Toon'e
Voorjaare-
<Wijnfestijn,
Jan Porte 25 jaar bij de Rabobank
ie etages vol
ntisch wonen!
Spetterende playbackshow
arttóhocK I
CULTUUR WELZIJN f
Muziekkring Eemland sluit
succesvol seizoen af
Vinkenoog op dreef in Soest
Concertserie 'Bach op Handen'
in de Open Hof
'Pluk de dag' (21)
WOENSDAG 24 MEI 2000
SOESTER COURANT
PAGINA 13
Grote belangstelling tijdens jubileumreceptie
Voorjaarsconcert
van Julianakoor
op hoog niveau
Enthousiast avondje 'oralepoëzie'
A.s. zondag eerste uitvoering
Soos voor verstandelijk gehandicapten in de Schoof
Lambertus v.d. Kooij
De gebroken roos
AANSTAANDE
VRIJDAG 26 EN ZATERDAG 27 MEI*
TOON VAN DER LINDEN
Soester Courant - Reclamekrant
June's High en
Taxi to the Ocean
Bluesnight met
Montana Red Dog
'Fucking Amal'
st met o.a.:
.495,-
laf f33.995
4-of 5-deurs.)
www.ford.nl
Centrale
verwarming
en loodgieters-
bedrijf B.V.
vaste opstellingen
jen en bedrijven.
□nstratie-modellen.
toor/bezoekerscentrum
nstraat 23,3762 KA Soest
ifoon 035 - 601 41 84
!fax 035 - 601 66 55
Met een drukbezochte receptie in
het nieuwe Groot Kievitsdal heeft
Jan Porte, directeur van de Rabo
bank Soest-Baarn, vorige week don
derdag zijn 25-jarig jubileum ge
vierd. Voorafgaand vond een spe
ciale huldiging plaats in de kring
van de Raad van Bestuur, de Raad
van Toezicht en relaties van de
bank, waarbij hem o.a. de zilveren
speld werd uitgereikt.
Jan Porte begon zijn Rabo-loopbaan in
1975 als landelijk kredietadviseur en
bekleedde sindsdien diverse topfuncties
bij de bank of daarmee verbonden in
stellingen. Zijn "doopceel" werd na
i een kort welkomstwoord door adjunct-
directeur Theo Oskam gelicht door
René van Klooster, voorzitter van de
Raad van Bestuur, die het begrip
"goud" in allerlei vormen op Porte van
toepassing verklaarde. Zo wisten ze bij
de Rabobank in 1975 nauwelijks welk
"goud" ze in huis hadden gehaald...
porte werkte vervolgens vijfjaar in Nij
megen als onderdirecteur van de plaat-
i selijke bank, werd daarna vijfjaar direc
teur van Agribusiness in Utrecht, vier
jaar directeur van de Loosdrechtse
bank, daarna een periode als directeur
van de leasemaatschappij De Lage lan
den in Eindhoven om tenslotte in 1996
j neer te strijken in Soest en Baarn, waar
hij "bouwpastor"voor het nieuwe
hoofdkantoor werd. Hij schetste hem als
een welbespraakt maar enigszins eigen-
zinnig manager, die confrontaties niet
uit de weg gaat en hier inmiddels een
1 netwerk zonder weerga heeft opge-
bouwd. Van Klooster roemde verder
o.a. zijn sportiviteit, zoals hij die tijdens
de beoefening van de golfsport aan de
dag legt. Zijn cadeau was o.a. een vi-
i deocamera.
Zilveren speld
Ook J. Schonewille, regiodirecteur
Noord-West-Nederland van de Rabo
bank, sprak woorden van lof aan het
adres van de jubilaris, maar vooral ook
van zijn vrouw Ada, die met haar flexi
bele opstelling veel had bijgedragen aan
de succesvolle carrière van haar man.
Hij roemde Porte als ondernemer, als
bankier, als manager en als bestuurder
en stelde vast dat de Rabo-organisatie
hem veel verschuldigd is. Hij reikte hem
de zilveren Rabo-speld uit.
