"LaGrandeBouffe 'Bij ons op Soest' aruóhoch 'Rozenweelde' wordt in Soest geboren (sRjSstmrant NIEUWE MENU-KAART 'Schilderen is voor mij afbeelden wat in mij leeft' 170 WOENSDAG 31 AUGUSTUS 1988 SOESTER COURANT PAGINA 17 'C-drie is ideaal voor dit soort produkties' Jeugdvoorstelling Flint tóch in herfstvakantie HJ.M. van den Dijssel krijgt titel ingenieur Zondag 4 september Videodag in bibliotheek Overhees Presenteert vanaf 2 september zijn Maandag t/m vrijdag LUNCH VAN 12.00 TOT 14.00 uur. Concert in de Oude Kerk Bach in zang en orgelspel Museum Oud-Soest Actie Stop Kernproeven Soester Courant bereikt wekelijks 30.000 grage lezers. Thira de Rooij exposeert in Zonnegloren Volkskunst Kreta Mahoniehout Let op: Filmhuis start vroeger! Donderdag 1 september: Filmhuis: 'Der Himmel über Berlin' Vanaf 3 september: Expositie Rie Kessel Spullenhulp C-drie, vrijdgavond. Aan de bar in het Witte Café heerst een sfeer van ge spannen afwachting, die een beetje doet denken aan de wachtkamer van de dokter. Enkele "aankomende" ac trices doden de tijd daar, tot Irma Kra mer, de culturele coördinator van het centrum, hen uitnodigt mee te gaan naar de Vijverzaal. Dóór worden de audities gehouden voor de musical "Rozenweelde", en daar wordt beslist of ze al dan niet een hoofdrol zullen spelen. Na ongeveer een kwartiertje staan ze weer buiten. Opgelucht, een beetje gie chelend en in elk geval blij dat het ach ter de rug is, al is het nog zo meegeval len. Binnen zijn ze "onder handen ge nomen" door Gert Willems, de joviale regisseur van "Rozenweelde", die sa men met produktieleider Henk Lok man en choreografe Ankie v.d. Bunt heeft gekeken wat voor "vlees" hij in de kuip had. Ook donderdagavond was er al een ploegje geweest, en zaterdagmor gen zou nog een aantal adspirant-ac- teurs zich voor een auditie melden. Ze komen niet alleen uit Soest, maar ook uit Baarn, Amersfoort en soms nog ver der. De meesten hebben wel enige ervaring, althans met zingen, opgedaan in een koortje, of met toneelspelen, meestal nog van de jaren dat ze de middelbare school bevolkten. Toch zijn het niet al leen jongeren die hun geluk willen be proeven. Wel zijn het opmerkelijk wei nig mannen... "Die hebben meer last van gêne," weet Gert Willems. Een groot probleem is het niet, want veel rollen in "Rozen weelde" kunnen even gemakkelijk door vrouwen als door mannen worden ge speeld, maar ja... "In een ziekenhuis kom je natuurlijk niet alleen vrouwen tegen." Voor de leeuwen Gert Willems laat de mensen een stukje uit het script lezen, doet zelf mee, stelt ze op hun gemak en luistert intussen met een kritisch oor naar hun stem, hun dictie, hun houding. De acteurs worden een klein beetje voor de leeuwen ge worpen, want er is geen mogelijkheid om zich lang voor te bereiden. Dat geldt ook voor het zingen, waarbij Gert de acteurs op de piano begeleidt. Het moet in één keer, een herkansing is er niet. Hoge eisen stelt het produktieteam overigens niet. Iedereen maakt kans op een rol - tenzij ze er echt-helemaal-niks van brouwen - misschien niet als solist, maar dan toch vrijwel zeker in het koor tje of het ballet, waarvoor je natuurlijk wel weer moet kunnen "bewegen". De musical is juist bedoeld voor amateur gezelschappen, op verzoek van Cona- mus geschreven door Bora Lensky (die vrijdagavond onverwacht een kijkje kwam nemen bij de audities), op mu ziek gezet door Erik-Jan Harmsen. De