van Paco de Lucia en Eric Clapton duurt 100 minuten. Za. 30 20.00 uur) 'Hiroshima mon amour' - Alain Resnais In deze klassieker van Resnais waar van Marguerita Duras het scenario schreef draait het verhaal om de thema's "liefde" en "oorlog". Een Franse actrice en een Japanse archi- tekt hebben een romance in Hiroshima. Beelden van de onvoorstel bare gevolgen van het bombardement en het verleden van de actrice, die waanzinnig verliefd was op een Duitse soldaat, wisselden elkaar af. Een onmogelijke liefde/oorlog uit het ver den die zij, tijdens een onmogeljke lief de in het heden probeert te verwer ken/vergeten. Marguerita Duras over de film: "Het enige wat je kunt doen is praten over de onmogelijkheid om over Hiroshima te praten. Ik heb gezien en je hebt niets gezien heffen elkaar op. Er wordt niets gezegd over Hiroshima, maar over hoe de mensen reageren op iets dat te gewelddadig is om concreet te kunnen worden. De individuele ge schiedenis in de film is om een maat aan te brengen in de algemene ge schiedenis. Een maat waarlangs het onbespreekbare van het gebeuren weer bespreekbaar wordt." Een mees terwerk (let op het camerawerk en de montage) die keer op keer vertoond wordt. Ook bij ons (2e maal). Za. 30 (23.00 uur) 'Dimenticare Venetia' Franco Brusati De film speelt zich af in een landhuis op het platteland achter Venetië. In dit huis wonen "Tante Maria", haar nichtje Anna, de vriendin van Anna, Claudia en de oude huishoudster Cateriana. De vier vrouwen krijgen bezoek van Marta's jongere boer Nicky en zijn vriend Picchio. Nicky, Anna, Claudia en Picchiö onttrekken zicji aan de eisen van volwassenheid en koesteren zich Zo. 31 (20.00uur) 'Les demoiselles de Wilko' Ook in deze film draait het om een landhuis. Het speelt zich af in de jaren dertig midden in Polen. Na een lange afwezigheid keert Wiktor Rubin terug naar het huis waar hij vroeger zijn va kanties doorbracht. In dit huis wonen de zusters van Wilko. Wiktor hoopt dat Zo. 31 (23.00 uur) 'Aan een onbekende God' José Garcia is een 55-jarige illusionist, die in gedachten teruggaat naar zijn jeugd. Het is de jaren dertig en José is de zoon van de tuinman die bij het huis van de familie Lorca woont. Hij groeit samen op met de zoon van de familie Lorca, Pedro. Met Pedro heeft José een innige vriendschap. Samen zijn zij getuige van de moord op Garcia Lorca ten tijde van het uitbreken van de: burgeroorlog in 1936. Veel later, als Pedro inmiddels overleden is, ontmoet hij Miguel die zijn vriend wordt. Een buurvrouw biedt hem een verstands met herinneringen en de illusie van de blijvende jeugd. Wanneer Marta plots sterft, kan hun geplande tochtje naar Venetië, de stad van dood gaan en veel verleden, niet doorgaan. Een sfeervolle film over de gedachten, gevoelens en herinneringen van de be woners van en mét het huis. Een kleu renfilm van 110 minuten. Andrzej Wajda hier zijn herinneringen aan vriend schap, vroljkheid en liefde weer zullen herleven. Met ieder van de vijf zusters had Wiktor een band. Alleen de jongste beantwoordt nog aan het beeld van vroeger. Jaime Chavarri huwelijk aan, om niet geheel in een zaamheid te verkommeren. Het thema van de film draait om de toenemende vereenzaming van een homosexuele man, die zijn bestaan in een grote zinsbegoocheling ziet opgaan. Tevens is de film een ode aan de grote Spaanse dichter Garcia Lorca. Jaime Chavarri heeft met een ongekende gevoeligheid deze film geregisseerd. Daarbij is bij in niet geringe mate geholpen door het talent van Hector Alterio, die de hoofdrol speelt. Een kleurenfilm van 110 minuten. Vrijdag 29 maart, 21.00uur: De voorstelling "The ZOO-Story" is ge schreven door de Amerikaanse schrijver Edward Albee. De Nederlandse titel luidt: "Het verhaal van de dierentuin", vertaald door Gerard van het Reve. De voorstelling speelt zich af in New York, in het Central Park, ten noorden van de die rentuin. Op het bankje ontmoeten twee mannen uit verschillende leefwerelden elkaar. (De toneeltekst is ook geschre ven voor twee mannen.). De grootste ingreep die de groep gedaan heeft, is het stuk te spelen door twe vrouwen. De tekst is vrijwel geheel gehandhaafd. Sommige stukken krijgen hierdoor een andere kleur, maar de problematiek is niet typisch mannelijk, veel meer men selijk. Het machtsspel, de romantiek, de ero tiek, de aanval en verdediging tussen vrouwen is anders, maar "kontakt" hebben, de drang tot overleven, de be hoefte aan liefde, de koestering, het niet alleen zijn en niet passief zijn, is essentieel voor het menselijk bestaan en geldt voor zowel mannen als vrou wen. Door het levensverhaal van één van de vrouwen, door het zoeken naar de essentie van kontakt en liefde, door speels konfronterende dialogen en intieme vragen, raken ze in elkaar geïnteresseerd Twee levens botsen hier: "Ik heb de hoop nog niet opgegeven antwoord te krijgen op de vraag, waar geen ant woord op mogelijk is." Dit is de hoop. waarmee de ene vrouw sterft en de andere vrouw moet leven. "ZOO-Story" wordt gespeeld door Kobi Bruinzeel en Dela Maria Vaags. Zondag 31 maart, lj. 00 uur: Asterix, Obelix, Paneramix zuil n de hoofdpersonen zijn in de film ciie de leden van het kinderfilmhuis ArtiSkoop Man bekent vernielingen in natuurreservaat De politie heeft met de aanhouding van de 23-jarige J.Z. uit Soest klaarheid kunnen brengen in de vernieling van een aantal bomen in het natuurreservaat van De Vereniging tot Behoud van Natuurmonumenten aan de Boeren- streek. Daar werd onlangs ontdekt dat er ongeveer tien bomen, de meeste ei ken, waren weggezaagd. Een en ander had al eind februari plaats gevonden. Tegen Z. werd proces-verbaal opge maakt. Hij heeft beloofd nieuwe bomen te zullen planten. zondagmiddag vertonen voor kinderen van 4-12 jaar. De bekende film "Asterix en Cleopa tra", naar het gelijknamige boek, is een film die de jeugd niet mag missen. Getekend door Uderzo, met teksten van Goscinny, duurt deze animatiefilm anderhalfuur. In de pauze worden door de leden van Arti-Skoop heerlijke pannekoeken gebakken, die o zo lekker kunnen smaken. Dat wordt een feest op zich zelf. Om de feestvreugde te vergroten treedt na het pannekoeken eten de clown Benno op, niet voor de eerste keer in Arti-Skoop, Hij maakt deze kin dermiddag weer tot een groot succes. Met zijn malle grappen, goocheltrucs en andere acts weet hij de zaal op een professionele manier te boeien. Tijdig reserverentel. 19037/19577. Aanvang: 14.00uur. Entree: 4,-.

Historische kranten - Archief Eemland

Soester Courant | 1985 | | pagina 13