Tenslotte werd het woord gevoerd door
J. Vullings, oud-voorzitter van de
hoofddirectie van Interpolis maar vooral
bekend als voorzitter van de roemruchte
voetbalclub Willem II. Hij hield een
humoristische speech vol verwijzingen
naar de voetballerij waarin hij en pas
sant waarschuwde tegen al te veel ver
zakelijking van de sport ("met een ma
nagement dat meer aandacht heeft voor
de shareholders dan de customers")
en benadrukte het coöperatieve karak
ter van de Rabobank. Hij omschreef
Porte o.a. als een man die "ergens voor
staat", betrokken, bescheiden en soms
een beetje belerend, maar bovenal een
plezierig en oprecht mens.
'Tussenbalans'
Jan Porte zelf schetste in zijn dank
woord de Rabo-organisatie, met haar
bijzondere structuur en cultuur, als "een
wonderlijk huis", waarin terecht veel
belang wordt gehecht aan teamwork,
klantwaarde, medewerkerswaarde en
initiatief. "Ik heb op de mooiste plekken
gezeten, maar het inspirerendst van al
les zijn toch de mensen die er werken.
Het jubileum was voor hem een "tus
senbalans", o.a. op weg naar de opening
van de nieuwe bank aan het Kerkplein,
die officieel op 22 september gaat
plaatsvinden. Hij liet in dat verband niet
na zich te verbazen over de emoties die
het nieuwe gebouw bij zovelen in én
buiten de bank - oproept. Verder sprak
hij zijn zorg uit over de toenemende
flexibilisering, die volgens hem zeker
Een schitterende collectie
oud- en nieuw geloogd
grenen-, kersen- en
koloniale meubelen.
In een unieke sfeer gepre
senteerd, met bijpassende
bankstellen, fauteuils en
woonaccessoires!
GRATIS BEZORGING
in Nederland.
3 JAAR GARANTIE
op nieuwe meubelen.
Bezoek onze showroom of
-j
ROYAL ARROW TEAKHOUTEN TUINMEUBELSHOW!
ROMANTIEK IN PUUR NATUUR
Industrieterrein 'De Slenk'
Cannenburgerweg 14 - 's-Graveland
Tel. (035) 656 40 02 - Fax 656 40 01
De Stichting Muziekkring Eemland
sluit op 28 mei het seizoen af met
een speciale happening voor de
Vrienden van de Stichting. Een suc
cesvol seizoen, met een keur van
musici en telkenmale een vrijwel
uitverkochte Proefkelder. Van na
praten met musici en aanwezigen,
met een gezellig glaasje wijn, werd
graag gebruik gemaakt. In het twee
de deel van het seizoen voegde de
Muziekkring daar een culinaire ac
tiviteit aan toe: Een After-Concert
buffet bij Restaurant Oriental Swan.
Zo konden de velen die de concer
ten bezochten genieten van de com
binatie: Prachtige muziek, excellen
te wijn en een oriëntaalse maaltijd.
Dan toch nog maar even terugblikken
op het muzikale seizoen. We schrijven
op 20 oktober, in het laatste jaar van de
vorige eeuw, bij de opening van het sei
zoen. Jina Lee, de jonge Koreaans-
Amerikaanse violiste geeft samen met
de pianiste Mariken Zandvliet een con-
1 eert waarin werken van Beethoven,
Chausson, Mozart en Wieniawsky wor
den gespeeld. We schreven: Wanneer
dit concert de toon heeft gezet voor de
volgende concerten, dan mogen we nog
veel verwachten.
De inkt was nog niet droog of het Ko-
daly-trio daalde af in de Proefkelder,
wederom vier jonge mensen die een
staaltje van hun beste kunnen gaven.
Harry-Imre Dijkste, Radka Dohnalova,
Caroline Kuijpers en Elsa Kal - die het
trio met haar zang aanvulde - zorgden
voor een hartverwarmende middag met
muziek van Khachaturian, Ravel, Tajce-
vic en Schulhoff. Muziek die bij het gro
te publiek niet zo bekend is, niet be
hoort tot het "roestvrijstalen" repertoi
re, maar er zeker niet voor onderdoet.
De nieuwe eeuw is al bijna een maand
oud wanneer Mark en Olga Lubotsky
hun opwachting maken in Soesterberg
om, samen met Wilhelm Heilweg wer
ken te spelen van Kreisler, Boccherini,
Bach en Mozart. Mark Lubotsky, een
grootmeester op de viool, speelt zijn
tweede concert na een langdurige her
stelperiode die volgde op een hartope
ratie. Het was om stil van te worden,
Mark speelde alsof er nooit iets met
hem aan de hand was geweest. Zelfs de
uiterst moeilijke Chaconne uit partita
nr. 2 van Bach, werd op een heerlijke
wijze gespeeld.