gezelschappen die het stuk straks (gra tis en voor niks!) willen nemen krijgen de muziek erbij, op banden die "inge zongen" kunnen worden. Alle acteurs krijgen ook een bandje mee naar huis, om thuis te kunnen oefenen. "Rozenweelde", een musical waarin het ziekenhuis met die naam centraal staat, mag dan niet in C-drie "verwekt" zijn, het cultureel centrum van Soest fungeert wel als de "kraamkamer" waarin het stuk tot wasdom kan rijpen om straks geboren te worden. Daarna zal het, om de beeldspraak vol te hou den, "zijn eigen leven gaan leiden". De bedoeling is dat het musical-project van A tot Z wordt ingevuld door echte amateurs. Daarom is het ook volop een vormings-project, waar Conamus - de stichting die Nederlandstalige muziek bevordert - enkele tonnen in heeft ge stoken. Op die manier wordt tegemoet gekomen aan de schreeuwende behoef te aan oorspronkelijke stukken, want voor de vertaalde buitenlandse musi cals moeten de amateurgezelschappen vandaag de dag kapitalen aan auteurs rechten op tafel leggen, en dat is niet op te brengen. "Dit is een zuiver ideëel project," aldus Henk Lokman, die na mens COnamus bij het project betrok ken is. Gert Willems werkt weliswaar aan de hand van een tamelijk gedetailleerd script, maar vertelt er direct bij dat elke regisseur zijn eigen "invulling" aan het stuk zal moeten geven. De uiteindelijke vormgeving hangt immers sterk af van de mensen die het doen, en van de en- Het team dat de musical in C-drie ge boren laat worden; v.l.n.r. Ankie v.d. Bunt, Gert Willems, Henk Lokman, Ir ma Kramer. tourage waarin het stuk wordt opge voerd. Gezapigheid Hoewel heel wat amateur-toneelspe lers of-zangers al dan niet in het geheim dromen van een carrière in de showbu siness, blijkt het nog niet mee te vallen ze warm te krijgen voor dit bijzondere project. "Er heerst nogal wat gezapig heid bij de gezelschappen, en meestal zien ze hun spelers niet graag vertrek ken of er nog iets anders bijdoen. En er zijn er natuurlijk ook veel die geen an dere pretentie hebben dan gezellig voor oom en tante op te treden," aldus Gert Willems, de ervaren regisseur die voor de Stichting Nederlandse Korenfedera tie aan het project meedoet. "Rozenweelde" is een musical die zó geschreven is dat hij ook in kleinere ruimten kan worden opgevoerd. C-drie is volgens Willems ideaal voor zo'n pro- duktie. "Er gebeurt in Nederland ook veel in gymzalen en schoollokaaltjes, maar hier hebben ze alle faciliteiten die je maar kunt wensen. Ik ken honderd collega's die hier dolgraag zouden wil len zitten..." Het is overigens de bedoeling dat - na de try-outs in december - het stuk vol gend jaar zijn première beleeft in een "echt" theater. Gert Willems (r.) oefent met twee kan didaten voor een rol in "Rozenweelde". In "Uit in Amersfoort '88/'89" staat de jeugdvoorstelling "De Wasco Kid" van Theater De Verbeelding aangekondigd voor donderdag 13 oktober. Daar het dan nog geen herfstvakantie blijkt te zijn, is deze voorstelling verplaatst naar woensdag 19 oktober, in de herfst vakantie dus. Abonnementhouders die de serie kindertheater willen kiezen, kunnen op gewone wijze hun bestelbon invullen en zijn verzekerd dat ook "De Wasco Kid" wordt gebracht op een dag dat alle kinderen vrij zijn. Op de Technische Universiteit van Eindhoven heeft HJ.M. van den Dijs sel het doctoraal examen in de studie richting der electrotechniek met goed gevolg afgelegd. De 28-jarige Soester mag daardoor de titel ingenieur voeren. Van den Dijssel slaagde 'met lof voor het examen. Dit werd vorige week be kendgemaakt. Evenals vorig jaar houdt de Bibliotheek Overhees tegelijkertijd met C-drie een Open Dag. Voor deze bibliotheek zal de dag in het teken staan van de feeste lijke start van uitlening van videoban den. Na grammofoonplaten en cd's nu ook videobanden in het filiaal! Van 13.00 tot 17.00 uur is iedereen welkom in de bibliotheek om een kijkje te komen nemen en thee te drinken in de gezellige tuin. Voor de kinderen is er limonade. Er zal doorlopend op een groot beeld scherm een compilatie vertoond wor den van filmfragmenten uit de collectie die Overhees gaat uitlenen. Op die dag worden de eerste videobanden uitge leend voor de helft van de prijs! Een Filmquiz wordt gehouden onder de jeugd, waarmee grote, mooie origi nele filmposters te winnen zijn. Dit alles zal muzikaal omlijst worden door swin gende jazz-muziek. Boeken, platen en cd's worden die dag niet uitgeleend; alléén de nieuwe col lectie videobanden. Wisselende menu's Uitgebreide wijnkaart Dagelijks geopend vanaf 17.00 uur. Uw gastheer en gastvrouw Roel en Netty van Beek Soesterbergsestraat 107 3768EC Soest Tel. 02155 - 2 02 02 Wat de beroemde Johan Sebastian Bach 250 jaar geleden op een sombere zomeravond achteloos in zijn klad boekje noteerde, is nu repertoire voor menig organist en zangkoor. Binnen een uur krijg je een goede indruk hoe de maestro in Leipzig oefende met no ten en balken. Het aardigste onderdeel van het con certje zondagavond waren de drie or gelbewerkingen over 'Allein Gott in der Hoh' sei Ehr", een muzikale triathlon van vier 7-regelige strofen die werden gezongen door de Cantorij van de Oude Kerk. Vooral de eerste orgelvariatie klonk opvallend licht, in tegenstelling tot het statige "Kyrie, Gott Vater in Ewigkeit". Het tweede Kyrie daarna is melodisch veel interessanter. Te zwaar vind ik "Christe, aller Welt Trost", een strakke muzieklijn met hier en daar wat versieringen. Ook deze koraalmelodiëen die Bach als uitgangspunt gebruikte voor zijn be werkingen werden ingeleid door de 28 zangers en zangeressen van het huis koor, dat uitstekend zong en m.i. te wei nig aan bod kwam. Cor de Jong begon zijn aandeel uit Bach's "Dritter Teil der Klavier-Ue- bung" uit 1739 met een Praeludium in Es. Vrolijke vingeroefeningen voor ker korgel. Hij eindigde het concert met een krachtige Fuga in Es. Het aandachtige, niet zo talrijke publiek verdient een ge varieerder programma dan nu is gebo den. De commissie Concerten Oude Kerk organiseert haar volgende uitvoering op 30 oktober, terwijl op 27 november een speciaal Bach-concert plaatsvindt bij kaarslicht. J.V. Steenhoffstraat 46 September, de "r" komt weer in de maand. Vroeger werd het dan de tijd van levertraan. Die moest ingenomen worden, om beter bestand te zijn tegen de winter. September, ook de maand waarin de herfst begint. De avonden worden kor ter en eind september wordt de klok verzet. Een nieuw seizoen breekt aan, met scholen die weer beginnen en allerlei aktiviteiten, die worden ontplooid. Museum Oud Soest verzorgt nieuwe wisselexposities. Ook de vaste exposi ties wisselen, er komen nieuwe aanwin sten bij. Deze zijn steeds welkom. Heeft u iets in uw bezit, wat u aan Museum Oud Soest wilt afstaan, als schenking of in bruikleen, geef uw adres op en er wordt kontakt met u