Dan komt in maart de studerende jeugd
aangestormd. Inge Grevink, Pieter-Jel-
le de Boer, Giselle Boeters en Sanne
Hunfeld komen hun visitekaartjes afge
ven. En hoe!! Inge en Pieter-Jelle leven
zich uit in een Sonatine van Zoltan Ko-
daly. Als je de ogen sloot zou je niet
denken dat hier zeer jonge musici aan
de gang waren. Hetzelfde gold voor
Giselle en Sanne. Met een professiona
liteit waar menigeen jaloers op zou zijn
brachten zij de toehoorders in extase.
Dan de hekkensluiter van het seizoen:
Het Antonio-kwartet. Dit keer geen
jonge musici, maar ervaren edoch niet
minder bevlogen, muzikanten die zich
aan het uiterst moeilijke kwartetspel
wagen. Zij verleidden het publiek met
de prachtige muziek van Beethoven en
Brahms. Een verleidingspoging die zeer
geslaagd is, want tijdens de vriendendag
zullen zij er weer zijn. Net als Jina Lee
die maar al te graag wilde komen spe
len ter afsluiting van dit zeer geslaagde
seizoen.
Voor het volgende seizoen heeft de
Stichting Muziekkring Eemland de
voorbereidingen gestart. En zoals het er
nu uitziet zal het muzikale niveau weer
hoog zijn.
De Stichting Muziekkring Eemland telt
momenteel zo'n 125 vrienden. In de
loop van juni zullen deze van het defi
nitieve programma voor het nieuwe sei
zoen, dat in september van start gaat, op
de hoogte gesteld worden. Voor nade
re inlichting kan men zich wenden tot
het secretariaat van de stichting: Kan
toor "Parkstaete", Nieuweweg 109,
3765 GC Soest, tel. 035-6037200.
Regio-directeur J. Schonewille (r.)
overhandigt Jan Porte de zilveren Rabo-
speld.
haar grenzen heeft. "Ik geloof in vaste
relaties," aldus de "zilveren" directeur.
Na afloop van het officiële gedeelte
kreeg hij het nog druk met de felicita
ties van een hele schare van medewer
kers, relaties van de bank en tal van an
dere vrienden en bekenden.
Onlangs gaf het Soester Juliana
koor voor 150 belangstellenden
haar voorjaarsconcert. Er werd ge
start met twee mooie koralen van
Bach en Mendelssohn gevolgd door
het Alma Dei Creatoris van Mozart
en Hör mein Bitten van Mendelsso
hn Bartholdy, dat samen werd ge
zongen met de sopraan Annet
Fluister.
Na de pauze kwam een luchtiger pro
gramma aan de orde. Een aantal Liebe-
sliederwalzer van Brahms, vierhandig
begeleid door Annemieke Jussen en
Henk van der Hoeven, werd gevolgd
door een lied over het Zigeunerleben
van Schumann. Die Launige Forelle
werd in verschillende muziekstijlen ver
tolkt. Steeds werd een link gelegd met
een land. Zo leek er een kozakkenkoor
de Wolga-forel te bezingen en de Itali
aanse Opera bezong de Piza-forel. Het
slot van deze zangavond was een Hol
landse rapsodie van Jan Klein Bussink.
Overbekende Hollandse liedjes op een
ludieke wijze door elkaar geweven. Het
geheel stond onder leiding van dirigente
Miriam Westgeest.
In het jaar 2001 bestaat het Julianakoor
70 jaar. Wie wil meezingen in het jubi
leumconcert is iedere woensdag om
20.00 uur welkom in zaal Credo achter
de Julianakerk.
Gezellig puzzelen?
Doe mee met de
Soester Logo Puzzel!
De Amsterdamse dichter Simon
Vinkenoog mag in Soest rekenen op
een misschien niet zo omvangrijke,
maar wel heel enthousiaste schare
van bewonderaars. De grote zaal
van Artishock was in elk geval don
derdagavond goed gevuld toen de
meester zelve daar na jaren
weer kwam voorlezen uit eigen
werk, op uitnodiging van de SLAS
en de Vereniging Artishock.