opgenomen. Museum Oud Soest aan de Steenhoff straat is geopend zaterdags en zondags van 13.30 - 17.00 uur. Een jaar geleden begonnen "Vrouwen voor Vrede" in Soest met de poster-ac tie tegen de Franse kernproeven. Na el ke kernproef in de Pacific werd er een poster voor het raam gehangen. Sinds september 1987 hebben zij zo hun ver ontrusting geuit en getracht anderen bewust te maken van wat zich afspeelt in de Stille Zuidzee. "Laten we ons realiseren," aldus Vrou wen voor Vrede in een persbericht, "dat wij - 120 Soesters - niet aleéén hiermee bezig zijn, maar deel uitmaken van een heel groot aantal groepen in Nederland en in de hele wereld." Zij wijzen erop dat vredes-milieu-vrouwengroepen, wetenschappelijke organisaties, politici en regeringen van verschillende landen er o.a. via de Verenigde Naties op aan dringen om alle kernproeven te verbie den. De landelijke Pacific-werkgroep van de Interkerkelijke Coördinatie Commissie Ontwikkelingssamenwer king (ICCO) heeft haar aandacht spe ciaal gericht op de kernproeven in de Stille Oceaan. Er is regelmatig kontakt met de mensen daar. Van dit grote ge heel maken ook de Soester Vrouwen voor Vrede deel uit. Hun actie is be perkt tot de Franse kernproeven, maar uiteraard is het protest ook gericht te gen de kernproeven van alle landen. Vrouwen voor Vrede-Soest wil met nog meer nadruk doorgaan en vraagt aller medewerking bij de poster-actie en het versturen van voorgedrukte protest- kaarten aan de Franse ambassade. Zij zouden de groep deelnemers graag nog groter zien worden. Voor inlichtingen èrr/of posters/kaar ten ken men bellen: tel. 13772. De Baarnse kunstenares Thira de Rooij (43) exposeert tot 16 oktober vierentwintig olieverfschilderijen in de hal van het ziekenhuis Zonneglo ren. Zij laat zich in haar abstracte creaties inspireren door de natuur, waarbij vooral de natuur in haarzelf een belangrijke rol speelt. Twee krachten bepalen haar kunste naarschap: de horizontale lijn van het leven hier op aarde en de verticale lijn van het spirituele. Waar de lijnen-elkaar kruisen speelt de beleving van haar werk zich af. Dat wil ze aan iedereen la ten zien in de hoop dat anderen dat pro ces van kracht en ruimte in haar inner lijke wereld zullen delen. "Ik heb voor schilderen gekozen, om dat het mij de mogelijkheid geeft vor men en kleuren in een spanningsveld bijeen te brengen waarmee ik me ver bonden voel. En ik exposeer omdat ik door anderen herkend of bevestigd wil worden in de vormgeving van mijn in nerlijk bestaan zoals ik dit uitdruk in mijn schilderijen met haar voorstellin gen, haar vormen en haar kleuren. Het is de keuze van mijn bestaansmogelijk heid." Éen van haar inspiratiebronnen is de eeuwenoude egyptische bouwstijl met zijn onverklaarbare mystiek, 't Liefst zou ze ooit nog eens midden in de pol der een pyramide van gras willen bou wen met koeien er bovenop. Een ander natuurlijk gegeven voor haar is de zee. Die eeuwige bewegingen symboliseren voor haar de tegenstrijdige krachten van verstandelijke vermogens en een kwetsbaar gevoelsleven, van mens en natuur, van opbouw en afbraak. Deze dualiteit veroorzaakt de harmonie die zij in haar schilderijen tracht te realise- Foto: Goos van der Wilt. ren. Dat levert een spel op van lijnen, driehoeken en bolvormen in felle kleu ren die variëren van geel en wit (poor ten van licht) tot spiritueel paars en he melsblauw. 'Mooi' Thira de Rooij is geen onbekende in Soest. In 1984 exposeerde zij in Artis- hock. In de zestiger jaren ontving zij haar opleiding aan de Academie voor Kunst en Industrie te Enschedé waar zij cum laude slaagde. De gemeente Baarn en vele particulieren kochten haar werk aan. In Zonnegloren laat zij vanaf he den zeer recent werk zien met titels waarmee zij probeert haar tableaus te typeren. Bij het maken van haar schilderijen, die ze dan plat op de tafel legt, schuift ze haar ideeënwereld even opzij om vanuit haar vakmanschap en technisch kun nen een gaaf kunstwerk af te leveren. Achteraf constateert ze dan toch weer met kleurnuances en vormenspel de wereld te creëren van het onzichtbare eenheidsbesef. "Het is een zoekend bezig zijn," zegt de Baarnse kunstenares. "Op deze manier leer ik mezelf het beste kennen. En daar vertel ik over in mijn schilderijen. Daar om wil dat de mensen kijken zonder vooroordeel. Zonder het te willen be grijpen moetje mijn werk gewoon op je aflaten komen. Ik beeld uit wat ik mee maak, wat ik voel en dat is niet altijd "mooi". Mooi is voor mij als er liefde en kracht in het werk aanwezig zijn." Deze opmerkelijke tentoonstelling is dagelijks gratis te bezichtigen in de hal van Zonnegloren aan de Soesterbergse straat. Een catalogus is aanwezig. J.V. Vandaag: Lambertus van de Kooij. De ikonenschilder: "Eén van de mooi ste ikonen die ik heb geschilderd is De Moeder Gods van Eleousa. Merk waardigerwijs heeft ze op elke afbeel ding drie handen. Het verhaal gaat dat een monnik wiens hand voor straf werd afgehakt vóór dit ikoon bad en beloofde zijn hand in zilver af te gieten als dat lichaamsdeel zou herstellen. Dat gebeurde o wonder en sinds die tijd lag er vóór de ikoon van Eleousa een zilveren hand. Deze werd prompt gestolen en toen heeft men op de ikoon de derde hand erbij geschilderd, vandaar de naam: Moeder Gods met de Drie Handen. Een andere ikoon van mij heet "Moe der Gods van Altijddurende Bijstand" (zie foto). Je hebt gelijk, het zou een toepasselijke wandversiering kunnen zijn in het nieuwe gemeentehuis bij de afdeling sociale dienst. Jij maakt er nu een grapje over, maar in vele oosterse gezinnen in de oud heid bevond de ikoon zich in het hart van het huiselijke leven. ,Er brandde altijd een kaarsje bij, men bad er voor in rampen en tegenspoed en bij brand en aardbevingen werd allereerst de ikoon in veiligheid gebracht. Het was pure volkskunst. De eerste ikonen die ik schilderde werden geëxposeerd in Artishock. Daarna heb ik nog tweemaal ten toon gesteld in de Kerk van de Heilige Fa milie in Soest Zuid en vorig jaar in Zonnegloren. Daar verkocht ik zeven van de tien exemplaren. Het is een bijzondere tak bvan kunst die moeilijk te leren is. Sommige toe risten komen trots uit Griekenland te rug met een ikoon als souvenier. "We hebben een echte ikoon meegbracht", zeggen ze dan, maar dat spul wordt daar aan de lopende band vervaardigd en verkocht in winkeltjes naast de kerk. Meestal is het een waardeloos wanproduct of een opgeplakt plaatje. Antieke ikonen mogen helemaal niet uitgevoerd worden. Op het Griekse eiland Kreta hangen in de grote Kerk van de Heilige Minas vijf van de allermooiste ikonen van heel Griekenland. In deze kerkelijke kunst heb je allerlei Scholen. De Griekse, de Byzantijnse, de Russische en vele andere. Elke School heeft zijn eigen stijl. Het is ontstaan als mum mieportretten in een tijd dat men al leen hout