Vinkenoog was met zijn "orale poëzie"
goed op dreef, zo bleek al tijdens het
vraaggesprekje dat collega-dichter Jan
Visser ("Dag Simon. Dag Jan.") hem
aan het begin van de bijeenkomst af
nam. Visser bleek in hem weinig minder
dan een "ziener", een sjamaan", zelfs
een soort "priester" te zien, en Vinken
oog vond dat wel aardig. Hij vertelde
veel van Dada en de surrealisten te heb
ben opgestoken, maar liet overigens
weten ook een eenvoudig maar zeer
toegewijd volkstuinder te zijn. "Sommi
ge dichters hebben echt iets te zeggen,
en ze hebben vaak maar een geringe
aanleiding nodig."
Met zijn bekende "flux de bouche" had
hij de zaal binnen de kortste keren plat
en dat hij in zijn begeleidende tekst
nogal van de hak op de tak sprong nam
niemand hem kwalijk. De zaal genoot
volop van nieuw werk, o.a. onlangs ge
presenteerd tijdens een dichterscongres
in Zuid-Afrika, waarover Vinkenoog
bijzonder te spreken was. Het ging, zo
als gebruikelijk, allemaal érg staccato,
wat Vinkenoogs keurmerk is, evenals de
soms logische, soms absurde associatie
ve aaneenschakeling van op zichzelf
staande begrippen en woorden, die op
het eerste gehoor als "losse flarden"
verzameld lijken te zijn maar in een
gedicht een verbazend sterke samen
hang vertonen. De poëet verdronk ge
lukkig niet in zijn eigen woordenvloed
maar bewees opnieuw hoe onvermoei
baar (en zeer vindingrijk) hij als woord
kunstenaar is, en al jaren. "Met 26 let
ters kun je oneindig doorgaan, en bo
vendien verandert het jargon ook
steeds." Ontroerend was o.a. een ge-
Op zondag 28 mei vindt in De Open
Hof aan de Veenbesstraat 2 om
16.00 uur het eerste uit een serie
van vier concerten plaats rond het
thema 'Bach op Handen'. In janua
ri is in Soest het Bach-jaar 2000 al
gestart met orgelmuziek en poëzie
rond dit thema.
Het motto "Bach op Handen" heeft
meer dan één betekenis: naast de uit
drukking van waardering voor de mees
ter verwijst het naar het gegeven dat in
alle concerten naast andere muziek ook
werk zal klinken voor orgel manualiter,
dus zonder gebruik van het pedaal.
De serie wordt a.s. zondag geopend
door Eric van Bruggen. Deze Leidse
musicus, onder andere naast Leo van
Doeselaar organist van het fraai geres
taureerde orgel van de Pieterskerk,
komt naar Soest met een bijzonder
Bach-programma. Deze leerling van
onder meer de voormalige Haarlemse
Bavo-organist Klaas Bolt speelt op het
Nijsse-orgel in De Open Hof improvi
saties in de stijl van Bach. Diverse mu
zikale vormen passeren de revue, zoals
een Concerto, een Preludium en een
Fuga.
Dit seizoen is hij tevens uitgenodigd
voor een optreden in Leipzig, de stad in
Duitsland waar Bach een groot deel van
zijn leven Thomas-cantor was. Zowel in
Leipzig als in Soest is Eric van Bruggen
te horen op een pedaalclavichord, ge
bouwd door Dick Verwolf naar oude
voorbeelden uit de tijd van Bach: een
fluisterzacht instrument dat de luisteraar
spontaan doet verstillen.
De volgende concerten vinden plaats op
25 juni, 30 juli en 27 augustus, alle om
16.00 uur in De Open Hof. De toegang
is vrij.
Als echte artiesten stonden vorige
week de deelnemers op het podium
van buurtcentrum De Schoof waar,
zoals ieder jaar, ook nu de winter-
soos voor verstandelijk gehandicap
ten werd afgesloten met een gran
dioze playbackshow.
Hoewel de zenuwen op de generale re
petitie menig deelnemer nog parten
speelden was daar op de avond zelf niet
veel meer van te merken. Publiek en
deelnemers gingen daarbij uit hun dak
en natuurlijk werd menige polonaise
gelopen. Na het enthousiaste optreden
van de artiesten werd vol spanning ge
wacht op de resultaten van de jury, die
onder bezielende leiding van clown Ed-
die de moeilijke taak had om knopen
door te hakken.
Winnaar werd Arie Heiwegen met het
life gezongen "Walk of Life" van de
Dire Straights. Tweede werden Gerda
Holwerf en Ineke Warner met het ge
playbackte "Pizzalied" van André van
Duin en Tina Türk eindigde met "Wil je
een stekkie van de fuchsia" als derde.