had als grondstof voor een schilderij en men de lijnen moest in- kerven met een scherp voorwerp. La ter werd dat portretteren verboden en kregen de kunstenaars van de kerk en van de staat geen opdrachten meer. Maar het eenvoudige volk kon niet zonder ikonen leven en zo werden vele oer-ikonen door anonieme schilders en tekenaars nagemaakt, vooral door monniken. De Madonnaverering droeg daar veel toe bij. Het onderwerp veranderde ook nooit. Het zijn altijd Maria- en Christusfiguren of Heiligen. Sommige zijn zo mooi, dat men twij felde of ze door mensen waren ver vaardigd. Men dacht aan bovenna tuurlijke krachten die de mensenhand stuurde. Het is een ware cultus gewor den. Een man die alles afweet van ikonen is de Nederlandse auteur W.P. Theunis- sen. Hij schreef een schitterend boek en gaf ooit in Soest een lezing over ikonen. Verder ben ik geïnspireerd door de catalogus van het Ikonenmu- seum in Recklinghausen. Maar de be langrijkste confrontatie maakte ik mee in het Singermuseum in Laren waar ik onder de indruk kwam van de ze bijzondere kunstvorm. Dat moet ie dereen overkomen die een ikoon goed bekijkt. Ikonen moeten altijd geschil derd worden op hout. Tropische hout soorten zijn het beste, zoals mahonie. Dat trekt nooit krom en barst niet snel. Van de trappenmaker Grift krijg ik al tijd de mooiste stukken panelen. Die zet ik in de grondverf en dan plamuren en schuren zodat het oppervlak spie gelglad wordt. Vaak is de ondergrond van goud. Dat opbrengen van blad goud vereist een speciale techniek. Voor het maken van de voorstelling gebruikte men vroeger organische verfstoffen met als bindmiddel ge woon eigeel. Eeuwenlang heeft men dat procédé toegepast. Later gebruik te men olieverf maar dat is niet het wa re. Na vijftien jaar heb ik nu met trans parante verven, dankzij mijn 40-jarige ervaring als huis- en décoratieschilder, een techniek ontwikkeld die ik tot in mijn vingertoppen beheers. In zo'n ikoon gaat toch zeker 50 a 60 uur ar beid zitten. Ik zou graag kennis willen maken met andere ikonenschilders als die er zijn." De Vereniging Artishock, Steenhoffstraat 46, Soest, tel. 02155-19577, stelt zich als doel een bijdrage te leveren aan het sociaal-culturele le ven in Soest. Door je op te geven als lid steun je de doelstellingen van de vereniging en geniet je de voordelen van het lidmaatschap. De kosten bedragen f 54,- per jaar; voor jongeren t/m 23 jaar en personen die tot dezelfde huishouding be horen f 27,- per jaar. Kontaktadres ledenadmini stratie: Parklaan 98, 3765 GK Soest, tel. 12689. Met ingang van 1 september heeft het filmhuis Artishock de aanvangs tijd van de voorstellingen een half uur vervroegd. Voortaan draaien de films dus vanaf half negen! "Der Himmel über Berlin" van Wim Wenders is geen "reis-film", zolas eer dere films. Het is een film in de stad Ber lijn, volgens Wenders de enige stad in Duitsland die nog een beetje Duits aan voelt. Door dit Berlijn zwerven een merk waardig soort engelen. Zij horen de ge dachten van mensen, kunnen niet ge zien worden en zien zelf alleen zwart/ wit beelden. Eén van deze engelen is niet helemaal tevreden, twijfelt... "Der Himmel über Berlin" is een film die voor zichzelf spreekt, de kijker vaak betovert met prachtige beelden, een uit gekiend ritme heeft en serene rust uit straalt. Ook de geluidsband is iets bij zonders. Volgens Wenders zelf één van de belangrijkste elementen van de film, waar intensief aan gewerkt is. De film ontving in Cannes '87 de Gou den Palm voor de beste regie. (Duits land 1987). Aanvang: 20.30 uur. Reserveren (na 19.30 uur): tel. 19577. Entree: f 6,-; leden/CJP/65+ f 5,-. In Artishock zijn vanaf 3 september schilderijen en collages te zien van de Larense kunstenares Rie Kessel. Rie Kessel is al zeer vroeg begonnen met schilderen. Zij werd daar aanvankelijk in gesteund door haar schoolmeester, de dichter/schrijver Jacobus van Ha- them. Deze heeft haar eerste wankele schreden op het poeziepad en pogingen om te zingen eruit gelachen. Het teke nen daarentegen moedigde hij aan. Het was in die tijd voor een meisje als Rie Kessel ondenkbaar naar de kunstaca demie te gaan. Haar ouders verboden het, want daar kon je alleen maar slecht van worden. Ze heeft toen vèel techniek èrï rnate- riaalkennis opgedaan met het restaure ren van schilderijen. Dat vak leerde ze van Jenner, de restaurateur in het Rijks museum in Amsterdam. Haar eerste schilderlessen kreeg ze van Monique Vanstaen. Deze bracht haar een goed smaakgevoel bij. Vervolgens kreeg ze les van Henk Slijper, de man van het perspectief, op de Vrije Academie, en tenslotte was ze twee jaar bij Igor Kusc- mirac. Rie Kessel is zeer veelzijdig in het ge bruik van stijlen en technieken. Ze maakt o.a. stillevens, portretten en ab stract in aquarel, olieverf, gescheurd pa pier, enz. Rie is ook niet gauw tevreden over zichzelf. "Je moet om om het echt goed te doen boven je grens uitkomen en dat gebeurt lang niet altijd. Als je on der je kunnen blijft leidt dat tot boos heid." Overigens zegt ze dat ze niet doorlo pend creatief wil en kan zijn. "Daarvoor houd ik veel te veel van mensen en dat kost ook tijd en energie." De tentoonstelling wordt zaterdag 3 september geopend om 21.00 uur en is te bezichtigen van 4 t/m 18 september, op zaterdag- en zondagmiddag, van 15.00 tot 17.00 uur en tijdens Artis- hockactiviteiten. Veldweg 6A openingstijden: vrijdag HULP r 13.00-15.00 uur SOEST M zaterdag 11.00-14.00 uur Onder het motto 'Eén artikel voor u, één gulden voor Molenschot' zal Spul lenhulp deelnemen aan de braderie van Hartje-Zuid op vrijdag 2 september. Het is bekend dat in deze tijd instellin gen zoals verzorgingshuizen het bijzon der moeilijk hebben. Als dan het in onze gemeente zo beken de Molenschot ook nog in deze weken het 20-jarig bestaan viert is er reden ge noeg om daar wat mee en aan te doen. Het leek de Stichting Spullenhulp een goede gedachte haar overvloedig aan bod van goederen om te zetten in een passend geschenk aan het jubilerende Molenschot. Voor de prijs van één gul den zullen aan de stand tegoedbonnen te koop zijn, die vervolgens geheel naar eigen keuze inwisselbaar zijn tegen goe deren in het centrum Veldweg 6. Een gulden is geen gulden, twee gulden is een halve gulden, drie gulden is een gulden. De opbrengst is dus in z'n ge heel bestemd voor Molenschot. Spul lenhulp aan de Veldweg is geopend op de normale tijden, echter voor deze ge legenheid ook op de braderie avond van 6 tot 10 uur. Men wil u aan de stand ook graag infor meren over Spullenhulp-Soest. Over de groei van de Kringloopgedachte, over het nu gelukkig sterk groeiende milieu bewustzijn. Of wellicht wilt u alleen maar iets uitzoeken uit de veelheid van artikelen. Tot ziens op 2 september.

Historische kranten - Archief Eemland

Soester Courant | 1988 | | pagina 17