Het zangfestival betekende het seizoen-
slot van de maandagavondsoos, die ie
der jaar door coördinator Jan van Dijk
en veel andere vrijwilligers wordt geor
ganiseerd in de Schoof.
Er werd met grote inzet geplaybackt in
de Schoof.
"Nog nooit heb ik iets in deze richting gedaan. Hoogstens vroeger een Sin
terklaasrijmpje" Die notitie voegde de bekende Soester kunstschilder Lam
bertus v.d. Kooij bij de gedichtjes die hij onder de titel "Pluk de dag" op
schreef bij de gelijknamige selectie van zijn schilderijen. "Maar tijdens mijn
laatste vakantie op Gran Canaria kwam opeens de inspiratie. Binnen twee
weken vloeiden er zo'n 21 versjes uit mijn pen. Elk versje hoort bij een schil
derij met de zelfde titel - of is het soms andersom? - om zo beter de be
doeling van de maker te begrijpen." V.d. Kooij beschouwt zijn gedichtjes
niet als pretentieuze poëzie, maar spreekt liever van overpeinzingen die de
lezers aan het denken (kunnen) zetten.
De roos is de bloem vol liefde Zij kunnen zo veel geven
dat staat in een bekend gedicht zelf vragen zij niet veel
zij schenkt ons in veel donkere dagen al is de stengel soms gebroken
uitzicht op een beetje licht. de bloem die is nog heel.
Een boeketje rode rozen
valt ons soms ten deel
gebruiken niet veel woorden
maar zeggen soms heel veel.
Het licht is bijna uitgegaan
daar komt niemand onder uit
het duurt nog slechts heel even
dan gaat het kaarsje uit.
dicht dat hij aan zijn vrouw ook aan
wezig had gewijd.
Het optreden werd enkele malen afge
wisseld met jazzmuziek van Artishocks
"huisband" Perron 5B onder leiding van
Semmy Prinsen, en dat viel ook bij de
dichter zelf dol op jazz in de
smaak. De avond kon dus niet meer
stuk, ook niet toen Vinkenoog zich ten
Simon Vinkenoog en collega-dichter
Jan Visser in Artishock.
slotte gewillig liet ondervragen over o.a.
zijn techniek en het gebruik van "stimu
lerende" middelen. Vinkenoog zelf
moet het gevoel hebben gehad dat hij in
Soest altijd zéér welkom is. Misschien
over een jaar of wat nog maar eens...?
Het wijnfestijn biedt u de mogelijkheid om wijnen uit diverse
landen en streken goed met elkaar te vergelijken. Daarnaast
heeft Toon op de geselecteerde wijnen gedurende dit
voorjaarsfestijn speciale kortingen op de doosprijzen.
Die kortingen kunnen zelfs oplopen tot boven de 20%.
U bent welkom: vrijdag van 16.00 tot 21.00 uur,
zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur.
Dat wordt met volle teugen genieten
Slijterij Wijnhandel
je moet W
Hartje-Zuid
Kerkstraat 3-5 3764 CR Soest
Tel.: 035-6030303 Fax: 035-6029995
Steenhoffstraat 46, tel. 60195 77
Vrijdag 26 mei
Op vrijdag 26 mei zal shock-inn de
Soester weer eens verrassen met onver
valste rock. De band June's High en
Taxi to the Ocean zullen dan een optre
den in het vertrouwde Artishockgebouw
geven.
Het in oktober 1999 uitgebrachte album
"Summersault" van de Amsterdamse
band June's High is werkelijk een parel
tje aan het Nederlandse popfirmament.
De plaat werd geproduceerd door Frans
Hagenaars (Daryll-Ann, Caesar, Johan)
en verscheen op het pretentieuze My
First Sonny Weismuller label. De band
speelt melodieuze pop/rock (met toet
sen en viool) in de sfeer van The Beat
les, The Verve en Radiohead en laveert
tussen opzwepend en fragiel. Live zul
len ze ontgetwijfeld wat steviger uitpak
ken. De pers noemde June's High: "Een
intiem juweeltje" (Live XS), en "Een
impuls voor de Nederpop" (Oor).
Taxi to the Ocean komt uit Baarn en
kan wat stijl betreft in dezelfde hoek als
June's High geplaatst worden. Mede
doordat de band onlangs met verve
opende voor de Belgische hitformatie
Eden, is het de hoogste tijd dat ook ein
delijk eens in Artishock te doen. Deze
vooralsnog laatste liveproductie van het
Shock-Inn poppodium wordt omlijst
door het J.B. Soundsystem.
Aanvang: 21.00 uur. Entree: f 10,-.
Zaterdag 27 mei
Montana Red Dog is een viermansfor
matie die sinds 1989 meedraait in het
Nederlandse bluescircuit. Na enige op
namen van concerten vestigde de band
haar aandacht ook bij enige platenmaat
schappijen en uiteindelijk bracht men bij
Munich een cd uit, die naast veel eigen
werk ook nog enige covers bevat.
'Blues, zweet en tranen' is het kenmerk
van het afwisselende repertoire van de
band.
Montana Red Dog speelt de blues in de
ruimste zin van het woord; naast stevi
ge R&B covers brengen zij ook vette
Chicago Blues, wat uitstapjes naar de
Delta- en Folkblues en soms een shuf-
fle of een ballad. Hierbij vallen zowel
het rauwe maar altijd gevoelige (slide)
gitaarspel van gitarist Dimples als de
bluesharpsolo's van zanger Floyd in
positieve zin op, ondersteund door een
ritme sectie waar de vonken vanaf vlie
gen. Door de grote variatie in bluesstij
len, instrumentwisselingen en het aan
stekelijke enthousiasme waarmee LIVE
gespeeld wordt, weet de band het pu
bliek van begin tot eind te boeien, niet
in de laatste plaats door de opvatting
dat de blues niet alleen kommer en
kwelmuziek is. Dat dit alles gewaar
deerd wordt blijkt wel uit het feit dat de
band op diverse festivals zijn gezicht liet
zien zoals: Bluesroute Utrecht, Ede, Sit-
tard, Giethoorn, Maasstricht, Texel etc.
Montana Red Dog bestaat uit: 'Lude
The Dude' Bakema - drums; Huub
'The Guru' Baar - bas en zang; Paul
'Floyd' van Geelen - zang, bluesharp,
bas en gitaar; Rob 'Dimples' Eijssen -
gitaar, slide, zang en ukelele.
Aanvang 22.00 uur. Entree 15,00.
Voorverkoop kaarten tussen 15.00 tot
16.00 uur. Zaal open 21.30 uur. Zaal
dicht 23.30 uur, of eerder als de zaal vol
is.
Maandag 29 mei
"Fucking Amal" is de debuutfilm van
de jonge regisseur en scenarist Lukas
Moodysson. De film is in Zweden één
van de populairste films van de afgelo
pen jaren en trok meer bezoekers dan
"Titanic". Op het afgelopen Internatio
nale Filmfestival van Rotterdam won
"Fucking Amal" de MovieZone Award, j
een jaar daarvoor was de film prijswin-1
naar op het Filmfestival van Berlijn.
De zestienjarige Agnes heeft het niet
naar haar zin op school. Ze woont met
haar ouders en broertje pas een jaar in
het Zweedse provinciestadje Amal en
voelt zich nog steeds een buitenstaan
der. Tot overmaat van ramp wordt ze
verliefd op Elin, die precies het tegen
overgestelde is van Agnes: ze is bijzon
der populair en kan iedere jongen krij
gen die ze maar wil. Elin verveelt zich
echter een ongeluk in "fucking" Amal. j
De kinderen op school komen er achter
dat Agnes lesbische gevoelens heeft,
Elin vindt het wel een spannend idee. In
eerste instantie zoent ze Agnes in het
kader van een weddenschap met haar
zus, maar gaandeweg gaat ook zij steeds
meer twijfelen aan haar seksuele iden
titeit.
Het resultaat is een teder en geestig1
portret van tieners die problemen heb-
ben met hun seksuele identiteit. Het is j
dan ook een herkenbaar verhaal voor
vele pubers en ex-pubers, het indruk
wekkende en realistische spel van de
hoofdrolspelers zorgt ervoor dat de film
valt in de "moetje gezien hebben"-ca
tegorie. Een ontroerend portret over
puberliefde tussen twee meisjes.
Aanvang 20.30 uur. Entree 9,00; cjp/
65+ 7,00. Reserveren: maandag t/m
vrijdag 9.00-13.00 uur, tel. 035
6019577.
6 v
1